ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מזכירות וניהול משרד

מהם לימודי מזכירות וניהול משרד?

תפקידה של המזכירה עבר מהפך כאשר היום תפקידה של המזכירה עלה ממזמן מעבר ל"תזכור" של הבוס, המנהל או המנכ"ל אודות משימות שהוא עצמו קבע ועלה מעבר להיותו תפקיד פסיבי לתפקיד אקטיבי וניהולי של ממש. כיום, תפקידה של המזכירה הוא לנהל את המשרד ולחבר בין כל המחלקות הקיימות בו. אנשי המקצוע נדרשים להיות געלי יכולת ארגונית גבוהה במיוחד על מנת שיוכלו לרכז את כל המשימות ולדעת לקשר בין אנשי הצוות ואף להיות בעלי יכולות ריכוז על מנת שיוכלו להכיר את תפקיד כל המחלקות, לייעץ ולנהל את מקום העבודה כאשר המנכ"ל אינו נוכח. התעניינתם בלימודי מזכירות ואתם רוצים לקבל עוד מידע? בפורטל לימודים תוכלו לקבל את כל המידע אודות קורס מזכירות וניהול משרד החל מתנאי הקבלה ותכני הלימוד, דרך מידע אודות מוסדות הלימוד ורקע על הקורס ועד ללימודי המשך ואפשרויות תעסוקה. לכל מידע נוסף תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי צור הקשר ולסמן את המוסדות הרלוונטים, או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים לקבלת ייעוץ ראשוני חינם.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מזכירות וניהול משרד

קורס מזכירות וניהול משרד - טיפים, מידע ופרטים על מוסדות הלימוד

התפתחות תפקידה של המזכירה

כשאנחנו שומעים את המילה מזכירה, רובינו עדיין מדמיינים את תפקיד המזכירה הקלאסית הנדרשת להכין למנהל את רשימותיו לקראת פגישות, מכינה עבורו את לוחות הזמנים שקבע ולמעשה לא לוקחת צעד אקטיבי ופעיל, אלא ממלאת תפקיד פסיבי שממתין לקבל את המשימות החדשות. עם זאת, מאז הפציע לעולם מקצוע המזכירה, תפקידה המהותי עבר מהפך של 180 מעלות וכיום תפקיד המזכירה הוא למעשה תפקיד של ניהול המשרד והיא לוקחת תפקיד פעיל יותר אשר לעיתים גם מאפשר למנהלים לעזוב את המשרד בידיעה כי המזכירה תוכל לנהל את המשרד בהיעדרו ולוודא כי אנשי הצוות ממשיכים במשימותם כראוי. לכניסתו של המחשב היה חלק משמעותי בשינוי התפקיד של המזכירה הקלאסית כאשר הוא איפשר לזרז תהליכים ולשחרר את אנשי המקצוע מהמשימות המתרחנות כגון עיבוד תמלילים, ניתוב שיחות ועוד למשימות אדמיניסטרטיביות, כאשר היום, עם הפיתוחים החדשים שקיימים במערכות המחשב, המנהל יכול גם לנהל את המשרד מביתו, גם באמצעות ניהולה של המנהלת האדמיניסטרטיבית (המזכירה). לכן, המועמדים הניגשים לפתקידי המזכירות נדרשים להיות בעלי כישורים וידע גבוהה מבעבר, כמו גם היכולת לקבל החלטות במקום, לאלתר כשצריך, לספק פתרונות יצירתיים, או לנקוט יוזמות עצמאיות וכמובן להכיר את התעשייה בה הם עובדים. עם התקדמות הטכנולוגיה ודרישות התפקיד הובן כי ניתן לפתוח קורסים ייעודיים בהם המשתתפים יוכלו לרכוש את הכישורים הדרושים לתפעול נכון של המשרד, בין אם מדובר בתוכנות מיחשוב שונות, כיצד לנהל צוות, להאציל סמכויות ועוד ונפתחו הקורסים השונים למזכירות וניהול משרד במגוון מוסדות ברחבי הארץ.
 

קורס מזכירות וניהול משרד

כאמור, במהלך הקורס מזכירות וניהול משרד, הסטודנטים רוכשים את הכלים לקראת תפקדים וביצוע התפקיד בצורה אסרטיבית, יעילה ותפוקתית, תוך הקניית הידע המקצועי לכלל תחומי הניהול של המשרדים המודרניים. תפקידם של בוגרי הקורס יהיה לרכז את פעילותו, להיות בקיאים בכל משימותיו, לגשר בין פערים במחלקות שונות, ולעיתים גם להוות עבור העובדים אוזן קשבת ותומכת, והקורס מסוגל לספק להם את ההכנה הראויה לשם כך. מטרת הקורס היא לשפר את סביבת העבודה במשרד, הקניית הידע והכלים האפקטיבים ביותר על מנת שהמשרד ינוהל באופן שותף בין המנכ"ל למזכירות והסטודנטים אף זוכים לעבור שיעורי ניהול עובדים, או כיצד ניתן לאחסן כמות גדולה של מידע, כיצד להפעיל תוכנות משרדיות ייעודיות וכיצד לאפשר למנכ"ל לקבל תמונה רחבה בכל נושא ובכל רגע ורגע.


