ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון בהנדסה אזרחית והנדסת בניין

הנדסה אזרחית והנדסת בניין

מהנדסים אזרחיים ובניין אחראים על מגוון רחב של אספקטים בתחום הבנייה: לעצב , לבנות, לפקח, להפעיל, ולתחזק פרויקטים של בנייה ומערכות במגזר הציבורי והפרטי, כולל כבישים, בניינים, שדות תעופה, מנהרות, סכרים, גשרים, מערכות לאספקת מים וטיפול בשפכים. רבים המהנדסים האזרחיים שעובדים בשירותי תכנון, הקמה, מחקר וחינוך כשתפקידם הוא לבדוק פרויקטים להבטיח עמידה בדרישות תקינה. בנוסף, עליהם מוטלת האחראיות כי מתבצעים נהלי עבודה בטוחים מלווים באתרי הבנייה.

מהנדסים אזרחיים אחראים להכין את מסמכי היתר העבודה על פרויקטים בתחום אנרגיה מתחדשת. הם מוודאים כי הפרויקטים יצייתו לחוקי המדינה והדרישות המקומיות. לגבי אנרגיה סולרית, מהנדסים נדרשים לנהל ניתוחים מבניים לפרויקטים בקנה מידה גדול. הם גם מעריכים את היכולת של מבני תמיכת מערך סולארי ומבנים לסבול מדגיש מן הרוח, פעילות סיסמית, ומקורות אחרים. עבור פרויקטי רוח בקנה מידה גדולה, מהנדסים אזרחיים לעתים קרובות דואגים אף לטפל במשאיות הגדולות שגרורות את הטורבינות. בנוסף, הם מכינים באתרים על החוף או בים כדי לוודא כי יסודות הטורבינות ישמרו אותם בבטחה זקוף בתנאים סביבתיים צפויים.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון בהנדסה אזרחית והנדסת בניין

קצת מידע על תואר ראשון בהנדסה אזרחית והנדסת בניין

קצת מידע על הנדסת בניין

הנדסת בניין, היא תוכנית בינתחומית המשלבת ידע רלוונטי מדיסציפלינות שונות כגון: הנדסת בניין, הנדסת אזרחית מבני בניין ויסוד, הנדסת מכונות עבור חימום, אוורור מערכת מיזוג אוויר (HVAC), ועבור מערכות שירות מכאניות, הנדסת חשמל להפצת כוח, שליטה, מערכות חשמל, פיזיקה לבניית מדע, תאורה ואקוסטיקה, כימיה וביולוגיה עבור איכות האוויר בתוך הבית, אדריכלות עבור טופס, פונקציה, חוקי בנייה ומפרטים וכלכלה עבור תכנון ותזמון הפרויקט. מהנדס הבניין בוחן את כל שלבי מחזור החיים של בניין ומפתח את הבניין כמערכת טכנולוגית מתקדמת והוא משפר את הביצועים של הבניין בתחומים כגון: נצילות אנרגיה, הנדסת סולארי פסיבית, תאורה ואקוסטיקה, איכות האוויר בתוך הבית, ניהול הבנייה, חומרי בניין מתקדמים, מעטפת בניין, התנגדות רעידות אדמה, אפקטי רוח על בניינים, תכנון בעזרת מחשב.
 

למה לבחור הנדסת בניין?

בנייה היא תעשייה גדולה בישראל, אשר נמצאת במקום בו היא משוועת לאנשי מקצוע טובים ואיכותיים ואף מוכנה לשלם משכורות גבוהות כדי למצוא אותם. משקלו של ענף הבנייה בתמ"ג עלה מ-4.4% ב-2007 ל-5.7% ב-2013 ולמעלה מ -5 אחוזים מהישראלים עבדו בענף הבנייה בשנת 2013. 



 

התמחויות אפשריות במסגרת התואר

במסגרת תואר ראשון בהנדסה אזרחית והנדסת בניין, יוכלו הסטודנטים לבחור התמחויות שונות. ההתמחויות המתאימות בתחום לימוד זה הן שייכות למסלולים להנדסת מבנים או ניהול בנייה. ההתמחות בניהול בנייה תכשיר את הבוגרים העתידים ללוות את כל שלבי הבנייה השונים של בניין מתחילת התהליך ועד סופו. מהנדסים נדרשים להיות נוכחים בשטח בזמן בניית הבניין, לנתר את בניית היסודות בבניין,  את החומרים בהם נעשה שימוש, את שיטות הבנייה ועוד. המהנדסים משתמשים במכשירים ניידים ממוחשבים על מנת שיוכלו לבצע בדיקות עומסים בשטח הבנייה בו עתיד הבניין לקום. לעומת זאת, מהנדסי מבנים עובדים בצמוד לאדריכלים ואחראים לתת מענה הנדסי אחראי לגבי תוכנית הבניין. אם מהנדס בניין קובע כי קיימת סכנה לקריסה בעת רעידות אדמה או בשל עומס אנשים וציוד בדרך תכנון הבניין, האדריכל ידרש לשנות את תוכניות הבניה, או להתאימן לממצאיו המהנדס.

