ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי ראיית חשבון

תואר ראשון בחשבונאות מעניין אותך?


לימודי ראיית חשבון יכשיר אתכם למלא תפקידי מפתח חיוניים במגוון רחב של ארגונים ומוסדות ויפתח בפניכם צוהר להשתלבות במשרדי רוא"ח השונים בישראל. כיום, בוגרי התכנית שסיימו את תקופת ההתמחות הנדרשת ושצלחו את בחינות מועצת רואי החשבון בישראל, נהנים מביקוש גבוה במשק ומדרגות שכר נאות כשרוא"ח בעל וותק של שנה-שנתיים כבר עשוי להשתכר בכ-8,500-9000 ש"ח.

לצד המידע שבמאמר הבא, לרשותכם ייעוץ לימודים טלפוני אליו תוכלו להתקשר או להשאיר פרטים ואחד מיועצינו יחזור אליכם בהקדם. כמו כן, בתחתית העמוד תוכלו למצוא מגוון מוסדות אקדמיים נבחרים ללימודי ראיית חשבון. לקבלת שיחת ייעוץ ותיאום פגישה, באפשרותכם להשאיר פרטים ישירות למזכירויות החוג לחשבונאות שבמוסד הרצוי.

מעמודי התווך הפיננסיים של כל ארגון ומוסד

כשמטרתם לספק ייעוץ פיננסי מקצועי ומקיף, רואי החשבון אחראים על הבקרה וההכנה של תזרימי המזומנים היוצאים והנכנסים אל הארגון, עוסקים בניתוח והפקת דו"חות רווח והפסד, מסייעים למנהלים הבכירים לקבל החלטות תקציביות סבוכות, מבצעים סקירה מקיפה של תקציבי הארגון, בודקים את החוזים השונים, מספקים ייעוץ מס, עובד בתיאום אל מול רשויות החוק ועוד. אמנם עיקר העבודה מתבצעת מול תוכנות מקצועיות ייעודיות, אך בכל זאת יכולות אנליטיות גבוהות הן בגדר חובה ובד בבד גם היכולת להיות מעורים לפרטי פרטים בחוקים והתקנות השונים.

תפקידם של רואי החשבון חוזר אלפי שנים אחורה כשהאימפריה הרומאית החלה להעסיק אנשים שהתמחו בניהול משאביה הכספיים, ונדמה שחשיבותם לא רק שלא פחתה, כי אם הפכה להכרחית וחיונית בכל ארגון וחברה. לימודי ראיית חשבון וחשבונאות כוללים קורסים מעולמות הכלכלה ולימודי מנהל העסקים, ומטרתם להכשיר את הסטודנטים למקצוע הלכה למעשה ולהכינם לקראת בחינות לשכת רואי החשבון בישראל.
תעודת זהות קורס לימודי ראיית חשבון
תנאי קבלה
  • תנאי הסף עבור תואר ראשון בראיית חשבון וחשבונאות עשויים להשתנות באופן ניכר בין מוסד למוסד ונעים בין פסיכומטרי בציון 550-650.
  • את הציון הזה משקללות המכללות השונות יחד עם ציון תעודת הבגרות שגם כאן ייתכנו שינויים בדרישות הנעות בין 85-104.
משך לימודים
  • לימודי חשבונאות נפרשים על גבי כ-3-4 שנים.
  • רצוי לקחת בחשבון את משך ההכשרה הכולל, ומלבד הלימודים האקדמיים, על רואה חשבון לעבור סטאז' של כשנתיים ולצלוח את הבחינה של לשכת רואי החשבון בישראל.
שכר ממוצע
  • שכרם של רואי חשבון גדל בהדרגה בהתאם לשנות הוותק. בעוד שמתמחה עשוי להרוויח 6,000-7,500 ש"ח, רואה חשבון מתחיל ירוויח 8,500-9,000 ולאחר מספר שנות וותק מועטות כבר להגיע למשכורות של כ-12,000 שקלים ואף יותר!.
תכונות אופי
  • תכנית הלימודים בהחלט מכינה את בוגריה לקראת ההשתלבות בתחום, אך בכל זאת כדאי להיות בעל אוריינטציה אנליטית. אם אתם אוהבים לעבוד עם מספרים ודקדקנים עד לרמת הפרט הקטן ביותר, אתם בהחלט תשגשגו ותפרחו בתחום.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס לימודי ראיית חשבון

ראיית חשבון: תיאור העבודה ותחומי אחריות

ראיית חשבון נחשבת לאחד מן המקצועות הבטוחים והיציבים במשק, ומבטיחה לבוגרי התואר קריירה מתגמלת ומגוון אפיקי קידום.

