ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס טכנאי בית חכם

קורס טכנאי בית חכם

מטרתו של הבית החכם הוא לספק לדיירים את חווית המגורים המשוכללת ביותר שיש לעולם היום להציע. בלחיצה פשוטה על הטלפון, הדייר יוכל להדליק ולכבות מכשירים חשמליים, ולפקח על הנעשה בבית וכל זה גם כשהוא נמצא במרחק רב מביתו כשהקשר היחיד ביננו לבין הוא האינטרנט האלחוטי. אך עם הטכנולוגיה מגיע גם איש המקצוע הנדרש להקים את הרשת החדשה, לתקן בעיות שונות ולהסביר לדייר את מהות התפקידים שכעת הוא יוכל לבצע.  מדובר על טכנאי בית חכם והקורס הנדרש להשלים על מנת לעבוד בתחום. טכנאי בית חכם נחשב למקצוע הטכנאות המעניין והמגוון ביותר בישראל. תחום זה מאפשר לבעלי המקצוע להתמקצע במגוון גדול של מכשירים חשמליים בעלי אפיון שונה. כל אחד מהמכשירים הללו הוא בעל פונקציה שונה בבית ויחד כולם יוצרים את החוויה המיוחדת של השימוש בבית החכם. במידה ואתם מעוניינים לבדוק מהם מוסדות הלימוד המציעים קורס טכנאי בית חכם, תוכל להתקשר אל מוקד השירות שלנו או להשאיר פרטים ואנשי הצוות יחזרו אליכם במהרה.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס טכנאי בית חכם

קצת מידע על קורס טכנאי בית חכם

מהו הבית החכם?

אז מהי בעצם מערכת בית חכם? מדובר במערכת ממוחשבת המסוגלת לשלוט על מגוון מכשירים חשמליים בבית והדייר יכול לשלוט בה מכל מקום בעולם, בתנאי שיש לו רשת אינטרנט. המערכת מצויידת בחיישנים וגלאים שונים שמסייעים לחסכון בחשמל ויש לה מערכת וחכמה בשל ההתפחות הטכנולוגית המתמדת. מה היא מסוגלת לעשות? ובכן הגלאים לדוגמא יכולים לזהות תנועות ותזוזות ברחבי הבית ולהדליק אור כשאדם נכנס לחדר ולכבות אותו כשאדם יוצא ממנו. דוגמא נוספת היא המערכת המטאורולוגית אשר מסוגלת לזהות את הטמפרטורה בתוך הבית, לשלב אותה עם קרני האור המגיעות מבחוץ ולכוון את מערכת המיזוג כך, שהטמפרטורה תהיה הנוחה ביותר עבור הדיירים בזמן שהיא חוסכת באנרגיה. ומה לגבי השליטה במערכת? ובכן, ניתן לשלוט על המערכת מכל טלפון סלולארי דרך האינטרנט ולתזמן באמצעותו משימות להכנת הבית כראוי לרמת החיים אותה דורש בעל הדירה.

רמת החיים שעולה עם השנים

ככל שהטכנולוגיה המשיכה להתפתח עם תחילת המאה ה-21, המעמד העליון דרש לעצמו עוד ועוד גימיקים אשר ישפרו את אורח חייו היוקרתי וכך הוקמה מערכת הבית החכם אשר נועדה לשרת את הדיירים לספק להם חווית מגורים מודרנית. אך עם זאת, ניתן לראות בשנים האחרונות, כיצד הדרישה למערכת הבית החכם הפכה להיות נחלתם של כלל הציבור ואינה נחשבת יותר לבני המעמד הגבוהה, כשכעת ניתן למצוא אותן לא רק בווילות שונות, אלא גם בקוטג'ים ודירות פרטיות במסגרת פרויקטים של תמ"א 38. ככל שהטכנולוגיה התקדמה, מספר הלקוחות גדל והמחירים ירדו כשהיום מערכת הבית חכם כוללת מערכות חשמל כגון: תריסים חשמליים, תאורה, מזגנים, דודי חשמל, מצלמות אבטחה, מערכות אזעקה, קולנוע ביתי, אינטרקום ועוד. אך עם רמת החיים והדרישה למערכות הבית החכם השונות, כך גדלה גם הדרישה לאנשי המקצוע שיתקינו את המערכת, יטפלו בבעיות ותקלות שונות וכך התפתח קורס טכנאי הבית החכם.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים טכנאי בית חכם

 

מיהם המועמדים המתאימים ללימודי קורס טכנאי בית חכם?

