ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס הנחיית קבוצות

קורס הנחיית קבוצות

ענף הנחיית הקבוצות הוא ענף שגדל משמעותית בשנים האחרונות והפך לפעילות פופולארית בקרב עסקים רבים המחפשים להעביר את העובדים שלהם סדנאות לחיבור ובכך מחפשים אנשי מקצוע המסוגלים להעביר הרצאות לקבוצות קטנות וגדולות. בנוסף אליהם ישנם חוגים רבים המחפשים מדריכים שיהיו מסוגלים להעביר את המידע כמו שצריך לקבוצות הגדולות הנרשמות אליהם ולבסוף, ישנו ציבור סטודנטים גדול שמחפש לעבור הכשרה מקצועית במטרה להשתמש ביכולות הניסוח אל מול קבוצות גדולות. הקורס המקצועי מציג ללומדים תיאוריות הנחייה שונות והליכים מעולם ההדרכה וההנחייה במטרה להקנות להם כלים ומיומנויות לצורך השתלבות כמנחי קבוצות איכותיים. סטודנטים ילמדו כיצד לפתח מודעות אישית, כיצד לשפר את סגנון ההנחייה, תופעות אופייניות בעבודה קבוצתית ועוד. רוצים לדעת עוד על מקצוע ההנחייה וכיצד ניתן לשלב אותו בשוק התעסוקה? בפורטל לימודים תוכלו לקבל את כל המידע העדכני ביותר אודות קורס הנחיית קבוצות ומוסדות הלימוד המעבירים אותו החל מתנאי הקבלה, דרך תכני הלימוד ועד לאפשרויות התעסוקה הקיימות לבוגרי הקורס. לכל מידע נוסף הנכם מוזמנים להשאיר פרטים או להתקשר למוקד הטלפון שלנו ואנו נעזור לכם ליצור קשר עם מוסדות הלימוד הרלוונטים עבורכם.
תעודת זהות קורס הנחיית קבוצות
תנאי קבלה
  • תואר ראשון (לעיתים אף תואר שני)
  • ניסיון תעסוקתי כמטפלים באמנות, פסיכולוגים, מאמנים, עו"סים קליניים וכו'
  • ראיון אישי
משך לימודים
  • קורס בסיסי חצי שנה
  • קורס מתקדם בין שנתיים לשלוש שנים
שכר ממוצע
  • שכר ממוצע – 8,300 ש"ח
תכונות אופי
  •  מנהיגות
  • חזון
  • יזמות
  • אופטימיות
  • איכפתיות
  • תקשורת בינאישית
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס הנחיית קבוצות

כיצד מידע על תחום הנחיית הקבוצות

האדם כידוע הוא חיה חברתית מטבעה, אשר מבקש להשתייך לקבוצות מרגע היוולדה ועד רגע מותה. הרצון מתפתח עוד ברגעים הראשונים לחיי התינוק כאשר בוא לומד להשתייך למשפחתו ועם השנים מתפתח לקבוצות נוספות קבוצת חברים שווים, קבוצת החברים לכיתה, קבוצת השירות הצבאי, עמיתים לעבודה וכדומה וכקבוצות, יש להן השפעה מכרעת על התפתחותו של האדם, בין אם מדובר בתרומה להתפתחותו או פגיעה בה. לכאן משתלב מקצוע הנחיית הקבוצות אשר מקנה לעוסקים בו כלים, מיומנויות וידע רב להנחיית אותן קבוצות במטרה ליצור חיבור רגשי. המקצוע משתייך לעולם הטיפול, האימון והייעוץ ובהתאם למסלול הראשי, כך משתנים אופים של ההנחיות כאשר הן מופנות למטרות שונות. ישנן הנחיות שיתאימו לקבוצות טיפול, אחרות יתאימו למערכת החינוך, הנחיות נוספות יתאימו להעצמה אישית וישנם הנחיות המותאמות לשיטת 12 הצעדים. כך האנשים המעוניינים לעסוק וללמוד את התחום, יכולים להירשם למסלולי הלימוד לפי החיבור שלהם לשיטת ההנחיה. מטרתו של איש המקצוע היא לשפר את אמצעי התקשורת של חברי הקבוצה, בכך שהוא מעורר מחשבה ויוצר נקודות מחשבה שונות במטרה לעודד את המשתתפים לשפר את הראייה המרחבית שלהם ובכך לקבל בצורה קלה יותר גישות שונות, מה שמקל עליהם בשיתופי פעולה. כיום ישנם קורסים מקצועיים המכשירים את אנשי המקצוע במשך תקופה של חצי שנה ועד לשלוש שנים.

