ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

שנה מכינה לאוניברסיטה או להירשם למכללה?

אנשים רבים, העומדים לפני הלימודים האקדמיים מגלים כי הם נדרשים לשפר את ציוני הבגרות שלהם או לעבור מכינות כאלה ואחרות כדי להתקבל לאוניברסיטה מסוימת. אז מה עדיף? מכינה או ללמוד במכללה?

צוות פורטל לימודים|11.1.2017|14:31

ישנם מספר רב של צעירים, אשר מעוניינים להירשם ללימודי השכלה גבוהה, המגלים כי ציוני הבגרות שלהם אינם מספיקים כדי לעמוד בדרישות האוניברסיטה וממוצע הציונים הנדרש אשר מודד את הבגרות והפסיכומטרי.  הסיבות לכך יכולות להיות שונות ומגוונות החל מלקויות למידה, בעיות הסתגלות של עולים חדשים ועוד וכעת הם עומדים מול חומה אשר מונעת מהם לשפר את רמת חייהם. לשם כך בדיוק ניתנה לרבים מהם האפשרות לשפר את ציוניהם בין אם במכינה בה ילמדו שנה כדי לעמוד בדרישות האוניברסיטה או המכללה או להשלים את ציוני הבגרות כדי להתקבל למלגות מכללות מסויימות, ורובם בוחרים את אופציית המכינה על מנת שיוכלו להירשם לאוניברסיטה בשל הוצאות לימודים זולים יותר.

לעמוד בגרויות ומכינות קדם אקדמיות בפורטל לימודים לחצו כאן

מכינות רבות מותאמות לפי האוניברסיטאות והמכללות ומסלולי הלימוד המוצעים בהם


המכינה נוצרה כחלופה לציון הבגרות
המכינה הקדם אקדמית, או תוכנית הלימודים הקדם אקדמית נועדה לאפשר לצעירים להימנע משיפור ציון בגרות למינהם ולמעשה ללמוד במשך שנה אקדמית שלמה את המקצועות שבעזרתם יוכלו לעבור ללימודי תואר. עם זאת, אין זה אומר כי ישנו מסלול אחד של מכינה לכל התארים. למעשה, ישנם מספר מסלולי מכינות המשתנים בהתאם למוסד ולמקצוע הרלוונטי כשלדוגמא, אוניברסיטת תל אביב מציעה שלוש מסלולי מכינה למדעי החברה והרוח הנדסה ומדעים מדוייקים ומדעי החיים; באוניברסיטת בר אילן ישנן שתי מכינות לשיפור מקצועות המתמטיקה והפזיקה; ובאוניברסיטת בן גוריון שבדרום ישנם שלושה מסלולי מכינה. חשוב לדעת כי השלמת מכינות אינו בהכרח מבטיח התקדמות ללימודים להשכלה גבוהה והסטודנטים נדרשים לעבור מספר בחינות כדי לעמוד בתנאי הקבלה ללימודים.

המכינה עוזרת לסטודנטים להכיר את אורך החיים האקדמי
אחד היתרונות של לימודים במסגרת זו, הוא שהסטודנטים מקבלים למעשה את הטעם הראשון מאורח החיים של הלימודים האקדמיים והדרישות של המערכת. הסטודנטים יכולים להתרגל ולהסתגל למסגרת הלימודים  החדשה, לשפה האקדמית ודרישות ההתנהלות האישית שמצופות מהם וכך נהנים הסטודנטים ממעבר חלק להמשך הלימודים לתואר. יותרון בולט נוסף של המכינות הוא שחלקן מאפשרות להתקבל ללימודים ללא תעודת בגרות ופסיכומטרי, אך אנשים המגיעים מרקע זה נדרשים לעבור בחינת מימ"ד. במהלך תקופת הלימודים במכינה הסטודנטים יודרכו בהתאם להישגים שלהם, ואף יקבלו ייעוץ אודות מסלול הלימודים האקדמי המתאים להם לפי כישוריהם. 

הכוונה מיועדת לפי המסלול האקדמי
נקודה נוספת למחשבה היא הבחירה האקדמית העתידית, והתאמתה למכינה הנכונה. מכינות רבות מותאמות לפי האוניברסיטאות והמכללות ומסלולי הלימוד המוצעים בהם. כך לדוגמא אנשי המכינה יחזקו אצל סטודנט המעוניין ללמוד לימודים אקדמאיים בהנדסה, תחומים הקשורים בבחירה זו וכמובן ידגישו את לימודי הבסיס במתמטיקה. במכללות אשר מציעות לימודי תואר למדעי החיים או החברה, ידגישו נושאים כגון לימודי היסטוריה או אזרחות וכדומה. לסיכום, כשאתם שואלים את עצמכם האם מתאים לכם לעבור שנה מכינה לאוניברסיטה או להירשם למכללה? חשוב לשקלל את כל היתרונות והחסרונות בין אם מדובר בתחום הכספי ואופציית הלימודים הזולה באוניברסיטה לעומת המכללה; הלימודיים – מה המכללה המציעה לכם יורת חומר ענייני לשוק העבודה; ולבסוף האפשרות ללימודי המשך שניתן לעשות בקלות יותר באוניברסיטה לעומת מכללה.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין מכינות קדם אקדמיות
לשפר בגרויות או מכינה?
לשפר בגרויות או מכינה?
אתם רוצים ללמוד השכלה גבוהה אך אינכם עומדים בתנאי הקבלה. כעת תידרשו לבחור בין השלמת בגרויות או מכינה קדם אקדמית. אז מה עדיף, מהן העלויות ולמי זה מתאים? ...המשך
איך מתכוננים למבחן אמי"ר\אמיר"ם?
איך מתכוננים למבחן אמי"ר\אמיר"ם?
רגע לפני שאתם מתחילים את קורסי האנגלית המתכלים בלימודי התואר עצרו הכל. יש עוד סיכוי אחד לקבל את הפטור המיוחל והוא דרך מבחן אמי"ר. אז איך נרשמים? איך לומדים וכמה פעמים אפשר לגשת למבחן? כל השאלות והתשובות בכתבה הבאה: ...המשך
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
אז מה לעזאזל הכי טוב לנו? בגרות מלאה, פסיכומטרי או שמכינה יכולה לפתור את כל הבחינות הללו? בכתבה הבאה נסביר לכם קצת על כל מסלול ונקווה שכך תוכלו לבחור את המסלול המתאים בשבילכם. ...המשך
למה לבחור במכינה קדם אקדמית?
למה לבחור במכינה קדם אקדמית?
ישנם אנשים רבים שמביטים בקורסים להלשמת בגרויות ובמבחני הפסיכומטרי ומתייאשים בגלל קצב הלימודים המהיר. הפיתרון לאותם אנשים נמצא במכינות הקדם אקדמיות שיוכלו להכין אותם כראוי לעולם האקדמי. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765