ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
מעוניינים ביעוץ לימודים
חינם מנציג מנטור – המכללה למקצועות העיצוב?
השאר פרטים ונציג מנטור – המכללה למקצועות העיצוב יחזור אליך בהקדם!
קבלו יעוץ ללימודים
מעתה ניתן לקבל
יעוץ לימודים גם בטלפון


מנטור – המכללה למקצועות העיצוב באנר

חזרה למסלולי לימוד

מסלול עיצוב ופיתוח משחקים

מבנה
הלימודים

עיצוב ופיתוח משחקים
המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים הינו מסלול חדשני שנועד להכשיר אנשי מקצוע בולטים לתעשיית המשחקים.
תוכנית הלימודים נבנתה בשיתוף אנשי מקצוע מהמובילים בארץ וכוללת הכשרה יישומית מקיפה בכל התחומים המרכזיים של יצירת משחקים (עיצוב, גרפיקה, תכנות וסאונד), יצירת תיק עבודות והפקה בפועל של משחקים לדסקטופ ולמובייל.
במהלך הסימסטר האחרון מתקיימים מפגשים דו-שבועיים עם בכירים בתעשיית המשחקים בארץ ומספר סיורים בחברות לעיצוב ופיתוח משחקים. המפגשים והסיורים בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל.
שימו לב: למצטיינים מובטח סטאז´.

קהל יעד
המסלול מיועד למעוניינים להשתלב בתעשיית המשחקים - אנשים מתחומי העיצוב, התוכנה והתוכן, סטודנטים, אנשי חינוך, חיילים משוחררים וכל מי שרוצה להתמקצע בתעשיית המובייל והאינטראקטיב.

הנושאים הנלמדים
חלק 1: מכינה גרפית
- פוטושופ
- יסודות העיצוב הגרפי

חלק 2: מבוא לתעשיית המשחקים
- היסטוריה וז׳אנרים
- יחסי הכוחות בין הגורמים השונים
- טכנולוגיות בפיתוח משחקים – הכרת הכלים, טכנולוגיות ומתודולוגיות הנפוצות

חלק 3: עיצוב משחק - א´
- מבוא לעיצוב משחקים
- מה זה משחק? מה הופך משחק לכיף?
- רעיון, סיפור, דמות, עולם
- Gameplay
- אוייבים ומכשולים
- ניתוח משחקים (Deconstruct)
- כתיבת מסמכי עיצוב (GDD)

חלק 4: גרפיקה ואנימציה למשחקים
- מושגים ועקרונות עבודה
- תהליך העבודה מול המעצב הגרפי
- תאימות בין סגנון העיצוב לסיפור
- אופן בחירת עיצוב למשחק
- דמויות - מה הופך דמות למוצלחת?
-‏UX/UI - עיצוב ממשק - מקווי מתאר ועד עיצוב המראה הגרפי
- טכניקות עבודה: Frame by Frame Rigging, Tweens

חלק 5: תכנות - Unity
- הכרת ממשק המשתמש
- היכרות עם פלטפורמות שונות (iOs, Google Play, Windows ועוד)
- מצלמה וסצנה
- אובייקטים ומיקומם על המסך
- ספרייטים
- היכרות עם Scripts ו- Colliders
- אנימציה בסיסית, אנימציה מתקדמת
- פיזיקה
- תנאי הפסד וניצחון
- התממשקות ל - WEB
- UI & MENUS
- Debugging
- הטמעת סאונד
- הוצאת המשחק לחנויות השונות

חלק 6: סדנת קונספט ותסריט
- תסריטאות במשחק
- איך בונים סיפור
- דמויות - בנייה נכונה של דמות
- יצירה ועריכה של Storyboard

חלק 7: סדנת הפקה | עבודה בצוותים
- עיצוב קונספט למשחק
- בניית תכנים גרפיים ומסמכי עיצוב
- תכנון ובנייה של תכנית עבודה
- ניהול והפקה של משחק

חלק 8: עיצוב משחק - ב´
- חוקים
- Controls
- Engagement & Core Loops
- מכניקות, דינמיקות, אסטתיקות
- התקדמות, תנאי נצחון/הפסד

חלק 9: ניהול מוצר
- איך מפתחים משחק שיעשה גם כסף
- מציאת הפלטפורמה והקהל הנכונים
- ויראליות
- Retention
- ניהול משחק לאחר השקתו
- בניית קהילה

חלק 10: עיצוב סאונד
- התפתחות הסאונד במשחקים
- השפעת המוזיקה על המשחק
- יצירת סיפור דרך סאונד
- מרכיבי פס הקול במשחק
- מסמך עיצוב סאונד - הסבר, דוגמאות וניתוח מסמכים
- צורות עבודה בין מעצב המשחקים למעצב פס הקול
- סימולטור, הדגמות יצירה בכיתה

חלק 11: עיצוב משחק - ג´
- Level Design
- Virality
- מתודולוגיות עיצוב
- Retention loops
- Economies & Monetization

חלק 12: קורס לעיצוב חווית משתמש (UX)
- מבוא לחוויית משתמש
- תהליך אפיון
- ניתוח מרכיבי המשחק
- שיווק משחקים
- חוויות שמחוץ למשחק

חלק 13: פיתוח עסקי ויזמות
- התייחסות למשחק כמוצר מסחרי
- יזמות עסקית
- חקר שוק וכתיבה של מודל עסקי
- שיווק משחקים
- ויראליות
- ניהול סטודיו עצמאי (אינדי)
- שימוש במדיה חברתית ואתרי אינטרנט

חלק 14: אנליטיקות
- סוגי אנליטיקות ומערכות למשחקים
- אילו נתונים לחפש ומה הם אומרים?
- A/B testing
- Funnels

חלק 15: סדנת גיימיפיקציה
- מהי גיימיפיקציה
- דוגמאות ליישום גיימיפיקציה בשטח
- מתודולוגיות
- שימוש במנגנוני משחק
- הפסיכולוגיה של הגיימיפיקציה

חלק 16: סיורים ומפגשים
- סיורים מקצועיים בחברות וסטודיו לעיצוב ופיתוח משחקים
- סדרת מפגשים עם התעשייה
- הרצאות וכיתות אומן שבועיות עם מומחים
- כל הסיורים והמפגשים מתקיימים ‏בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים

חלק 17: פרוייקט גמר
- בניית פרויקט הגמר בצוותים – תכנון, עיצוב ופיתוח משחק בצוותים
- תהליכי הפקה – תכנון, גאנט, תעדוף, מעקב, טיפול בבעיות
- מנהל פרוייק? מול מעצב משחקים
- לחלום בגדול מול לבצע בפועל
- לדעת מתי, מה ואיך לחתוך
- Crunch Time

משך
הלימודים

המכינה כוללת 14 מפגשים של 3.5 שעות כל אחד
ובנוסף 21 שעות תרגול מונחה.
המסלול כולל 72 מפגשים של 5 שעות כל אחד.
סה"כ: 430 שעות לימוד ותרגול (573 שעות אקד׳).
משך הלימודים (כולל המכינה) כ- 11 חודשים.

תעודה /
הסמכה


תנאים

מבחן התאמה.
ראיון אישי עם מנהל המגמה.
רצון ומוכנות להשקעה גם מחוץ לשעות הלימודים.
נסיון בתחום התכנות ו/או העיצוב הגרפי - יתרון.

סטאג'


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765