ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מהם לימודי בקרים מתוכנתים (PLC)?

התפקיד עלול להישמע לא מוכר לכל אדם, אך הבקר המתוכנת נחשב למרכיב חשוב בבקרה על התעשייה הטכנולוגית והמודרנית. לכל המידע אודות התפקיד והקורס אותו צריך לעבור, רק גלגלו מטה.

צוות פורטל לימודים |5.3.2017|10:50

מיהו הבקר המתוכנת? ובכן, מדובר באיש מקצוע שעבודתו מבוססת על מיקור מחשב, ותפקידו העיקרי הוא לשלוט ולבקר על התהליכים השונים אשר מתרחשים בכל מכונה. עבודתו של הבקר המתכונת נעשית על ידי איסוף מידע אחר שגיאות, זמני הריצה ועוד, כשאיסוף המידע בצירוף מדדים מתוכנתים, עוזרים לו להחזיר מידע שבמונחים "פשוטים" עבורינו, מתורגם לפעולה עצמה המתבצעת על ידי הציוד המכני, כשכל האירוע מתרחש בזמן אמת. בעלי התפקיד עובדים לפי סדר פעולות קבוע אשר נקרא "עץ תהליך" וזה פועל באופן לוגי שניתן להפעילו ולתכנתו מראש. חשוב להסביר כי בניגוד לשבבים רבים ואנשי מקצוע כגון CNC, הבקר המתוכנת נבנה באופן שכזה  שהוא הופך לעמיד מאוד מטמפרטורות גבוהות , רעשים חזקים, אבק, זעזועים וכדומה, אך היתרון הגדול ביותר שלו הוא שלאחר ההתקנה, הוא אינו דורש להתערבות מצד האדם וכך הוא חוסך כסף רב עבור חברות גדולות בארגונים בהם הוא פועל. כעת נשאלת השאלה מהם לימודי בקרים מתוכנתים (PLC)? וכיצד נכנסים לתעשייה ייחודית זו? לתשובה גלגלו מטה.

מיועד במקור לאנשים המגיעים מרקע טכני בלבד, אך ישנם גם קורסים לקהל הפתוח.


מהם תנאי הקבלה וקהל היעד עבור קרוס בקרים מתוכנתים?
כיוון שמדובר בתחום טכני מאוד, המועמדים הרלוונטים עבור קורס זה, הם מועמדים המגיעים מתחומי התעשייה, האלקטרוניקה, טכנאים, הנדסאים ובעלי רקע בפיקוד מערכות. הקורס מתאים ולכן פונה בעיקר למועמדים המגיעים מרקע בתחום החשמל ולכן תנאי הקבלה דורשים מהמועדים להגיע עם רקע טכני מוכך, כשבמקרים אחרים אף דורשים כי המועמדים יהיו בעלי הכשרה פורמאלית ורישיון מוסמך באחד ממקצועות החשמל. עם זאת, אין זה פוסל מועמדים המגיעים ללא רקע מקצועי בענף וישנם גם מספר קורסים שפתוחים לקהל הרחב. תנאי הקבלה הנוסף הוא מעבר של ראיון קבלה על מנת לוודא כי המועמדים מתאימים למוסד הרלוונטי.

לרשימת מוסדות הלימוד המציעים קורס בקרים מתוכנתים בפורטל לימודים לחצו כאן

תכנית הלימודים של הקורס
תכנית הלימודים בקורס לבקרים מתוכנים מקנה למשתתפים כלים וידע בשפת התכנות במרכיביה השונים ובחומרה שלה. במהלך הקורס הסטודנטים עוברים על שיטות השילוב השונות של הבקרים המתוכנתים בעבודות התעשייה ובסופה, מטרת הלימודים של הקורס היא להקנות לסטודנטים את כל הידע הנדרש עבורם על מנת שיוכלו לבנות ולתפעל בקר מתוכנת, הן בפן המעשי והן בפן התיאורטי. לשם כך, הסטודנטים משתתפים במגוון שיעורים מעשיים ותיאורטיים כגון הרצאות עיוניות העובדות על סימולציות במערכות הפיקוד ואף משתתפים בעבודה מרובה במעבדות. במהלך הלימודים עוברים הסטודנטים על נושאים כגון: אוגרי הזזה, הפעלה במסכי HMI, מונה וטיימר, אלקטרוניקה ספרתית, שערים לוגיים, שפות תוכנה של בקרים, סוגי פסי ייצור, תקשורת בקרים ומחשב, ציוד עזר והפעלתו, חומרה של בקר מתוכנת, ניתוח תכניות פיקוד, מערכות בקרה ממוחשבות, חיישנים וציוד היקפי, שילוב במערכות פיקוד ובקרה, יציאות וכניסות בקרים מתוכנתים ועוד.

משך הלימודים ואפשרויות התעסוקה
מהלך הלימודים עצמם משתנה בהתאם למוסד הלימודים והיקף הקורס שהמוסד בוחר לנהל. עם זאת, רוב המוסדות בוחרים לפרוס את הלימודים על פרק זמן בין שלושה לחמישה חודשים וכוללים בין 80 ל-130 שעות לימוד, כשלרוב המפגשים נערכים פעם בשבוע בשעות הערב, להקל על סטודנטים עובדים. בסיום הלימודים הבוגרים משתלבים בחברות וארגונים שונים כבונים ומתפעלים של בקרים מתוכנתים.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765