ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

הכשרת חשמלאי מעשי

לימודי חשמלאי מעשי הם למעשה לימודי עוזר חשמלאי ונחשב לקורס הראשון שמתחילים לעבור בדרך לקריירה בתחום החשמל כשאפשרויות הקידום והתעסוקה רק גדלות. רוצים לדעת עוד?

צוות פורטל לימודים|28.2.2017|10:28

הכשרת חשמלאי מעשי, הינם הקורס הראשון שיש לבצע כאשר מתחילים קריירה בתור חשמלאי. תחום החשמלאות עצמו, נחשב לתחום מתקדם ומעניין, אשר מאפשר לכל העוסקים בו להתקדם בין אם כעצמאים או שכירים ולזכות בתפקיד מעניין ומכניס כלכלית. הלימודים להכשרה זו קיימים היום במכללות רבות בישראל, ותוכנית הלימודים נמצאת תחת פיקוחו המקצועי של משרד התמ"ת. מבחינת הביקוש, די ברור לציין שככל שאנו מתפתחים והקדמה הטכנולוגית אינה עוצר, הביקוש לחשמלאים לא עומד להיפסק כאשר תמיד צפויות להיות תקלות כאלה ואחרות שיצריכו את הגעתם של אנשי המקצוע. היום, כמעט לא ניתן לראות את הטכנולוגיה והקדמה ללא החשמל, אך כאמור, הלימודים מכשירים את החשמלאים לעבודה ברשת של 1 פאזה ועד 40A, כך שהדרך לעבודה בתחום החשמלאות כחשמלי מוסך לא מסתיימת בקורס זה.

קורס חשמלאי מעשי הוא הצעד הראשון בדרך לקריירה ארוכה, מבוקשת ומכניסה.


מיהו קהל היעד ומהם תנאי הקבלה?
למרות שמדובר במסלול שמפוקח ישירות על ידי משרד התמ"ת, ותנאי הקבלה מותאים לדרישות המשרד, ישנם עדיין מוסדות שמוסיפים עוד תנאי קבלה מעבר לדרישה המינימאלית של בוגרי 9 עד 12 שנות לימוד. חלק מהמוסדות דורשים כי המועמדים יגיעו עם רקע מסויים בתחום החשמל בין אם בלימודי אלקטרוניקה וכו' ובנוסף אף דורשים כי המועמדים יעברו ראיון קבלה כדי לוודא התאמה של המועמדים למוסד הרלוונטי. עם זאת, קהל היעד היה ונשאר פתוח לציבור ברחב אשר מעוניין לרכוש השכלה בתחום זה ומסוגל לעמוד בתנאי הקבלה.

לרשימת מוסדות המספקים קורס חשמלאי מעשי בפורטל לימודים לחצו כאן

תכנית הלימודים בקורס חשמלאי מעשי
במסגרת הלימודים, עוברים הסטודנטים שיעורים מעשיים וסדנאות מעשיות בתחומים כגון: אנגלית טכנית, מתמטיקה, יסודות האלקטרוניקה, פיזיקה, מיתוג, אלקטרוניקה תעשייתית, תקני חשמל, פיקוד ובקרה, מבוא לתורת החשמל, תכנון ותחזוקת מתקני חשמל, בטיחות וגהות, שרטוט, מכונות חשמל, מדידות חשמל, שנאים, מכונות לזרם ישר, מתקני מאור וכוח, מכונות לזרם חליפין, מתקני חימום, מתקני מתח נמוך, מעגלי כוח, מתקנים ביתיים, מתקני חשמל, תורת החשמל, מערכות פיקוד ובקרה, שירטוט, חוקים ותקנות בתחום החשמל, כללי בטיחות, מתקני מאור וכוח ועוד. תקופת הלימודים נמשכת בין 7 ל-14 חודשי לימוד.

תעודת גמר ואפשרויות תעסוקה
עם סיום הלימודים הבוגרים שעמדו בכל הדרישות, העבודות והמבחנים, יזכו לקבל תעודת בוגר מטעם המוסד בו למדו בנוסף לתעודת חשמלאי מעשי מטעם משרד התמ"ת ורישיון בכפוף לתקנות החשמל. בפועל מדובר ברישון לעבוד כ"חשמלאי עוזר", ורק לאחר שיצברו ניסיון של שנתיים עם חשמלאי בעל ניסיון, יוכלו לקבל תעודת "חשמלאי מעשי". מבחינת אפשרויות התעסוקה, מהרגע בו יקבלו את תעודת החשמלאי המעשי, יוכלו אנשי המקצוע להשתלב כשכירים של חברות תשתיות חשמל, חברות אחזקת מבנים, וכמובן חברת חשמל. אך כאן הקריירה של החשמלאי לא חייבת להיעצר שכן חשמלאי מעשי אשר מעוניין לרכוש הסמכה גבוהה יותר, יכול להתקדם ללימודים של קורס חשמלאי מוסמך ולאחר מכן לעבור קורס חשמלאי ראשי, קורס חשמלאי מתח גבוה ועד ללימודי תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה או הנדסת חשמל. בכל הכשרה והסמכה יוכלו אנשי המקצוע לצבור שם גדול יותר כאנשי מקצוע לפתוח לעצמם את אפשרויות התעסוקה.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס חשמלאי מעשי
קריירה במקצועות המבוקשים
MBC - המכללה לטכנולוגיה ומדעים בחצור הגלילית
קריירה במקצועות המבוקשים
המכללה מלמדת ב: חצור הגלילית.

המסלול נלמד ב: חצור הגלילית.
יורם כללי
הכשרה מקצועית במימון המדינה
מרכזי הכשרה ממשלתיים
הכשרה מקצועית במימון המדינה
המכללה מלמדת ב: אשקלון, חולון, ירושלים, ירכא, מעלות.

המסלול נלמד ב: אשקלון, חולון, ירושלים, ירכא, מעלות.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין חשמל
חשיבותו של החשמלאי המוסמך
חשיבותו של החשמלאי המוסמך
מוצרי החשמל כבר מזמן הפכו לבני בית ונראה כי בכל שנה נבנה מכשיר חשמלי חדש שלא הבנו איך הסתדרנו בלעדיו. מציאות חדשה זו הפכה את החשמלאי לאיש מקצוע מבוקש שכן ככל שמתרבים המכשירים, כך גם גוברות התקלות וכשאלה מגיעות אנשים מחפשים חשמלאים עם תעודות שיבואו לעזרם. ...המשך
למה ללמוד קורס מקצועי?
למה ללמוד קורס מקצועי?
עבור חלק גדול מהציבור, קורס מקצועי יכול להיות משתלם יותר מלימודי תואר. מדובר בקורסים מקצועיים אשר היתרון שלהם לעומת ההשכלה הגבוהה בולט במספר מאפיינים עליהם נדון בכתבה. נשמע מעניין? ...המשך
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
אתם מתלבטים ועדיין לא בטוחים לאיזה כיוון בחיים אתם צריכים ללכת. במיוחד בשבילכם הכנו את הכתבה הבאה שתעזור לכם להבין בפשטות, מדוע אתם צריכים ללכת לקורס מקצועי. ...המשך
היתרונות בלימודים מקצועיים
היתרונות בלימודים מקצועיים
אנשים רבים שואלים את עצמם מדוע ללכת לקורס מקצועי כאשר יש את אפשרות התואר היוקרתי. לשם כך בדיוק הכנו עבורכם את הכתבה הבאה שתסביר לכם בדיוק מהם היתרונות בלימודים מקצועיים. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765