ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
מעוניינים ביעוץ לימודים
חינם מנציג מכללת אפיק?
השאר פרטים ונציג מכללת אפיק יחזור אליך בהקדם!
קבלו יעוץ ללימודים
מעתה ניתן לקבל
יעוץ לימודים גם בטלפון


מכללת אפיק באנר

חזרה למסלולי לימוד

קורס שמאות מקרקעין

מבנה
הלימודים

לימודי שמאות מקרקעין
שמאי מקרקעין מתפקד כמומחה בשוק הנדל"ן, אשר מודע לכל הכוחות הקשורים לשוק זה, מתחומי הכלכלה, החברה, ההנדסה והמשפט. הבנת תקני וחוקי הקרקע, אישורים לבנייה, ועוד חוקים מורכבים הקשורים למס. הבנה זאת הינה בעלת ביקוש רב בשוק. כדי להירשם בפנקס שמאי המקרקעין הסטודנט חייב לעמוד בבחינות שעורכת המועצה בהתאם לכללי שמאי מקרקעין (תכנית בחינות), התשמ"ה-1985.

מחירו של כל מוצר בשוק נקבע על-ידי אנשי מקצוע. בשוק הנדל"ן איש המקצוע הקובע את מחיר הנכס הוא שמאי מקרקעין. ישנם גופים רבים הזקוקים לשווי השוק של נכס דלא ניידי (נדל"ן): הבנקים הקובעים את גובה המשכנתא הזקוקים להערכה מדויקת , חברות הביטוח הקובעות את שוויו לטובת עדכון הפוליסה, בעלי הנכס המעוניינים בפיתוח הנכס או הרשויות המקומיות. בשל ריבוי ההשקעות בנדל"ן בישראל הפך תחום שמאות המקרקעין לפופולרי במיוחד ובעלי ההכשרה המקיפה של קורס שמאות מקרקעין יוכלו להשתלב בעבודה במשרדי ממשלה, גופים עסקיים פרטיים וציבוריים, בנקים, חברות ביטוח, חברות בנייה, חברות נדל"ן, יזמי נדל"ן, או עם משקיעים זרים.

בתקופת לימודי שמאות מקרקעין אנו מקנים ידע נרחב וכלים מקצועיים מתקדמים בתחום הנדל"ן, ומכינים את הסטודנטים לבחינות מועצת השמאים ולהתמחות, בדרכם לקבלת רישיון שמאי מקרקעין בישראל, מטעם משרד המשפטים. לצורך ההכשרה וכדי שיוכלו למלא את תפקידם בצורה הטובה ביותר, הוכנה במכללת אפיק תכנית לימודים, המבוססת על הניסיון רב השנים בהכשרת שמאי מקרקעין.

קהל יעד
פרטיים בעלי תואר ראשון המעוניינים לעסוק בתחום שמאות מקרקעין ו/או בניהול מקרקעין במגזר הציבורי או העסקי.
פרטיים בעלי תואר ראשון העוסקים במסגרת תפקידם בענייני מקרקעין ו/או שמאות ומעוניינים להרחיב ולהעמיק את ידיעותיהם המקצועיות בתחום.

תכנית הלימודים
הקורסים במסלול השמאות נחלקים לשלושה שלבים:

שלב 1
11 קורסים שבסיום כל קורס ייגשו הסטודנטים למבחן הנושאי + קורס מס´ 12, הכנה למבחן המסכם את כל אותם המבחנים.

רשימת הבחינות:
1. דינים
2. תכנון ובניה חלק א´-יסודות התכנון העירוני
3. יסודות הנדסת בנין והנדסה אזרחית
4. מדידה ומיפוי
5. תכנון ובניה חלק ב´-דיני התכנון העירוני
6. מיסוי מקרקעין ומיסים אחרים
7. סטטיסטיקה (אפשרות להגיש פטור)
8.  מיקרו מאקרו כלכלה (אפשרות להגיש פטור)
9.  יסודות המימון ושימושם בשומת מקרקעין (אפשרות להגיש פטור)
10. יסודות בחשבונאות וניתוח דוחות כספיים (אפשרות להגיש פטור)
11. כלכלה עירונית (אפשרות להגיש פטור)
12. מבוא לתורת השמאות - מבחן מסכם ל-11 בחינות

שלב 2
מבחן מס´ 13+ שנה אחת של סטאז´. יש אפשרות לעשות את המבחן לפני, במהלך או אחרי הסטאז´.

שלב 3
מבחן מס´ 14 ואחרון שהוא בעצם ריכוז של כל שאר המבחנים שנעשו וכתיבת שומה של שמאי מקרקעין.

* הלימודים מתקיימים בסניף רחובות בלבד - אלי הורביץ 19, רחובות

משך
הלימודים
כדי לעסוק בשמאות מקרקעין יש לעבור מסלול האורך כ - שלוש שנים (כולל תקופת ההתמחות). במהלכו, על הסטודנטים לעמוד בסדרה של בחינות מקדימות מטעמה של מועצת שמאי המקרקעין.
הלימודים יתקיימו במתכונת לימודי ערב המותאמים לאנשים עובדים.
תעודה /
הסמכה
תעודת גמר תינתן רק למי שלמד והשלים את כל הקורסים במסגרת הלימודים. לבוגרי התכנית תוענק תעודת סיום מטעם המכללה. רישיון ממשרד המשפטים יוענק למי שעמד בכל הבחינות וה?לים את תקופת ההתמחות.
תנאים
כדי להתקבל למסלול לימודי שמאות יש צורך בתואר ממוסד מוכר, כאשר התנאי לקבלת הרישיון הוא עמידה בהצלחה בבחינות מועצת השמאים והתמחות אצל שמאי מקרקעין מוסמך. הקורס נועד לבוגרי תואר ראשון ממוסד ישראלי המוכר על ידי המל"ג .

התנאים לקבלת רישיון שמאי מקרקעין:
מעל גיל 23
עמידה בהצלחה בבחינות מועצת השמאים
התמחות אצל שמאי מקרקעין מוסמך
בעל השכלה אקדמאית
אי רישום פלילי

סטאג'

המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765