ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מיינדפולנס

קורס Mindfulness - לחיים בריאים יותר


קורס מיינדפולנס ילמד אתכם את טכניקת המדיטציה הפופולרית בעולם המערבי. במציאות של ימינו גורמי לחץ נוכחים בכל מקום ומטרידים את מנוחתנו במחשבות שעוסקות במה היה ומחשבות המשערות מה יהיה. ומתי בפעם האחרונה הייתם בהווה? בדיוק לשם כך נועד הקורס.

למתעניינים בלימודי מיינדפולנס, במאמר שלפניכם דאגנו לאגד את כל המידע אודות תכנית הלימודים בדגש על שאלות פופולריות דוגמת: מהי בעצם טכניקת המיינדפולנס שכולם מדברים עליה? ולמי תכנית הלימודים מיועדת? לכל שאלה, ניתן לפנות אלינו לקבלת הכוונה ומידע נוסף במספר הטלפון 03-3727765 או להשאיר פרטים בתיבות צור הקשר הפזורות ברחבי האתר ואנו נדאג ליצור עמכם קשר בהקדם.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מיינדפולנס

מה זה מיינדפולנס בעצם?

מיינדפולנס (באנגלית: Mindfulness) מתורגמת בעברית ל"קשיבות מודעת" והיא מתארת מצב בו תשומת הלב שלנו ממוקדת בהווה. 

בעזרת המודעות שאנו מפתחים בתרגול המיינדפולנס, אט-אט אנו מסוגלים לבחון את המחשבות שלנו, הרגשות שלנו והתחושות שמלוות אותנו מבלי להביט בהן בעין שופטת ומבלי לסווגן כשליליות או חיוביות.

ברגעים אלו בהם אתם קוראים את המאמר, נסו לשאול את עצמכם מה מעסיק אתכם יותר: מחשבות על איך לקוח או מכר מסוים הרגיז אתכם? מחשבות על מה המשימות והמטלות שעליכם לבצע לאורך השבוע הקרוב? אם כן, אתם לא לבד וזהו טבעו של המוח האנושי לשצוף בזרם של מחשבות שאינן פוסקות לרגע. הבעיה מתחילה כאשר המחשבות הללו מעיקות הללו מבלי שבאמת יש להן אפשרות לעזור לנו לפתור את מה שכבר קרה או להילחם במה שיהיה.

בעזרת המיינדפולנס תלמדו איך להתבונן בהווה ולהכיר בו באותה העוצמה שאתם נותנים למה שהיה ומה שיהיה. איך להכיר בשטף המחשבות שלא מפסיק לרגע ובעצם להבין כי זוהי מחשבה ומקומה כמחשבה פחות מן המשקל שאתם נותנים לה.

קורס מיינדפולנס: איך מתרגלים את הטכניקה?

במסגרת לימודי מיינדפולנס תלמדו מגוון רחב של טכניקות שונות באמצעותן תוכלו להוריד את העוגן ולהכיר במה שקורה כאן ועכשיו.

בין הטכניקות הנלמדות בקורס ניתן למנות:
  • הכרה במחשבות וציונן בע"פ
  • שימת לב לתחושות של חלקי הגוף
  • הקשבה מודעת לצלילים שבקרבתנו
  • סיווג הניחוחות והריחות שאנו חשים בהם
תכנית הלימודים פונה לכולם, ומתאימה במידה רבה לאנשים שחשים קושי להתמודד עם עומס המחשבות והמועקות המאפיינים את חיי היומיום.

מה המדע אומר על מיינדפולנס?

מדענים מכל העולם חקרו ביסודיות את השפעתו של תרגול מדיטטיבי בדגש על מיינדפולנס ומצאו כי הכנסתה של מדיטציה כפרקטיקה יומיומית מסייעת בשיפור השינה, מפחיתה באופן משמעותי תסמיני דיכאון ומאפשרת לנו לקבל החלטות שקולות יותר.

למעשה נמצא כי מיינדפולנס משנה המוח הלכה למעשה כאשר מחקר שפורסם בשנת 2011, מצא כי נסיינים אשר השלימו בהצלחה תכנית אימונים רציפה לכחודשיים הראו עלייה משמעותית בצפיפות החומר האפור האחראי על ניתוב המידע החושי וגירויים עצביים.

אז אם המדע אומר, מי אנחנו בעצם שנתווכח? ;)
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס מיינדפולנס


מבנה ומטרת תכנית הלימודים

כיום הפרקטיקה נלמדת הן בתור סדנת מיינדפולנס והן בתור לימודי תעודה מקיפים וממושכים כאשר ההבדל נעוץ במשך תכנית הלימודים ומידת התעמקותה בתכנים תיאורטיים. מאמר זה מתרכז בעיקר בקורס אך ניתן להבין ממנו גם את הרעיון הבסיסי של הסדנה.

תחילתו של קורס מיינדפולנס מתרכז בהקניית הרקע התיאורטי המקיף נושאים דוגמת משמעותה של המדיטציה ותרומתה לשיפור הבריאות הכללית ואיכות החיים. עד מהרה, מקבלת התכנית גיבוי מעשי בדמות תרגולים כיתתיים בליווי והנחייה של מדריכים מיומנים ומנוסים.

לקריאה נוספת:
 


איך לבחור קורס לבין סדנת מיינדפולנס?

