ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מדריכי יוגה

קורס מדריכי יוגה

עם עליית עידן הניו אייג' בישראל, עוד ועוד אנשים נפתחו לעולם היוגה הנחשב לנפוץ במדינות המזרח, במטרה לשמור על אורח חיים בריא. הפופולריות בענף היוגה, הובילה לפתיחה של עוד ועוד קורסים ללימוד יוגה ואיתם הדרישה למדריכי יוגה אשר הולכת וגדלה מדי יום. תחום היוגה הוא למעשה פעילות גופנית המשלבת בין נשימות והתנועה של גוף האדם כשבעזרתם לומדים המשתתפים שיטות בסיסיות ומתקדמות לפרקטיקות כגון: מדיטציה, פראניאמה ופילוסופיה של היוגה. קורס מדריכי יוגה מתחלק לרמות שונות ממדריכים זוטרים, מדריכים בכירים, מדריכים לנשים בהריון ומדריכים לילדים כשתנאי הקבלה לקורס דורשים מהמועמדים לתרגל יוגה באופן סדיר כשנתיים ולאחר מכן לעבור ראיון אישי ומבחן מעשי. אז אם אתם מרגישים מוכנים לשנות את אורח חייכם ולעזור לאנשים אחרים לצאת ולשנות את חייהם ובריאותם, תוכלו לקבל את כל המידע אודות קורס מדריכי יוגה בפורטל לימודים על ידיד השארת פרטים והמתנה לצוות המוקד שיצור אתכם קשר בשעות הקרובות, או להתקשר בעצמכם אל המוקד שלנו ולסמן את מוסדות הלימודים שיכולים להתאים לכם.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מדריכי יוגה

קצת מידע על קורס מדריכי יוגה

מהי היוגה?

פירוש המילה יוגה, או בשמה בסנסקריט – יוג', מגיע מהמשמעות של אחדות התודעה והנפש ומדובר בטכניקת הרפיה המורכבת מסדרה של תנועות, מתיחות ונשימות כשהמטרה הסופית היא לעזור למקד את התודעה על הרגע הזה בלבד ולהוציא את האדם ממצב הטייס האוטומטי, אליו הוא נכנס, מדי יום, אפילו מבלי לשים לב. ליוגה לא היה קשה למצוא את דרכה לעולם המערבי. המציאות המערבית המעורבבת עם המון אינטנסיביות, דינמיות וההתמודדות מול מועקות באופן כמעט יומיומי, הפכה את תחושת הסטרס אותה חווים רבים לשגרתית כל-כך, עד שאנשים רבים כבר כמעט אינם מבחינים בה כלל. האדם המערבי נוטה לחשוב כל כך הרבה על העבר והעתיד, אך ההווה חומק שוב ושוב מבין אצבעותיו, בין אם מדובר בתשלומי חשבונות, ריבים עם בני משפחה, החשש מעתיד לא ברור ועוד. מסיבות אלו בדיוק, אנשים רבים כיום מבקשים להשתתף בחוגי יוגה כדי להשיב לעצמם את השליטה על התודעה. היוגה שורדת באופן מובהק במשך אלפי שנים כששורשיה החלו להתפתח כבר לפני כחמשת אלפים שנה בהודו העתיקה. 
 

מהו תפקידו של מדריך היוגה?

תפקידם של מדריכי היוגה הוא להנחות תלמידי בפעולת המדטציה. הם מסייעים לתלמידהם ללמוד תנוחות ולהשתמש בגוף שלהם בצורה נכונה, מספקים הדרכה בפילוסופיה יוגית, ובתחומים משלימים ליוגה, כגון תזונה ומדיטציה. אנשי מקצוע בתחום זה מבצעים בדרך כלל שיעורים קבוצתיים, באולפני יוגה, מכוני כושר, ומתקנים נלווים. אדם אשר מעוניין לבדוק אופציה של לימודי יוגה ולאחר מכן להיות מדריך ליוגה נדרש להיות בעל כושר גופני טוב, ובעל מיומנויות דיבור ותקשורת חזקות ומוטיבציה חזקה. יש לקחת קורסים שונים סוגים של יוגה כדי להבין איזה סגנון עובד הכי טוב בשבילך כאשר הסוגים השונים כוללים אשטנגה, אנוסארה, האטה, ויניאסה, יוגה ביקראם. בנוסף, הסגנון של ההוראה עשוי להשתנות על ידי המתקן והמורה. 

