ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי אדריכלות

חשבת על תואר ראשון באדריכלות?


לימודי אדריכלות יכשירו אתכם לתכנן ולעצב מבנים ולקחת חלק בעיצוב הנוף העירוני והאופן שבו אנשים חווים את סביבתם. תכנית הלימודים אורכת כ-5 שנים וכוללת ידע תיאורטי מרתק בתולדות העיצוב והאדריכלות, תכנים מעשיים חשובים בהנדסת בניין וחומרים ופרויקטים מעשיים מורכבים. יש לכם את הכישרון והמוטיבציה? זה הזמן להגשים את החלום ולתת ליכולות שלכם את הבמה הראויה.

במאמר שלפניכם ריכזנו מידע מקיף אודות תואר ראשון באדריכלות בדגש על אופי עבודתם של האדריכלים, מבנה ומטרת תכנית הלימודים, נושאי לימוד עיקריים, תנאי קבלה, מוסדות לימוד נבחרים ואפשרויות תעסוקה. לקבלת הכוונה ללימודים ופרטים נוספים ניתן לפנות אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטי התקשרות באחת מתיבות צור הקשר הפזורות באתר. בסוף המאמר תמצאו מגוון מוסדות להם תוכלו להשאיר פרטים באופן ישיר לתיאום פגישה.
תעודת זהות תואר ראשון באדריכלות
תנאי קבלה
  • כמו שהלימודים עצמם נחשבים למאתגרים, כך גם תנאי הקבלה שומרים על סטנדרט נוקשה.
  • חלק מן המוסדות מבקשים תעודת בגרות מלאה בממוצע ציונים 90 ומעלה וחלק מבקשים גם שילוב של ציון פסיכומטרי.
  • כל מוסדות הלימוד מתנים את המעבר גם בראיון קבלה אישי ומעבר בחינות מיון הבוחנות את יכולותיו של המועמד.
משך לימודים
  • תואר באדריכלות אורך כ-5 שנים ונחשב לתואר מאתגר ומורכב במיוחד.
  • בין היתר תכנית הלימודים מחייבת תקופת התמחות במשרד אדריכלות לקבלת ידע מעשי.
שכר ממוצע
  • משכורתם ההתחלתית של אדריכלים הנמצאים בתקופת ההתמחות נעה בין 6,000 ל-7,500 ש"ח.
  • כאדריכלים רשומים המשכורת תעלה לכ-8,500 ש"ח בתפקיד התחלתי ותעלה לכ-11,500 ש"ח ומעלה עם צבירת וותק ראשוני של כשנתיים-3 שנים.
תכונות אופי
  • מדובר במקצוע המחייב יכולות אנליטיות גבוהות אך בו בזמן גם יצירתיות.
  • כמו כן, אדריכלות היא תחום שמצריך יכולות ניהוליות טובות לפיקוח וניהול פרויקטי בנייה.
  • יש לכם את השילוב של התכונות הללו? ייתכן מאוד שזהו התחום שיתאים לכם.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון באדריכלות

תואר באדריכלות: איך נראה יום העבודה?

את הארכיטקטורה בהחלט ניתן לשייך למקצועות האומנותיים, אך עדיין כזה שהולך יד ביד עם הענפים היותר ריאליים בשוק העבודה.

כאדריכלים תהיו מורשים לתכנן ולעצב מבנים ומגדלים שישפיעו על הנוף והסביבה שאנשים חווים מדי יום ביומו. אך כשאומרים עיצוב אין הדבר אומר שרק המראה החיצוני נלקח בחשבון וכל זה כרוך במלאכת מחשבת המחייבת מרחב פונקציונלי ובטוח תוך שמירה על ויזואליות ייחודית.