תכני הלימוד בקורס מזכירות וניהול משרד

תוכנית הלימודים בקורס מזכירות וניהול משרד משתנה ממוסד למוסד. עם זאת ברוב המוסדות השונים קיימות מסגרות של שיעורים והרצאות עיוניות יחד עם לימודים וסדנאות מעשיות אשר יספקו לסטודנטים סימולציות שיקנו להם ידע מעשי ויפתח את היכולות האישיות הנדרשות במסגרת עבודה זו. בין מגגון הנושאים אותם לומדים בקורס, ניתן למצוא נושאים כגון: שיפור יכולות הקלדה, עקרונות בניהול לשכה, עבודה בסביבה ממוחשבת על תוכנות אופיס, חשיבות השירותיות, חשיבות המבנה הארגוני, ניהול לוחות זמנים, כתיבה רשמית, התמודדות עם ריבוי משימות, כלכלת משרד, תיעוד מידע, הכרת סרגל המשימות, ניהול תוכניות בשולחן העבודה, ניהול קבצים ותיקיות, הכרת פונקציית העזרה, שימוש בקיצורי דרך, הכרת לוח בקרה, הכרת תוכנת אקסל, הכרת WORD, מבנה רשת האינטרנט, הכרת תוכנת  OUTLOOK, מנועי חיפוש נפוצים, פיננסים, הכרת דפדפנים, הורדת קבצים באופן בטוח, יומן אלקטרוני, מידור מידע, שיחות וידאו, סודיות ועוד.


 

האם ישנם מסלולי מיקוד?

כיוון שמקצוע המזכירות קיים למעשה בכל תעשייה בישראל, ולמעשה אין משרד שלא מעסיק מזכירה בתפקיד כזה או אחר, היום ישנם קורסים ייעודיים למזכירות בתעשיות השונות על מנת להכשיר את אנשי המקצוע בתעשייה בה הם עובדים כדי שיוכלו לזרז תהליכיים משרדיים ולשחרר את חברי הצוות מלעסוק בפעולות אדמיניסטרטיביות. כיום ישנם קורסים ל: מזכירה בהייטק, מזכירה משפטית, מזכירה רפואית וקורס מזכירת ביטוח. הקורסים הללו מספקים לסטודינטים ידע מורחב בנושא התעשייה בה הם יעבוד בין אם מדובר בניהול חוזים בתעשייה המשפטית, מיון טפסים רפואיים והדרכה ראשונית לאנשים המבקשים ייעוץ רפואי, ניהול ושירות לקוחות בתעשיית הייטק, וניהול טפסיים ביטוחיים יחד עם הוראות והכוונות ראשוניות למבוטחים ועוד הרבה מעבר.
 

איפה לומדים קורס מזכירות וניהול משרד?

כאמור, מדובר במקצוע שקיים בכל עיר, מושב או קיבוץ בישראל ולכן ישנם קורסים ומוסדות לימוד המפוזרים ברחבי הארץ. להלן מגוון מוסדות הלימוד המציעים קורס מזכירות וניהול משרד בפורטל לימודים:
HIGHWAY - לומדים לעשות עסקים - הלימודים מתקיימים בתל אביב
מכללת אינטלקט אקדמון - חטיבת מנהל ותעשייה - הלימודים מתקיימים במפרץ חיפה צומת ק. אתא
המכללה האקדמית גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בעכו 
המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ - הלימודים מתקיימים בתל חי
המכללה המשותפת - מרוויחים קריירה - הלימודים מתקיימים בנתניה, מפרץ חיפה, חדרה וסכנין
המכללה הרב תחומית - מכללה להכשרה מקצועית - הלימודים מתקיימים בחיפה וקריית ביאליק בשעות הערב בלבד
המכללה לניהול - הלימודים מתקיימים בחדרה ובנתניה
מכללת סטרים - הלימודים מתקיימים בסכנין

 

קהל היעד לקורס מזכירות וניהול משרד

קהל היעד של קורס מזכירות וניהול משרד פונה למועמדים בעלי יכולות ארגוניות גבוהה, שקטים וכאלה שמסוגלים לרדת לכל הפרטים הקטנים. כמו-כן רצוי שהמועמדים יהיו אנשי שיח אשר מסוגלים לתקשר היטב עם אנשי הצוות, אחראים ובעלי ראייה למרחק, על מנת שיוכלו לשבת עם המנכ"ל והלאה ולדעת לנהל להם את לוחות הזמנים, לטפל עבורם במשימות אדמיניסטרטיביות על מנת לחסוך להם זמן ועוד. לעיתים זה עלול להישמע לאנשים שונים כמקצוע לא נוצץ, אך כאשר אתם יושבים עם המנכ"ל, מנהל החברה, ראשי הצוות ומשתתפים בהתכנסויות וועדה, אתם תיחשפו לכל  פעולת קבלת ההחלטות, כיצד נבנים הקשרים השונים של החברה ותיהיו למעשה בכל סוד העניינים של האירגון.
 