תחום העיסוק הינו תחום עיסוק הכולל מגוון רחב של ענפי ידע ומקצועות. לכן, כל אדם המעוניין להצטרף לקורס זה ולהפוך לבעל מקצוע, נדרש להיות בעל יכולות טכניות גבוהות ולהיות מוכן לצבור ידע רב והכשרה בתקנים. עם זאת, התחום מתאים לנשים   גברים, מבוגרים וצעירים יחדיו, אשר אוהבים את העולם הטכנולוגי ומעוניינים לקחת זאת צעד אחד קדימה. הקורס פתוח לקהל הרחב, ותנאי הקבלה עבור הם: 12 שנות לימוד (במקרים מסוימים ניתן להתקבל גם עם 11 שנות לימוד בלבד) ומעבר של ראיון קבלה לצורך בדיקת התאמה לאופי התפקיד והמסלול. הקורס אף יכול להתאים לחשמלאים המעוניינים להרחיב את תחום העיסוק שלהם בשטח, ולהגדיל את אפשרויות התעסוקה שלהם. חשוב לזכור, כי כל מוסד רשאי להציג תנאי קבלה המתאימים לו ולארגונו ואין דרישה ממשלתית עבור קבלת רישיון בתחום זה. 

מהי תוכנית הלימודים בקורס טכנאי בית חכם?

במהלך מסלול הלימוד לטכנאי בית חכם לומדים הסטודנטים את הקישור בין המערכות הקיימות ופועלות בו. הסטודנטים יקבלו הכשרה להקים מערכות בית חכם, לנהל פרויקט של בית חכם ולהציג אותו בצורה מקצועיות ללקוחות פוטנציאלים. הערך המוסף של קורס זה, הינו השילוב בין המערכות המקנה הבנה בחשמל, במערכות מיגון ואבטחה, בתשתיות, במערכות אודיו ווידאו, במוצרי חשמל למיניהם כגון מקררים, מיקרוגלים, טלוויזיה, מיזוג אוויר ועוד, ובתכנות אביזרים ובהתקנתם וברשתות מחשבים. כמו כן, הלימודים כוללים את תוכנות ההפעלה של כל מערכות הבית חכם מרמה בסיסית ועד רמה של מספר רב יותר של אפליקציות ומוצרים ייעודיים למערכת הבית החכם.
 

מהם תכני הקורס לטכנאי בית חכם?

במהלך תוכנית הלימודים של הקורס טכנאי מערכות בית חכם, הסטודנטים לומדים באופן מעשי ועיוני את פיתוחי הטכנולוגיה האחרונים במעבדות לצורך הקניית ידע וניסיון בפועל. בין נושאי הלימוד ניתן למנות: תשתיות בית חכם, לימודי חשמל ואלקטרוניקה, סוגי מערכות בית חכם, תכנית חשמל, בקרות תאורה, מכשור אלחוטי, תחזוק מערכות, הארקות, התקנת מערכות שמע, תכנון רכיבים, תכנון פקודות, פתרונות אלחוטיים, תמחור מערכות ועוד. משך הלימודים משתנה ממוסד למוסד כיון שהתעודה הניתנת לבוגרי הקורס אינה מפוקחת על ידי משרד התמ"ת, בניגוד לתעודת הנדסאי או תעודת תואר ראשון בהנדסת מערכות חשמל או תואר ראשון באלקטרוניקה ומהנדס חשמל. אורך הקורס נע בדרך כלל בין 70 ל100 שעות לימודיות, לפי דרישת המוסד ובסיום הקורס הבוגרים מקבלים תעודה מטעם המוסד בו למדו.
 