עבודתם של האדריכלים מחייבת מעורבות בשלל שלבים בפרויקט הבנייה עצמו החל מהבנת הצרכים של הלקוח, דרך עבודה עם קבלני בנייה ומנהלי פרויקטים ועד לבחירת חומרי הגלם ווליווי אספקתם. מדובר בתפקיד הדורש ידע מקיף בתכנון, שרטוט, הנדסה, פיקוח וניהול ושמירה על תקשורת מירבית מול מגוון רחב של ספקים ואנשי מקצוע.

ניתן רק לדמיין כמה ידע נדרש כאשר על המבנה להכיל מערכות חשמל, מערכות קירור, צנרת ומגוון מפרטים נוספים. כל זאת תוך הבנת תחיקות הבנייה בישראל והעמידה תחת התקנות המקפדניות ביותר.

מבנה ומטרת תואר ראשון באדריכלות

לימודי אדריכלות כוללים מגוון רחב של תחומי ידע שונים המשלבים בין הנדסה לעיצוב. לפיכך, תכנית הלימודים עשירה במגוון רחב של קורסים שונים חלקם תיאורטיים וחלקם מעשיים וכוללים פרויקטים ליצירת מודלים ושרטוטים.

רבים רואים כיום בתואר באדריכלות כאחד מן התארים האקדמיים המאתגרים והמורכבים ביותר שבמהלכו הסטודנטים מתנסים בשרטוט, תוכנות הדמייה ממוחשבת ויצירת מודלים מוחשיים המהווים את ליבת התפקיד ומשלבים בין עיצוב קונספטואלי לבין הנדסה ותכנון בנייה.

תכנית הלימודים שמה לעצמה למטרה לספק את ההכשרה והידע המקיפים ביותר כדי להבטיח את השתלבותם של הבוגרים במשרדי האדריכלות השונים לאורך תקופת ההתמחות ואחריה והיא כוללת נושאים דוגמת: עיצוב ותכנון אדריכלי, פיזיקה, תולדות העיצוב, יסודות השרטוט, מתמטיקה גבוהה, רישום ויצירת סקיצה ראשונית, תכנון מבנים וחומרי בניין, עיצוב סביבתי ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון באדריכלות


עשוי לעניין אותך:



לימודי אדריכלות: נושאי לימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי אדריכלות ניתן לציין:
  • מבוא לאדריכלות
  • אדריכלות נוף
  • גישות עיצוביות
  • קונספט וסקיצה
  • רישום חופשי
  • יסודות השרטוט
  • פיזיקה
  • מבוא להנדסת בניין
  • אנגלית טכנית
  • חומרי בניין
  • תוכנות מחשב ייעודיות (דוגמת אוטוקאד)
  • תורת המבנה
  • יסודות החשמל
  • אדריכלות ועיצוב פנים
  • בנייה ירוקה
  • שימור מבנים
  • עיצוב מרחב ציבורי
  • ניהול פרויקטי בנייה
  • טכנולוגיות בנייה
  • בקרת איכות
  • אדריכלות כהיבט חברתי
  • ועוד.
חשוב לציין כי נושאי לימוד רבים זוכים לסדנאות פרקטיות בסטודיו מעשי ובחלק מן הקורסים נדרשת הגשת פרויקטים הכוללים שרטוט מבנים, שימוש בתוכנות מחשב ויצירת מודלים.

