ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון בחינוך

קצת מידע על תואר ראשון בחינוך
בתור מסלול לימודים שהוא גם שליחות, לימודי החינוך מיועדים למי שמעוניין להשפיע ולעצב את מוחו של הדור הצעיר. לגננות, למורים ולמרצים יש את היכולת להשפיע על הדור הצעיר שנמצא בשנותיו בהן הוא מעצב את אישיותו, בוחר את המקצוע אותו ינסה להפוך לקריירה בעתיד, ומבין מהם הנושאים היקרים לליבו. לכן, תפקידו של המחנך הוא מעבר לסתם העברת מידע ובדיקת מבחנים, אלא יותר של מורה דרך. הדוגמא הבולטת לכך היא שאין אדם שלא זוכר לפחות מורה אחד שהשפיע על דרך חייו וגם לאחר 20 שנה. אותו אדם אף יזכור גם את השיעור או הרגע שזה קרה. למעשה, כשם שאנשים רבים מבינים כי לעיתים לראש העיר יש השפעה ישירה על חייהם, יותר מאשר לראש הממשלה, כך מחנך איכותי, אשר משקיע את כל מאמציו בעבודתו, יוכל להשפיע על תלמידיו, לעיתים אף יותר מהוריהם. אז אם גם אתם רוצים להשפיע על הדור הבא, תוכלו למצוא בפורטל לימודים את כל המוסדות האקדמאים לתואר ראשון בחינוך. בחרו אחד או יותר מן המוסדות הרשומים מטה, השאירו את פרטיכם בדף צור הקשר הצמוד לו ותוך שעות ספורות יחזור אליכם נציג עם הצעה ללימודי חינוך.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון בחינוך

תואר ראשון בחינוך - טיפים, מידע ופרטים על מוסדות הלימוד

חשיבות ההוראה בבית הספר היסודי והגנים

בתי הספר היסודיים והגנים הם למעשה הדלתות הראשונות של ילדינו אל עבר העולם. הילדים לומדים שם כיצד לתקשר נכון אחד עם השני, יוצרים חוויות משמעותיות לחייהם ומרחיבים את הידע שלהם ככל שהם גדלים. לכן, תפקידם של הגננות והמורים בבתי הספר הוא מהתפקידים החשובים ביותר לעיצוב אישיותו של כל אדם. תפקידם של המחנכים הוא לעזור לתלמידים ללמוד וליישם מושגים חשובים, להבין מושגים מופשטים, לפתור בעיות, ולפתח מיומנויות של חשיבה ביקורתית, ליצור מערכות שיעור, ללמד את התלמידים כיצד ללמוד ולתקשר עם אחרים, להעריך את היכולות, העוצמות, והחולשות שלהם, לתקשר עם הורי הילדים על התקדמותם, לעבוד התלמידים באופן פרטני כדי לסייע להם להתגבר על אתגרים למידה ספציפית, לפתח ולאכוף חוקים בכיתה וללמד ילדים התנהגות נאותה. הגננות העובדות בגנים פרטיים יעבירו עם הילדים את שלוש השנים הראשונות שלהם מגיל 2 עד 5, הגננות העובדות במערכת החינוך יעברו איתם את התקופה של גן החובה, אשר הילדים חווים לפני בית הספר היסודי, שם יעברו הדרכה ויכלו להכין את הילדים לבית הספר הקרב ובא, ואילו חלק מהמורים ימשיכו עם התלמידים הצעירים עד הכיתה השישית ולכן השפעתם על התלמידים תהיה כהשפעת הורה שלישי.
 

מה לומדים בלימודי חינוך?

במסגרת התארים השונים לחינוך, הסטודנטים לומדים מגוון קורסים בסיסיים כגון קורסים בפסיכולוגיה, שיטות הוראה, מדעי החברה, התפתחות רגשית, חושית, קוגניטיבית, גופנית וחברתית של ילדים, גילוי תסמינים של לקויות למידה או תופעות אחרות, פיתוח תוכניות לימוד, מחשבת החינוך, אוריינות, מדעי החברה, יישומי מחשב, לימודי ארגון, פסיכולוגיה, פיתוח תוכניות לימודים, עיצוב סביבת לימודים, ארגון וניהול מוסדות חינוך, הערכת הישגי תלמידים, פסיכולוגיה של החינוך ועוד. בנוסף לכך, כל סטודנט ייבחר בתחום ההתמחות אליו הוא מכוון את הקריירה שלו כשבמסגרת התואר, יוכלו הסטודנטים לפנות ללימודי חינוך לגיל הרך, ליסודי או על יסודי, חינוך מיוחד, ניהול מוסדות חינוך וכדומה. במסגרת הלימודים יתנסו המשתתפים בהכשרה מעשית, בנוסף לעיונית לפי תחום ההתמחות שבחרו ולבסוף יעברו שנת סטאז´ בה הם פועלים כחלק מציבור המורים.

 

למי זה מתאים?

