ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון במדעי ההתנהגות

לימודי מדעי ההתנהגות מעניינים אותך?


אם תמיד מצאתם את עצמכם מתעניינים בנפש האדם ובאינטראקציה שבינו לבין הסביבה אז הגעתם למקום הנכון. המסלול ללימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות נחשב לאחד מן התארים הנחשקים והפופולריים ביותר בפקולטה למדעי החברה, והוא מנתח בהרחבה תהליכים ומגמות חברתיים דרך העיניים של מגוון דיסציפלינות שונות. שלוש הדיסציפלינות העיקריות המרכיבות יחדיו את תחום לימודים זה הן הפסיכולוגיה, האנתרופולוגיה והסוציולוגיה המציעות לסטודנטים זווית ראיה מחקרית ייחודית ומרתקת על האדם כל אחת בתחומה. אט אט תלמדו כיצד לבצע ניתוח אקדמי מעמיק של ההתנהגות האנושית וכיצד לעשות שימוש מושכל במתודות מחקר אקדמיות שונות לצורך הסקת מסקנות.

שניים מבין גורמי המשיכה העיקריים של התואר עבור אלו המתעניינים בתחום זה הם היותו תכנית לימודים אקדמית רב תחומית המאפשרת עם סיומה בחירה במגוון תארים מתקדמים במקצועות הטיפול דוגמת תואר שני בפסיכולוגיה, והיותו תחום לימודי הפותח בפני בוגריו אפשרויות תעסוקה מגוונות בניהול משאבי אנוש, בכוח אדם והשמה, ייעוץ ארגוני ועוד. אם אתם שוקלים להירשם ללימודי מדעי ההתנהגות, כאן בפורטל לימודים סיכמנו עבורכם את כל המידע אודות מהם בעצם מדעי ההתנהגות, למה יש לצפות בתכנית הלימודים, תנאי הקבלה וקהל היעד, התמחויות במסגרת התואר, שילובים אפשריים ועוד. אם נותרו לכם שאלות נוספות או התלבטויות, בכל שלב באפשרותכם ליצור קשר עם יועצי הלימודים שלנו או לחילופין להשאיר פרטי התקשרות ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי. המשך קריאה מהנה ובהצלחה!
תעודת זהות תואר ראשון במדעי ההתנהגות
תנאי קבלה
  • לימודי מדעי ההתנהגות מוצעים במגוון רחב של מכללות ברחבי הארץ ובתנאי קבלה נוחים: ציון פסיכומטרי 500 ומעלה ושקלול תעודת בגרות בציון 85 ומעלה.
  • ייתכנו תנאים מקלים לבעלי ציון 580 ומעלה או ציון תעודת בגרות 100 ומעלה.
משך לימודים
  • התכנית הינה לימודי B.A. ומתפרשת על גבי כשלוש שנים.
  • ישנם מוסדות המציעים את תכנית הלימודים במתכונת לימודי ערב – מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הרלוונטי.
שכר ממוצע
  • מדעי ההתנהגות פותחים בפני בוגריהם מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה שונות ובעיקר בתחומים דוגמת ניהול משאבי אנוש, השמה וכוח אדם.
  • ממוצע השכר ההתחלתי עבור בוגרי התואר משתנה מטבע הדברים בין משרה למשרה אך נע בין 7,000 ל-7,500 בתפקידים ראשונים.
תכונות אופי
  • מרבית התכנית היא עיונית ודורשת זיקה הומנית. עם זאת יש לציין שהלימודים כוללים בתוכם גם מחקר שדה פעיל כחלק מן הסמינריונים של השנים המתקדמות. אי לכך ישנו דגש על סטטיסטיקה הדורשת יכולות ריאליות בסיסיות טובות.
  • אם תחום מחקר זה מעניין אתכם ותמיד מצאתם את עצמכם סקרנים להבין את נפשם של הסובבים אתכם, אין ספק שתואר זה יענה על כל הציפיות.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון במדעי ההתנהגות

אז לפני הכל: מה זה בעצם מדעי ההתנהגות?

