ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס נאמני בטיחות בעבודה

קורס נאמני בטיחות בעבודה מעניין אותך?


נאמני בטיחות עבודה הם חלק בלתי נפרד מן הנוף של כל ארגון עסקי בעל אופי יצרני, וזאת בשל הפוטנציאל הגבוה לחשיפת העובדים לאירועים מסכני חיים שעלולים במקרים מסוימים אף להסתיים באסון כבד. אי לכך, עיגנה מדינת ישראל בחוקיה תחיקות שרירותיות המחייבות בעלי עסק יצרניים בהם מכסת העובדים מגיעה ל-25 עובדים ומעלה, בהסמכת של מספר מעובדיהם במסגרת קורס נאמני בטיחות בעבודה. מטרתם של בעלי הסמכה זו היא למזער את היתכנותם של אירועים מסכני חיים וזאת על ידי ביצוע הדרכות תקופתיות לכלל העובדים באשר לנהלים ולהשלכות של אי הקפדה על אכיפתם, סקירת שטח המפעל וסריקה אחר ליקויים, מילוי דו"חות וטפסים והשתתפות בוועדת הבטיחות, גוף נוסף אשר בעלי העסקים מחויבים אליו כחוק. את הדרישה לנאמני בטיחות בעבודה ניתן לראות כיום בקשת רחבה של מפעלים ותעשיות ובהתאמה קורס זה מוצע במגוון מכללות ומוסדות מקצועיים ברחבי הארץ. רוצים לדעת יותר על התחום? כאן בפורטל לימודים אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת החל מתנאי קבלה, תכנית הלימודים, יום עבודתו של נאמן בטיחות ועד לאפשרויות תעסוקה. לאלו שעדיין מתלבטים ומבקשים ייעוץ והכוונה, ניתן להשאיר פרטי התקשרות בצדי המאמר ונציגינו יחזרו אליכם תוך זמן קצר.

אם נשכח לרגע מן החוקים, כל מקום עבודה וגם העובדים עצמם היו רוצים לקדם סביבת עבודה בטוחה ככל הניתן, וכנאמני בטיחות בעבודה מטרתכם תהיה להבטיח להם זאת במקצועיות ובמסירות. אם אתם אנשים שרגישים לפרטים ושאינם חוששים מן המעמד היוקרתי, אז התפקיד החשוב הזה עשוי להתאים לכם במידה רבה. במסגרת עבודתכם, תקדמו את תפיסת הביטחון וגיהות התעסוקתית בארגונכם ותשיגו זאת על ידי מגוון כלים מקצועיים יישומיים ותיאורטים שיקנו לכם זווית ראייה ייחודית על השטח. רבים מבוגרי הקורס אף מעידים על כך שהם כבר אינם רואים את מקום עבודתם באותה הדרך בה ראו אותו קודם לכן. האתגר טמון בכל פרט ופרט שכן ליקויים במכשורים, במכונות ובאמצעי הבטיחות השונים יכולים לגרום לאסון אך לחמוק בקלות מן העין וגם לגורם האנושי ישנה השלכה גבוהה שכן לפעמים זה הכל מתחיל ונגמר בהרגלי העבודה וההליכה על פי התקנות הבטיחותיות.
 
