ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס שיננית

קורס שיננית

מסלול הלימוד קורס שיננית מעניק למשתתפים תכנית לימודים מקיפה אודות היגיינת הפה לרפואת שיניים. השיננית אחראית על הדרכת המטופלים כיצד לנהוג נכון בזמן צחצוח השיניים ומהם הדרכים איתם ניתן לשמור על היגיינת פה בריאה. הקורס מאפשר לסטודנטים הבוחרים ללמוד אותו הזדמנות להשתלב בתעשייה פורחת, שהביקוש שלה הוא תמידי אשר נדרשת במסגרת קופות החולים הציבוריות ומרפאות שיניים פרטיות. במהלך הקורס, יהנו הסטודנטים מהתנסויות קליניות לשם צבירת ידע מעשי הנדרש לאנשי המקצוע ולהכין אותם לקראת בחינות הסמכה אשר נערכות על ידי משרד הבריאות לצורך קבלת רישיון רשמי. אז אם אתם מתעניינים בלימודים, תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי "צור קשר" כאן בפורטל לימודים, לסמן את המוסד הרלוונטי עבורכם וצוות הייעוץ שלנו יצור עמכם קשר בשעות הקרובות. בנוסף אתם יכולים להתקשר למוקד הייעוץ של פורטל לימודים ולקבל מאיתנו את כל המידע אודות הקורס, מהי תכנית הלימודים, מהם תנאי קבלה, כישורים נדרשים מהמועמדים, משך הלימודים, מהו תפקידה של השיננית, תעודות גמר ועוד. 
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס שיננית

קצת מידע על קורס שיננית

מהו תפקידה של השיננית?

תפקידה של השיננית הוא לקדם את התודעה עבור בריאות הפה והשיניים באמצעות הדרכה, ניקיון, טיפולים מונעים, אכילה נכונה, שמירה על היגיינת פה נכונה וניטור אחר מצבו הכללי של הפה שכן מרבית הזיהומים והמחלות בפה, השיניים והחניכיים מתרחשות בשל היגיינה לקויה. השיננית פועלת תחת פיקוחם של צוות רופאי השיניים ובשיתוף פעולה מלא איתם. השיננית אחראית ומבצעת מגוון משימות וטיפולים כגון: רישומים, צילומי רנטגן, מעקבים ומשלבת כלים ומערכות מתקדמות בתפקידה. חשוב לדעת כי השיננית חשובה לא פחות מרופא השיניים עצמו ולמעשה, כדי שאדם ממוצע יוכל לשמור ולפקח על מצב השיניים והפה שלו, הוא נדרש לבקר לפחות פעמיים אצל השיננית כדי לעבור בדיקות ולוודא כי מבצע טיפולי מניעה לנזקים אפשריים בשן. כחלק מתפקידה של השיננית היא מקבלת אחראיות לבצע ליטוש לשיניים, לספק טיפולים לסילוק אבנית ופסולת, לנקות ולהבריק את השיניים, לדאוג לאיטום סדקים דוגמת פלואורידים, להסיר כתמים, מריחת וציפוי חומרים מונעים, מתן הדרכה למניעת מחלות חניכיים ושן, ביצוע בדיקת וניטור מצב בריאות הפה הכללי, ביצוע צילומי רנטגן ומעקבים, לספק הדרכה וייעוץ אודות השימוש בחוט דנטלי, צחצוח נכון ועוד. 
 

כישורים נדרשים עבור שיננית

דיוק וקור רוח - כדי להצליח בשוק העבודה, על השיננית להיות מיומנת בשימוש בכלי העבודה השונים. העבודה מתמקדת בפרטים הקטנים ורמת תיאום גבוה בין עין ויד כדי לתפעל את המכשירים נכונה. בנוסף לכך, נדרשת יד יציבה שכן מדובר בשטח עבודה קטן כאשר כל סטייה ולא הקטנה ביותר עלולה לפצוע את המטופל ולגרום לנזק משמעותי.

חשיבה ביקורתית - שינניות חייבות להשתמש במיומנויות חשיבה ביקורתיות על מנת להעריך את מצב הפה ולהעריך חולים כראוי. בדיקה לא נכונה עלולה לשלוח את המטופל לעבור טיפולים לא נחוצים שיגרמו לנזק בריאותי עבורו ולכ הם נדרשות לבצע בדיקה מקיפה ולהסביר למטופל מהו התהליך שהוא יידרש לעבור.

