ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס עיסוי רפואי

לימודי עיסוי רפואי

קורס עיסוי רפואי נועד להכשיר אנשי מקצוע מתחום הרפואה המשלימה ומזכיר במעט תהליכי פיזיותרפיה. אנשי המקצוע העוסקים בתחום העיסוי הרפואי עובדים בעיקר על שלד המטופל, רקמות רכות ומפרקים באמצעות לחיצות ומתיחות של האברים הכואבים ובכך מקלים על כאבי שרירים ומיחושים שונים בליבת הגוף ובאזור הגב. ההכשרה נעשית בבמודות לימוד ייעודים לכך ומתאימה בעיקר לאנשים אשר שומעים פעמים רבות על ידי הזהב שלהם ורואים בתחום הרפואה המשלימה כענף הקוסם להם. חשוב לציין כי העיסוי הרפואי הינו ענף מוכר לרפואה המערבית הקונבנציונאלית ובדומה לפיזיותרפיה משמש כטיפול משלים עבור אנשים רבים כגון ספורטאים הסובלים מכאבים תכופים בשל האינטנסיוביות שהגוף שלהם נמצא תחתיו. במידה ואתם התעניינתם בלימודי קורס עיסוי רפואי, אצלינו בפורטל לימודים תוכלו למצוא את כל המידע המקיף על הקורס החל מקהל היעד ותנאי הקלבה, דרך תכני הלימוד והתמחויות הקיימות בו ועד למידע על מוסדות הלימוד ואפשרויות התעסוקה של בוגרי הקורס. לכל מידע נוסף אתם מוזמנים להתקשר למוקד הטלפון שלנו לקבלת ייעוץ ראשוני בחינם, או להשאיר את הפרטים שלכם ולסמן את מוסד הלימודים הרלוונטי עבורכם וצוות היועצים שלנו יישמח ליצור עמכם קשר במהרה.
תעודת זהות קורס עיסוי רפואי
תנאי קבלה
  • השלמת קורסי עיסוי ומסאג'
  • תעודת 12 שנות לימוד
  • רקע במקצוע טיפולי במגע: הידרותפיה; הדרכת כושר גופני; הוראת החינוך
  • ראיון קבלה
משך לימודים
  • קורס עיסוי רפואי בסיסי: בין חודש לחודשיים וחצי
  • קורס עיסוי רפואי מתקדם: בין שנה ל-3 שנים
שכר ממוצע
  •  10,000 ש"ח לחודש
תכונות אופי
  • חברתי
  • כריזמטי
  • רגוע
  • רגיש
  • ביטחון עצמי
  • ידיים טובות
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס עיסוי רפואי

מה ההבדל בין עיסוי רפואי לעיסוי רגיל?

ייחודיותו של העיסוי הרפואי מתחילה בכך שהוא מקושר ישירות לרפואה המערבית לעומת שאר "אחיו" השייכים לרפואה המשלימה ולמעשה הוא התחום היחידי שקיבל את האסמכתא "הרפואית" לכך שהוא אכן מועיל ומספק טיפול נוסף שיכול להצטרף לטיפול הקונבנציונאלי. עם זאת, הדבר אומר שניתן לקבל טיפול שכזה רק לאחר הפנייה של רופא מוסמך המאבחן בעיה מסויימת וממקד את טיפול העיסוי באזור המקרין כאבים בלבד. בנוסף לכך מטרת הטיפול מתמקדמת בתוצאות התפקודיות של המטופל ומהותו אינה עוסקת בחלק המרגיע בפיתרון בעיה רפואית. כדי להפשיט עוד את ההבדלים, התהליך מתבצע בכך שהמטופל הוא למעשה פציינט שמקבל לאחר הטיפול תוצאות מבהקות על השינויים הפיזיים המתרחשים בגוף האדם למרות שמדובר בטיפול שיכול להזכיר לעיתים טיפולי עיסוי אחרים כגון: עיסוי רקמות עמוק, טכניקת עצבים-שרירים ועוד אשר מנסים לגעת גם בפן הרגשי של המטופל. אין ספק שבשנים האחרונות ערכו של טיפול העיסוי עלה בקרב הציבור, מה שהוביל את הרפואה המערבית להתארגן מחדש ולבחון את אפשרות הצירוף של תכנים מעולם הרפואה המשלימה לרפואה המערבית ובשל כך גם נפתחו קורסים המכשירים את אנשי המקצוע במטרה להתמודד עם הדרישה הציבורית לטיפולים מסוג זה כחלק מהרפואה הקונבנציונאלית.

