ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

חשיבותו של החשמלאי המוסמך

מוצרי החשמל כבר מזמן הפכו לבני בית ונראה כי בכל שנה נבנה מכשיר חשמלי חדש שלא הבנו איך הסתדרנו בלעדיו. מציאות חדשה זו הפכה את החשמלאי לאיש מקצוע מבוקש שכן ככל שמתרבים המכשירים, כך גם גוברות התקלות וכשאלה מגיעות אנשים מחפשים חשמלאים עם תעודות שיבואו לעזרם.

צוות פורטל לימודים|29.11.2016|10:38

תחום החשמלאות, מעניק לסטודנטים הסמכות שונות. מדובר על תחום אשר תורם לסטודנטים הלומדים אותו ידע נרחב ואינפורמציה על מנת להתקין ולתחזק מתקני חשמל ביתיים ותעשייתיים בשלב הראשון. לאחר מכן, בשלב השני, שלב החשמלאי המוסמך, הסטודנטים לומדים את מרב החומר המעשי על מנת שיוכלו להוציא תעודת החשמלאי. במידה ואתם מרגישים כי ידע טכני נקלט אצלכם בקלות ותמיד הצלחתם לפתור תקלות בבית, להתעסק במכשורים שונים, ייתכן כי לימודי קורס חשמלאי מוסמך היא אחת האופציות הטובות ביותר עבורכם. כאן בפורטל לימודים, אנו מרכזים עבורכם את המידע הגדול ביותר שיש ברשת אודות תנאי הקבלה, מסלולי הלימוד, משך הלימודים וקהל היעד בקורס. כעת נסביר לכם על חשיבותו של החשמלאי המוסמך.

הסטודנטים נדרשים להיות בעלי רקע מעשי בעבודות חשמל של לפחות שנתיים.


קהל יעד ותנאי קבלה
הסטודנטים המבקשים להתקבל למסלול הלימודים של חשמלאי מוסמך, נדרשים להיות בעלי רקע מעשי בעבודות חשמל של לפחות שנתיים. הלימודים הם למעשה לימודי המשך בשביל אנשי מקצוע פעילים ובעלי רישיון חשמלאי עוזר שלאחר השנתיים הראשונות בעבודות חשמל, הגיעו קיבלו רישיון של חשמלאי מעשי כשעבדו בפיקוח של חשמלאי מוסמך. תנאי הקבלה, מעבר לדרישת הניסיון המוכח של שנתיים עבודה בתחום, נעים בדרישה של בין 10 ל-12 שנות לימודים ויכולים להשתנות ממוסד אחד לשני. אורכו של מסלול הלימודים נקבע בדרך כלל לפי ניסיונו של הסטודנט.

בחינות עיוניות
קבלת הרישיון חשמלאי מוסמך, מגיע מטעם משרד הכלכלה. בוגרי הקורס חשמלאי מוסמך נדרשים לעבור שלוש בחינות עיוניות בנושאים: תורת החשמל, מכונות חשמל ומתקני חשמל. למרות שעבודתו של החשמלאי היא בסופו של דבר עבודה פרקטית, מרבית הבחינות הן עיוניות ולכן הסטודנטים נדרשים ללמוד את מלאכת השינון במהלך הקורס, בשל הדרישה לוודא כי אדם המקבל רישיון ממשלתי, מגיע עם ידע שלם בתחום. הבחינות מתבצעות על מנת לאמוד את רמת בוגרי הקורס בנושאי מערכות החשמל בנוסף לצורת העבודה והשמירה על כללי הבטיחות השונים.

חשמלאי מוסמך ישתלב במגוון תפקידים, בין אם מדובר כשכיר בתחום התכנון, הבניה והפיקוח או השתלבות במפעלים והתעשיות שונות


סמכויות החשמלאי המוסמך
בוגרי הקורס חשמלאי מוסמך, אשר עברו בהצלחה את המבחנים הממשלתיים, מקבלים ניסיון של מינימום שנתיים בתחום עבודות החשמל. הסמכתו של החשמלאי מגיעה עד יכולתו לערוך תכניות חשמל עד לזרמים בעוצמות 3X80 אמפר, תפעול מתקני חשמל הן בתעשייה והן במגזר הפרטי, ייצור ותיקון לוחות חשמל, פיקוח על עבודות חשמל ואחראיות להעסיק חשמלאים עוזרים שעם הזמן והניסיון שיצברו אצלו, יוכלו לגשת גם הם לקורס חשמלאי מוסמך. רוב העוסקים בתחום מבקשים להתקדם מדרגת חשמלאי מעשי לדרגת חשמלאי מוסמך על מנת שיוכלו להרחיב את אופציות ההשתכרות בשוק.

אפשרויות התעסוקה
חשמלאי מוסמך יכול להשתלב במגוון תפקידים, בין אם מדובר כשכיר בתחום התכנון, הבניה והפיקוח בשל הדרישה ההולכת וגוברת לאנשי מקצוע מיומנים, או השתלבות במפעלים והתעשיות שונות. ובין אם מדובר כעצמאי ותיקון מגוון מוצרי חשמל ביתיים עד עיסוק גם חברות גדולות. חשוב לדעת כי לתפקיד החשמלאי המוסמך יש גם אופציה גובהה עוד יותר וכי רבים מבוגרי הקורס, מנסים להתקדם אף לתפקיד חשמלאי ראשי, ולעבור קורסים לקבלת ההסכמה הנוספת או שעוברים לקורסים כגון חשמלאי מתח גבוה ולימודי הנדסאי חשמל. 


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765