תעודת זהות קורס נאמני בטיחות בעבודה
תנאי קבלה
  • תכנית הלימודים פונה לעובדים, מנהלים ומשתתפים פעילים בוועדת הבטיחות של הארגון.
  • ייתכן וההרשמה תותנה במעבר ראיון קבלה ראשוני לצורך התרשמות ובדיקת מידת ההתאמה לתפקיד.
משך לימודים
  • היקפה של התכנית עומד על כ-3 ימים, 24 שעות המתפרשות ל-8 שעות מרוכזות בכל שיעור.
  • תיתכן מתכונת לימודי ערב, אך מומלץ לבדוק זאת באופן ספציפי מול המוסד הנבחר.
שכר ממוצע
  • לא ניתן לתת הערכה על ממוצע שכרו של בוגר קורס נאמני בטיחות בעבודה, וזאת בשל קשת התפקידים הרחבה שממנה התלמידים עשויים להגיע החל מדרג זוטר ועד לדרג ניהולי בכיר ובשל שורת התחומים השונים בהם יעסקו הסטודנטים במפעלים ובתעשיות השונות.
תכונות אופי
  • כדי למלא את תפקיד זה על הצד הטוב ביותר, על התלמידים להיות אנשים רגישים לפרטים, פדנטיים ובעלי יכולת לעמוד בריבוי משימות ולחצים.
  • כמו כן תפקיד זה דורש יכולת להנעת צוותים ובעיקר כאשר מדובר בהדרכות ובהטמעת תפיסת הביטחון בקרב העובדים.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס נאמני בטיחות בעבודה

לדאוג לביטחונכם וביטחון חבריכם

כמעט מדי יום בעשרות ומאות המפעלים הפזורים על רחביה של מדינת ישראל, נתקלים עובדים במקרים מסכני חיים. הגורמים לכך הם רבים ומגוונים: לעתים זהו חוסר הידע של העובדים באשר להשלכות של מעשיהם, לעתים זהו חוסר התרגול וההטמעה של נהלי העבודה ותקנות הבטיחות שנועדו להגן עליהם, אי ההקפדה או המודעות לייצור סביבת עבודה טובה ובטיחותית מטעם הסגל הניוהלי ועוד. כנאמני בטיחות בעבודה תעמדו בחוד החנית של תפיסת הביטחון הפנים ארגונית ותסייעו בזיהוי הסכנות וסילוקן בהקדם האפשרי. דבר זה בא לידי ביטוי באמצעות סיורים וסריקות תקופתיים, ניטור ופיקוח על הרגלי העבודה של העובדים, ביצוע הערכת סיכונים, כתיבת דו"חות והבאת המסקנות אל הסגל הניהולי בין היתר באמצעות וועדת הביטחון לצורך הנעה לפעולה וקידום תפיסת הביטחון הלכה למעשה.

מה צריך לדעת על קורס נאמני בטיחות בעבודה?

במהלך קורס נאמני בטיחות בעבודה ייחשפו המשתתפים למגוון רחב של נושאים, מושגים ועקרונות הנוגעים לנושאי בטיחות בעבודה על דרך של הקניית רקע תיאורטי נרחב בהרצאות פרונטליות ויישומן בשטח באמצעות שלל סימולציות מסכמות. כל אלו נועדו להבטיח שתקן הבטיחות במקום עבודתם ימולא על ידם באופן המקצועי ביותר ושהבוגרים יוכלו ליישם את החומר הנלמד הלכה למעשה בשטח. חשוב לציין שתכנית הלימודים אמנם קצרה באופן יחסי להכשרות מקבילות, אך היא עשירה בתכנים ומעמיקה ולכן דורשת שקידה ולמידה מאומצים.

נושאי הלימוד

קורס נאמן בטיחות בעבודה הינו תכנית לימודית אשר נקבעה על פי חוק ארגון הפיקוח על העבודה (תקנה 4). בשל כך למעט שינויים מזעריים, כל התכנים המועברים בקורס הינם זהים כשהמטרה היא לעמוד בתקנות המחמירות ביותר עליהן עמדה מדינת ישראל במסגרת החוק. בין הנושאים הבולטים והעיקריים הנלמדים במהלך התכנית ניתן למנות:
- מושגי יסוד בבטיחות
- עקרונות לשמירת בטיחות בעבודה
- מהות עבודתה של וועדת הבטיחות
- סריקה ואיתור מפגעים בטיחותיים
- חומרים מסוכנים, אחסונם ושינועם
- כללי לבטיחות באש
- נהלי עבודה בגובה
- איתור סכנות חשמל
- איתור ליקויים ודיווחם
- מילוי דו"חות
- תדרוך עובדים
- הנדסת אנוש (ארגונומיה)
- ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס נאמני בטיחות בעבודה



 

אילו מוסדות מעבירים את הקורס?