קורס הנחיית קבוצות

לימודי ההנחיה זוכים לביקוש שרק הולך וגובר בשנים האחרונות, ככל שיעילות הטיפול רק מוכיחה את עצמה שוב ושוב כשעוד ועוד מעסיקים רואים בחשיבות ההדרכה הקבוצתית כאמצעי להגברת התפקוד בעבודה וחיבור העובדים לבית העסק ובהתאם לכך גדל הביקוש לאנשי מקצוע וקורסים ייעודיים. תרומת המקצוע להתפתחות חבריה אינה מוטלת בספק, מה שהוביל מוסדות לימוד רבים לפתוח מסלולי לימוד ייעודיים להכשרה מקצועית. הקורס מבקש להקנות למשתתפים את הכלים, הידע והמיומנויות במטרה להשתלב לאחר מכם בשוק העבודה ולהנחות קבוצות ממגוון הסגנונות והגילאים. הלימודים משלבים בין התנסויות מעשיות ללימודי תיאוריה העוזרים לסטודנטים להכיר ולהבין את התופעות והתהליכים המתרחשים בקבוצה, מרגע שהיא קמה ועד להתפרקותה ואף לתרגל זאת יחד עם מלווים מקצועיים. הקורס מיועד לקהל רחב של אנשים אך חשוב לדעת כי המועמדים המעוניינים להירשם ללימודים נדרשים להגיע עם ניסיון חיים מוכח בין אם מדובר בתארים אקדמיים בתחומים היכולים להתחבר להדרכה וליכולות ניתוח אנושיות כגון פסיכולוגיה, הוראה וכדומה, שכן במהלך עבודתם הם נדרשים להיות מסוגלים להנחות קבוצות גדולות, להוביל אותם ולהיות מסוגלים לחבר אותם יחדיו לצורך השלמת משימה משותפת. 

תכני הלימוד הנלמדים בקורס הנחיית קבוצות

תכנית הלימודים בקורס משלבת כאמור את בין שיעורים והרצאות עיוניות לסדנאות מעשיות במטרה לספק לסטודנטים את כמות הידע והכלים הגדולה ביותר. עם זאת, תוכנית הלימודים יכולה להשתנות בין מוסד כזה או אחר. להלן חלק מתכני הלימוד הנלמדים בקורס הנחיית קבוצות: הגדרת הקבוצה, מאפיינים קבוצתיים, סגנונות הנחייה, דינמיקה חברתית, קבוצות ופסיכולוגיה, מיומנויות דיאלוג והנחיה, תפקידים בקבוצה, דיאלוג וגישור, אומנות השיחה, סגנונות תקשורת בקבוצה, מבנה עבודה בקבוצה, הגורמים הטיפוליים בקבוצה, הבטים פסיכולוגיים ומשמעויות חברתיות, יצירת שפה משותפת, שלבי התפתחות הקבוצה, העצמה אישית בתוך קבוצה, התנהגות ארגונית, תהליכי ארגון וניהול, סגנונות הנחיה, פיתוח מנהיגות, הובלת תהליכים, משחקים בעזרת אביזרים לגיבוש, טיפול בהתנגדויות, תכנון ובנייה של עבודה סדנאית, אישיות המנחה והשפעתו על הקבוצה, תפקידים בקבוצה, אמנות הדיאלוג והוויכוח, התמודדות עם התנגדויות, הצבת גבולות, העוצמה המשותפת, אינטליגנציה רגשית, תוכן מול תהליך, בניית דינמיקה קבוצתית, פעילות חוץ אתגרית (ODT), תהליכי סיום ופרידה ועוד. בנוסף לשינוי התכנים הקיים בין מוסדות הלימוד, תוכנית הלימודים יכולה להשתנות גם בהתאם למסלולי הלימוד הנלמדים בקורס.

מסלולי הלימוד הקיימים בקורס הנחיית קבוצות

בשל הביקוש העצום כיום לאנשי מקצוע בקרב מעסיקים, אנשים פרטיים, חוגי וכדומה ישנם מבחר גדול במיוחד של מוסדות המכשירים מנחיי קבוצות במסלולי לימוד שונים המפוזרים ברחבי הארץ. להלן חלק ממוסדות הלימוד המעבירים קורס הנחיית קבוצות:
המכללה האקדמית גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בעכו
מכללת גישות, הנחייה ומדעי ההתנהגות - הלימודים מתקיימים ברחובות, אשדוד, אשקלון, רמת אפעל, רעננה, מודיעין, ירושלים וחיפה
מרכז כישורים, רוצים להפוך חלום למציאות - הלימודים מתקיימים במזכרת בתיה
מכללת תילתן לרפואה משלימה - הלימודים מתקיימים בתל אביב
מכללת הנות בחדרה, ביה"ס למקצועות הטיפול - הלימודים מתקיימים בחדרה
מכון אדלר - הלימודים מתקיימים בראשל"צ, חיפה, ירושלים, כפר סבא, ומודיעין
מכללת לוסקי, מכללה ללימודי רפואה - הלימודים מתקיימים בתל אביב
המרכז להשתלמויות בר אילן - הלימודים מתקיימים ברמת גן
אוניברסיטת בן גוריון, המרכז האוניברסיטאי ללימודי חוץ - הלימודים מתקיימים בבאר שבע
מ.ט.י גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בחיפה, עכו, מעלות וכפר יאסיף
מכללת סטרים - הלימודים מתקיימים בסכנין
מכללת אוהלו, לימודי תעודה אקדמאיים בצפון - הלימודים מתקיימים בקצרין, ראש פינה ובגליל
המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - הלימודים מתקיימים בכנרת
סמינר הקיבוצים, הכשרת מטפלים ואמנויות - הלימודים מתקיימים בתל אביב

