ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

מכינה לבגרות במתמטיקה

מכינה לבגרות במתמטיקה

הבגרות במתמטיקה מוגדרת בעיני רבים לבגרות הקשה ביותר אותה יש לעבור לפני שניתן לקבל את תעודת הבגרות המלאה. אנשים רבים מגלים כי בתקופת הלימודים בתיכון הם אינםן מסוגלים להתמודד עם הלחץ והקושי הקיים לצורך השלמת הבגרות, או שאינם מרוצים מהציון ומעוניינים לשפר אותו, ולאחר השירות הצבאי מחפשים לעבור קורס אשר יכווין אותם ויספק להם מסגרת לימודית במטרה להשלים, או לשפר, את ציון הבגרות במתמטיקה. מעבר להיותה הבחינה הקשה ביותר, יש לבגרות במתמטיקה גם חשיבות נוספת במטרה להשלמת לימודים אקדמאים רבים ולכן קורסי ההשלמה והמכינות לבגרות במתמטיקה נחשבים למבוקשים במיוחד בקרב מרבית ממשלימי הבגרות וניתן לעבור הכשרה לשלושת הבחינות ליחידות הבגרות השונות – 3 יח"ל, 4 יח"ל ו-5 יחידות לימוד. רוצים לדעת עוד על המכינה להשלמת בגרות במתמטיקה? מה מוסדות הלימוד המעבירים את הקורס? כיצד נרשמים? ומהם תכני הלימוד? בפורטל לימודים תוכלו לקבל את כל המידע אודות המכינה לבגרות במתמטיקה. הנכם מוזמנים להשאיר פרטים בטפסי צור הקשר הקיימים ולסמן את מוסדות הלימוד הרלוונטים עבורכם, או להתקשר למוקד הטלפון שלנו לצורך קבלת ייעוץ לימודים בחינם. בהצלחה.
תעודת זהות קורס מכינה לבגרות במתמטיקה
תנאי קבלה
  • אין
משך לימודים
  • בין חודשיים לחצי שנה
שכר ממוצע
  • אין
תכונות אופי
  •  רצינות
  • סדר
  • פיתוח חשיבה אנליטית
  • יכולות שינון
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מכינה לבגרות במתמטיקה

קצת רקע על בחינת הבגרות במתמטיקה

בהיסטוריה הארוכה שלה היא נקראה בשמות רבים: הבחינה המפחידה ביותר, הבחינה הקשה ביותר, הבחינה שכולם רוצים לשכוח ומה זה בדיוק טנגנס, קוסינוס וסינוס?! בחינת הבגרות במתמטיקה הדירה שינה מעיני רבים מאז הפציעה לאוויר העולם. למרות כל הקושי והחששות, הגדירו את המקצוע במשרד החינוך כמקצוע חובה אשר בלעדיה לא ניתן לקבל את תעודת הבגרות המלאה, מה שהפך אותה לאימת כל התלמידים. מקצוע המתמטיקה נועד להכשיר את התלמידים במושגים כגון מבנה, כמות, שינוי ומרחב ולבחון עצמים מופשטים בראייה רחבה. בבתי הספר התיכוניים, התלמידים עוברים לימודים של 6 שנים במקצוע המתמטיקה שנועדו להכין אותם לבחינת הבגרות המתחלק ל-3 רמות ידע שונות. בחינת המתטמטיקה ברמת 3 יחידות לימוד (יח"ל) נחשבת לבחינה הקלה ביותר והיא מאפשרת לאנשים שאינם מעוניינים לעסוק בתחום להשלים את המקצוע ולקבל את תעודת הבגרות המלאה. רמות הידע הנותרות הם רמת ידע של 4 יח"ל ו-5 י"ל אשר מתוארות כבר בכחינות ברמה גבוה וקשה בהרבה מזו של רמת ה-3 יחידות ולכאן כבר מגיעים כל התיאורים על מצבי הלחץ השונים הקיימים בניסיונות לעבור את הבחינה ברמות הללו. עם השנים הובן במערכת החינוך כי לא כל אדם יכול להתמודד עם הלחץ של כמה בחינות בגרות בשנת לימודים אחת ולכן איפשרו לאזרחי המדינה לעבור מועדי נוספים לכל מי שלא  השלים את הבחינה או מעוניין לשפר את הציון שלו בשביל התקבלות ללימודים גבוהים, אך כאשר לא קיימות יותר מסגרות לימוד למי שסיים את התיכון התפתחו קורסי ההכנה לבחינת הבגרות במתמטיקה שנועדו להכין את הנבחנים לבחינה ולספק להם מסגרת לימודית בה הם יוכלו להתכונן כראוי.