מהם תנאי קבלה לקורס מדריכי יוגה

המועמדים אשר מבקשים להירשם למסלול ללימודי קורס מדריכי יוגה, נדרשים להיות בעלי ניסיון של בין שנה לשנתיים בתרגול עצמי עבור הערכת מידת ההתאמה, בנוסף לעבור ראיון קבלה ומבחני קבלה. כמובן שכל מוסד רשי לשנות את תנאי הקבלה שלו לפי החזון של הנהלת המוסד והמדריכים בו.

נושאי הלימוד בקורס מדריכי יוגה

קורס מדריכי יוגה נמשך בין שנתיים לשלוש שנים. התכנים עצמם יכולים להשתנות בין מוסד אחד למשנהו, אך עם זאת רוב הקורס יעבירו לסטודנטים מספר שיעורים קבועים אודות תכנים מרתקים הן מהרפואה המערבית והן מרפואת המזרח הרחוק כשבין הנושאים שילמדו ניתן למצוא: מושגים בסיסיים ביוגה, לימודי פיזיולוגיה ואנטומיה, יתרונות היוגה, הפילוסופיה והעקרונות העומדים מאחורי היוגה, גיבוש טכניקות הדרכה, שכלול התרגול הקיים, קורס אנטומיה בסיסי העוסק בקבוצות שרירים, מפרקים, ביומכניקה, פיזיולוגיה ועוד צדדים טכניים בביצוע, הפשטה של התרגיל, עקרונות בדידקטיקה ובהוראה, מושגים ביוגה כגון בנדות,  יוגי, צ'קרות, קריות, גורו, מנטרות, ברכת השמש, נשימות, מדיטציה ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים מדריכי יוגה


מהם התכונות שכל מדריך יוגה חייב להכיל

אין ספק שלימודי יוגה אינם מתאימים לכל אחד. כדי להיות מדריך יוגה איכותי אתה חייב להיות בעל מספר תכונות חשובות כדי להתמודד נכונה עם מגוון התלמידים שיכולים להירשם לדנה שלך:
להתחבר עם כולם בכיתה - מורה טוב יכול להוביל כית של 20 תלמידים באותו אופן יעיל כמו כיתה של 5 משום שיש להם את היכולת לגרום לכולם להרגיש מחוברים אליו בדרך כלשהי.

בעלי יכולת וורבלית גבוהה - הקול של מורה היוגה הוא אולי הכלי החזק ביותר שלו. היכולת להכווין בביטחון קבוצה של אנשים פנימה והחוצה מעולמם הפרטי רק באמצעות מילים יכול להיות מאתגר.

להיות חסרי אגו - הם מבינים שמטרת השיעור אינה עוסקת בעבודה או ביכולת שלהם. המטרה היא להוביל ולתמוך בתלמידיהם דרך החוויה של יוגה ולזכור שהם מלמדים תנוחות המתאימות לרמת הכיתה. מורים ללא אגו יחלקו בשמחה מהידע שלהם בגלוי והם יוכלו לצחוק על עצמם כאשר גם הם עושים טעות.

בעלי אהבה (וכבוד) ליוגה - היוגה עובדת על המוח, הגוף והנפש. גישה הוליסטית זו היא מה שעושה את היוגה ליותר מסתם שיעור מתיחות בכיתה. האהבה והכבוד העמוק שלהם עבור המקצוע ותורת הספורט הזו יכולה להיות מקור אמיתי של אנרגיה והשראה לתלמידיהם.