תנאי קבלה לקורס מזכירות וניהול משרד

המועמדים הניגשים לקורס מזכירות וניהול משרד נדרשים להיות בעלי תעודת 12 שנות לימוד לפחות, כאשר בחלק מן המוסדות תידרשו להיות בעלי תעודת בגרות מלאה. בנוסף לכך, ישנם מוסדות אשר יידרשו מהמועמדים לעבור ראיון \ בחינת קבלה למוסד על מנת לוודא כי המועמדים מתאימים לאופי המוסד ותוכנית הלימודים.


 

משך הלימודים לקורס מזכירות וניהול משרד

בדומה לתאני הקבלה ותוכנית הלימודים, גם משך הלימודים של הקורס יכול להשתנות לפי בחירת המוסד הרלוונטי. עם זאת, בממוצע אורך הקורס כ-5 חודשים ובסיום הלימודים יקבלו הבוגרים, שעמדו בכל משימות הקורס בהצלחה, תעודת גמר במזכירות וניהול משרד מטעם המוסד בו למדו.
 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס מזכירות וניהול משרד

בוגרי הקורס יכולים להשתלב למעשה בכל תעשייה קיימת בישראל. אין משרד היום שלא מחזיק במזכירה אחת לפחות ובוגרי הקורס משתלבים במקומות תעסוקה כגון: משרדי רואי חשבון, בנקים, חברות הייטק, משרדי נסיעות, משרדי עורכי דין, מפעלים, חברות טבע, משרדים ממשלתיים ועוד.
 

לימודי המשך לבוגרי קורס מזכירות וניהול משרד

בוגרים רבים בוחרים לנצל את סיום הקורס לפיתוח המשך ומחליטים להמשיך את לימודיהם ולרכוש מיומנויות נוספות בתחום הלוגיסטיקה וניהול מערכות מידע, בין אם מדובר בלימודים אקדמיים או קורסים מקצועיים, על מנת שיוכלו להגיע לתפקידים בכירים יותר במקום עבודתם. בין מגוון לימודי ההמשך ניתן למנות קורסים כגון: חשבי שכר, הנהלת חשבונות, מנהל כספים, יועץ מס, הנהלת חשבונות מעשי, משאבי אנוש, יועץ פנסיוני, חשבשבת ועוד.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מזכירות וניהול משרד
היחידה ללימודי חוץ - קורסים והכשרות
המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ
היחידה ללימודי חוץ - קורסים והכשרות
המכללה מלמדת ב: קרית שמונה.

מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה הרב תחומית
מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה מלמדת ב: חיפה, קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: חיפה, קרית ביאליק.
המכללה לניהול ופיננסים
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה לניהול וקריירה
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
יורם כללי
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
מכללות פאר ותפנית - חולון
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
המכללה מלמדת ב: חולון, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: חולון, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

12 מסלולים

מפת הגעה

2 ממליצים
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: נתניה, אשדוד, באר שבע, ירושלים, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא קורס מזכירות וניהול משרד
אפשרויות התעסוקה לבוגרי קורס מזכירות וניהול משרד
אפשרויות התעסוקה לבוגרי קורס מזכירות וניהול משרד
אז אתם מתלבטים האם לימודי מזכירות וניהול משרד באמת יספקו לכם עבודה לאחר מכן? בכתבה הבאה הכנו עבורכם מספר אפשרויות תעסוקה לבוגרי הקורס ולאן הם יכולים להתפתח. ...המשך
מהו בדיוק קורס מזכירה בכירה
מהו בדיוק קורס מזכירה בכירה
תחום ניהול המשרד והמזכירות מחשב לתחום רחב שיש לו גם תת-קטגוריות כשאחת מהן היא מזכירות בכירה. מהו ההבדל? האם ניתן להתחיל כמזכירה בכירה? ומהם תנאי הקבלה לקורס? ...המשך
מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה
מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה
תפקידה הקלאסי של המזכירה הוא למעשה תפקיד הדומה באחריותו לפקידה, העונה לטלפונים, מוודאת כי לו"ז העבודה מתבצע כראוי ומבצעת משימות יומיות העוסקות בניהול השוטף. לעומתה תפקידה של המזכירה הבכירה הוא תפקיד ניהולי המחזיק באחריות גדולה. ...המשך
מהו קורס הנהלת חשבונות מעשי
מהו קורס הנהלת חשבונות מעשי
מדוע קיים קורס הנהלת חשבונות מעשי אותו יש להשלים לאחר שמסיימים את הקורס הנהלת חשבונות? איך הוא משפיע על אפשרויות התעסוקה של הבוגרים? ובמה הוא משפר את רמת הידע? ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765