ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי הנדסאי מכשור רפואי

חשבתם על הנדסאי מכשור רפואי?


לימודי הנדסאי מכשור רפואי יקנו לכם ידע מעשי נדרש המשלב בין עולם הרפואה לטכנולוגיה. לאורך שנתיים של לימודים מעמיקים ומאתגרים, תלמדו כיצד לתפעל ולתחזק מגוון רחב של מכשורים בשירות הגופים הרפואיים השונים בישראל. הלימודים כוללים תקופת סטאז' מעשית להתנסות קלינית ומכשירה לתפקיד יוקרתי ונדרש כטכנולוגים רפואיים.

כאן ריכזנו מידע מקיף אודות לימודי הנדסאות מכשור רפואי בדגש על מהות המקצוע, מבנה ומטרת תכנית הלימודים, תנאי הקבלה, נושאי לימוד ומוסדות לימוד מומלצים. לכל שאלה או התלבטות נשמח לסייע לכם ולספק ייעוץ לימודים מקיף במספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטי התקשרות בתיבת צור הקשר. ניתן לסמן את המוסד הרצוי ולהשאיר פרטים ישירות לנציגיו כדי שיחזרו אליכם עם מידע מקיף על התכנית ולתיאום פגישת ייעוץ ורישום.
תעודת זהות קורס הנדסאי מכשור רפואי
תנאי קבלה
  • הקבלה עבור לימודי הנדסאי במסלול זה ובמסלולים אחרים מותנית בהצגת תעודת בגרות מלאה, או הצגת תעודה גמר תיכונית הכוללת 3 יח"ל באנגלית ובמתמטיקה ו-2 יח"ל בלשון והבעה או מעבר מכינה קדם אקדמית (לבני 30 ומעלה ישנה האפשרות למכינה ל-30 פלוס עם הקלות נוספות).
משך לימודים
  • היקפה של תכנית הלימודים הינו כשנתיים.
  • לעתים הלימודים עלולים להתארך בשנה נוספת, אך לרוב הדבר תלוי בקצב התקדמותו של הסטודנט.
שכר ממוצע
  • משכורתם ההתחלתית של הנדסאי ציוד רפואי נעה בין 7,000-8,500 ש"ח והיא עולה בהדרגה בהתבסס על הוותק המצטבר.
  • הנדסאי ציוד רפואי בעלי וותק רב בתחום של כ-5 שנים ומעלה יכולים להגיע לכ-11,000 ש"ח ומעלה.
תכונות אופי
  • מדובר בתחום שמשלב בין מקצועות החשמל והטכנולוגיה לבין היכרות והבנה בעולם הטכני של תחום הרפואה.
  • אם אתם מחפשים מקצוע טכני אך בו בזמן עם השפעה ניכרת על איכות חייהם של אלפי מטופלים מדי שנה, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס הנדסאי מכשור רפואי

לימודי הנדסאי מכשור רפואי: תיאור העבודה

הנדסאי ציוד רפואי למעשה עומדים בחוד החנית של הטכנולוגיה והציוד הרפואי במוסדות הרפואה השונים בישראל.

ענף ההנדסה הרפואית בכללותו שם לעצמו למטרה לחקור, לתכנן, לעצב וליישם מגוון רחב של מכשורים רפואיים שונים המסייעים בשיפור יכולות האבחון והטיפול של הצוותים הרפואיים כשהדבר כולל הן מכשורי דימות וסריקה אך בו בזמן גם יצירת איברים מלאכותיים, קוצבי לב ומגוון רחב של ציוד תומך נוסף. מטרתם של הנדסאי הציוד הרפואי היא להחזיק בהיכרות הטכנית והטכנולוגית הנדרשת עם הציוד הרפואי ולספק שירותי תחזוק, תפעול ותיקון מקצועי כדי להבטיח את פעילותו השוטפת של המוסד הרפואי בו הם מועסקים.

במהלך היום תידרשו לביצוע מגוון רחב של בדיקות בקרה לציוד והמכשור הרפואי המתקדם, לאפס ולכייל את הפרמטרים השונים כדי להבטיח תוצאות בדיקות מדויקות ומהימנות, לערוך רישום ותיעוד מדויק וללוות מגוון רחב של פרוצדרות רפואיות בשלביהן המוקדמים. לפיכך, עבודה זו דורשת מקצועיות, יסודיות, דיוק, זיקה לעולם הרפואה ויכולת ירידה לפרטים.

מבנה ומטרת תכנית הלימודים

לימודי הנדסאי מכשור רפואי אורכים כשנתיים וכוללים לימודים עיוניים מעולם הרפואה, החשמל והאלקטרוניקה והתנסות מעשית במעבדות טכנולוגיות מתקדמות לצורך קבלת ניסיון מעשי. כמו כן, על הסטודנטים לערוך התמחות מעשית במרכזים רפואיים שונים לצורך קבלת ניסיון שיאפשר השתלבות מהירה בשוק התעסוקתי.

תכנית הלימודים כוללת מקצועות גנריים דוגמת פיזיקה, מתמטיקה גבוהה וכימיה ואט אט מתעמקת גם בנושאים הייחודיים לתחום דוגמת אתיקה רפואית, אנטומיה, פרוצדורות רפואיות, דימות ועוד. עם תום תכנית הלימודים ולאחר צליחת הסטאז' והבחינות הנדרשות, מקבלים הבוגרים תעודת טכנולוג רפואי מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית.

