ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

לימודים בלי פסיכומטרי

לאורך השנים "הצליחה" הבחינה הפסיכומטרית למצב את עצמה כאחד מן האירועים המרתיעים ביותר עבור לא מעט סטודנטים וסטודנטיות לעתיד, אך האם הפסיכומטרי הוא בגדר MUST כדי לרכוש השכלה גבוהה? ספוילר קטן: לא, אבל אנחנו עדיין ממליצים שתקראו בעיון :)

צוות פורטל לימודים|28.2.2018|12:57
בעוד שאוניברסיטאות ומכללות רבות רואות בציון הבחינה הפסיכומטרית כתנאי סף חשוב לניבוי סיכויי הצלחתם של הנרשמים, ניתן כיום לומר בבירור כי יותר ויותר מוסדות אקדמיים מאפשרים תנאים מקלים למספר בלתי מבוטל של תארים ראשונים ולעתים אף ללא פסיכומטרי כלל. בחלקם ההרשמה מתאפשרת בכפוף לממוצע בגרויות מרשים, ובחלקם ניתן גם לכפר על ימי התיכון הפרועים.

לימודים בלי פסיכומטרי - יש חיה כזאת!

מה אפשר ללמוד בלי פסיכומטרי?


כבר גיבשתם החלטה, אתם כבר יודעים בדיוק מה אתם רוצים ללמוד, אבל הנה הבחינה הפסיכומטרית עומדת בפתח ומזמנת לכם מספר חודשים של חרישה מסביב לשעון. הסירו דאגה מלבכם, לא כל מקצועות הלימוד דורשים זאת מכם ואלו האפשרויות העומדות לפניכם:

באמצעות ממוצע בגרויות


אוניברסיטאות ומכללות רבות מבינות כי ישנם סטודנטים שהצטיינו בלימודיהם בתיכון ומכירות בכך שבמקרים אלו ציון פסיכומטרי נמוך, איננו בהכרח מעיד על סיכוי הצלחה נמוכים במהלך התואר.

כדי לעמוד בתנאי הקבלה הנוקשים של המוסדות האקדמיים השונים, הממוצע המשקולל של ציוני הבגרות צריך לנוע בטווח שבין 108-113 נקודות וזאת כאשר מדובר בתארים דוגמת:
  • תואר ראשון בכלכלה
  • תואר ראשון בפסיכולוגיה
  • תואר ראשון בהנדסת תוכנה
  • תואר ראשון במדעי המחשב
  • תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול
  • תואר ראשון במתמטיקה
  • תואר ראשון בביולוגיה
  • תואר ראשון בפיסיקה
  • תואר ראשון בחינוך
חשוב לדעת: ממוצע הציונים הגבוה כפי שצוין לעיל תקף בעיקר לגבי אוניברסיטאות. אם ממוצע הציונים שלכם "נמוך" במעט ועומד על בין 100-107, ישנן גם לא מעט מכללות שיקבלו אתכם בזרועות פתוחות לאותם התארים בדיוק.

לתארים קשים ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי אף בכפוף לממוצע בגרויות גבוה במיוחד


גם לבעלי ממוצע ציונים משוקלל הנמוך מ-100 ישנן לא מעט אפשרויות רישום ללימודים בלי פסיכומטרי ובעיקר כאשר הציון הינו 85 ומעלה. הן באוניברסיטאות והן במכללות ניתן יהיה להירשם עם טווח ציונים זה לחוגים מתחום מדעי הרוח ומדעי החברה הכוללים לימודי מזרחנות, היסטוריה, ספרות, גיאוגרפיה, סוציולוגיה, יחסים בינלאומיים, תקשורת ועוד. 

ישנן מכללות המאפשרות לבעלי ציון 85 להתקבל ללימודי חינוך לתואר ראשון, אך במקרים אלו יידרש שקלול עם ציון פסיכומטרי הנע בין 500-525.

לא מרוצים מתעודת הבגרות? למידע על שיפור ממוצע ציוני הבגרות לחצו כאן

באמצעות מכינה קדם אקדמית


מכינה קדם אקדמית נהוגה במוסדות אקדמיים רבים ומטרתה לסייע למועמדים שאינם עומדים בתנאי הסף להתקבל לתארים מקשת רחבה של מקצועות החל ממדעי החברה ועד ללימודי הנדסה.