העולם הכלכלי, דורש מכל גוף עסקי, בין שמדובר בענקית היי-טק חדשנית ובין שמדובר בבית עסק עצמאי וקטן דוגמת מכולת שכונתית, לנהל את כספיהם באופן מסודר, מבוקר ומאורגן כך שיתנהלו כחוק אל מול הרשויות ועל מנת שידעו כיצד לנהל נכונה את משאביהם הפיננסיים.

על החשיבות והאחראיות בה נושאים רואי החשבון לומדים הסטודנטים כבר במהלך הלימודים הכוללים תכנים אתיים ומשפטיים שונים. הבקיאות הזו שהופכת אותם למקור בר-סמכא בכל הנוגע להתנהלות פיננסית תקינה מקבלת גושפנא עם צליחת בחינותיה הרשמיות של המועצה ורואי חשבון בתחילת דרכם יכולים ליהנות מביקוש בקשת רחבה של ארגונים ומוסדות.

מתכונת ומטרת הלימודים

לימודי חשבונאות נלמדים במתכונת אקדמית כשהאפשרות הראשונה הינה לימודי תואר ראשון בראיית חשבון מקיפים ומעמיקים.

מרבית המוסדות מאפשרים לשלבו עם חוגים חופפים דוגמת כלכלה או מנהל עסקים. את הדרך לעולם החשבונאות ניתן לעשות גם בצורה ההפוכה, וישנם לא מעט סטודנטים המגיעים מתארים פיננסיים וממשיכים לשנת השלמה בחשבונאות.

תכנית הלימודים נמשכת כ-4 שנים ומקיפה מגוון רחב של קורסים עיוניים ואנליטיים כאחד העוסקים בין היתר בדיני מיסוי, ניתוח והפקת דו"חות כספיים, תקנים חשבונאיים, ביצוע בקרה תקציבית, עריכת ביקורת חשבונאית ועוד.

מה לומדים בראיית חשבון?

תואר ראשון בחשבונאות מתאפיין במגוון רחב מאוד של קורסים רב תחומיים המצריכים אוריינטציה אנליטית טובה ויכולת שקידה ושינון. בין התכנים הלימודיים השונים הנלמדים במהלך התואר ניתן לציין את הנושאים שלהלן:
  • ביקורת וניטור חשבונות
  • מיסוי מקומי ומיסוי בינלאומי
  • ני"ע
  • חקר ביצועים
  • מיקרו ומקרו כלכלה
  • דיני חוזים
  • מיסוי מקרקעין
  • התנהגות ארגונית
  • ניהול תקציבים
  • סטטיסטיקה ומימון
  • תכנון דו"חות פיננסיים
  • דו"ח רווח והפסד
  • תורת המשחקים
  • דיני חברות ותאגידים
  • יסודות החשבונאות
  • ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס לימודי ראיית חשבון


התמחות רואי חשבון

עם תום הלימודים, נדרשים בוגרי התואר להתמחות בת שנתיים במשרדים השונים בארץ.

איפה לומדים תואר ראשון בחשבונאות?