רגע לפני שנקפוץ למים העמוקים ונסקור את התואר בהרחבה, נעצור לרגע ונשאל את עצמנו: מה עומד מאחורי צמד המילים "מדעי ההתנהגות"? בקצרה – מדעי ההתנהגות הם ענף מחקרי המתמקד בעיקר בהתנהגות האנושית בתוך החברה. היכולת לקחת תחום שכזה ולתחום אותו בתוך ענף מחקרי מדעי אחד היא אתגר לא פשוט ודבר זה בהחלט מורגש בתואר שמקיף מגוון רחב של דיסציפלינות שונות. מלבד שלוש העיקריות שהן פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה וסוציולוגיה, תוכלו למצוא מגוון רחב של תחומים מעשירים נוספים וביניהם ביולוגיה, חינוך, כלכלה, גיאוגפריה, מדעי המדינה ואפילו משפטים. מטרתו העיקרית של תחום מדעי זה היא להכליל את ההתנהגות האנושית בתוך החברה ולהתמקד בדפוסי התגובה של האדם לגירויים חיצוניים קרי המעגלים החברתיים הקרובים אליו והרחוקים ממנו, מיקומו הגיאוגרפי, תנאים סוציו-אקונומיים ועוד.

לימודי מדעי ההתנהגות

תואר ראשון במדעי ההתנהגות נלמד כיום במגוון רחב של מוסדות אקדמיים שונים ברחבי הארץ. במסגרת התואר בוחנים הסטודנטים כיצד אנו מושפעים מן הסביבה ומן האינטראקציה שלנו בינינו לבין הסובבים אותנו. ניתן לומר שלימודים אלו מחברים במידה רבה בין מדעי החברה לבין מדעי הטבע. הקורסים השונים לצד סמינריונים לביצוע מחקר שדה פעיל באים במטרה לעודד את היכולת לשאול שאלות ולבצע ניתוח אקדמי מעמיק במגוון רחב של תחומים.

באפשרות הסטודנטים לבחור בין מסלול חד חוגי המתמקד בתחום מדעי זה על כל רבדיו לבין מסלול דו חוגי המאפשר שלל שילובים שונים כשבין הפופולריים שבהם ניתן למנות את הפקולטה ללימודי מנהל עסקים ולימודי חינוך.

נושאי לימוד

כפי שנאמר לעיל, לימודי מדעי ההתנהגות מקיפים מגוון רחב של דיסצפילינות. כבר עם תחילת הלימודים תוכלו לשים לב שאין מדובר בתואר רגיל כי אם בתכנית אקדמית המקיפה מגוון נושאים עשיר במיוחד. ברשימה שלהלן תוכלו לקבל טעימה ממקצת הנושאים השונים הבונים את התואר. יש להסתייג ולומר שנושאי הליבה המצוינים בתחילת הרשימה הם זהים בין כלל המוסדות. יתר הנושאים תלויים בתחומים שבהם תבחרו במסגרת קורסי הבחירה ובהתמחויות שיצוינו בהמשך המאמר:

- מבואות: פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה וסוציולוגיה
- סטטיסטיקה
- מציאת מקורות מידע וכתיבה אקדמית
- מבואות במדעי המדינה
- התנהגות ארגונית
- לימודי מגדר
- פסיכולוגיה פיזיולוגית
- גיאוגרפיה חברתית
- תקשורת וממשל
- תקשורת המונים
- מתודות מחקר ואסכולות בסוציולוגיה
- קרימינולוגיה
- פסיכולוגיה אישיותית
- משאבי אנוש
- פסיכיולוגיה אישיותית
- תיאוריות חברתיות
- ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון במדעי ההתנהגות