קורס עיסוי רפואי

קורס העיסוי הרפואי מכשיר את אנשי המקצוע בשיטת טיפול מוכרת שהתקבלה על ידי רופאים רבים מהרפואה המערבית אשר מנסה לעודד את הגוף לקדם את תהליך הריפוי העצמי לצד השיטה המקובלת, גם אם מדובר בטיפול לצורך הפחתת כאבים בלבד. כיום ישנם כבר עדויות להצלחת השיטה, אותה ניתן ללמוד בקורס מקצועי בלבד, אשר הצליחה לשקם איברים נוקשים לצורך שיפור תפקודם ופעילותם או חיזקה שרירים רפויים באמצעות. אנשי המקצוע שעברו את ההכשרה המקצועית יכולים להעניק גם טיפולים במסגרות חוץ רפואיות בדומה למעסים רגילים, אך רק אם מדובר בעיסויים לצורך שחרור לחץ נפשי והנאה בלבד. הלימודים תורמים לשכלול הטכניקה האישית של המטפל ומעניקים לו כלים נוספים לצורך השתלבות תעסוקתית בעולם הרפואה המודרני ולפי כלליו והתקנות הקיימות בו כשבסופו, יכולים הבוגרים לעבוד עבור קופות חולים, בתי חולים, קבוצות ספורט וכדומה ולספק מענה איכותי באמצעות מגוון רחב של טיפולים.

תכני הלימוד בקורס עיסוי רפואי

תוכנית הלימודים לקורס עיסוי רפואי שמים דגש בעיקר על ההיבטים המעשיים של הלימודים כאשר עדיין ישנם מספר שיעורים עיוניים העוסקים בתיאוריות ומבוא של עולם הרפואה המערבי. במסגרת תוכנית הלימודים, ילמדו הסטודנטים אודות נושאים כגון: עיסוי רקמות עמוק, פיזיותרפיה, שיטות לטיפול בכאב, עיסוי באבנים חמות, שיטת רולפינג, אנטומיה, עיסוי רקמות רכות, שיטות טיפול לספא, פיזיולוגיה, ארומתרפיה, עיסוי בקרח, עיסוי להזרמת אנרגיה בגוף האדם, אורתופדיה, טכניקות עיסוי מתקדמות, פסיכופתולוגיה, עיסוי אורטופדי, עיסוי ספורט, עיסוי שיאצו, טיפול בשכיבה על הצד, רפלקסולוגיה, עיסוי תאילנדי, בדיקת מפרקים, ליקויי יציבה, תשאול ואבחון, התנסות קלינית ועוד. במהלך הקורס, יתנסו הסטודנטים בעבודה עם לקוחות אמיתיים, מה שאומר שהם יוכלו להצהיר לאחר מכן שיש להם ניסיון תעסוקתי ומעשי לפני סיום הקורס.

איפה לומדים קורס עיסוי רפואי

עיקר המוסדות המעבירים קורס עיסוי רפואי קיימים באזורי המרכז, השרון וגבולותיהם בשל העובדה כי ענף הספורט האולימפי והמקצועי, אשר בו נמצאים עיקר המטופלים של בוגרי הקורס, ממוקם באזור המרכז. עם זאת עדיין ישנם מוסדות לימוד הממוקמים באזור הצפון בחיפה ובאזור הדרום בבאר שבע. להלן מגוון מוסדות הלימוד המעבירים קורס עיסוי רפואי:
ביה"ס למקצועות הספורט, בואו להפוך תחביב למקצוע - הלימודים מתקיימים בתל אביב ועפולה.
מירב - ביה"ס לרפואה משלימה מבית האוניברסיטה הפתוחה - הלימודים מתקיימים ברעננה, תל אביב, באר שבע ומודיעין.
מכללת הנות, ביה"ס למקצועות הטיפול - הלימודים מתקיימים בחדרה.
מכללת תילתן לרפואה משלימה, מגע של אהבה - הלימודים מתקיימים בחיפה.
מכללת גודלמן, סמינר לרפואה משלימה - הלימודים מתקיימים באשדוד.

מיהו קהל היעד לקורס עיסוי רפואי?

קהל היעד לקורס עיסוי רפואי הינם אנשים המגיעים מרקע טיפולי בתחום העיסוי. מדובר בקורס מקצועי השייך לשלב השני בהכשרה המקצועית ולכן אך ורק אנשי מקצוע בעלי רקע וידע יכולים לגשת אליו ואליהם הוא מיועד. עם זאת קיימים קורסי העשרה בתחום שמיועדים לקהל הרחב אך אינם נחשבים לקורסים המכשירים את המשתתפים לשוק העבודה.