מכינה לבגרות במתמטיקה

היקף החומר, התדמית, נחיצותה והקשיים הכרוכים בה, הפכו את קורס ההכנה לבגרות במתמטיקה לקורס מבוקש במיוחד. כיום אין מכון להכנה לבגרויות שלא מחזיק מסלולי הכנה לבגרויות המתמטיקה השונות בכל רמה שהיא החל ממסלול ל-3 יחדות לימודף, מסלול ל-4 יחידות לימוד ומסלול ל-5 יחידות לימוד. קורס ההכנה נחשב לקורס אינטנסיבי במיוחד ועמוס בשעות וחומרי לימוד ולמעשה הוא הפך למעין קורס חובה מפני שהוא מאפשר לנבחנים ללמוד במסגרת לימודית אשר כוללת מרתונים לימודיים, שיעורי עזר, שיעורים בקבוצות למידה מצומצמות, שיעורים פרטיים ושיעורי עזר. היתרונות הנוספים של קורס ההכנה הוא ברוב המקרים, המורים מספקים לתלמידים שיטות הסבר ולמידה נוחים ומותאמים יותר בעבורם בהשוואה ללימודים בתיכון שאינם מבדילים בין התלמידים החזקים לחלשים, ובנוסף לכך אף קיימים קורסי הכנה ייעודים לקהלים שונים במטרה לספק להם את חוויית הלימודים הטובה ביותר עבורם ועבור הקשיים שלהם. קורס ההכנה הינו קורס חשוב לכל אדם אשר נדרש לחזור על בחינת הבגרות, והם מאפשרים לתלמידים לקבל הכשרה ייעודית ונכונה עבורם, כשמוסדות הלימוד הקיימים אף אינם חייבים להיות מוסדות לימוד ייעודיים להשלמת בגרויות, אלא גם אוניברסיטאות ומכללות המאפשרות לאנשים, המעוניינים לרכוש אצליהם השכלה גבוהה, לעבור מכינה ייעודית לבגרות למתמטיקה, בה עוברים המשתתים את ההכשרה לקראת הבחינה בשילוב עם הקניית ידע לאופי העולם האקדמי – שיטות לימוד, שפה לימודית וכדומה.

מהם תכני הלימוד הנלמדים במכינה לבגרות במתמטיקה

נושאי הלימוד במכינות השונות ללימודי מתמטיקה ליכולים להשתנות בהתאם למוסדות הלימוד, מסלול הלימודים ונושאי הבחינה שנקבעים על ידי משרד החינוך. עם זאת, מרבית ממוסדות הלימוד השונים מעבירים לתלמידים הכשרה במקצוע המתמטיקה ובנושאים הנלמדים מכיתה י' ועד י"ב. להלן חלק מנושאי הלימוד הנלמדים במכינות להשלמת הבגרות: משוואות ומערכות, טכניקה אלגברית, משוואות ממעלה ראשונה, אי שוויונים, משוואות ממעלה שנייה, הסתברות קלאסית, בעיות מילוליות, שינוי נושא בנוסחא, בעיות תנועה, בעיות אחוזים, פונקציות ליניאריות, סטטיסטיקה, שברים, גיאומטריה, פונקציות ריבועיות, חקירת גרפים, פונקציות לוגוריתמיות, גיאומטריה אנליטית, טריגונומטריה, סדרות חשבוניות והנדסיות, חשבון אינטגראלי, הנדסה אנליטית, הסתברות, רקורסיה, חשבון דיפרנציאלי, הנדסת המישור, וקטורים, הנדסת המרחב ועוד.