2 דברים שחשוב לדעת לפני שמחליטים לגשת למכינה קדם אקדמית:
  • מכינות רבות מהוות אלטרנטיבה לבחינה הפסיכומטרית, אך ישנן מכינות קדם אקדמיות המיועדות לתארים מורכבים יותר ובהן תנאי ההרשמה כוללים בין היתר ציון פסיכומטרי שנע בין 480 ל-500.
  • מכינות קדם אקדמיות דומות במידה מסוימת למסלול של שיפור בגרויות, אך לרוב הן תקפות אך ורק לגבי המוסד האקדמי שמעביר את המכינה. לעתים קרובות, מוסדות אקדמיים אינם מכירים במעבר מכינה קדם אקדמית במוסד מקביל.
אם אתם בני 30 ומעלה כדאי לדעת כי ישנה מכינה ייעודית לבני 30 פלוס המאפשרת רישום ללימודים אקדמיים בלי פסיכומטרי כלל. לרוב מכינה שכזו תדרוש תעודת בגרות מלאה או תעודת 12 שנות לימוד לכל הפחות.

האם אני מחויב/ת במעבר מבחן אמיר"ם?


התשובה לרוב היא כן. אחת ממטרותיה של הבחינה הפסיכומטרית היא לשקף את רמת הנבחן או הנבחנת בשפה האנגלית כשציון 134 ומעלה בפרק האנגלית מספק פטור ממעבר קורסי אנגלית במהלך התואר.

ללא הבחינה הפסיכומטרית, מרבית מוסדות הלימוד האקדמיים מחייבים לכל הפחות מעבר של מבחן אמיר"ם הזהה לפרק הבחינה בשפה האנגלית כדי להבין את רמת הסטודנט הסטודנטית ולדעת לאיזה קורס לשייכם.

מרבית המוסדות מתנים את הקבלה ללא פסיכומטרי במעבר מבחן אמי"ר ואמיר"ם


לסיכום


לימודים בלי פסיכומטרי הם אפשריים בהחלט וישנם לא מעט מוסדות המציעים דרכים שונות להתקבל למגוון רחב של מקצועות לימוד ממדעי הרוח, דרך מדעים מדויקים ועד לימודי הנדסה.

הבנתם מה אפשר ללמוד בלי פסיכומטרי אבל לא בטוחים במה לבחור? תנו לנו לעזור לכם! בחירת לימודים איננה דבר קל, ובאפשרותכם לפנות אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או להשאיר פרטי התקשרות ונציגינו ייצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי.

מאחלים המון בהצלחה! צוות פורטל לימודים

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס פסיכומטרי
"EZ way. פסיכומטרי אקדמי"
EZ Way
"EZ way. פסיכומטרי אקדמי"
המכללה מלמדת ב: אריאל, אשקלון, באר שבע, בני ברק, חדרה, חיפה, ירושלים, מעלות, עמק חפר, קרית מלאכי, ראשון לציון, רמת גן, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אריאל, אשקלון, באר שבע, בני ברק, חדרה, חיפה, ירושלים, מעלות, עמק חפר, קרית מלאכי, ראשון לציון, רמת גן, תל אביב.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

2 מסלולים

מפת הגעה

2 סרטוני וידאו
SIMPLEX - בגרות ופסיכומטרי
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
היי קיו- HIGH-Q
המכללה מלמדת ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, גבעתיים, הרצליה, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, מודיעין, נהריה, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קדימה, קרית אונו, קרית טבעון, קרית שמונה, ראש פינה, ראשון לציון, רחובות, רעננה, שוהם, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, גבעתיים, הרצליה, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, מודיעין, נהריה, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קדימה, קרית אונו, קרית טבעון, קרית שמונה, ראש פינה, ראשון לציון, רחובות, רעננה, שוהם, תל אביב.
פסיכומטרי ובגרויות ללקויי למידה
זינוק לליקויי למידה - און ליין
פסיכומטרי ובגרויות ללקויי למידה
המכללה מלמדת ב: באר שבע, הרצליה, חיפה, ירושלים, מודיעין, קרית שמונה, ראש פינה, רמת גן, תל אביב.