הם ערוכים - זו יכולה להיות נקודה שנויה במחלוקת. ישנם מדריכים אשר אוהבים להכין תכנית עבודה מסוימת בעוד שמדריכים אחרים תומכים בסגנון יותר ספונטני, אינטואיטיבי של הוראה. כך או כך, מורה טוב יתן מספיק זמן ומחשבה לאופן שבו הוא הולך להוביל את הכיתה, אשר יוביל לחוויה טובה יותר עבור התלמידים.

לעזור לתלמידים בכל הרמות - יוגה יכולה להיות מאיימת מאוד עבור תלמידים מתחילים, בייחוד כאשר הם נמצאים בקבוצה שכבר מתמידה בפעילות. לכן, זוהי מיומנות אמיתית למורה לגרום גם למתחילים להרגיש נתמכים מבלי להתפשר על האתגר עבור תלמידים מתקדמים יותר.

הם משתפים בידע שלהם - אף אחד מאתנו לא באמת רוצה לשמוע הרצאה בתחילת השיעור על כל גדולי היוגה ואף את ההיסטוריה של היוגה, אבל זה בהחלט מנחם  כאשר מורה יודע את החומר שלו בבירור. בין אם הם מסבירים את היתרונות הרפואיים של התנוחות או שהם יכולים להציע וריאציות לאנשים עם פציעות או מגבלות. על ידי הוכחת הידע שלהם, הם יזכו באמונם של התלמידים.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים מדריכי יוגה


לדעת לבחור את המוזיקה המתאימה - זה אומנם נשמע לא קשור, אך המוזיקה המתנגנת במקרים רבים בסדנאות מוזיקה בהחלט יכולה להשפיע על רמת הריכוז של התלמידים. הבחירה של המוזיקה חייבת להיות מחושבת בקפידה ולהתאים למהלך השיעור. הרבה מבחירות אלה הן סובייקטיביות, אך בתמונה הכללית הם נדרשות להיות ממריצות ומרגיעות בו זמנית, ולכן מדובר בשילוב קשה שיש לשים עליו את הדעת.
 

טיפים להצלחה בשוק העבודה:
הבוגרים אשר יסיימו בהצלחה ויעברו את כל הבחינות והעבודות שהקורס דורש מהם, יקבלו תעודת מקצוע מהמוסד בו למדו. אך מה לגבי עבודה בתחום? כולנו יודעים שלימודים אינם מבטיחים עבודה בהמשך הדרך. לשם כך חשוב להתכונן מראש ליום בו תצאו לשוק העבודה. להלן מספר טיפים שכל בוגר טרי חייב לדעת כדי להצליח בשוק העבודה: 
יצירת רשת קשרים עם מורים עמיתים -
קורס מדירי יוגה אינו מבטיח עבודה לבוגרי הקורס ולכן חשוב להכיר בחשיבות העמיתים שלך לעבודה. יש ליצור רשת עם חברים לכיתה שיום אחד יוכלו גם להמליץ עליכם.

להכיר את השוק - התחרות בין מורים ליוגה יכולה להיות חזקה באזורים מסוימים - יש לבדוק אם אתם יכולים לשקול גישה ייחודית כדי להבדיל את עצמכם ממורים אחרים. לדוגמא, בהתאם לשוק, מורים יכולים להציע יוגה המותאמת לספורטאים, או יוגה המותאמת לבעלי מוגבלויות.

קורס החייאה -
תתפלאו לחשוב עד כמה קורס החייאה יכול להציל לכם את ראיון העבודה, מלבד מלהציל את חייכם. במידה ואתם מעוניינים לעבוד כשכירים במכונים שונים או מרכזי ספורט, חשוב לדעת שרובם מחפשים אנשי צוות אשר יכולים להתמודד עם מצבי חירום בריאותיים ובמידת הצורך להעביר החייאה, שכן ישנם אנשים אשר מכבידים על גופם רק לשם תחושת הצלחה. סטודנטים יכולים לקחת קורס החייאה תוך למידת קורס ההדרכה.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מדריכי יוגה
יורם כללי
מכללת מדיסין
המכללה מלמדת ב: חיפה, נתניה.

בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765