מסלולי הלימוד במכינה לבגרות במתמטיקה

כאמור, משרד החינוך חילק את מקצוע המתמטיקה לשלו דרגות קושי, עבור התלמידים השונים והיכולות הלימודיות שלהם. בהתאם לכך גם קורסי ההכנה לבגרות מחולקים לשלושה מסלולי לימוד המותאמים לכל דרגת קושי שנקבעה על ידיד משרד החינוך והנושאים הנלמדים בה שעתידים להופיע בבחינת הבגרות הייעודית.
מסלול להשלמת 3 יחידות לימוד – מסלול זה נחשב למסלול הקל ביותר בבחינת הבגרות במתמטיקה והוא מאפשר לאנשים אשר אינם מצליחים להתמודד עם הידע, או שאינם רואים בעתידם המקצועי קריירה בנושא המצריך ידע במתמטיקה לעבור את בחינת הבגרות במטרה להשלים את תעודת הבגרות המלאה. בין הנושאים הנלמדים במסלול זה ניתן למצוא: הסתברות, אלגברה, בעיות מילוליות, טריגונומטריה, סטטיסטיקה, הנדסה אנליטית ועוד.

מסלול להשלמת 4 יחידות לימוד – מסלול זה נחשב למסלו הביניים בין המסלול הקל למסלול הקשה ביותר. הוא מאפשר לאנשים הרוצים לעסוק במקצועות עתידיים המצריכים ידע במתמטיקה ושפשוט אינם מצליחים להתמודד עם החומר הקיים במסלול הקשה ביותר, לעבור בחינה ברמת קושי בינונית, אשר נחשבת למקובלת בתנאי הקבלה של מסלולי לימוד רבים השייכים לעולם המדעי. בין הנושאים הנלמדים במסלול זה ניתן למצוא: חשיבה הסתברותית, סדרות, חזקות ולוגריתמים, הנדסת המישור, הסתברות קלאסית ועוד.

מסלול להשלמת 5 יחידות לימוד –  מסלול זה מכין את הנבחנים לבחינת הבגרות בדרגת הקושי הגבוהה ביותר. בחינה זו היא בחינה שחשובה לאנשים אשר מעוניינים לעסוק בעתיד במקצועות מדעיים ורפואיים, אשר דורשים מהמועמדים לעמוד בבחינות ברמת לימוד של 5 יח"ל כתנאי לקבלה ללימודים כשלעיתים אף מצפים מהנבחנים להציג ממוצע ציון גבוהה. בין הנושאים הנלמדים במסלול זה ניתן למצוא: אינדוקציות, וקטורים, פונקציות מעריכיות, מספרים מרוכבים, הנדסת המרחב, פונקציות לוגוריתמיות ועוד.

איפה ניתן לעבור מכינה לבגרות במתמטיקה

כיום, בשל הביקוש הגבוהה הקיים בתחום, קיימים מגוון רחב של מוסדות לימוד המעבירים מכינות ייעודיות לבחינת הבגרות במתמטיקה אשר מפוזרות מאזור הצפון ועד לאזור הדרום. להלן חלק ממוסדות הלימוד המעבירים מכינה לבגרות במתמטיקה:
המכללה האקדמית גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בעכו
גימנסיה בגרויות - הלימודים מתקיימים בקריות, חדרה, נתניה וסכנין
רז אתגרים חינוכיים - הלימודים מתקיימים בזכרון יעקב
המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - הלימודים מתקיימים בכנרת
מרכז לימודי יהבים - הלימודים מתקיימים בגדרה
המכללה המשותפת - הלימודים מתקיימים בנתניה, מפרץ חיפה, חדרה וסכנין
טלמור - הלימודים מתקיימים בחיפה
חרשן - הלימודים מתקיימים באשקלון וראשון לציון
מרכז אלון - הלימודים מתקיימים בקבוץ אלונים
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס מכינה לבגרות במתמטיקה


