ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי מעבדה רפואית

חשבתם על תואר ראשון במעבדה רפואית?


לימודי מעבדה רפואית יקנו לכם מקצוע נדרש בגופים ומכוני מחקר, בבתי חולים, מרכזים אוניברסיטאיים ובתעשיות העוסקות במחקר ופיתוח. המסלול נלמד במספר מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ ובסיומו מקבלים בוגרי התואר רישיון על-ידי משרד הבריאות.

אם חשבתם להירשם לתואר ראשון במעבדה רפואית וחיפשתם פרטים נוספים, במאמר הבא תמצאו הסבר על מדעי המעבדה הרפואית ועל תכנית הלימודים. נתייחס בהרחבה לנושאי הלימוד, תנאי הקבלה, משך הלימודים, מבנה התואר ואפשרויות התעסוקה. ניתן לקבל הכוונה ללימודים מנציג האתר במספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטים בתיבות צור הקשר ונציג יחזור אליכם בהקדם. בסוף המאמר ריכזנו רשימה של מוסדות אקדמיים רלוונטיים להם תוכלו לשלוח פרטים באופן ישיר לקבלת מידע נוסף ולתיאום פגישה עם נציגי החוג.
תעודת זהות תואר ראשון מעבדה רפואית
תנאי קבלה
  • על מועמדים המבקשים להתקבל למעבדה רפואית לתואר ראשון להיות בעלי ציון פסיכומטרי בגובה כ-600 ומעלה בשילוב עם ממוצע ציוני בגרות בגובה 85 ומעלה.
  • ייתכנו מוסדות המציעים קבלה על בסיס פסיכומטרי בלבד או על סמך ציון תעודת בגרות, אך יש לבחון זאת באופן פרטני מול המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד.
משך לימודים
  • היקפה של תכנית הלימודים עומד כל 3 שנים אקדמיות.
  • המסלול לרוב נערך במתכונת רגילה המתפרשת על ימות השבוע.
  • מומלץ לברר מול המוסד בו אתם מועניינים ללמוד באשר לאפשרות של לימודי ערב.
שכר ממוצע
  • עובדי מעבדה רפואית בעלי תואר אקדמי ייעודי יכולים להשתלב במגוון רחב של גופים מחקריים וגופים רפואיים שונים.
  • ממוצע המשכורות נע בין 7,000-8,000 ש"ח לתפקיד התחלתי והן עולות בהדרגה בכפוף לוותק והניסיון.
תכונות אופי
  • תחום המעבדה הרפואית נדרש בגופים שונים עם צרכים משתנים. לפיכך תכנית הלימודים מקיפה מגוון רחב ביותר של נושאים המשלבים בין מדעים מדויקים למדעי החיים ולימודים טכנולוגיים מתקדמים לצורך הקניית ניסיון מעשי נדרש.
  • אם תכנים אלו מעניינים אתכם ואתם מוכנים להשקיע בתכנית בעלת דרישות גבוהות במיוחד, הרי שהמסלול יתאים לכם ויקנה לכם מקצוע יוקרתי ומבוקש.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון מעבדה רפואית

לימודי מעבדה רפואית: מה צריך לדעת לפני?

חקר מדעי המעבדה הרפואית הינו תחום מרתק, דינמי ומשתנה הנדרש במגוון רחב של גופים וביניהם מעבדות רפואיות, בתי חולים, מרפאות וקופות חולים, גופים מחקריים, תעשיות (דוגמת תעשיית המזון והתרופות) ובגופים ביטחוניים במחלקות הזיהוי הפלילי.

אנשי המעבדה הרפואית נדרשים לשילוב בין מספר יכולות מתקדמות שכן תחום זה דורש הבנה נרחבת בענפי מחקר שונים ובראשם תחום המדעים המדויקים ותחום מדעי החיים, יכולת אנליטית להבנת הנתונים, יכולת ניהולית לקבלת החלטות וידע מעשי מעמיק בתפעול, תחזוקה וכיול מכשורים טכנולוגיים מתקדמים.

חשוב להבין כי תפעול מעבדה רפואית מקיף דיסציפלינות רבות הכוללות ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, המטולוגיה, מיקרוביולוגיה, מתמטיקה גבוהה, מדעי המחשב ועוד. גופים רבים רותמים את הבנתם הנרחבת של אנשי המעבדה הרפואית לעזרתם ועם תום הלימודים תוכלו לעמוד בחוד החנית של אגפי מחקר ופיתוח במוסדות רבים עם יעדים ומטרות שונים.

מבנה ומטרת תואר ראשון במעבדה רפואית

לימודי מעבדה רפואית אורכים 3 שנים ומספקים לסטודנטים ידע תיאורטי ומיומנויות טכניות מעשיות הנדרשים לצורך השתלבות במגוון מעבדות עבור מטרות מחקר ופיתוח.

לצד הקורסים העיוניים השונים, מקבלים הסטודנטים ניסיון חשוב דרך השתתפות במעבדות טכנולוגיות מתקדמות והשתתפות פעילה במכוני מחקר ומעבדות בישראל. עם תום הלימודים וקבלת דיפלומת התואר הראשון מטעם המוסד בו למדו, אין הסטודנטים יכולים להשתלב בתחום לשם כך יש לעבור בחינות רשמיות הנערכות על-ידי משרד הבריאות ושעם צליחתן מוענק הרישיון הנדרש.


