ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

לימודים במכללה או באוניברסיטה?

בסופו של דבר, כל מי שמתעניין או מתעניינת בלימודים גבוהים פוגשים בדילמה הנצחית: האם לעשות את התואר שלי במכללה או באוניברסיטה? אז נכון, לימודים באוניברסיטה נחשבים ליוקרתיים יותר, אך מבחינת הרמה – כאן כבר מעסיקים וסטודנטים כאחד מתחילים לחשוב פעמיים.

צוות פורטל לימודים|14.11.2018|16:6
היא אמנם קטנה ביחס למדינות רבות בעולם, אך מדינת ישראל מציעה מגוון רחב ביותר של מוסדות ללימודים גבוהים. בעוד שבעבר פריסתן המצומצמת של אוניברסיטאות הצריכה העתקת מגורים או פשוט נסיעות ארוכות ומתישות, הרי שכיום ישנן מכללות רבות המציעות תכניות זהות עם נגישות גבוהה לאזור מגורינו. ובכל זאת, במה כדאי לנו לבחור? בדילמה הזאת פגשנו בשיחות עם לא מעט גולשים ואנו מקווים שמאמר זה ייתן לכם את התשובה המלאה לקבלת הבחירה המתאימה ביותר עבורכם.



מכללה או אוניברסיטה?


המכללות בישראל עשו כברת דרך ארוכה כדי לבנות לעצמן את המוניטין שקיים היום. יהיה נכון להגיד שאוניברסיטאות עדיין נחשבות ליוקרתיות יותר, אך ישנן גם לא מעט מכללות שהציבו רף לימודים גבוה והפכו את היותן חדשות ליתרון. הנה כמה נקודות חשובות להשוואה:

איכות המרצים


גיבוש צוות מרצים בכיר ובעל ניסיון הוא חלק בלתי נפרד מיצירת סביבה לימודית גבוהה. במבחן הזה מכללות הצליחו לעמוד באתגר בהצלחה וגם מכללות וגם אוניברסיטאות מקפידות לשלב בתכניות הלימוד מרצים בכירים שמביאים איתם וותק בהדרכה, ניסיון במחקר וניסיון תעסוקתי כשהאחרון נחשב למשמעותי בעיקר עבור תארים ריאליים שונים.

סביבת הלימוד


הדבר תלוי מאוד. לרוב ידן של המכללות על העליונה וזאת לאור היותן חדשות יותר עם קמפוס מזמין, כיתות לימוד נעימות ומעבדות מתקדמות, אך כאשר מדובר בתארים דוגמת בתחומי הרפואה והמדעים המדויקים, האוניברסיטאות בהחלט הצליחו לשמר את מעמדן עם ציוד מחקרי מתקדם. באשר לעזרים לימודיים שונים, גם במכללה וגם באוניברסיטה ניתן למצוא סיפריות למציאת חומר אקדמי רב ומערכת מקוונת לנוחיות הסטודנטים.



מיקום גיאוגרפי


בעוד שעבור לא מעט אזורים מרכזיים האוניברסיטאות הן נגישות ופשוטות להגעה, מכללות לרוב מתפרשות על גבי אזורים פחות מרכזיים שמנגישים את ההשכלה הגבוהה גם עבור תושבי הפריפריה שמתקשים להגיע למוסדות ההשכלה השונים מבלי להעתיק את מגוריהם או להידרש לשעות נסיעה ממושכות.

תנאי קבלה


הבדלי הקבלה בין אוניברסיטאות למכללות הוא גדול כשבאוניברסיטה תנאי הקבלה כמעט תמיד יהיו מותנים בשקלול ציון פסיכומטרי עם תעודת בגרות בעוד שבמכללה ניתן להתקבל לחלק מן התארים בכפוף להצגת תעודת בגרות בלבד או ציון פסיכומטרי.

שכר לימוד


באוניברסיטאות שכר הלימוד הוא מסובסד ועומד על מחירים שנקבעים בהתבסס על החלטת המועצה להשכלה גבוהה. נהוג לחשוב שעלותן של המכללות היא יקרה יותר, אך אין הדבר מדויק וישנן מכללות רבות שמציעות גם הן שכר לימוד אוניברסיטאי. זאת לצד מכללות פרטיות כמובן שבהן שכר הלימוד השנתי יכול לעלות פי 3-3.5 מן השכר המסובסד.



פרקטיקה


לאור הצורך של המכללות להוכיח את עצמן אל מול האוניברסיטאות, תארים רבים כוללים דגש נרחב יותר על פרטיקה שכולל סיורים מעשיים, פרויקטים מורכבים לקבלת ניסיון תעסוקתי כבר בזמן התואר ושיתופי פעולה ענפים מול גורמים שונים בתעשייה.

אז לימודים במכללה או באוניברסיטה?


