ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס עגורן צריח

לימודי עגורן צריח

קורס עגורן צריח הינו קורס אשר בוגרים זוכים להכשרה מקצועית בעבודת מנוף. במהלך הקורס המנופאים (אנשי המקצוע) מוכשרים באחד מהתפקידים היותר מרשימים ובעל נוכחות בולטת וחזקה בענף הבנייה בעולם ובארץ. העגורן הוא המנוף אשר נועד להרים משאים וציוד כבדים ביוחד והוא משמש את ענף הבנייה בעיקר, אך נמצא בשימוש גם בתעשיות שונות כגון הנמל או כל תעשייה אשר בחלקיה נדרשים להרים ציוד כבד מאוד. במהלך הקורס לומדים המשתתפים נושאים כגון פיזיקה, חשבון, אמצעים ואביזרים להרמה, חוזק חומרים ועוד. רוצים לדעת עוד על המקצוע והקורס? כאן, בפורטל לימודים אנו מציגים לכם את מוסדות הלימוד הטובים ביותר בתחומם אשר מעבירים קורס עגורן צריח, החל מתנאי הקבלה והדרישות המצופות מקהל היעד, דרך תכני הלימוד ועד לאפשרויות התעסוקה ופרטים על מוסדות הלימוד עצמם. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר לכם את הפרטים שלכם באחד מהטפסים ליצירת קשר ולמסם את המוסד הרלוונטי עבורכם, או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים לקבלת ייעוץ ראשוני בחינם.

תעודת זהות קורס עגורן צריח
תנאי קבלה
  • גילאי 18+
  • תעודת 9 שנות לימוד.
  • אישור כשירות מרופא תעסוקתי.
  • בעלי ניסיון תעסוקתי מוכח כעוזרי מפעילי עגורן (מנופאי \ עגורנאי) של 80 שעות לפחות.
  •  מעבר של בחינה פסיכוטכנית.
משך לימודים
  • משך הלימודים לקורס עגורן צריח מתפרסים על פני כ-270 שעות לימוד.
  • קיימות מתכונות ערב ובוקר לבחירה.
  • קיימות מתכונות לימוד חד שבועים או דו-שבועיים.
שכר ממוצע
  • 12-15 אלף ש"ח ברוטו בצד קרן השתלמות וביטוח בריאות פרטי.
תכונות אופי
  • נכונות לעבודה בגובה
  • אורך רוח
  • נכונות לעבודה מרובה
  • אחראיות
  • הגדלת ראש
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס עגורן צריח

קורס עגורן צריח - טיפים, מידע ופרטים על מוסדות הלימוד

רקע כללי על תפקיד מנופאי העגורן צריח

העגורן הינו מנוף ענק, שקיבל את שמו בשל דמיונו לעוף העגור ומזכיר במראה את מנוף העגורן. העגורן נועד להרים משאות כבדים ועיקר שימושו נעשה בענף הבנייה, שם חלקי הבניין השונים יכולים להגיע למשקלים כבדים במיוחד. עם זאת, השימוש בעגורן לא נעשה רק בתעשיית הבנייה אלא גם בנמלים לצורך הרמת מסעות כבדים ומכולות מלאות בציוד. תפקידו של מנופאי העגורן צריח הינו לתפעל את המכונה הענקית והמדהימה הזו במשך משמרת מלאה ובמשרה מלאה, כך שמדובר באנשי מקצוע בעלי אחראיות גדולה מאוד ואם יש משהו שהתאונות האחרונות לימדו אותנו, זה שלאנשי המקצוע יש גם אחראיות על סביבתם וחייהם של האוכלוסייה בסביבתם. כיום יש שני סוגי עגורני צריח. הראשון הוא עגורן צריח אשר נע על פסים ובבסיסו מונחת מסילה. השני, עגורן צריח אשר בסיסו מונח באדמה ועם בסיס יציב ואיתן. אנשי המקצוע בתחום זוכים להרוויח סכומים מאוד גבוהים בשל הסיכון הקיים בתפקיד אך כדי לעסוק בתחום ולהוציא רישיון לתפעול עגורן שכזה, יש להיות בעל תעודה מטעם משרד התמ"ת ומטעם משרד התחבורה. לשם כך קיימים הקורסים השונים לעגורן צריח, אשר מעבירים הדרכות וסדנאות להכנת הבוגרים לבחינות הממשלתיות החיצוניות ולהסמכה לתפעול העגורן.