לקריאה נוספת:


לימודי הנדסאי מכשור רפואי: נושאי לימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת תכנית הלימודים ניתן למנות:
  • מתמטיקה
  • יסודות החשמל והאלקטרוניקה
  • אנגלית טכנית
  • כימיה
  • פיזיקה
  • מושגי יסוד ברפואה
  • פרמקולוגיה
  • אפידימיולוגיה
  • רפואת מערבית (אנטומיה ופיזיולוגיה)
  • רפואת חירום
  • דימות
  • מערכות בקרה ממוחשבות
  • נוירולוגיה
  • קרדיולוגיה
  • אלקטרוניקה ספרתית
  • רפואת עיניים
  • ועוד.
תכנית הלימודים מתחלקת בין לימודים עיוניים והרצאות פרונטליות לבין התנסות מעשית במעבדות לימוד מתקדמות הן עבור התנסות בתוכנות מחשב ייעודיות לתפעול ציוד טכנולוגי מתקדם והן עבור תחזוקת, טיפול ותיקון מכשורים רפואיים. כמו כן, עם תום תכנית הלימודים נדרשים הסטודנטים למעבר תכנית התמחות מעשית בגופים ומוסדות רפואיים.


תנאי קבלה עבור לימודי הנדסאי ציוד רפואי

הקבלה עבור לימודי הנדסאי מכשור רפואי מותנית ב:
  • הצגת תעודת בגרות מלאה
  • או הצגת תעודה גמר תיכונית הכוללת בגרות במתמטיקה ואנגלית ברמת 3 יח"ל ולשון והבעה ברמת 2 יח"ל
  • מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה יכולים לבדוק אפשרות רישום למסלול מכינה קדם אקדמית להנדסאים. לבני 30 ומעלה מומלץ לבדוק האפשרות לרשיום מכינה לבני 30+.
היכנסו למאמר הבא ובדקו את הפרטים המקיפים אודות תנאי הקבלה להנדסאים.

קהל יעד

לימודי הנדסאי מכשור רפואי פונים לכל מי שמחפש מקצוע שמשלב אוריינטציה טכנית וטכנולוגית לבין זיקה לעולם הרפואה.

תכנית הלימודים נחשבת למאתגרת ומעשית והיא משלבת בין יכולות אנליטיות ומתמטיות טובות לבין יכולות עיוניות והיכרות עם פרוצדורות, מושגים ותהליכים רפואיים שונים.


משך הלימודים

בדומה למתכונות לימודי הנדסאים נוספות, גם לימודי הנדסאי ציוד רפואי נמשכים כשנתיים. 

עם זאת, תכנית הלימודים כוללת גם תקופת התמחות של כשנה הכוללת ליווי אישי על-ידי סגל תכנית הלימודים והתנסות מעשית חשובה במוסדות וגופים רפואיים שונים בישראל.

מוסדות לימוד

כיום ישנם מספר מוסדות המציעים לימודי הנדסאי ציוד רפואי ברחבי הארץ:
  • המכללה למינהל – מציעה לימודי הנדסאי ציוד רפואי בשלוחותיה שבראשון לציון, אשדוד, חיפה וירושלים. המכללה למינהל נחשבת כיום לאחד מן המוסדות ללימודים אקדמיים והכשרה מקצועית מן המובילים בישראל ובוגריה משתלבים במגוון רחב של ארגונים הן בסקטור הפרטי והן בסקטור הציבורי. ההתמחות במכשור רפואי אורכת 3 שנים והשנה השלישית מוקדשת לתקופת סטאז'.
  • תל חי הנדסאים – ממוקמת באצבע הגליל ומציעה קמפוס מוריק וחוויה סטודנטיאלית מהמעלה הראשונה. בתל חי תוכלו למצוא מגוון רחב של תכניות לימודי הנדסאים שונות כשהתכנית להכשרת הנדסאי ציוד רפואי כוללת התמקצעות קלינית, היכרות מעשית עם ציוד ומכשור רפואי, לימודי מדעי הרפואה ולימודים כלליים למתמטיקה, פיזיקה וכימיה.
רשימה זו הינה חלקית. בסוף המאמר תוכלו למצוא מוסדות נוספים להם תוכלו להשאיר פרטי התקשרות כדי לתאם פגישת ייעוץ, היכרות ורישום עם נציגי המוסד הלימודי הרצוי.


תעודות

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה ויצלחו את תקופת הסטאז' יקבלו תעודה מטעם המוסד בו למדו ודיפלומת הנדסאי מטעם המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית.

אפשרויות תעסוקה

עם דיפלומת ההנדסאי יכולים בוגרי התכנית להשתלב במגוון רחב של ארגונים ומוסדות רפואיים בישראל ובעולם. כמו כן, הנדסאי ציוד רפואי יכולים להשתלב בתפקידי מפתח מנהליים בגופים יצרניים וחברות חיצוניות המספקים שירותי אספקה לציוד ומכשור רפואי מתקדם למגוון גופים.

מחפשים עוד מידע?

אנחנו כאן לעזור! לשיחה עם יועץ לימודים התקשרו אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

בפורטל לימודים תוכלו למצוא מידע על קורסים, לימודי הנדסאים, תארים ראשונים ומתקדמים ולימודים בחו"ל.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על הנדסאי מכשור רפואי
המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון.

המסלול נלמד ב: אשקלון.
הנדסאים באריאל
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אשדוד, חיפה, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765