חמלה - חלק מהחולים מגיעים כאשר הם סובלים מכאבים קיצוניים או עם פחדים לגבי טיפול שיניים שעברו והשאיר להם טעם רע. לשם כך השיננית חייבת להיות רגישה לרגשות שלהם ולהדריך אותם מה הם עומדים לחוות וכיצד הם יכולים "לשוחח" איתן בזמן הטיפול על מנת שיוכלו להרגיש בנוח ולחוות סוג מסויים של שליטה בתהליך.

מוכוון פרטים - שינניות חייבות לציית לכללים ספציפיים ופרוטוקולים לעזור רופאי שיניים לאבחן ולטפל בחולה בהתאם למצב בו הם עובדים ו/או הטיפול הניתן. הסיבה לכך היא שהשינניות עובדות ללא פיקוח הישיר של רופא שיניים ולכן הם נדרשות לפעול באותה השפה שבה פועלים רופאי השיניים כדי למנוע תקלות.

כישורים בין-אישיים - שינניות חייבות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רופאי שיניים ומטופלים ולכן השינניות נדרשות להיות מיומנויות ביכולות תקשורת בין אישית מוכחות על מנת שיוכלו להיות מסוגלת להתמודד עם מטופלים שאינם חשים בנוח בטיפולי שיניים.
 

מיהו קהל יעד ומהם תנאי הקבלה לקורס שיננית

תכנית הלימודים לקורס שיננית פונה לכל מי שמבקש להשתלב במקצועות לבריאות הפה בהצלחה. כמו כן מדובר באנשים אשר מבינים מהם הדרישות הנפשיות המבוקשות מרופאי השיניים ולהיות בעלי אופי רגיש זהירות וחשיבה מתמטית על מנת שיוכלו לבצע את הטיפולים בצורה מחושבת ונכונה. המועמדים אשר מבקשים להירשם ללימודי קורס שיננית להיות בעלי תעודת בגרות מלאה, להיות בעלי רמה גבוהה באנגלית לעבור מבחני התאמה מטעם המוסד הלימודי הרלוונטי ולעבור ראיון קבלה ראשוני לצורך בדיקת התאמה של המועמד לאופי מוסד הלימודים. עם זאת, חשוב להכיר כי ישנם תנאים מקלים לבני 30 ומעלה אשר מעוניינים להירשם ללימודים אלו וחשוב לציין זאת בעת ההרשמה.
 

תוכנית הלימודים של קורס שיננית

תכני הלימודים בקורס שיננית מורכבים מהרצאות עיוניות לבין שיעורים וסדנאות מעשיות המקנות את ניסיון, הכלים והידע המעשי. בין נושאי הלימוד הנלמדים בקורס שיננית ניתן למנות נושאים כגון: פריודונטיה, מבואות לבריאות הפה והשן, גהות הפה, מדעי יסוד, איטום, ביצוע רנטגן, רישום ממצאים, ליטוש, רפואת שיניים קהילתית, אנטומיה של הפה, מבנה השן והחניכיים, פיזיולוגיה, אודונטולוגיה, מחלות פה, איטום שיניים, ביצוע צילומי רנגטן וקריאתם, ליטושים, כללי זהירות ושמירה על סטריליזציה, רפואה מונעת פריודונטיה, הדרכה בריאותית, רגישויות בפה, שימוש בפלואוריד. תוכנית הלימודים עומדת על כ-2,000 שעות אקדמיות ונמשכות שלוש שנים בממוצע לפי דרישות משרד הבריאות. בוגרי הקורס שסיימו אותו בהצלחה יקבלו תעודת מקצוע מטעם המוסד הרלוונטי ויידרשו לעבור את בחינות ההסמכה שנערכות מטעם משרד הבריאות לצורך קבלת רישיון תקף.
 