מיהו קהל היעד למכינות לבגרות במתמטיקה

קורסי ההכנה והמכינות פתוחים לציבור הרחב המעוניין להיבחן בבחינת הבגרות במתמטיקה בשל סיבות כגון: רצון לשפר את ממוצע הציונים על מנת שיוכלו לעמוד בתנאי קבלה של מוסדות ומקצועות מסויימים, או רצון להיבחן מכיוון שבחרו לא להיבחן בתקופת התיכון בשל סיבות אישיות. חשוב לדעת כי חיילים משוחררים רבים זוכים לקבל מלגות לימודים ממשרד החינוך או ממשרד הביטחון ויש לברר את הזכאות באתרי המשרדים הללו.

תנאי קבלה למכינה לבגרות במתמטיקה

אין תנאי קבלה למכינה ולקורסי ההשלמה והם פתוחים לכל מי שמעוניין לעבור את קורסי ההכנה לבגרות במתמטיקה.

משך הלימודים למכינה לבגרות במתמטיקה

קורסי ההכנה והמכינות לבגרות במתמטיקה נמשכים על גבי מספר חודשים בודדים בממוצע, אשר יכולים להיארך עד לתקופה של חצי שנה במקרים מסויימים. השינוי באורך הלימודים יכול להתקשר למסלולי הבחינה השונים המצריכים למידה ושינון של יותר חומר, או בשל אופי הסמלול המתאים לאוכלוסיות שונות כגון אנשים הסובלים מבעיות של קשב וריכוז וכדומה. חשוב לדעת שישנם שני מועדים רישמיים שבהם משרד החינוך מעביר את בחינת הבגרות במתמטיקה. מועד חורף בו בחינה נעשית בחודש פברואב ומועד קיץ בו הבחינה נעשית בין החודשים מאי ויולי.

תעודה \ הסמכה מקצועית לבוגרי מכינה לבגרות במתמטיקה

במידה והבחינה במתמטיקה הייתה הבחינה היחידה אותה הנבחן היה צריך להשלים, בוגרי המכינה והקורסים השונים, אשר עברו בהצלחה את בחינת הבגרות וקיבלו תוצאות חיוביות ,ייזכו לקבל את תעודת הבגרות המלאה אשר תעזור להם להתקבל למוסדות לימוד להשכלה גבוהה.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על מכינה לבגרות במתמטיקה
SIMPLEX - בגרות ופסיכומטרי
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
דור שלם דורש מורים מעולים!
בגרות ערב ליד תיכון דה שליט
דור שלם דורש מורים מעולים!
המכללה מלמדת ב: רחובות.

המסלול נלמד ב: רחובות.
היי קיו- HIGH-Q
המכללה מלמדת ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, גבעתיים, הרצליה, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, מודיעין, נהריה, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קדימה, קרית אונו, קרית טבעון, קרית שמונה, ראש פינה, ראשון לציון, רחובות, רעננה, שוהם, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, גבעתיים, הרצליה, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, מודיעין, נהריה, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קדימה, קרית אונו, קרית טבעון, קרית שמונה, ראש פינה, ראשון לציון, רחובות, רעננה, שוהם, תל אביב.
יורם כללי
מכללת קיי- דגש על החינוך
מכללת קיי בבאר שבע
מכללת קיי- דגש על החינוך
המכללה מלמדת ב: באר שבע.

המסלול נלמד ב: באר שבע.
מכללת ראשונים
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
הקורס המתקדם ביקום
קידום בגרויות
הקורס המתקדם ביקום
המכללה מלמדת ב: באר שבע, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: באר שבע, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון.
השלמה ושיפור בגרויות
תיכון תל-אביב
השלמה ושיפור בגרויות
המכללה מלמדת ב: אשקלון, ירושלים, כפר סבא, נתניה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשקלון, ירושלים, כפר סבא, נתניה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765