תואר באדריכלות: מוסדות לימוד

בין מוסדות הלימוד המציעים תואר ראשון באדריכלות ניתן לציין את:
  • אוניברסיטת אריאל בשומרון – לאורך השנים התברגה אוניברסיטת אריאל כאחד מן המוסדות האקדמיים החדשניים והמובילים בישראל עם מגוון תכניות לימוד אקדמיות. האקדמיה דוגלת בפיתוח מחקרי וקידום הרמה האקדמית בישראל ומספקת קמפוס חדשני, מרחב סטודנטיאלי נעים וכיתות לימוד חדשניות. לימודי אדריכלות של אוניברסיטת אריאל משלבים בין זרמים חדשניים עכשוויים לבין גישות היסטוריות ומספקים לסטודנטים הכנה מקיפה עם לימודי הבעה גרפית, הנדסה תיאורטית, שרטוט אדריכלי ועוד.
  • מכון אבני – במכון אבני הממוקם בתל אביב תוכלו להירשם ללימודי מכינה לעיצוב ואדריכלות. במסגרת המכינה בונים הסטודנטים תיק עבודות ברמה מקצועית גבוהה המסייעת להם לעמוד בתנאי הרישום עבור מוסדות לימוד אקדמיים בישראל ובעולם. תכנית המכינה כוללת לימוד רישום, מבוא לעיצוב ופיתוח חשיבה עיצובית, יצירת תיק עבודות מקצועי, הכנה לקראת ראיונות במוסדות הלימוד השונים וקבלת הנחיה אישית מטעם טובי המרצים בישראל.


תנאי קבלה

תנאי הקבלה עבור תואר ראשון באדריכלות נחשבים לנוקשים ועל המועמדים להציג ממוצע ציוני תעודת בגרות גבוה על סך 90-95 ומעלה. חלק מן המוסדות אף מתנים את הרישום במספר יחידות לימוד מסוים במתמטיקה ובאנגלית.
כמו כן, מרבית מוסדות הלימוד מתנים את הרישום בכפוף להצגת ציון פסיכומטרי על סך 600 ומעלה ובמעבר ראיונות קבלה אישיים ובחינות מיון לצורך בדיקת מידת ההתאמה של הנרשם או הנרשמת למסלול הלימודים.


קהל יעד

מדובר ככל הנראה באחד מן המקצועות היותר תובעניים שקיימים וכאן תידרשו לא רק ליכולות טכניות או הנדסיות טובות אלא גם לעין יצירתית. מדובר באומנות שמשלבת בתוכה אלמנטים טכניים והנדסיים הדורשים חשיבה מחוץ לקופסה ותשוקה עזה לאסתטיקה ופונקציונליות.

אם אתם מחפשים לקחת חלק פעיל ומשמעותי בשינוי פניהם של יישובים וערים ויש בכם את הנכונות להשקיע לאורך שנות התואר, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם ותתן לכם את הבמה הראויה.

משך הלימודים

תואר ראשון באדריכלות נחשב לארוך יחסית והוא נמשך 5 שנים.

עם תום הלימודים ולאחר הגשת הפרויקטים הנדרשים, על בוגרי התואר להשלים את הכשרתם ולקבל ידע וניסיון מעשי במשרד אדריכלים תחת פיקוח של אדריכל רשום לתקופת התמחות של 3 שנים.

מתן התואר ותהליך רישוי אדריכלים

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה יקבלו תעודת בוגר אדריכלות לתואר ראשון B.Arch.

על-פי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, תהליך הרישוי כפוף למעבר ההתמחות המעשית של אדריכל רשום ומעבר בחינת רישוי הכוללת פרק עיוני ומעשי. בוגרי התואר שיעברו את הבחינות הנדרשות יקבלו את הרישיון הנדרש.

אפשרויות תעסוקה

ארכיטקטורה היא מקצוע יוקרתי שנהנה מביקוש גבוה במשק.

אדריכלים בתחילת דרכם יוכלו להשתלב במשרדי אדריכלות ועיצוב, חברות בנייה ובוועדות תכנון מוניציפליות וציבוריות. עם צבירת הוותק אדריכלים רבים אף פונים לדרך עצמאית ומציעים את שירותיהם באופן פרטי.

מחפשים מידע על תארים?

באתרנו תוכלו למצוא דרך מנוע החיפוש החופשי מידע אודות לימודים אקדמיים במגוון תארים. לכל שאלה נוספת ניתן להתקשר אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון באדריכלות
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
SCE המכללה האקדמית להנדסה עש סמי שמעון
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
המכללה מלמדת ב: אשדוד, באר שבע.

המסלול נלמד ב: אשדוד, באר שבע.
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765