תנאי הקבלה ללימודי חינוך משתנים לפי אופן המסלול בו בוחרים הסטודנטים לפנות אליו. רוב המוסדות מתנים את הקבלה לפי ציון הפסיכומטרי, אך הציון הנדרש עדיין יכול להשתנות ממוסד אחד למשנהו. רוב מוסדות הלימוד, דורשים כי המועמדים יציגו ציון מינמאלי של 530 בחינה הפסיכומטרית, יחד עם ציון ממוצע בגרויות של 90, וישנם מוסדות הדורשים ציון 600 בבחינה הפסיכומטרית. תואר ראשון בחינוך אינו עוד תואר מקצועי אלא במסלול שמקנה לבוגרים קריירה עם שליחות. אם אתם אוהבים ילדים ונוער, רוצים לקחת חלק במערכת החינוך של ישראל ומתאפיינים בסבלנות גבוהה מאוד, בהחלט מדובר במקצוע עבורכם.
 

האם כל תואר יכול להקנות לבוגר תעודת הוראה?

לימודי תואר בחינוך נקראים D.E.B ואורכים כארבע שנים. לעומת זאת, המועמדים יכולים לבחור במסלול תואר ראשון בחינוך, תואר ראשון בחינוך לגיל הרך ועוד שאורכם כ-3 שנים בלבד אשר יעניק לבוגריו תעודת B.A בלבד. בוגרים שיסיימו עם תעודת הוראה, לאחר 4 שנות לימוד, יוכלו להשתלב במערכת החינוך הרשמית, ואילו בוגרי המסלול התלת שנתי, יוכלו להשתלב במערכות החינוך הבלתי פורמליות דוגמת מתנ"סים, חוגים ועוד. כמו כן, ישנם מגוון קורסים לחינוך עבור אנשים המעוניינים לפעול כעוזרים במסגרות שונות, ולבסוף בוגרי תואר ראשון במגוון תחומים, יוכלו להשלים קורס של תעודת הוראה ולעבוד כמורים ומרצים במוסדות לימוד לפי המקצוע שבו בחרו.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון בחינוך


 

התכונות החשובות לאנשי המקצוע בתחום ההוראה והגננות:

כישורי תקשורת - מורים צריכים לשתף פעולה עם עוזרי מורה מורים לחינוך מיוחד. בנוסף, הם צריכים לדון את הצרכים של התלמידים עם הורים ומנהליים.

יצירתיות - בגני ילדים ובבתי הספר היסודיים, חייבים לתכנן שיעורים המתאימים לסגנונות למידה שונות.

סבלנות - עבודה עם תלמידים וילדים עם יכולות ורקעים שונים יכולה להיות קשה. גננת בגן ילדים או מורים בבית הספר חייבים לדעת להגיב בסבלנות כאשר התלמידים מתקשים עם החומר או לא יודעים כיצד לשתף פעולה עם הוראות הגננת.

כושר גופני -  עבודה עם תלמידים בגן ובבתי ספר יסודיים יכולה להיות מעייפת, ומורים נדרשים להיות מסוגלים לשמור על קשר עם התלמידים, בין אם זה קשר פיזי, נפשי ורגשי.

תושייה - בגן ובבית הספר היסודי, המורים צריכים להיות מסוגלים להסביר מושגים קשים כך שהילדים והתלמידים הצעירים יוכלו להבין. בנוסף, הם חייבים להיות מסוגלים להתמודד עם ילדים ותלמידים המתקשים בלמידה ולהתאים להם מערכת שתענה על הצרכים שלהם.
 

אפשרויות התעסוקה לגוברי תואר ראשון בחינוך וחינוך לגיל הרך:

מורים בתיכון - בוגרי תואר ראשון בחינוך שעבדו בגנים ובבתי ספר יסודיים יכולים לעבור לעבוד בתיכונים  שם יעזרו לתמידים הבוגרים לבנות על היסודות שהם למדו בבית הספר יסודי ולהכינם לימודים קשים יותר הם יעמדו בפני בתיכון.

רכזי הוראה - רכזי הוראה מפקחים על תוכניות לימודים בבתי ספר. הם מפתחים חומר הדרכה, ומתאמים פגישות עם עם מורים ומנהלים, להעריך את האפקטיביות שלו.

ספרנים - ספרנים נדרשים לעזור לאנשים למצוא מידע ולערוך מחקרים לשימוש אישי ומקצועי. חובות העבודה שלהם עשויים להשתנות בהתאם לסוג הספרייה בה הם עובדים, כגון סיפריות ציבוריות, ספריות בבית ספר או מוסדותצ אקדמיים, ספריות רפואיות ועוד.

גננות - בוגרי תואר ראשון בחינוך יוכלו לעבוד גם בגנים לגיל הרך, לחנך ולטפל בילדים מתחת לגיל 6 שנכנסים לגן. הם מלמדים קריאה, כתיבה, מדע, ונושאים אחרים באופן שילדים צעירים יכולים להבין.

מנהלים - בין אם זה בית ספר יסודי, חטיבת ביניים, או תיכון, מנהלי בית הספר אחראים על ניהול כל פעולות בית הספר. הם מנצחים על פעילות בית הספר, מתאמים את תוכניות הלימודים ומפקחים על המורים וצוות בית הספר, על מנת לספק סביבת למידה בטוחה ותורמת לתלמידים.