בין המוסדות האקדמיים השונים ניתן למנות את:
  • אוניברסיטת בר אילן - המחלקה לכלכלה - מציעה תכניות לימוד ייחודית המשלבת בין כלכלה, מנהל עסקים לחשבונאות. תכני התכנית מאפשרים פטור ממרבית הבחינות הנדרשות על-ידי מועצת רואי החשבון ומרוכזת על שני ימי לימוד באמצע השבוע ולימודים בשישי. לחילופין ניתן גם להירשם לתכנית תואר בחשבונאות וכלכלה מורחב המספק ידע נרחב ויסודי בפיננסים וכלכלה.
  • המסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון - המכללה למנהל מציעה תכנית לימודי חשבונאות ממוקדת לכ-3 שנים, 4 פעמים בשבוע. כמו כן, ניתן לבצע השלמה לראיית חשבון דרך מגוון התארים הנוספים המוצעים מטעם המכללה למנהל דוגמת כלכלה ומנהל עסקים.
  • האוניברסיטה הפתוחה - אם אין לכם פסיכומטרי אך יש לכם את המשמעת העצמית, לימודי חשבונאות באוניברסיטה הפתוחה יתאימו לכם במידה רבה. האוניברסיטה הפתוחה משלבת בין הרצאות פרונטליות לבין טכניקות הוראה וגישה אקדמית ייחודית.
  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - משלבת בין ערכי הציונות לבין מצוינות אקדמית. מציעה מגוון רחב של תארים וביניהם: כלכלה ומנהל עסקים, כלכלה וכלכלה וחשבונאות. המסלול ללימודי כלכלה וחשבונאות אורך 3 שנים ובסיומו יכולים הבוגרים אף להמשיך ללימודי תעודת הוראה בניהול עסקי.
  • מכללת רמת גן אקדמי - מוסד וותיק ברמת גן המציע מגוון עשיר במיוחד של תכניות תואר ראשון הכוללות כלכלה, ניהול, חשבונאות משולב עם חטיבת כלכלה. התכניות בשיתוף עם האוניברסיטה הפתוחה ומקנות תעודה מטעמה.
  • המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן - מרכז אקדמי מובחר הדוגל בחדשנות ובראייה מתוך זווית אקדמית בינלאומית. במרכז האקדמי למשפט ולעסקים תוכלו למצוא תואר ראשון במנהל עסקים לשנתיים ותואר ראשון בחשבונאות המקנה פטור מ-13 בחינות המועברות על-ידי המועצה לרואי החשבון בישראל.
  • המרכז האקדמי רופין - כשהוא מתהדר בקמפוסים מוריקים וחוויה סטודנטיאלית איכותית, מציע המרכז האקדמי רופין תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות. המרכז מתהדר עם אחוזי הצלחה גבוהים בבחינות הנדרשות ומציע תכנית בת 3 שנים המתפרשת על כ-4 ימים בשבוע.
בסוף המאמר תוכלו למצוא את רשימת מוסדות הלימוד המלאה.
באפשרותכם לסמן את המוסד הרצוי ולהעביר את פרטי ההתקשרות שלכם ישירות לנציגי מזכירות החוג לצורך תיאום פגישת ייעוץ והכוונה.

קהל יעד לחשבונאות

אם אתם מחפשים מקצוע נחשק ויוקרתי זהו בהחלט המקום עבורכם, אך בטרם תחליטו להירשם כדאי שתדעו שלימודי חשבונאות מיועדים בראש ובראשונה לאנשים שאוהבים לעבוד עם מספרים והרבה מהם.

גם התחיקות והתקנות השונות המלוות את המקצוע הן חלק אינטגרלי וחשוב מהתחום שכן תפקידו של רואה החשבון הוא לוודא שהארגון פועל על פי חוק, ולכן במסגרת תכנית הלימודים תידרשו לשינון של חומר עיוני רב.

תנאי קבלה

ההרשמה ללימודי חשבונאות מותנית בשקלול ציון פסיכומטרי ותעודת בגרות מלאה.

מרבית המכללות מתנות את ההרשמה בציון פסיכומטרי 550-650 ותעודת בגרות בציון סופי 85-95.

במידה ואינכם עומדים בתנאי הסף, מומלץ בכל זאת לערוך בדיקה נקודתית מול כל מוסד ומוסד ולבדוק את האפשרות למכינה קדם אקדמית.

משך הלימודים

תואר ראשון בחשבונאות אורך כ-3 שנים, אך פעמים רבות עשוי להתארך לשנה נוספת, וזאת בהתאם למידת המוכנות שלכם להעמיס על עצמכם בכל שנה.

עם תום הלימודים נדרשים הבוגרים להתמחות של כשנתיים ולמעבר בחינות ההסמכה החיצוניות הנערכות על-ידי לשכת רואי החשבון בישראל.

סה"כ, תקופה זו עשויה להימשך כ-5-6 שנים.

תעודה

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה יקבלו תעודת B.A בחשבונאות.


אפשרויות תעסוקה

בפני בוגרי התואר האפשרות להשתלב במגוון רחב של חברות בינוניות או גדולות או לחילופין לצאת לדרך עצמאית כרואי חשבון המעניקים שירותים פרטיים.

בין המשרות השונות הפתוחות בפני רואי חשבון ניתן למנות את התחומים הבאים ייעוץ מס, ניהול כספים, אנשי ביקורת פנים, ייעוץ השקעות, ייעוץ כלכלי ועוד.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על לימודי ראיית חשבון
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
דגש בלמידה המרחיבה את האופקים
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
דגש בלמידה המרחיבה את האופקים
המכללה מלמדת ב: רמת גן.

המסלול נלמד ב: רמת גן.
המרכז האקדמי רופין
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
האקדמיה למנהיגי העתיד
המרכז הבינתחומי הרצליה
האקדמיה למנהיגי העתיד
המכללה מלמדת ב: הרצליה.

המסלול נלמד ב: הרצליה.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו אור יהודה
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765