 

קורס עגורן צריח

קורס עגורן צריח הינו קורס המזכיר במטרתו את הקורס לבחינות הפסיכומטריות שכן חשוב לזכור כי הוא אינו מספק לבוגרים תעודה מקצועית ורישיון, אלא מכין את המשתתפים לעבור בהצלחה את המבחנים המעשיים והעיוניים הנעשים מטעם משרדי הממשלה הרלוונטיים, על מנת שבוגרי הקורס ישתלבו בקלות ובהצלחה בשוק העבודה. הקורס נועד להכשיר את המשתתפים ולהפוך אותם לאנשי מקצוע מקצועיים ומוסמכים לתפעול העגורן באתרי בנייה או בכל תעשייה בה יש דרישה לעבודת עגורנים, ומקנה למשתתפים מיומנויות טכניות וכלים לעבודה בגובה. המרצים בקורס הינם אנשי מקצוע אשר עבדו בעברם כמנופאי עגורן וכיום מכשירים את אנשי המקצוע הבאים בתור והם בעלי ניסיון רב, הן בתחום ההוראה למקצועות הבניין והן כמנופאים וותיקים בעצמם. עם זאת, חשוב לזכור כי ענף הבנייה, אשר נחשב לענף העיקרי שקיים בו ביקוש לאנשי המקצוע לא מיועד לכל אחד ולכן ישנם קריטריונים ברורים לעמוד בהם לפני שניתן יהיה להצטרף ללימודים ובתמורה, הבוגרים יוכלו להשתלב בתעשייה שלא קיים בה עודף בעובדים ותמיד ישנו ביקוש לאנשי מקצוע שיוכלו לפתח קריירה מצליחה עם שכר הולם בצידה.

 

תכני הלימוד בקורס עגורן צריח

הקורס אינו נחשב לקורס רשות בשל הדרישה החוקתית לרישיון שניתן על ידי מדינת ישראל. לכן, בהתאם לתקנות משרד התמ"ת בעלות הדרישה לתעודת הסמכה, אותה יש לחדש לאחר תקופת זמן ממושכת, נפתחו הקורסים השונים שמטרתם היא לההכשיר את מפעילי העגורן צריח לפי תוכנית לימודים שאושרה על ידי משרדי התחבורה והתמ"ת. תכנית הלימודים של קורס עגורן צריח כוללת מגוון שיעורים ותכנים עיוניים, אך בסופו של יום היא מתמקדת בעיקר על התנסויות מעשיות. במהלך הקורס, הסטודנטים נחשפים לתכנים כגון: יסודות החשמל, מכינה בעברית, פיזיקה, חשבון, אמצעים ואביזרים להרמה, חוזק חומרים, בטיחות, אחזקה, מבנה העגורן, עבודה בגובה, מערכות העגורן, מיקום עגורנים וטופוגרפיה ועוד.

 

איפה לומדים קורס עגורן צריח

בהתאם למטרת התפקיד של מנופאי עגורן צריח, אשר נחשב לתפקיד מבוקש בכל הארץ (כיוון שענף הבנייה קיים בכל הארץ), כך גם הקורס הינו חשוב יוקרתי ומבוקש בקרב כל אדם העוסק בענף הבנייה, בין אם זו דריסת הרגל שלו בתחום, או שהוא מעוניין להיות בעל הכשרות רבות כדי שאפשרויות התעסוקה שלו יגדלו. כיום ישנם שני מוסדות בולטים, בצפון ובמרכז, המכשירים את אנשי המקצוע במגוון קורסי העגורן הקיימים כיום: עגורן צריח, עגורן גשר ועגורן העמסה עצמית. להלן מוסדות הלימוד המעבירים את הקורסים בפורטל לימודים:
הנדסה בגובה - בית הספר לבטיחות הראשון בארץ - הלימודים מתקיימים בלוד ובחיפה.
כרמל בטיחות - המכללה לבטיחות בעבודה והכשרה מקצועית - הלימודים מתקיימים בחיפה.


