ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

איך נרשמים ללימודים בחו"ל?

עשיתם את הצעד הראשון והחלטתם שאתם מעוניינים ללמוד בחו"ל עכשיו עליכם לעשות את הצעד השני ולהבין כיצד נרשמים ואיך עוברים את תנאי הקבלה. במיוחד בשבילכם הכנו את הכתבה הבאה. בהצלחה.

צוות פורטל לימודים|5.1.2017|12:5

לא פעם, אפשר להיתקל בישראל בתנאי הקבלה קשוחים המאלצים אלפי סטודנטים ישראלים לבדוק את אפשרויות הלימודים בניכר, ואכן, כל שנה נרשמים אלפי ישראלים ללימודים להשכלה גבוהה בחו"ל. חלקם בהחלט עושים זאת בשביל החוויה הייחודית והרחבת האופקים, אחרים בוחרים באופציה זו משום שהם מבקשים ללמוד מקצועות שאינם קיימים בישראל או חולמים ללמוד במוסד אקדמי בעל שם עולמי. אך רוב המועמדים הישראלים עושים זאת, בשל תנאי הקבלה הקשים ללימודים להשכלה גבוהה בישראל. כדי להתקבל ללימודי רפואה בישראל, תאלצו לעמוד עם ממוצע בגרויות של 110 וציון פסיכומטרי מעל 730, כשלאחר מכן תדרשו גם לעבור ועדת הקבלה קשוחה. אז איך מתחילים? 

לפני שאתם עומדים לעבור את הביורוקרטיה המתישה לעיתים, חשוב לדעת כי בישראל ישנם סוכנויות אשר מייצגות מוסדות רבים בחו"ל ויכולים ללוות אתכם בכל תהליך ההרשמה



השלבים הראשונים: תקציב - מדינה - שפה
אחרי שהבנתם מה אתם רוצים ללמוד, יש לעשות מעין רשימת מלאי: יש לבדוק מה התקציב שעומד לרשותכם, לכל תקופת השהות בחו"ל, החל משכר הלימוד והמחיה. השלב הבא הוא לבדוק את נתוני הפתיחה שלכם - ישנה חשיבות לציוני הבגרות, שכן מרבית האוניברסיטאות אינן מחשבות בדרישה שלהן את הפסיכומטרי הישראלי. לאחר מכן חשוב שתבררו מהי השפה אותה אתם יכולים ללמוד. לימודים בחו"ל יידרשו מכם לדעת שפה שנייה לפחות, כשבמידה ואתם מעוניינים ללמוד באנגלית בלבד, רשימת המוסדות תצטמצם ובדרך כלל ממוצע המחירים יעלה משום שמוסדות בינלאומיים המספקים לימודי גבוהים באנגלית מודעים לביקוש הגדול ללמוד אצליהם. אם תהיו מוכנים ללמוד שפה שלישית מארץ המוצא של המוסד הנבחר, אז יפתחו לכם אופציות נוכות בהרבה.

לעמוד לימודים בחו"ל בפורטל לימודים לחצו כאן

איך בוחרים אוניברסיטה? ומהם תנאי הקבלה?
כאשר אתם מחפשים מכללות ואניברסיטאות בילאומיות, הדבר הראשון שעליכם לבדוק, הוא שהמוסד מוכר בישראל על ידי משרד החינוך או משרד הבריאות. לאחר מכן יש לבדוק את דירוג המוסד, משום שבניגוד למוסדות בישראל, אותם אתם יכולים לדרג בעצמכם מבחינת החשיבות, בחו"ל ישנם עשרות ומאות מוסדות שאינם מוכרים לישראלים. כעת עליכם לברר מהם תנאי הקבלה של המוסדות הרלוונטים. חשוב לדעת שהמועמדים המבקשים ללמוד בחו"ל יידרשו לעבור מבחן מיון באנגלית או באיטלקית, כשמבחנים ראשוניים אלה מתרחשים לרוב באוגוסט והתוצאות מתקבלות בספטמבר. כדי להתקבל ללימודי רפואה, לדוגמא, תידרשו להיבחן באיטלקית במקצועות כמו ביולוגיה, פיזיקה וכימיה.

יש לבדוק מה התקציב שעומד לרשותכם, לכל תקופת השהות בחו"ל, החל משכר הלימוד והמחיה.


שכר לימוד ומחיה
ישמם הבדלים משמעותיים בכל הנוגע לשכר הלימוד ועלות המחיה בין המדינות. מדינות מסוימות יציעו למועמדים חבילת לימודים מקלה במיוחד, לדוגמא באיטליה, שם המחיר לשנת לימוד עומד על ממוצע של 1,000 יורו, שמהווים פחות מ-6,000 ש"ח. ברומניה עלות הלימודים דומה לישראל ועומד על כ-3,400 דולר בממוצע, א המחיה במדינה זולה משמעותית לעומת ישראל. בקנדה עלות שכר הלימוד היא כ-7,100 דולר קנדי ששווים בין 24 ל-30 אלף ש"ח כשהמחיה במדינה היא כ-8,100 דולר קנדי בשנה. 

לסיכום
, לפני שאתם עומדים לעבור את הביורוקרטיה המתישה לעיתים, חשוב לדעת כי בישראל ישנם סוכנויות אשר מייצגות מוסדות רבים בחו"ל ויכולים ללוות אתכם ולהסביר לכם איך נרשמים ללימודים בחו"ל, כשלרוב הייעוץ כולו אינו בתשלום, והעמלה תילקח מהאוניברסיטאות עצמן. הייעוץ יכול להינתן בטלפון, בפגישה ובהעברת מסמכים חשובים דרך המייל. אז אם אתם מעוניינים ללמוד, כל שעליכם לעשות זה להשאיר את הפרטים שלכם אצלינו, וצוות הייעוץ שלפורטל לימודים ישמח לחזור אליכם ולספק לכם את הייעוץ הנדרש. בהצלחה


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס עיצוב פנים ואדריכלות בחו"ל
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765