אפשרויות תעסוקה ולימודי המשך

השיננית מספקת חלק אינטגרלי וחיוני מתוך סך שירותי רפואת השיניים ובאפשרותה להשתלב בהצלחה במרפאות השיניים מטעם קופות החולים השונות ובמרפאות שיניים וקליניקות פרטיות במגוון תפקידים כגון:
סייעות שיניים - סייעות שיניים מבצעות משימות רבות החל ממתן טיפול לחולה, לקיחה תצלומי רנטגן ועד קביעת פגישות וניהול יומן. תפקידם ממשיך להשתנות לפי דרישות המדינה ומשרדי רפואת שיניים בהם הם עובדים.

רופאי שיניים - רופאי שיניים מאבחנים ומטפלים בבעיות שיניים של המטופלים. הם מבצעים טיפולים כגון סתימת חורים, הרכבת גשרים, עקירה וכו' וכן מספקים ייעוץ והדרכה למטופלים אודות טיפול נכון לשיניים ולחניכיים ו\או הדרכה על דיאטה המשפיעה על בריאות הפה.

עוזרים רפואיים - עוזרים רפואיים מבצעים משימות ניהוליות וקליניות במשרדי רופאים, בתי חולים, ומתקני בריאות אחרים. תפקידם משתנה עם המיקום, מומחיות, וניסיון שלהם בתפקיד.
אחיות מוסמכות - אחיות מוסמכות מספקות ומתאמות את הטיפול בחולה, ואף מחנכות את המטופלים והציבור על מצבים בריאותיים שונים, כמו-גם מספקות ייעוץ ותמיכה רגשית לחולים ובני משפחותיהם.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים שיננית


5 סיבות עיקריות להפוך לשיננית

לוח זמנים גמיש - אחת ההטבות הגדולות של עבודה בתור שיננית הוא התזמון הגמיש. בתחום זה, ישנם סוגים שונים של לוחות זמני עבודה נפוצים הכוללים עבודה במשרה מלאה, במשרה חלקית או רק בסופי שבוע. שינניות רבות אפילו מועסקות במשרדים מרובים, ועובדות יום עד מספר ימים בכל אחד מהם. אומנם ייתכן כי מדי פעם צריך להפקיר את לוח הזמנים האישי שלך ולהתאים אותו לדרישות של המשרד הן עובדות, אך רוב השינניות מסוגלות להגדיר את שעות העבודה שלהן כדי לענות על הצרכים של החיים הקדחתניים שלהם.

שכר תחרותי - מכיוון שתעשיית השיניים זקוקה לאנשי מקצוע מהימנים, שיש להם מומחיות ויכולת לנהל מגוון רחב של משימות, התשלום הכספי שווה את המאמצים.

יציבות עבודה - בשל עליית האוכלוסייה וטיפול מניעתי שיוצבו ב עדיפות גבוהה יותר, נתיב הקריירה כשיננית מדורגת כאחד העיסוקים עם הצמיחה המהירה ביותר, מה שאומר שישנו ביקוש גבוה באופן רציף עבור שירותי השיננית.

אתה מוערך על ידי אנשים רבים -
רוב משרדי רפואת שיניים מעוניינים לגרום למטופלים להרגיש נינוחים ככל האפשר בזמן הטיפול או ההמתנה. כתוצאה מכך, כאיש מקצוע אפשר לצפות לעבוד בסביבת עבודה נוחה וידידותית עם הרבה אנשים שונים על בסיס יומי. המטופלים עצמם רואים את השיננית כאדם מוערך שיש לכבד, בין אם מדובר מהחשש שיש לרובם מבדיקות שיניים או התוצאה של טיפול מוצלח.

הזדמנויות לקידום -
הכשרות אלו מאורגנות היטב כך שתלמידים יכולים להשלים אותם ביעילות עם שפע של ניסיון מעשי. ובזמן שהשיננית עובדת, היא יכולה גם לקחת שיעורים משלימים לתואר ראשון ברפואת שיניים וליהנות מהזדמנויות לקידום.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס שיננית
המכללה המובילה לתואר שיננות ולימודי סייעות לרופאי שיניים
המכללה למדעי הבריאות וההתנהגות
המכללה המובילה לתואר שיננות ולימודי סייעות לרופאי שיניים
המכללה מלמדת ב: רמת גן.

המסלול נלמד ב: רמת גן.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

6 מסלולים

מפת הגעה
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765