 

התמחויות בקורס עגורן:

כאמור ישנם 3 התמחויות שהמועמדים רשאים לבחור מבינהם, או ללמוד את כולם. להלן מגוון ההתמחויות הקיימות בתחום:
עגורן גשר - קורס עגורן גשר מיועד בעיקר לעובדים בענפי האחסנה והתעשייה, למנהלי עבודה, אנשי ייצור ואנשים שנדרשים לעשות שימוש בעגורנים מסוג עגורן גשר שער' אשר רוצים להכשיר את עצמם כמפעילי עגורן ברישיון. הקורס רלוונטי גם לקהל הרחב המבקש לקבל הכשרה אופטימלית. תכני הקורס כוללים מידע עיוני רב והתנסויות מעשיות כגון: בטיחות ואחזקה, אמצעים להרמה, הנדסת קרקע, מיקום העגורן ומבנהו, עניבנות, חוקים ותקנות, עזרה ראשונה, חוזק חומרים, מתמטיקה, יסודות החשמל, מושגים במכניקה ובפיזיקה, סוגי עגורנים, טיפול במטען ועוד.
עגורן העמסה עצמית - עגורן להעמסה עצמית נקרא גם עגורן סוג ד', או עגורן גשר עילי להטענה באופן עצמי. ההכשרה המקצועית מקנה לבוגרים רישיון תקף לתקופה של שנתיים, כאשר חידוש התוקף יעשה על ידי המכללה שהכשירה את אנשי המקצוע, כמובן בהתאם לפיקוח של משרד התמ"ת. במהלך הקורס, רוכשים המשתתפים ידע כללי בנושאי: חוזק חומרים, ייצוב העגורן, אביזרי הרמה, תקנות בטיחות בעבודה, עבודה במפלסים שונים, שיטות לקשירת מטען, מערכת הידראולית להפעלת המנוף, אחזקת חיבורים בשלדת הרכב ועוד. אנשי המקצוע מחולקים לשתי דרגות כאשר, מחזיקי תעודה דרגה 1 יוכלו לעסוק במרכזי עבודה בהם העומס על העגורן יהיה עד 1 טון. מחזיקי תעודה דרגה 2 יוכלו לעבוד ללא הגבלת עומס.

 

קהל יעד לקרוס עגורן צריח

לימודי עגורן צריח מתאימים לשני סוגי המועמדים הקיימים. הן לאנשים שמבצעים את דריסת הרגל הראשונה שלהם בענף הבנייה המגיעים ללא רקע מעשי, והן לאנשי מקצוע בענף הבנייה, אשר מעוניינים להגדיל את ההכשרות שלהם ואת אפשרויות התעסוקה בעקבות כך. עם זאת, חשוב לדעת כי כל המועמדים, חדשים ווותיקים יידרשו לעמוד בתנאי הקבלה של הקורס. 

 

תנאי קבלה לקורס עגורן צריח

כאמור, הכשרת אנשי המקצוע נעשית בהתאם לדרישה ולתקנות הממשלתיות, שכן קורס שאינו פועל לפיהם, לא יוכל לזכות את הבוגרים בהכשרה שתוכר בישראל. לכן, ישנם תנאי קבלה ברורים לקורס אשר דורשים מהמועמדים להיות בני 18 ומעלה, בעלי תעודת 9 שנות לימוד לפחות, להציג אישור כשירות מרופא תעסוקתי ולהיות בעלי ניסיון תעסוקתי מוכח כעוזרי מפעילי עגורן (מנופאי \ עגורנאי) של 80 שעות לפחות. בנוסף לכך, המועמדים יידרשו לעבור ראיון לוודא שהמועמד מתאים למוסד הלימודים ובחינת קבלה בה יעברו המועמדים בחינה פסיכוטכנית.


 

משך הלימודים לקורס עגורן צריח

משך הלימודים לקורס עגורן צריח מתפרסים על פני כ-270 שעות לימוד מעשיות ועיוניות במתכונת בוקר וערב. כמו כן, ישנם מוסדות המתאימים את הלימודים לסטודנטים או אנשים עובדים במגוון מתוכנות של לימודים חד שבועעים או דו-שבועיים.

 

לימודי המשך לבוגרי קורס עגורן צריח

בוגרי הקורס עגורן צריח יכולים להמשיך את השכלתם ולהרחיב את היצע הכישורים בקורסים כגון: קורס עגורן גשר או עגורן העמסה עצמית, קורס ממונה בטיחות בעבודה, קורס ניהול פרוייקטים בבניה, קורס בנייה גבס, קורס מנהל עבודה בבניין, או לבחור בלימודי הנדסאי בניין לצורך קידום עצמי ופיתוח הקריירה.
 

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס עגורן צריח
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765