מיהו קהל היעד לקורס הנחיית קבוצות

הלימודים מיועדים כל מי שמבקש לעסוק בהנחיית קבוצות של אנשים, הובלת שינויים וסיפוק יייעוץ ותמיכה. מעבר לכך, הלימודים מתאימים לאנשי מקצוע המגיעים מתחומים כגון פסיכולוגיה, מטפלים, מאמנים אישיים, יועצים ארגוניים וכדומה, אשר נדרשים במסגרת העבודה לעבוד עם קבוצה של אנשים ולהעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם.

מהם תנאי הקבלה לקורס הנחיית קבוצות

כאמור, לא כל אדם יכול לעסוק בהנחיית קבוצות, שכן מדובר במקצוע המצריך מבעליו להיות עם ניסיון חיים וניסיון תעסוקתי וכך למעשה לפתח יכולות ייעוץ גבוהות יותר. מרבית הקורסים דורשים מהמועמדים להיות בעלי תואר שני באחד מהתחומי החינוך, מדעי החברה והטיפול, או בעלי ניסיון תעסוקתי רחב, אשר מוכיח כי מדובר באדם אשר מסוגל לייעץ, לנהל ולהוביל צוות של אנשים. ישנם מוסדות שמוכנים להסתפק בתואר ראשון, ולבסוף ישנה דרישה נוספת לראיון אישי על מנת שניתן יהיה לבחון את רמת הידע שהמועמדים מגיעים עמה ואת ההתאמה שלהם למוסד ותוכנית הלימודים.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס הנחיית קבוצות


משך הלימודים בקורס הנחיית קבוצות

משך הלימודים יכולים להשתנות בין המוסדות השונים ובהתאם למסלול הלימודים הנבחר. בעוד שהקורסים הבסיסיים נמשכים מספר חודשים בודדים, מסלולי ההכשרה המקצועיים נמשכים בין שנתיים לשלוש שנים. מערכת השעות מתוכננת לכך שמרבית השיעורים מתבצעים בשעות אחר הצהריים והערב על מנת שגם אנשים עובדים יוכלו להירשם ללימודים מבלי לפגוע יותר מדי בסדר היום שלהם.

תעודה \ הסמכה מקצועית לבוגרי קורס הנחיית קבוצות

בוגרי הקורס שאשר השלימו את כל הבחינות והמטלות האישיות, יזכו לקבל תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים הרלוונטי, אשר יכשיר אותם כמנחי קבוצות בישראל.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס הנחיית קבוצות

בוגרי הקורס המקצועי יכולים להשתלב כמנחים במגוון מקומות כגון: מתנ"סים, ארגונים חברתיים שונים, בחברות כוח אדם, ברשויות המקומיות, במערכת החינוך ועוד כשכירים אשר עובדים עם ארגון אחד או כעצמאיים אשר משלבים את עבודתם עם מספר מקומות עבודה. לבוגרים המגיעים מהאולם הטיפולי יש יתרון במציאת עבודה אצל קבוצות טיפוליות ולבוגרים המגיעים מעולם הייעוץ הארגוני יש יתרון בעבודה עם ארגונים ועסקים קטנים.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס הנחיית קבוצות
יורם כללי
מכללת גישות לניהול, הנחייה ומדעי ההתנהגות
מכללת גישות
מכללת גישות לניהול, הנחייה ומדעי ההתנהגות
המכללה מלמדת ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, חיפה, ירושלים, מודיעין, מעלות, נצרת, רחובות, רמת אפעל, רמת גן, רעננה, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, חיפה, ירושלים, מודיעין, מעלות, נצרת, רחובות, רמת אפעל, רמת גן, רעננה, תל אביב.
ביה"ס למקצועות הטיפול
מכללת הנות בחדרה
ביה"ס למקצועות הטיפול
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
ספיר- המרכז ללימודי המשך וחוץ
המכללה מלמדת ב: שדרות.

המסלול נלמד ב: שדרות.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765