ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס אחראי רעלים

קורס אחראי רעלים מעניין אותך?

התחום היוקרתי והנדרש של אחראי רעלים הלך וגדל בשנים האחרונות בישראל, וזאת בשל ההבנה של המשרד להגנת הסביבה בצורך באנשי מקצוע אלו שידעו כיצד לפקח ולנטר אחר אחסונם והובלתם של חומרים מסוכנים שונים ובכך לשמור על בטחון העובדים בארגון בו הם עובדים ועל איכות הסביבה. בשל חשיבותו של תחום זה, משרד ההגנה אף הפך את תקן אחראי הרעלים לחובה כשהמשמעות היא שכל אדם המנהל מפעל או תעשייה בהם נעשה שימוש בחומרים רעילים מחויב על פי חוק בהעסקתו של אדם שהגדרה יהא אמון על ניטור כלל תקני הבטיחות בשימוש ברעלים. מתוקף תפקידם הממונים על רעלים חייבים להיות מצויים בתחום באופן המעמיק ביותר ולהכיר את מגוון המאפיינים הייחודיים לרעלים השונים. כך הם ידעו כיצד לאחסנם בצורה נאותה, כיצד להשתמש בהם, על אלו כללי זהירות יש לשמור, אלו ליקויים עלולים להתרחש וכיצד לנהוג בעת ניהול אירוע חריג המצריך הכוונה נכונה. חושבים שאתם מתאימים? מחפשים מידע נוסף על קורס אחראי רעלים? כאן בפורטל לימודים אספנו עבורכם את המידע המקיף והשלם אודות תחום לימודים זה, נושאי הלימוד, תנאי הקבלה, קהלי היעד, מכללות מובילות ועוד. ואם עדיין לא מצאתם את התשובות לכל השאלות, השאירו לנו פרטים ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי.

כיום, התקנות הנוגעות לבטיחות בעבודה בכלל ובטיחות בשימוש ואחסון רעלים בפרט מחודדות ומחייבות על פי חוק. מינויו על אחראי רעלים הוא במידה מסוימת בגדר הצהרתם של בעלי התעשיות והמפעלים על כך שהם מתחייבים לצמצם ככל הניתן את היתכנותם של אירועים חריגים העלולים לסכן את העובדים או לחילופין להוביל לפגיעה אקולוגית. מסיבה זו, לימודי אחראי רעלים שמים לעצמם למטרה למקד את משתתפיהם בכל האמצעים והידע הנדרשים בכדי לשמור על הסביבה במהלך העבודה השוטפת ובעת מקרי חירום. בעזרת שילובם של לימודים תיאורטיים עיוניים אינטסיביים לצד הכשרה מעשית, גם אתם תוכלו לרכוש את כל המיומנויות הנדרשות כדי להשתלב בתפקיד יוקרתי ונחשק זה ולהנהיג את הארגון בו אתם מועסקים אל עבר סביבה בטוחה יותר.
תעודת זהות קורס אחראי רעלים
תנאי קבלה
  • ההרשמה לקורס כרוכה במעבר ראיון קבלה מול צוות הקורס וזאת בכדי לבדוק את מידת התאמתו של המועמד לתפקיד הכרוך בנגישות מתמדת לחומרים רעילים.
  • על המועמדים להציג תעודת יושר.
  • על המועמדים להיות בני 18 ומעלה.
  • מרבית המועמדים מגיעים מרקע קודם במפעלים ובתעשייה, אך ישנם מוסדות המציעים את התכנית גם לאנשים חסרי רקע.
משך לימודים
  • מידת ההיקף של תכנית לימודים זו נחשב לקצר יחסי, והיא אורכת על פי רוב כ-3-6 ימים.
  • בשל העובדה שמרבית מתלמידי הקורס מגיעים מתוך מקום עבודה, ישנה האפשרות ללימודי ערב.
שכר ממוצע
  • אחראי רעלים מגיעים לרוב מתוך מקום עבודה קיים המבקש להכשיר את אחד מעובדיו כדי למלא את תקן זה בתוך הארגון. מסיבה זו ועקב הקשת הרחבה של מפעלים ותעשיות הנדרשים להעסיק אחראי רעלים, לא ניתן להצביע על שכר ממוצע המאפיין את כל נושאי התפקיד.
תכונות אופי
  • חשוב להבין שבתחום זה אין מקום לטעויות וזאת כיוון שאלו עלולות להסתיים בפציעות קשות ואף חמור מכך. בשל כך, על אחראי רעלים להיות מסוגל לזכור את מאפייניהם של הרעלים השונים ולדעת לפרטי פרטים את כל התקנים, הנהלים ודרכי הטיפול הנדרשים בעת שגרה ובחירום. אם אתם אנשים בעלי זיכרון טוב ושמסוגלים לקחת על עצמם אחריות גדולה, הרי שזהו התפקיד עבורכם.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס אחראי רעלים