התמחויות במדעי ההתנהגות

כיום ישנן מכללות המציעות התמחויות שיאפשרו לסטודנטים למקד את תכנית הלימודים לכיוון מקצועי מסוים. בין ההתמחויות הפופולריות ביותר ראוי לציין את ההתמחות במשאבי אנוש המאפשרת השתלבות באגפי משאבי האנוש בחברות גדולות ובינוניות כאחד ולקחת חלק בלתי נפרד בחטיבות כוח האדם של ארגונים בקשת רחבה של תחומים. במסגרת הלימודים תרכשו ידע יקר ערך בשימור ההון האנושי בכל חברה וארגון. כמו כן, התמחות זו מסייעת לבוגריה להשתלב בהצלחה בחברות השמה ובתפקידי ייעוץ ארגוני.

מוסדות לימוד נבחרים

הביקוש הגבוה בקרב מתעניינים רבים ללימודי מדעי ההתנהגות הוביל מוסדות אקדמיים רבים ומכללות לפתוח את שעריהם עם תכנית אקדמית ברמה גבוהה המותאמת. בין מוסדות הלימוד אותם גם תוכלו למצוא בתחתית המאמר ולקבל מידע מפורט יותר ניתן למנות את:

- המסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון לציון
- אוניברסיטת אריאל שבשומרון
- המרכז האקדמי פרס ברחובות
- המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן
- האוניברסיטה הפתוחה
- מכללת רמת גן אקדמי
- המרכז האקדמי רופין

אם אתם מתלבטים לגבי אחד או יותר מבין המוסדות באפשרותכם להשאיר פרטי התקשרות לקבל ייעוץ לימודים מיועצינו. כמו כן, ניתן לסמן מספר מוסדות, להשאיר פרטי התקשרות ונציגי המזכירות של החוג יצרו עמכם קשר לצורך מתן מידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ.

קהל יעד

תכנית לימודים זו היא עיונית ברובה ומקיפה מגוון עשיר של תכנים מנושאים שונים. בשל כך, יכולות הומנאיות הן ללא ספק יתרון עצום עבור סטודנטים למדעי ההתנהגות. בנוסף, אם אתם אנשים שאוהבים אנשים, שסקרנים לחקור ולנבור בנפש האדם – אין ספק שתכנית זו תתאים לכם ותשביע את רצונכם.

תנאי קבלה

על מועמדים המבקשים להירשם ללימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות להציג פסיכומטרי בתוקף וציון תעודת בגרות. מרבית המכללות מתנות את הקבלה בציון פסיכומטרי 500 ומעלה וממוצע בגרות על סך 85. כמו כן, מוסדות רבים מאפשרים לבעלי ציון פסיכומטרי 580 ומעלה להירשם ללא ציון תעודת בגרות ולהפך – בממוצע בגרות 100 ומעלה ניתן להירשם ללא פסיכומטרי.

היקף הלימודים

היקפם של לימודי מדעי ההתנהגות הינו כ-3 שנים. לאלו המבקשים לשלב את התכנית יחד עם עבודה קיימת או חיי משפחה, ניתן לבדוק באופן פרטני מול המוסדות על מתכונת לימודי ערב.

תעודות

לבוגרי התואר תוענק תעודת  תואר ראשון B.A במדעי ההתנהגות.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון במדעי ההתנהגות
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
קמפוס עשיר ותוסס בו מגוון רחב של לימודים
המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן
קמפוס עשיר ותוסס בו מגוון רחב של לימודים
המכללה מלמדת ב: טבריה, קצרין.

המסלול נלמד ב: טבריה, קצרין.
עושים אוניברסיטה לעסקים
המכללה האקדמית נתניה
עושים אוניברסיטה לעסקים
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל הקמפוס החרדי
אל תשתלב, תוביל!
אחד על אחד עד התואר
המרכז האקדמי פרס
אחד על אחד עד התואר
המכללה מלמדת ב: רחובות.

המסלול נלמד ב: רחובות.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

7 מסלולים

מפת הגעה

8 סרטוני וידאו
המרכז האקדמי רופין
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765