ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

בואו להכיר את מרכז הצעירים של מעלה יוסף

מרכז הצעירים מעלה יוסף הוקם בשנת 2016 ביוזמתו של ראש המועצה מר שמעון גואטה. בזכות פעילותו הענפה ושיתוף הפעולה הפורה בינו לבין משרדי ממשלה וקרנות פילנתרופיות, מסייע המרכז לצעירים רבים מן האזור לקבל הכוונה תעסוקתית וייעוץ לימודים.

עופר אטלס|20.12.2017|11:52

נותנים למען הקהילה

 

כשאנו שומעים על מרכז חדש שהוקם כל כולו למען צעירים ומסייע להם בנושאים לימודיים שונים ובמציאת הכיוון המקצועי הנכון ביותר עבורם, הסקרנות שלנו מיד מתעוררת לחיים ולא מפסיקה לנדנד לנו. הפעם הסקרנות הזו הצליחה להביא אותנו עד לאזור הפסטורלי והמוריק של צפון ישראל במועצה האזורית מעלה יוסף אשר שוכנת בקצהו של הגליל המערבי.

במסגרת פעילותו של המרכז, עוסקים כל בעלי המלאכה בעשייה מבורכת לטובת צעירים מגילאי 18-40 שחרף כל המאמצים אינם תמיד נהנים או מודעים לכלל השירותים אליהם הם זכאים ואשר ביכולתם לקדם אותם בהמשך הדרך דוגמת: מכינות קדם אקדמיות, אפשרויות לשיפור הבגרויות, מלגות שונות ועוד. החל מצעירים לפני גיוס ועד לבוגרים המבקשים לקבל הכוונה תעסוקתית בדמות הכשרות שונות גם ממש באמצע החיים – אנו מזמינים אתכם תושבי המועצה והסביבה להכיר את מרכז הצעירים מעלה יוסף שיעזור לכם לנווט אל עבר הדרך הנכונה ביותר עבורכם.



מגבירים את העשייה למען צעירי הפריפריה


"בסופו של דבר התחזקה בנו ההבנה כי למרות כל המאמצים שנעשים בתחום, ונעשים לא מעט כאלה, בפועל לא כל הצעירים במדינת ישראל זוכים להשתמש ולהיעזר בשירותים השונים שמגיעים להם. זוהי בעצם נקודת המוצא שלנו לפיתוח מרכז הצעירים מעלה יוסף" מסביר לי דוד כהן, מנהל מרכז הצעירים המשמש גם בעצמו כיועץ במרכז. הנתונים שהציג בפני דוד אכן אינם מסבירי פנים, ומהם עולה כי ישנם פערים הולכים וגדלים הנובעים מן המרחק של הפריפריה ממרכזי הלמידה השונים, מרכזי התעסוקה והפנאי. "הקהל שאנו מכוונים אליו נע בין גילאי 18 ועד 40-45. בחרנו בגילאים האלו מסיבה פשוטה – זהו הטווח שבו קהל היעד שלנו זקוק להכוונה כלה בצעירים לפני גיוס, חיילים משוחררים, אנשים המחפשים לרכוש לעצמם השכלה גבוהה, ועד אלו המעוניינים בשינוי מקצועי או בעשייה חברתית ". 

במסגרת פעילותו בפן הלימודי, מספק מרכז הצעירים שירותי ייעוץ והכוונה אישית כשהמטרה היא בראש ובראשונה לסייע בבניית תכנית לימודים המותאמת בנקודתית לצרכיו של הסטודנט. "פגישות הייעוץ וההכוונה שלנו מיועדות לכל צעירי האזור מבלי יוצא מן הכלל. הפגישות יכולות לחוג סביב נושאים בתחום ההכשרה המקצועית והן יכולות להתרכז בכלל בלימודים האקדמיים" מסביר לי דוד. הנבחרת של מרכז הצעירים הצליחה להרשים אותי במוטיבציה והרצון העז לסייע לצעירי האזור ולהביא לשינוי אמיתי. בראשה שם אנשי הסגל והיועצים עומד מנהל המרכז דוד כהן: "אני מאמין שמה שמניע את כולנו זו פשוט הראייה לטווח הארוך, ההבנה של השינוי שאנחנו מובילים ומאמינים בו. יש בנו רצון טהור להוביל ולשפר את איכות חייהם של תושבי המועצה, לחשוף בפניהם אפשרויות ולאפשר להם להיות מעורבים יותר בעשייה".

