מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה
תפקידה של המזכירה התפתח רבות בשנים האחרונות, מאז הייתה רק אשת מקצוע שעונה לטלפונים, רושמת הערות ותזכורות ומבצעת משימות שרירותיות. אין זה אומר שהתפקיד הלקאסי של המזכירה נעלם מהעולם ואכן ישנם נשות ואשני מקצוע רבים אשר מתפקדים כמזכירות קלאסיות בבתי עסק שונים, אך התפתחות התפקיד החלה כאשר התפתח תפקידה של המזכירה הבכירה, אשר שינה את מהות התפקיד ואחראיותו, כך שכעת המזכירה הבכירה הפכה לאשת מקצוע שעובדת בצמוד למנהלים הבכירים ומתפקדת כ"יד ימינם". המזכירה הבכירה קובעת עבורם פגישות ולו"ז ואף בפעמים רבות עובדת יחד עימם בתיקים שונים בהם הם זקוקים לעזרה, כאשר בנוסף לכך היא בעלת ידע עסקי ייעודי לתעשייה והענף בו היא עובדת כשלעומתה המזכירה המשמשת כפקידה אינה חייבת להיות אשת מקצוע בעלת ידע המותאם לענף ולמשרד בו היא עובדת.
מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה, ובכן ההבדל גדול
מהם ההבדלים בתנאי הקבלה למשרה?
למזכירה המתפקדת כפקידה אין שום צורך להציג תעודה הכשרה ממוסד לימודים כלשהו שכן מעסיקים רבים אינם דורשים זאת. התפקיד עצמו אינו כולל משימות רבות אך, אכן דורש כי אנשי המקצוע יהיו בעלי ידע במגוון תוכנות ויישומי מחשב לניהול חשבונות ולו"ז. מרבית האחריות של המזכירה הפקידה היא אחריות שניתן לרכוש במהלך תקופת העבודה. לעומתה, המזכירה הבכירה היא אשת מקצוע ניהולי, אשר עוברת הכשרה מקצועית ייעודית לענף שבו היא תעבוד, היום ישנםן מזכירות רפואיות, מזכירות ביטוח ומזכירות משפטיות אשר עוברות הכשרה ייעודית לענפים הללו ואליהם מצטרף תפקיד המזכירה הבכירה, אשר משמשת גם כאשת ניהול האחראית לעיתים גם על צוות העובדים ונדרשת להיות בעלת כישורים מקצועיים לצורך ביצוע עבודתה.
לרשימה המלאה של מוסדות הלימוד המציעים קורס מזכירה בכירה בפורטל לימודים לחצו כאן – קורס מזכירה בכירה
מהן היכולות הנדרשות ממזכירה בכירה?
בעוד תפקיד הפקיד בסיסי מצריך מאנשי המקצוע לעסוק בעיקר במענה לטלפונים, סינון וקבלת שיחות, העברת שיחות או הודעות, קבלת קהל, תיוק תיקים וביצוע קניות עבור המשרד, המזכירה הבכירה מתפעלת את המערכות הממוחשבות המנהלות את המשרד. במהלך תפקדיה עוסקת המזכירה הבכירה בהפקה של דו"חות ומצגות עבור המנהלים, חיזוק קשרים של גורמים כאלה ואחרים מחו"ל ומהארץ והשתתפות בשיחות ייעוץ והכוונה של הצוות הבכיר. משימות אלה דורשות מהמזכירה הבכירה להיות בעלת יחסי אנוש מצויינים, לשלוט בשני שפות לפחות ברמה הגבוהה ביותר ואף להציג יצירתיות במתן פתרונות מסויימים למצבים שונים.
אז מה לומדים בקורס וכמה זה עולה?
תכני קורס מזכירה בכירה כוללים נושאי לימוד כגון: ניהול משאבי אנוש, שמירה על סדר, עבודת צוות יעילה, התמודדות עם מצבי לחץ, טכניקות מיוחדות לניהול, היכרות מלאה עם דיני עבודה, מיומנויות של תקשורת בין אישית, ניהול תדמית, שליטה בכל יישומי המחשב המשרדיים של אופיס, פיתוח יחסי ציבור ועוד. לבסוף כאשר מנסים לברר מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה, מגיע עניין התשלום עבור ההכשרה המקצועית. כאמור, לעבודה כמזכירה המתפקדת כפקידה אין חובה לעבור הכשרה מקצועית ואילו ההכשרה המקצועית שיש לעבור לצורך עבודה כמזכירה בכירה עולה בממוצע 7,500 ש"ח. נכון שישנו חשש להוציא סכום כסף כזה כשמדובר בלימודים לתפקיד שנדמה לנו שניתן להתברג ולהתקדם אליו בצורה אורגנית, אך כדי לרכוש את הכלים והמיומנויות הטובות ביותר על מנת שניתן יהיה להשתלב בתפקיד במהירות ולהצליח בו, לקורס מזכירה בכירה יש חשיבות מהותית בהצלחה של אנשי ונשות המקצוע.