אחראי רעלים

בשנת 1993, חוקק המשרד להגנת הסביבה את חוק החומרים המסוכנים שעל פיו אדם המבקש לעסוק ברעלים לא יקבל את האישורים לכך אלא אם ניתן לו היתר רשמי מטעם ממונה המייצג את השר להגנת הסביבה. אחד מן התנאים המופיעים בתתי הסעיפים של חוק זה, קובע שכדי לקבל את אותו ההיתר, על בעל הארגון העוסק בחומרים מסוכנים להתחייב במינויו של איש מקצוע שיחזיק במשרת אחראי רעלים. במסגרת משרה זו, יוסמך איש מקצוע זה באופן פרטני וזאת כדי שיחזיק בסך הסמכויות שיספקו לו את היכולת להבטיח את אחסונם וטיפולם הנכון של החומרים הרעילים השונים וכן לוודא את תחזוקם הנאות. כמו כן, הכשרה זו תספק לאחראי הרעלים את היכולת לנהל אירועי חירום ולתדרך את כלל העובדים בארגון בשוטף כדי למנוע את היתכונתם של מקרים מסכני חיים.

קורס אחראי רעלים

במסגרת קורס אחראי רעלים רוכשים התלמידים את הרקע התיאורטי ואת סך הכלים המעשיים הנדרשים בכדי להשתלב בתעשייה ובמפעלים ולמלא את תקן בטיחות הרעלים בהצלחה. משמעות הדבר חשיפה לכלל התחיקות, התקנים והנהלים השונים הנדרשים בטיפול ברעלים, שינועם, אחסונם ותחזוקם, זיהוי ליקויים, ידע בסיסי בכימיה ומאפייניהם של חומרים שונים. מתכונת הקורס אמנם קצרה באופן יחסי, אך יש לדעת שהיא מתאפיינת בתכנית לימודים מרוכזת ואינטסיבית במיוחד המצריכה שקידה ולמידה. לצד הידע העיוני הרב המועבר באמצעות שלל הרצאות פרונטליות, מתנסים המשתתפים בידע שרכשו באופן מעשי באמצעות יישומם המעשי הכולל תפעול אירועים חריגים, שימוש נכון ותחזוק ערכות מגן ועוד.