מהם תנאי הקבלה לקורס עיסוי רפואי?

למרות שמדובר בקורס השייך לענף הרפואי, עדיין ישנם מוסדות לימוד שתנאי הקבלה שלהם יכולים להשתנות. כאמור, מלבד הדרישה כי אך ורק אנשי בעלי רקע בתחום הטיפול יגשו לקורס המקצועי, ישנם תנאי קבלה נוספים כגון דרישה לתעודת 12 שנות לימוד לפחות ומעבר של ראיון קבלה. בנוסף לכך היום ישנם מוסדות לימוד שמעלים גם את רף תנאי הקבלה ודורשים כי המועמדים יהיו בעלי תעודת בגרות מלאה ואף יעברו מבחן קבלה כדי לאמוד את הידע של המועמד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס עיסוי רפואי


משך הלימודים לקורס עיסוי רפואי

בדומה לתנאי הקבלה, גם משך הלימודים יכול להשתנות בין מוסד אחד לשני, עם זאת לא בשל תכני הלימוד, אלא בשל כמות החומר הנלמד ומסלולי הלימוד השונים. כאמור לקורס זה ישנם שני מסלולי לימוד, האחד מסלול מקוצר האורך בין חודש לחודשיים וחצי בו לומדים המשתתפים כ-55 שעות לימוד אקדמיות בממוצע. ומסלול ארוך ומקצועי אשר נמשך בין שנה לשלוש שנים בהתאם להכשרה המוענקת במסגרתו. כמו-כן ישנם תוכניות לימודים המתאימות לאנשים עובדים וסטודנטים במקצועות נוספים אשר נלמדים בממתכונת של לימודי ערב. לבסוף מערכת השעות מתוכננת ללימדים הנערכם במסגרת דו שבועית.

תעודה \ הסמכה מקצועית לבורי קורס עיסוי רפואי

המסלול המקוצר בתחום העיסוי הרפואי נחשב למסלול העשרה ולא מסלול מקצועי ולכן בוגריו אינם מקבלים תעודה מקצועית איתה הם יכולים לעבוד בשוק העבודה. בוגרי הקורס המקצועי (אשר נלמד במשך 3 שנים) שעומדים בכל דרישות החובה של מוסד הלימודים הכולל נוכחות של לפחות 80 אחוזים, הגשת מטלות ועמידה בתקגילים ומטלות אישיות ייזכו לחקבל תעודה מקצועית בהתאם להכשרה שאותה הם עברו. בוגרי השנה הראשונה זוכים לקבל תעודת מעסה מוסמך, בוגרי השנה השנייה זוכים לקבל תעודת מעסה בכיר ואילו בוגרי השנה השלישית והקורס כולו זוכים לקבל תעודת מעסה מתקדם.
- תעודת מעסה מוסמך - עם תום השנה הראשונה ללימודים.
- תעודת מעסה בכיר - בסיום השנה השנייה ללימודים.
- תעודת מעסה מתקדם - בתום שלוש שנות לימודי עיסוי רפואי.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס עיסוי רפואי

בוגרי הקורס המוכשרים כמעסים מתקדמים, בכירים וכדומה יכולים להשתלב במגוון תפקידים כמעסים במרפאות פרטיות, קופות חולים, יחידות לרפואה משלימה, במחלקות שיקומיות, בנבחרות ספורט, במכוני כושר ובריאות, במרכזי טיפול הוליסטיים, ובספא ובבתי חולים, בין אם כשכירים העובדים במשרה מלאה, או בין אם כעצמאיים העובדים במספר מוסדות או כבעלי עסק פרטי העובדים בבתי המטופלים או מחזיקים בקליניקות פרטיות. בנוסף לכך, בוגרי הקורס יכולים לעבוד גם כמטפלי פיזיותרפיה באותם קליניקות ולטפל באנשים שסובלים מפגיעות ודלקות אשר משפיעות על אורח חייהם התקין. לבסוף, הם יכולים גם לעבוד כמנהלי מחלקה בהתאם להתקדמותם בעבודה והיכולות הניהוליות שלהם.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס עיסוי רפואי
יורם כללי
ביה"ס למקצועות הטיפול
מכללת הנות בחדרה
ביה"ס למקצועות הטיפול
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
מכללת מדיסין
המכללה מלמדת ב: חיפה, נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765