שיתופי פעולה פוריים


נכון להיום, המרכז מקיים קשרים ושיתופי פעולה פוריים ביותר עם מכללות ומוסדות אקדמיים לטובת צעירי מעלה יוסף והסביבה. בין היתר ניתן למנות מוסדות מוכרים דוגמת מכללת גליל מערבי בעכו המחלקה ללימודי חוץ המציעה הטבות במעמד הרישום. כמו כן, במסגרת פעילותו השוטפת מפרסם המרכז מספר רב של מלגות באתר המועצה: "אנו עושים שימוש בכל דרכי המדיה האפשריות ומתחזקים גם חשבון פייסבוק פעיל כדי להגיע כמה שיותר אל הקהלים הצעירים. המטרה שלנו היא שכל הסטודנטים במעלה יוסף יהיו מודעים לאפשרויות שעומדות בפניהם לקבלת סיוע כלכלי וזאת על מנת שיגשימו את עצמם וימנפו את הפוטנציאל העצום שיש בהם" מסביר לי דוד.

בין המלגות הפופולריות ניתן למנות מלגות מפעל הפיס, מלגת שיקום שכונות, מלגת פר"ח ומלגת המועצה. פועלו של המרכז למען עשייה קהילתית ברחבי המועצה ניכר גם כאן כשמלגת מפעל הפיס לצורך הדוגמה, ניתנת בתמורה ל-100 שעות פעילות למען הקהילה.

דוגמה נהדרת לשיתוף הפעולה הפורה של המרכז עם גופים רשמיים הוא בשירותי ההכוונה לחיילים משוחררים. כאן, משרד הביטחון הקצה למעלה יוסף, מרום גליל ומטה אשר, יועצת מקצועית שמדריכה ומכווינה את החיילים המשוחררים בכל הנושאים והאתגרים מולם הם מתמודדים. בנוסף לכך, מקיים המרכז שיתוף פעולה פורה עם מרכז מעברים גליל מערבי – מרכז קהילתי המפעיל מרכזי תעסוקה מקומיים המשותפים למספר מועצות אזוריות. השת"פ בא לידי ביטוי בנושאי לימודים, תעסוקה, הכוונה לקורסים ולמסיימי לימודים אקדמאים ובמקביל לחשיפה למלגות רלוונטיות.



זמינים עבורכם בכל עת ובכל דרך


את מרכז הצעירים תוכלו למצוא בסביבה נעימה ומזמינה במבנה המועצה ביישוב גרנות הגליל, ובו משרד ייעוץ, כיתות לימוד וחדר מחשבים. פרט חשוב הוא שלמרכז ישנה נגישות גבוהה במיוחד לתחבורה ציבורית אשר מקשרת בין היישובים שסביב לו. מלבד האפשרות למפגשים פרונטליים אחד על אחד, מציע המרכז את האפשרות לקבלת ייעוץ מקוון דרך אתרה של המועצה, בדף הפייסבוק שלה ואפילו באמצעות הוואטסאפ.

קיבלתם כבר ייעוץ? נרשמתם כבר לתכנית לימודים מסוימת? כדאי לדעת שהשירות של מרכז הצעירים ממש לא נגמר פה: "אנו שומרים על קשר אדוק עם הסטודנטים גם לאחר ההרשמה ומלווים אותם גם במהלך הלימודים. צריך להבין שהמטרה שלנו היא לסייע ככל הניתן לגבי כל בעיה שנוצרת אצל קהל היעד שלנו. כך למשל אנחנו עוזרים לרבים לברר לגבי מלגות שלהן הם זקוקים כדי להמשיך ולשלם את שכר הלימוד מבלי להרגיש דוחק כלכלי רב מדי". לסיכום מספר דוד כי הקשר של המרכז עם קהילת הצעירים הופך לקשר אישי וחברי וזוהי הרוח החיה שמלווה את המקום בכל רגע ובכל עת. "אנו קוראים לכל הצעירים במעלה יוסך לבוא ולקחת חלק במשפחת מרכז הצעירים, להציע הצעות ורעיונות לעשייה בכל התחומים ובמיוחד בתרבות, בפנאי ובמנהיגות למען עתיד טוב יותר".

פרטים משלימים ויצירת קשר:

מרכז הצעירים פתוח בימים א'-ה' בין השעות 9:00-16:00.
לשיחת ייעוץ ותיאום פגישה ניתן להתקשר למספר הטלפון: 04-9105538

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765