ההמלצה האישית שלנו – תקשיבו מה יש למוסדות הלימוד השונים להציע. ייתכן מאוד שתשתכנעו שאתם מעוניינים ללמוד את הקורס הארוך כדי להעמיק בתחום מרתק זה. מנגד, ייתכן שתרצו לקבל טעימה בלבד וגם זה בסדר גמור! יש מקום לכולם.

נושאי לימוד עיקריים:
קורס מיינדפולנס מקיף מגוון עשיר של תכנים עיוניים ומעשיים כאחד. בין התכנים הנלמדים במסגרת התכנית ניתן למנות:
  • מבוא למיינדפולנס: רקע ועקרונות
  • השפעת המיינדפולנס על אורח החיים
  • מה המדע אומר על מדיטציה?
  • יציאה מקרוסלת המחשבות האוטומטית
  • התרכזות ב"כאן ועכשיו"
  • חשיבות החמלה במדיטציה
  • קשיבות מודעת
  • תקשורת בינאישית
  • טכניקות לסריקת הגוף
  • הקשבה וחידוד החושים
  • תרגולים יזומים ודרכים לתרגולים במהלך היום


כמה זמן אורך קורס מיינדפולנס?

לימודי מיינדפולנס אורכים כ-13 מפגשים בממוצע. עם זאת, יש לציין כי ייתכנו שינויים מסוימים במתכונת הלימודים שבין מוסד למוסד וישנם קורסים קצרים יותר.

תנאי קבלה

אם ברצונכם להירשם לקורס מיינדפולנס כל שעליכם לעשות הוא להגיע לראיון קבלה אישי שהוא יותר ראיון היכרות מאשר קבלה. במסגרת המפגש תלמדו על תכנית הלימודים, תכירו את המתרגלים שילוו אתכם ותוכלו לערוך סיור בכיתת הלימוד.

קהל יעד

קורס מיינדפולנס פתוח בפני הקהל הרחב ומתאים בעצם לכולם. כולנו היינו רוצים להרגיש רגועים יותר ולהשיב את השליטה חזרה לחיינו.

במסגרת הקורס תוכלו למצוא אנשים המעוניינים להעשיר את עולמם הפנימי, תלמידים המבקשים למצוא דרכים להרגיע את המיינד ולהצליח להתמודד באופן מוצלח יותר עם היומיום, אנשי מקצוע מתחום מקצועות הטיפול המבקשים להכיר מקרוב כלי שימושי ואפקטיבי ועוד.

תעודה

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה יקבלו תעודת סיום חגיגית מטעם המוסד הלימודי שבו למדו המאשרת את השתתפותם בתכנית.

אפשרויות תעסוקה

עם תום הקורס ניתן להמשיך ולהתמקצע במסגרת קורס מדריכי מדיטציה הנלמד במספר מוקדים ברחבי הארץ.

חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד המכשירים מדריכי מדיטציה דורשים ניסיון של כשנה לכל הפחות בתרגול אישי. בנוסף לכך, על מועמדים המעוניינים להפוך את התחום למקצוע להציג תעודות כי אכן למדו מדיטציה במסגרת לימודית כזו או אחרת.


אפשרויות לימוד נוספות

עולם הרפואה המשלימה מעניין אתכם? מחפשים להתברג במקצוע טיפולי מובחר? אנו ממליצים לכם לשמוע פרטים נוספים אודות קורס רפלקסולוגיה, אחד מטיפולי הרפואה האלטרנטיבית הנפוצים והפופולריים ביותר כיום בעולם המערבי המשלב בין טכניקות עיסוי לבין נקודות לחיצה הלקוחות מרפואת המזרח העתיקה.
 


השירות שלנו

המאמר שלנו הצליח לענות על כל מה שרציתם לדעת? אנחנו שמחים לשמוע! נותרתם עם שאלות נוספות? כאן צוות יועצי הלימודים שלנו נכנס לתמונה ויישמח לסייע.

מוקד השירות של אתר פורטל לימודים פעיל בין השעות 9:00-20:00 ומספרו 03-3727765. ניתן ליצור איתנו קשר או לחילופין להשאיר פרטי התקשרות באחת מתיבות צור הקשר השונות הפזורות ברחבי האתר. אנו נעשה את מירב המאמצים לחזור אליכם בהקדם ולהשיב על כל שאלה, תהיה או התלבטות. כמו כן, נציגינו יוכלו לספר לכם אילו מוסדות לימוד ממוקמים בקרבת אזור מגוריכם.

מרגישים שאין צורך לקבל ייעוץ ורק רוצים למצוא את המוסד הנכון עבורכם? בתחתית המאמר תוכלו למצוא מגוון מוסדות מתחום לימודי הרפואה המשלימה. ניתן להשאיר למוסדות פרטים באופן ישיר על ידי סימון בית הספר הרצוי ונציגיהם ישמחו ליצור עמכם קשר לתיאום פגישה ולמתן פרטים נוספים אודות תכנית הלימודים, שכר הלימוד ועוד.

מאחלים לכם המון בהצלחה ותודה שקראתם באתרנו!
צוות פורטל לימודים
 


מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מיינדפולנס
יורם כללי
ספיר- המרכז ללימודי המשך וחוץ
המכללה מלמדת ב: שדרות.

המסלול נלמד ב: שדרות.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765