המסלול נלמד ב: באר שבע, הרצליה, חיפה, ירושלים, מודיעין, קרית שמונה, ראש פינה, רמת גן, תל אביב.
יורם כללי
מכללת ראשונים
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
תוכנית אישית לפסיכומטרי המותאמת לך
קידום - פסיכומטרי
תוכנית אישית לפסיכומטרי המותאמת לך
המכללה מלמדת ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קרית ביאליק, ראשון לציון, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קרית ביאליק, ראשון לציון, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין פסיכומטרי
מהו קורס הכנה לפסיכומטרי
מהו קורס הכנה לפסיכומטרי
בארץ הקטנה שלנו, מתייחסים אל בחינת הפסיכומטרי ככלי מיון, לכניסה למוסדות להשכלה הגבוהה. הבחינה כוללת פרקים בענפי המתמטיקה, הלשון והאנגלית ובעצם בודקים את תחומי החשיבה בכל ענף ...המשך
איפה לומדים לפסיכומטרי?
איפה לומדים לפסיכומטרי?
הבחינה הפסיכומטרית הפכה להיות שומרת הסף עבור כל מי שמעוניין ללמוד להשכלה גבוהה באוניברסיטאות בישראל, ובכמה מן המכללות. אז מה עושים? למי פונים?ואיפה לומדים לפסיכומטרי? ...המשך
איך להתכונן ליום הבחינה הפסיכומטרית
איך להתכונן ליום הבחינה הפסיכומטרית
הבחינה הפסיכומטרית היא אחת הבחינות המלצות עבור אנשים רבים הרואים אותה כבחינה הקובעת את עתידם. אז כדי להרגיע אתכם מעט הנה מספר טיפים כדי לעזור לכם להתכונן ליום הבחינה. זכרו הכנה מוקדמת פירושה, רוגע בזמן הבחינה. ...המשך
7 טיפים להצלחה בפסיכומטרי
7 טיפים להצלחה בפסיכומטרי
הבחינה הפסיכומטרית נחשבת לאחת הבחינות המלחיצות ואנשים רבים חוששים שרק הלחץ ייפגע בהם ובמעין נבואה שמגשימה את עצמה, פוגעים בעצמם. אז עבורכם הכנו מספר טיפים קטנים שיעזרו לכם לעבור את הבחינה בשלום. בהצלחה ...המשך
חשיבות הבחינה הפסיכומטרית
חשיבות הבחינה הפסיכומטרית
הבחינה הפסיכומטרית נועד לסנן את המועמדים השונים ללימודים אקדמאים בישראל, מטרתה היא לאבחן את יכולות הלימוד של כל נבחן ולהתאים אותו למסלולי הלימוד השונים. ...המשך
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
אז מה לעזאזל הכי טוב לנו? בגרות מלאה, פסיכומטרי או שמכינה יכולה לפתור את כל הבחינות הללו? בכתבה הבאה נסביר לכם קצת על כל מסלול ונקווה שכך תוכלו לבחור את המסלול המתאים בשבילכם. ...המשך
איזה קורס פסיכומטרי הכי טוב?
איזה קורס פסיכומטרי הכי טוב?
הגיע השלב שבו החלטתם להירשם ללימודי תואר ראשון, ההתרגשות בעיצומה וכבר הבנתם בדיוק איזה תואר אתם רוצים, אבל מה עושים בנוגע לפסיכומטרי? כיום ישנם לא מעט מכוני הכנה, אז איך בוחרים איפה ללמוד לקראת הבחינה? ...המשך
הקלות בפסיכומטרי מותאם
הקלות בפסיכומטרי מותאם
אובחנתם עם לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז? יש לכם מוגבלות פיזית או נפשית? ייתכן מאוד שאתם זכאים להקלות משמעותיות בפסיכומטרי שיסייעו לכם לקבל את הציון המבוקש לקראת כניסתכם לאקדמיה. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765