ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

תפקידו של הוטרינר

כל מה שרציתם לדעת על קריירה של וטרינרים - מהו השכר הממוצע בשוק, מה תפקידו של הוטרינר, היכן לומדים בישראל וטרינריה ומהן אפשרויות התעסוקה של בוגרי התואר.

צוות פורטל לימודים|18.12.2016|10:26

תפקידם של הווטרינרים הוא לשמור על בריאות בעלי החיים ולעבוד כדי לשפר את בריאות הציבור. הם מאבחנים, מטפלים, וחוקרים מצבים רפואיים ומחלות של חיות מחמד, חיות משק וחיות אחרות. תפקידם כולל בדיקה תקופתית של בעלי החיים, כדי לאבחן בעיות בריאות, ביצוע ניתוחים מצילי חיים על בעלי חיים, אבחון וחיסון נגד מחלות, להפעיל ציוד רפואי, כגון מכונות רנטגן, לייעץ לבעלי חיה על אשפוז כללי, מצבים רפואיים, וטיפולים,לרשום תרופות מרשם, להרדים חיות ועוד. וטרינרים דואגים לטפל בפציעות ומחלות של חיות מחמד וחיות אחרות עם מגוון רחב של ציוד רפואי, כולל כלים כירורגיים רנטגן ומכונה אולטרסאונד. הם מספקים טיפול לבעלי חיים בדומה לשירותי רופא המספק טיפול לבני אדם. רוב הווטרינרים המוכרים לנו מטפלים בעיקר בכלבים, חתולים וסוסים, אך רובם מסוגלים לטפל גם בחיות מחמד אחרות כגון ציפורים, חמוסים, ארנבות, אוגרים ועוד.

תפקידם של הוטרינרים הוא לשמור על בריאות בעלי החיים ולעבוד כדי לשפר את בריאות הציבור.


הווטרינרים מתחלקים למספר תפקידים עיקריים
וטרינרים של בעלי חיים מזון החיים במשק ומיועדים להיות מקורות מזון - הם מבלים הרבה מזמנם בחוות בטיפול במחלות ופגיעות כולל מתן חיסונים כנגד מחלות. הם עשויים לייעץ לבעלים או מנהלים על האכלה, דיור, ושיטות עבודת בריאות כללית.
וטרינרים כאחרי בטיחות ופיקוח מזון - תפקידם לבדוק בעלי חיים ומוצרים מן החי כדי למנוע מחלות, לספק חיסונים לטפל בחיות, לשפר את רווחת בעלי החיים, לערוך מחקר כדי לשפר את בריאותם של חיות, ולאכוף תקנות בטיחות המזון הממשלה. הם מעצבים ומנהלים את תקנות בריאות הציבור למניעת ובקרת מחלות המועברות בין החיות ובין בעלי חיים ובני אדם.
וטרינר חוקר העובד במעבדות - מבצעים מחקר קליני על בעיות בריאות האדם ובעלי חיים. וטרינרים אלה מבצעים בדיקות על בעלי חיים כדי לזהות השפעות של טיפולים תרופתיים, או שהם עשויים לבחון טכניקות ניתוחיות חדשות. הם יכולים גם לחקור כיצד למנוע, לשלוט, ולחסל מחלות באוכל שמקורן בבעלי חיים.

סביבת עבודה עבור וטרינרים
רוב הווטרינרים עובדים במרפאות פרטיות ובתי חולים. אחרים תפקידם לנסוע לחוות, לעבוד במעבדות, ללמד בכיתות, או לעבוד עבור הממשלה. וטרינרים המטפלים בסוסים או בחיות משק נוסעים בין המשרדים והחוות. הם עובדים בחוץ בכל מזג אוויר, וייתכן שיהיה עליהם לבצע ניתוח, לעתים קרובות במקומות נידחים. וטרינרים שעובדים בבטיחות מזון מבלים בנסיעות פיקוח חוות, משחטות, ומפעלי מזון ועיבוד כדי לבדוק את בריאותם של החיות ולהבטיח כי אנשי המתקנים עובדים לפ פרוטוקולי הבטיחות. וטרינרים שמנהלים עבודת מחקר עובדים בעיקר במשרדים ומעבדות, ומבלים הרבה מזמנם בהתמודדות עם אנשים, ולא חיות. הווטרינרים גם מודעים לעובדה כי עבודה עם חיות גוררת עימה סיכונים כגון נשיכות ובעיטות מבעלי חיים, והסכנה בהדבקה מבעל חיים חולה שהם באו עימו במגע.

תכונות חשובות עבור וטרינרים
וטרינר מקצועי חייב להיות בעל מספר תכונות חשובת כגון, חמלה, בעלי כישורי תקשורת, כישורי קבלת החלטות, יכולות ניהול, מיומנות ידנית, וכישורי פתרון בעיות, שכן הם הם עובדים עם בעלי חיים ואנשים הרואים בהם כילדים.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בוטרינריה
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765