יועצי קריירה - יועצי בית הספר מסייעים לתלמידים לפתח מיומנויות אקדמיות וחברתיות ולהצליח בבית הספר. יועצי הקריירה מסייעים לאנשים עם תהליך קבלת החלטות קריירה בכך שהוא מסייע להם לפתח מיומנויות או לבחור קריירה או תכנית חינוכית.

עובדים סוציאלים - עובדים סוציאליים עוזרים לאנשים לפתור ולהתמודד עם בעיות בחיי היומיום שלהם ואף מסוגלים לאבחן ולטפל בבעיות נפשיות, התנהגותיות רגשיות.

מורים לחינוך מיוחד - מורים לחינוך מיוחד עובדים עם תלמידים שיש להם מגוון רחב של בעיות למידה. בין אם מדובר בבעיה נפשית, רגשית או נכויות פיזיות, המורים עוזרים לתלמידים להסתגל לשיעורי השכלה כלליים וללמד נושאים שונים, כגון קריאה, כתיבה, ומתמטיקה, לתלמידים עם מוגבלויות מתונות.

מורה מחליף - מחליפים את המורים החולים\בחופשה, כשהם מעבירים את נושאי הלימוד במקומם או מעבירים שיעורי חברה שונים.

 

אילו סוגי תארים וקורסים נוספים קיימים בתחום החינוך?
- תואר ראשון בחינוך לגיל הרך - תואר ראשון בחינוך יסודי - תואר ראשון בחינוך העל יסודי - תואר ראשון בחינוך מיוחד - חינוך אנתרופוסופי - חינוך בלתי פורמלי - חינוך גופני - חינוך וקהילה - חינוך חברתי - חינוך יהודי - חינוך יצירתי - חינוך לבית הספר היסודי - חינוך לבית הספר העל יסודי - חינוך לגיל הרך - חינוך לחיי משפחה לנשים בלבד - חינוך לפעילות גופנית ובריאות - חינוך לקויי למידה - חינוך מוזיקלי - חינוך מיוחד - חינוך מתמטי לבי"ס יסודי - חינוך נוער בסיכון והדרכה - חינוך סביבתי חברתי.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בחינוך
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
מכללה אקדמית השוכנת במרכזו של חבל הגולן
המכללה האקדמית אוהלו בקצרין
מכללה אקדמית השוכנת במרכזו של חבל הגולן
המכללה מלמדת ב: כרמיאל, משגב, קצרין, קרית אתא, קרית שמונה.

במכללה האקדמית בית ברל
המכללה האקדמית בית ברל
במכללה האקדמית בית ברל
המכללה מלמדת ב: כפר סבא.

המסלול נלמד ב: כפר סבא.
מורים את הדרך
המכללה האקדמית לחינוך עש דוד ילין
מורים את הדרך
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו אור יהודה
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו חיפה
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו ירושלים
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: חיפה, ירושלים, קרית אונו.
יורם כללי
מכללת אחווה
מייסודן של מכללות ליפשיץ והרצוג
מכללת הרצוג - אלון שבות לדתיים בלבד
מייסודן של מכללות ליפשיץ והרצוג
מייסודן של מכללות ליפשיץ והרצוג
מכללת הרצוג - לדתיים בלבד
מייסודן של מכללות ליפשיץ והרצוג
מכללת קיי- דגש על החינוך
מכללת קיי בבאר שבע
מכללת קיי- דגש על החינוך
המכללה מלמדת ב: באר שבע.

המסלול נלמד ב: באר שבע.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא תואר ראשון בחינוך
הדרך לתואר ראשון בחינוך
הדרך לתואר ראשון בחינוך
ברוכים הבאים לדף שעוסק במקצוע בעל ההשפעה הרבה ביותר על עתידנו, לא מחשבים והייטק ולא פוליטיקה; בכתבה הבאה תופיע סקירה של עולם החינוך. מה תפקידו של המורה, מהו חינוך, מה לומדים במסגרת התואר ומה הדרישות של משרד החינוך שהוא הגוף שמפקח ומעסיק את מרבית המורים בישראל. ...המשך
מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך מיוחד
מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך מיוחד
תואר ראשון בחינוך מיוחד אינו רק שליחות חינוכית, אלא שליחות הומנית אשר תורמת לחלקים החלשים באוכלוסייה לגדול , לצמוח ולהפוך לחלק שווה בציבור הישראלי. התלבטתם לגבי לימוד תואר ראשון לחינוך מיוחד? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת. ...המשך
ללמוד תואר ראשון בחינוך
ללמוד תואר ראשון בחינוך
עכשיו יותר מתמיד זה הזמן ללמוד תואר ראשון בחינוך. אם אתם חולמים להשפיע ולעצב את מוחם של דור העתיד, מדובר בענף מרתק ומתגמל במיוחד וגם אם בתחילה לא רואים את השינוי, תמיד בסוף השנה תוכלו לראות את השינוי שהתבצע בכיתה. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765