אפשרויות תעסוקה של בוגרי קורס טכנאי בית חכם

בוגרי הקורס לטכנאות בית חכם יקבלו את ההזדמנות להשתלב בתחום החדש של עולם הבתים החכמים במספר אפשרויות, בין אם מדובר באופן העצמאי או השכיר. תפקידם של טכנאי הבית החכם הוא לתת שירותי  אחזקה, התקנה, מכירה ותיקון של מערכות בתים חכמים. עקב הביקוש ההולך וגובר לתחום האבטחה והמיגון בארץ, כמו גם הרצון לחסוך בתשלום החשמל היקר בישראל, אפשרויות התעסוקה בתחום גדלות משנה לשנה כאשר יותר ויותר משפחות מבקשות ולהתקין לעצמן מערכות מסוג זה. בוגרי הקורס יכולים להשתלב בקלות בשוק העבודה, בזכות הניסיון המעשי שרכשו במסגרת לימודי הקורס, כעצמאיים המעוניינים להקים עסק פרטי ומכניס, או כשכירים בחברות אבטחה שונות. חשוב לזכור כי שוק הבתים החכמים הוא שוק שנמצא רק בחיתוליו אשר ממשיך להתפתח ולהשתדרג משנה לשנה ככל שמצטרפים עוד ועוד מוצרים חשמליים, אשר ייעודם הוא לשפר את רמת החיים של הדיירים. התחום מציע לאנשי המקצוע עיסוק מודרני ומתקדם בעל אפשרויות פיתוח רבות שעדיין לא נגלו לנו ובשל כך מדובר בתחום שעתיד להישאר עמנו עוד הרבה זמן וצפוי להגדיל את הלקוחות שלו מדי יום.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים טכנאי בית חכם


מדוע ללמוד קורס טכנאי בית חכם?

דמיינו שהייתה לכם ההזדמנות להיות מראשוני ממציא אתרי החיפוש באינטרנט, או שהייתכם יכולים להיות מחלוצי תחום הסלולאר, ואפילו ממקימי המחשב. אז כעת, במקום לתהות מה היה קורה אם הייתה מצוות גוגל או פייסבוק המקוריים, מחלוצי חברת אורנג' או פלאפון או ממקימי חברת אפל, תוכלו להיכנס לשוק עבודה חדש, אשר נמצא רק בחיתוליו ומכאן והלאה יכול רק להתפתח. מערכת הבית החכם, היא מערכת המושכת עוד ועוד אנשי מקצוע המעוניינים להצטרף לשוק בתחילת דרכו ולצבור בו את הידע הרחב ביותר, כך שעד שיהפוך למוצר נצרך בכל בית, הם יוכלו להיות מראשוניו בישראל וצבור את הניסיון המעשי הגדול ביותר בתחום. בנוסף לכך, רק תחשבו על הלקוחות שאתם תפגשו והעסקאות שתוכלו לחתום עליהם. היום השוק עדיין נחשב לקטן יחסית ומיועד יותר לבעלי המעמד הגבוהה. אך חצי הכוס הריקה של השוק המצומצם היא גם חצי הכוס המלאה של אוכלוסייה המוכנה לשלם הון תועפות כדי ליהנות מרמת החיים הגבוהה ביותר. אין ספק שהמעמד הגבוהה משלם את הסכומים היקרים ביותר עבור כל שירות שניתן לו משום שהוא גם דורש את איכות השירות הגבוהה ביותר ואינו נדרש להתפשר בשל סכומים כספיים. והכי חשוב, עם הזמן פוטנציאל השיווק שלכם רק יגדל ויגדל בזמן שעוד ועוד אנשים ירצו להעלות את רמת חייהם עד שמערכת הבית החכם תהפוך לדרישת חובה בכל בנייה של דירה חדשה או שיפוץ של בית קיים.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על טכנאי בית חכם
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה לניהול וקריירה
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
יורם כללי
מכללה המובילה בלימודי תעודה בתחום המינהל
מכללת מישלב
מכללה המובילה בלימודי תעודה בתחום המינהל
המכללה מלמדת ב: חיפה, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה, תל אביב.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

64 מסלולים

מפת הגעה
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765