קחו את הנקודות הבאות בחשבון:
  • מבחינת יוקרה אוניברסיטאות עדיין מנצחות. עם זה אי אפשר להתווכח.
  • אבל אם לא קיבלתם את ציון הפסיכומטרי הנדרש, מכללות בהחלט עשויות לפתוח בפניכם את הדלת וגם מעסיקים יודעים שרף הלימודים במכללות עלה פלאים בשנים האחרונות למרות שנוח יותר להתקבל אליהן.
  • אם סביבה לימודית סטודנטיאלית חשובה עבורכם – אין ספק שרוב המכללות מנצחות.
  • אם השיקול הוא כספי אז הכל תלוי במוסד האקדמי שבחרתם. לא כל המכללות עולות 30-40 אלף בשנה.
  • מבחינת נוחות, מכללות פזורות במיקומים רבים ביותר בארץ שמנגישים את הלימודים הגבוהים גם באזורים שמרוחקים מערים מרכזיות.
אם אינכם בטוחים היכן ללמוד או מתלבטים בין לימודים במכללה או באוניברסיטה, יועצי הלימודים שלנו ישמחו לסייע לכם ללא עלות או החייבות במספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטי קשר לקבלת שיחה מנציג.

מאחלים בהצלחה!
צוות פורטל לימודים

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בכלכלה
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
לדעת איפה להצטיין
האקדמית תל אביב - יפו
לדעת איפה להצטיין
המכללה מלמדת ב: תל אביב.

המסלול נלמד ב: תל אביב.
המכללה האקדמית ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון, שדרות.

המסלול נלמד ב: אשקלון, שדרות.
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל הקמפוס החרדי
אל תשתלב, תוביל!
אחד על אחד עד התואר
המרכז האקדמי פרס
אחד על אחד עד התואר
המכללה מלמדת ב: רחובות.

המסלול נלמד ב: רחובות.

מידע על
המכללה

7 מסלולים

מפת הגעה

8 סרטוני וידאו
המרכז האקדמי רופין
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
האקדמיה למנהיגי העתיד
המרכז הבינתחומי הרצליה
האקדמיה למנהיגי העתיד
המכללה מלמדת ב: הרצליה.

המסלול נלמד ב: הרצליה.
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין מדעי החברה
תואר ראשון בפסיכולוגיה
תואר ראשון בפסיכולוגיה
יודעים להגיע לאנשים? אוהבים להקשיב ולעזור? לימודי פסיכולוגיה יקנו לכם את הכלים והידע הנחוץ לגעת עם המשאב הרגיש ביותר – הנפש האנושית, מסלול הלימודים מרתק ובמהלכו תלמדו להכיר את עולמו הפנימי של האדם, נשמע לכם? כנסו לדעת עוד! ...המשך
מה מקנה תואר ראשון בתקשורת
מה מקנה תואר ראשון בתקשורת
עולם הבידור והתוכן הציבורי מעניין אתכם? רוצים לקחת חלק בתעשיית האקטואליה בישראל? אתם עושיים מהחומר הנכון ללימודי תואר ראשון בתקשורת! בואו לדעת עוד על המסלול המרתק הזה שכולל בתוכו תחומים רבים ומרתקים שיבנו אתכם בצורה הנכונה ויקנו לכם את הכלים המתאימים כדי שתתפתחו לאנשי מקצוע בתחום הכי משפיע ...המשך
8 סיבות מדוע ארכיאולוגיה היא העבודה הכי מגניבה
8 סיבות מדוע ארכיאולוגיה היא העבודה הכי מגניבה
אולי מוגזם לקרוא לכל ארכיאולוג אינדיאנה ג'ונס, אבל אתם עדיין תוכלו להתלבש כמו אלן גרנט מפרק היורה, לחזור אחורה בזמן לאירועים היסטוריים ומי יודע, ייתכן וגם תגלו את היכן נקבר דויד. אז אם אתם עדיין מתלבטים, הנה מספר סיבות מדוע אריכאולוגיה היא העבודה המגניבה ביותר ...המשך
למה ללמוד מדעי המדינה?
למה ללמוד מדעי המדינה?
לעצב את אופיה של המדינה, להשפיע ולעסוק במקצוע עם מטרה נעלה הם רק חלק מהסיבות שבזכותן מדעי המדינה הם לימודים כל-כך מבוקשים. בכתבה הבאה נכיר לכם מעט את התחום, הלימודים ואפשרויות התעסוקה שלכם כבוגרים. ...המשך
5 סיבות ללמוד תואר ראשון בסוציולוגיה
5 סיבות ללמוד תואר ראשון בסוציולוגיה
האנושות היא, לכאורה, מובנת בהתנהגות שלה. אך עם זאת ישנם אנשי מקצוע המסוגלים להבין דפוסי התנהגות של החברה וכך לנתח ולבחון את התנהגות האדם ולסקר את האינטרקציה האנושית. רוצים לדעת עוד? ...המשך
למה ללמוד פסיכולוגיה? הנה עשר סיבות נהדרות
למה ללמוד פסיכולוגיה? הנה עשר סיבות נהדרות
למה אתה צריך ללמוד פסיכולוגיה? יש הרבה סיבות טובות ללמוד יותר על פסיכולוגיה, גם אם אתה לא מתכוון להיות פסיכולוג גדול או לעבוד במקצוע הקשור לפסיכולוגיה. ...המשך
5 סיבות למה כדאי להיות סטודנטים
5 סיבות למה כדאי להיות סטודנטים
כבר נרשמתם ללימודי לתואר ראשון, האקדמיה עומדת בפתח וההתרגשות בעיצומה. מרגישים מעט חששות לקראת התקופה החדשה בחייכם? 10 הסיבות הבאות יגרמו לכם לפתוח את היום הראשון בלימודים עם חיוך גדול (שיימחק עד שנה ג')! ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765