כיום בשל הביקוש הנרחב לבוגרי קורס נאמן בטיחות בעבודה, ניתן למצוא מגוון רחב של מוסדות להכשרה מקצועית בתחום הבטיחות ובפריסה ארצית נרחבת. מבין המוסדות השונים המציעים את תכנית לימודים זו, ניתן למנות את:
- שחר הנדסת בטיחות בלוד
- המרכז להשתלמויות רופין בעמק חפר
- כרמל בטיחות בחיפה
- מכללת ליאן באשדוד
- מכללת ארז בשלומי

אם אתם מעוניינים לקבל פרטים נקודתיים יותר על תכנית הלימודים של אחד המוסדות, או רוצים לשמוע פרטים מנציגיו, בתחתית המאמר תוכלו למצוא את רשימת המוסדות המובילים שלעיל. באפשרותכם להשאיר להם פרטים או לחילופין להשאיר פרטים כללים לצורך קבלת ייעוץ והכוונה מנציגינו.


קהל יעד

אם נשים לרגע בצד את תנאי הקבלה, קורס נאמן בטיחות בעבודה איננו מתאים לכל אדם. חשוב להבין שמדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה שמטרתו לשמור על חיי אדם. אם אתם אנשים שמחפשים אתגרים, שרוצים תפקיד יוקרתי וחשוב, כדאי לקחת בחשבון שכאן צריך להיות ערוכים ומוכנים לכל תסריט, לשים לב גם לפרטים הקטנים ביותר ולדעת לקחת את הארגון ולהנהיגו אל עבר יצירת סביבת עבודה בטוחה יותר עבורכם ועבור חבריכם.

תנאי קבלה

קורס נאמן בטיחות בעבודה איננו פתוח בפני הקהל הרחב ומיועד עבור עובדים, מנהלים ומשתתפים בוועדת הביטחון של המפעל או לחילופין התעשייה בה הם מועסקים. במסגרת תהליך ההרשמה ייתכן והמוסד הרלוונטי הנבחר יתנה את הרשמתו של התלמיד במעבר ראיון קבלה קצר במהלכו תיבדקנה מיומנויותיו השונות והתאמתו לאופיו של הקורס והתפקיד.

משך הקורס

משכו של קורס נאמן בטיחות בעבודה הינו 3 ימי לימודים מרוכזים, 24 שעות לימודיות. משמעות הדבר היא מפגש ארוך וממושך של 8 שעות ולכן מומלץ להגיע רעננים וערוכים לקראת יום לימודים ארוך ורווי בתכנים מקצועיים עשירים ומסקרנים. לבדיקה שמא מוסד מסויים מציע תכנית לימודי ערב, מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד עצמו.

תעודות והסמכה

בוגרים אשר יעמדו בכל חובותיהם הלימודיות, יקבלו תעודה המעידה על הסמכתם כנאמני בטיחות בעבודה.

אפשרויות תעסוקה לאחר הקורס

כפי שנאמר לעיל, קורס נאמני בטיחות בעבודה פונה לאנשים עובדים הנשלחים מטעם הארגון כדי שימלאו לאחריו את תקן הבטיחות בעבודתם. עם זאת, כדאי לדעת שהסמכה זו נדרשת בשוק העבודה היצרני ועשויה לפתוח בפני הבוגר דלתות נוספות בהמשך לאחר שיצבור ניסיון וותק בתפקיד. בהצלחה!

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס נאמני בטיחות בעבודה
יורם כללי
המכללה לבטיחות בעבודה והכשרה מקצועית
כרמל בטיחות
המכללה לבטיחות בעבודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765