מספר פרטים על הבחינה

הבחינה מטעם משרד הבריאות נערכת ב-2 מועדים בשנה המפורסמים באתר הרשמי של המשרד. 

על-פי הנחיות משרד הבריאות, על המעוניינים להיבחן לעשות זאת עד 45 ימים טרם מועד קיום הבחינה. לצורך הבחינה יש לפתוח תיק באגף הרישוי למקצועות רפואיים. הבחינה נחלקת לחלק כללי וחלק מקצועי. ניתן להתעדכן באתר משרד הבריאות בסילבוסים השונים.

תוכן שעשוי לעניין אותך:


נושאי לימוד

תואר במעבדה רפואית כולל בין היתר את הנושאים הבאים:
  • לימודי מתמטיקה גבוהה
  • סטטיסטיקה
  • אנגלית טכנית
  • פיזיקה
  • כימיה
  • ביולוגיה
  • מיקרוביולוגיה
  • הנדסה גנטית
  • המטולוגיה
  • פתולוגיה
  • גנטיקה
  • בטיחות במעבדה
  • ציטולוגיה
  • חומרים מסוכנים
  • מדעי המחשב
  • בקרת והבטחת איכות
  • ביולוגיה מולקולרית
  • כימיה אורגנית
  • אימנולוגיה
  • ועוד.
לנושאי הלימוד השונים ניתנת התייחסות הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית במעבדות מחקר טכנולוגית לימודיות. כמו כן, חלק ממוסדות הלימוד עורכים שיתופי פעולה עם גורמים שונים בתעשייה הישראלית המקנים לסטודנטים שעות תרגול והתנסות חשובה.

מוסדות לימוד

בין המוסדות האקדמיים בהם ניתן להירשם לתואר במעבדה רפואית ניתן לציין:
  • המכללה האקדמית הדסה בירושלים – מוסד אקדמי וותיק בירושלים המוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה. במכללה תוכלו למצוא מגוון תארים בתחום המדעים, העיצוב, המחשבים והתקשורת. שכר הלימוד בהדסה הינו שכר אוניברסיטאי. במכללה תוכלו למצוא סביבה סטודנטיאלית ברמה גבוהה, שיתופי פעולה עם גורמים שונים בעיריית ירושלים וסגל לימוד בכיר המקנה ערך מוסף אדיר ופיתוח לסטודנטים.
  • המכללה האקדמית צפת – מוסד אקדמי וותיק הממוקם בעיר צפת ומקיף מגוון רחב של תארים אקדמיים. בין היתר מציעה המכללה לימודי משפטים, לימודים בתחומי מדעי הרוח, מדעי החברה ומדעי הבריאות.
את רשימת מוסדות הלימוד המלאה תוכלו למצוא בסוף המאמר. ניתן לסמן מוסד אחד או יותר מבין המוסדות המוצעים ולהשאיר פרטי התקשרות ישירות לנציגי החוג.


תנאי קבלה

כדי להתקבל לתכנית על המועמדים להחזיק בציון בחינה פסיכומטרית על סך 600 ומעלה המשוקלל עם ציוני תעודת בגרות בגובה 85 ומעלה.

חלק ממוסדות הלימוד מאפשרים רישום בתנאים נוחים יותר המבוססים על ציון פסיכומטרי בלבד או ציוני תעודת בגרות מעל הממוצע. מומלץ לבדוק אפשרות למעבר מכינה/וועדת חריגים באופן פרטני מול המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד.


קהל יעד

תואר ראשון במעבדה רפואית מתאים לאנשים בעלי אוריינטציה למקצועות המדע, אך שמחפשים גם שילוב עם יכולות אנליטיות טובות ואוריינטציה טכנולוגית.

משך הלמודים

אורכו של תואר במעבדה רפואית הינו כ-3 שנים.

תעודות

בוגרים שיעמדו בכל דרישות המוסד האקדמי שבו למדו, יקבלו תעודת תואר ראשון במעבדה רפואית.
עם תום הלימודים ולקבלת רישיון מטעם משרד הבריאות, יש לגשת לבחינות הרשמיות הנערכות בבנייני האומה בירושלים.
 


אפשרויות תעסוקה

עם תום הלימודים יכולים בוגרי התואר להשתלב כלבורנטים ומנהלי מעבדות במכוני מחקר, מרכזים רפואיים, חברות תרופות, בתעשיית המזון ועוד.

שכרם של עובדי מעבדה בתחילת דרכם נע בין 7,000 ל-8,000 ש"ח והוא עולה בהדרגה בהתבסס על הוותק המצטבר, הניסיון והקידום לתפקידי ניהול.

צריכים הכוונה נוספת?

בפורטל לימודים תוכלו למצוא מידע מקיף על קורסים, תארים ראשונים ולימודים בחו"ל דרך מנוע החיפוש החופשי שלנו. אם לא מצאתם את כל מבוקשכם, ניתן לפנות אלינו במספר 03-3727765 או להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון מעבדה רפואית
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765