ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

הכשרת CNC

העיבוד השבבי שנקרא גם CNC משנה את פני חומר הגלם תוך השחזה, כרסום, חריטה, ניסור, חיתוך בסילון מים ופעולות נוספות ברמת דיוק גבוהה מאוד – עד לאלפית המילימטר. בישראל, אשר נחשבת ליצואנית גדולה בתחום, ישנו ביקוש גבוה לאנשי מקצוע, לאחר שבשנים האחרונות, העיבוד השבבי השתלט על כל התחום.

צוות פורטל לימודים|11.12.2016|11:33

קורס CNC, הוא קורס המלמד כיצד משתמשים בתוכנת G code. בישראל מתכננים ומעצבים מוצרים חדשים דרך טכנולוגיות מחשוב שונות. תכנונים אלו נקראים תב"ם, או CAD באנגלית, ומהווים מקצוע מעניין, יצירתי ומעשיר וכדי לעבוד עם טכנולוגיות אלו, יש צורך לדעת, להכיר וללמוד טכנולוגיות  CNC (COMPUTER NUMERICAL CONTROL). קורס CNC מאפשר לבוגריו להשתלב בתעשייה כמפעילי כלי חריטה, אשר מכינים שלל מוצרים, בייחוד שבבי מחשב. מטרתו של הקורס היא הכשרת מעבדי שבבים לתכנן את הליך העיבוד המוצא ושרטוטו עד לידי שרטוטו בידי מכונה. אחד מן ההיבטים המשמעותיים ביותר הוא הוספתם של בקרים ושלל מכונות ייצור, עיבוד, ריתוך וחיתוך אשר נשלטות מן המחשב ומסוגלות לדיוק ברמה גבוהה מאוד. מי שמפעיל את בקר הCNC צריך לדעת כיצד להוציא את צרכי הלקוח לפועל ובמקביל כיצד לשלוט על המכונה כך שתייצר את התוצר האיכותי ביותר לצרכי הלקוח.

לבוגרי הקורס, אשר עברו בהצלחה את כל הבחינות של הקורס, וכן את מבחן ועדת התמ"ת, תינתן תעודת CNC באישור התמ"ת.


מהי תכנית הלימודים של קורס CNC?
הסטודנטים אשר יעברו הכשרת CNC, יעברו על מספר רב של תחומים העוסקים הן ביסודות של שרטוט ותכנון דו מימדי ותלת מימדי והן במבנה חומרים ודרכי עיבוד שלהם. בנוסף לכך, הסטודנטים מקבלים שיעורים העוסקים בהכרות עם כלים ותהליכי עבודה כגון: מבוא עם תורת חומרים, הכרת התהליך וגיאומטרית כלי השיבוב, עבודה בתכנת תיב"ם, תכנון בחריטה על ידי עבודה מעשית במחרטות ותרגול, שרטוט ממוחשב תלת מימדי, תנאי שיבוב, תכנון בכרסום (הכרת מערכת פולארית וביצוע תרגילים, עבודה מעשית בכרסומות, ביצוע תרגילים במערכת אבסולוטית ויחסית), קביעת תהליך הייצור של כרסום מוצר וחריטת מוצר בשיטה אוטומטי ומעבר הכרת שרטוט בתוכנת Solid Edge. אורכו של הקורס הוא כשישה חודשים, בהיקפים של 140 שעות שבועיות. בסוף הקורס תוענק לבוגרים תעודת מומחה מטעם מוסד הלימודים הנבחר.

תנאי הקבלה לקורס CNC
הקורס נחשב כפתוח לקהל הרחב כשתנאי הקבלה אינם מחמירים ודורשים מהמועמדים 11 שנות לימוד, ומעבר ועדת קבלה וראיון אישי. בראיון, המועמדים ייבחנו אחר יכולות הדיוק שלהם, היצירתיות, שיווק ושירותיות, מעקב אחר מתודות עבודה, ולבסוף יכולת ממוחשבת.

מה הקורס CNC מקנה לבוגריו
לבוגרי הקורס, אשר עברו בהצלחה את כל הבחינות של הקורס, וכן את מבחן ועדת התמ"ת, תינתן תעודת CNC באישור התמ"ת. התעודה מקנה מגוון אופציות השתלבות בתעשייה בה יש שימוש בטכנולוגיות אלו. בוגרי הקורס יכולים להשתלב בתעשיות המזון, הרפואה, תעשיות צבאיות ועוד. למשתלבים בתחום מובטחת גם משכורת מכובדת שהיא מעל הממוצע במשק.

מהן העבודות שטכנאי CNC מבצע?
טכנאי מכונות CNC יכול להשתלב בשלוש סוגי עבודות. סוג השירות הראשון הוא תחזוקה שוטפת של המכונה. הטכנאי רשאי לפרק ולפנות שבבים ופסולת, יחליף שמנים ויפתח את מעברי הניקוז. סוג השירות השני הוא תיקונים במידה וישנן תקלות למכונה בשל בלאי או כשלים בתפעול. הטכנאי יוכל לפרק את המכונה, לטפל בחלקים הקיימים, או להחליף אותם באחרים. סוג השירות השלישי הוא שיחזור דיוקי המכונה, במקרים של התנגשויות. כמו-כן, הטכנאי יערוך פעולות אחראיות הדורשות ידע בגיאומטריית המכונה.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765