נושאי לימוד

מרבית חומרי הלימוד במסגרת לימודי אחראי רעלים הינם זהים, וזאת בשל פיקוחו ומעורבותו של המשרד להגנת הסביבה אשר החליט על נושאי הלימוד ועל מתכונת תכנית הלימודים ומתנה את ההכשרה אך ורק בעמידה בדרישותיו. תכנית הלימודים עשירה בערב רב של תכנים מן התחום המשפטי, תקנות בטיחות, טוקסולוגיה ותחיקות משפטיות שונות שיחד עם ההכשרה הפרקטית מקנים לבוגרי הקורס ארגז כלים חשוב מאין כמוהו באמצעותו יהיו מסוגלים למלא את התקן בהצלחה. בין הנושאים הנלמדים במסגרת הקורס ניתן למנות:
- תקנות, נהלים וחוקים בטיפול ברעלים מסוכנים
- אחסון ושינוע חומרים מסוכנים
- נושאי בסיס בכימיה
- מאפייני חומרים מסוכנים
- טוקסיקולוגיה
- זיהוי ליקויים
- כתיבת דו"חות וטפסים
- מתן סיוע ועזרה ראשונה
- סימון חומרים רעילים
- דרכי טיפול בחומרים רעילים
- ביצוע הדרכות מקצועיות לעובדים
- תפעול אירועים חריגים
- תפעול ציוד מיגון וחירום
- ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס אחראי רעלים






מוסדות לימודים

אם החלטתם להשתלב בתפקיד חשוב ויוקרתי זה, כיום תוכלו למצוא מספר מוסדות להכשרות מקצועיות אשר עומדים בתקנים המחמירים אותם הציב המשרד להגנת הסביבה ושמציעים הסמכה רשמית במסגרת קורס אחראי רעלים. תכנית לימודים זו מאופיינת בסביבת לימודים מקצועית המותאמת לדרישות הלימודיות הגבוהות ומאובזרות בציוד הדרוש. מבין המכללות המובילות להכשרה המקצועית הקיימים באתר פורטל לימודים, ניתן לציין את:
- שחר הדנסת בטיחות בלוד
- כרמל בטיחות בחיפה
- המרכז לבטיחות אש והערכות למצבי חירום בקיסריה

קהל יעד

חשוב לדעת שבמרבית המקרים, המכללות השונות מייעדות את התכנית עבור מועמדים הנשלחים מטעם המפעל או התעשייה וזאת בשל התמצאותם בסביבת העבודה המאפשרת להם להתאים את התכנים אל ארגונם. עם זאת, ישנם מוסדות המציעים את ההכשרה גם עבור חסרי ניסיון, דבר המומלץ לברר באופן נקודתי עם כל מכללה ומכללה. באופן כללי, הכשרה יוקרתית זו מתאימה לאנשים בעלי יכולת זיכרון טובה, שאינם מפחדים מאחריות כבדה ושמסוגלים להנהיג את הארגון אל עבר החלת סביבת עבודה בטוחה יותר.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה כפופים להחלטתו של המשרד להגנת הסביבה ועל מועמד המבקש להירשם לתכנית להציג תעודת היעדר רישום פלילי וזאת בשל רגישותו של התפקיד ולהיות בן 18 ומעלה. כמו כן, כל מוסד ומוסד שומר לעצמו את הזכות לערוך ראיון קבלה ראשוני לצורך התרשמות ובדיקת מידת ההתאמה של המועמד לתפקיד.

כמה זמן אורך הקורס?

תכנית הלימודים נערכת במתכונת מרוכזת ומצומצמת המתפרשת על גבי כ-3 ימים, כ-24 שעות לימודיות. מוסדות הלימוד השונים לוקחים בחשבון כי מרבית המועמדים מגיעים מתוך רקע מעשי קודם ונשלחים מטעם ארגונים שונים ולכן מציעים גם תכנית לימודי ערב המתפרשת על גבי כשבוע ומאפשרת שילוב בין לימודים לעבודה.

תעודות והסמכה

בוגרים אשר יעברו את הבחינה המסכמת ויגישו את כל מטלותיהם, יקבלו תעודת אחראי רעלים על ידי המוסד המקצועי בו הם עברו את ההסמכה.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס אחראי רעלים
FIRECENTER
המרכז לבטיחות אש והערכות למצבי חירום
FIRECENTER
המכללה מלמדת ב: קיסריה.

המסלול נלמד ב: קיסריה.
יורם כללי
המכללה לבטיחות בעבודה והכשרה מקצועית
כרמל בטיחות
המכללה לבטיחות בעבודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765