מהם תנאי הקבלה ללימודים אלה

לימודי הנדסת בניין והנדסה אזרחית, דורשים מהמועמדים להיות בעלי ראש ריאלי ואהבה למספרים. התחום דורש התעסקות רבה בחישובים, מחשבים פיזיקה ועוד. כתוצאה מכך, תינתן עדיפות לבעלי תעודת בגרות מלאה, אשר התמחו בחמש יחידות במקצועות הריאליים. בנוסף לכך, המועמדים נדרשים להציג ציון פסיכומטרי גבוה, אשר עיקר הממצאים שמוסדות הלימוד בודקים הם ממצאי המבחן בתחומי האנגלית וכמובן התחום הכמותי. למועמדים המבקשים לעשות הסבת מקצוע ממקצוע הנדסה אחר אל מקצוע זה, התנאים, מן הסתם, יהיו מקלים יותר, אך נדרש מינימום ציונים של לפחות 80.
 

תכונות חשובות עבור מהנדסים אזרחיים

כישורי קבלת החלטות - מהנדסים אזרחיים לעתים קרובות לאזן מטרות מרובות וסותרות לעתים קרובות, כגון קביעת הכדאיות של תוכניות לגבי עלויות פיננסיות חששות בטיחות. מתכנני ערים ואזורים לעתים קרובות נראים מהנדסים אזרחיים עבור ייעוץ בנושאים אלו. מהנדסים אזרחיים חייבים להיות מסוגלים לקבל החלטות טובות מבוססות על שיטות עבודה מומלצות, הידע הטכני שלהם, והניסיון שלהם.

כישורי מנהיגות - מהנדסים אזרחיים לוקחים אחריות מלאה על הפרויקטים שבניהולם או המחקר שהם מבצעים. לכן, הם חייבים להיות מסוגלים להוביל מתכננים, מודדים, מנהלי בנייה, טכנאי הנדסה אזרחית, אנשי טכנולוגית הנדסה אזרחית, ועוד ביישום תכנית הפרויקט שלהם.

כישורי מתמטיקה - מהנדסים אזרחיים להשתמש בעקרונות של חצץ, טריגונומטריה, ונושאים מתקדמים אחרים במתמטיקה לניתוח, תכנון ופתרון בעיות בעבודתם.

יכולות ארגוניות - רק מהנדסים אזרחיים מורשים יכולים לחתום על מסמכי תכנון עבור פרויקטים של תשתיות. דרישה זו עושה את זה הכרחי כי מהנדסים אזרחיים יוכל לפקח ולהעריך את העבודה בבית jobsite כפרויקט מתקדם. בדרך זו, הם יכולים להבטיח תאימות עם מסמכי התכנון. גם מהנדסים אזרחיים לעתים קרובות לנהל מספר פרויקטים בו זמנית, וכך צריך להיות מסוגל לאזן את הצרכים זמן להקצות משאבים בצורה יעילה.

כישורי פתרון בעיות - מהנדסים אזרחיים לעבוד ברמה הגבוהה ביותר של תכנון, עיצוב, בנייה, והפעלה של פרויקטים רבים פנים או מחקר. המשתנים הרבים המעורבים דורשים כי הם בעלי היכולת לזהות ולהעריך בעיות מורכבות. הם חייבים להיות מסוגלים אז לנצל המיומנות וההכשרה שלהם לפתח חסכוני, בטוח, פתרונות יעילים.

כישורי שיחה - מהנדסים אזרחיים חייבים להציג דוחות ותוכניות לקהל של אנשים עם מגוון רחב של רקעי ידע טכני. זה דורש את היכולת לדבר בצורה ברורה לשוחח עם אנשים במסגרות שונות, ולתרגם הנדסה מידע מדעי לתוך קל להבין מושגים.

כישורי כתיבה - מהנדסים אזרחיים חייבים להיות מסוגלים לתקשר עם אחרים, כגון אדריכלים, אדריכל נוף, מתכנני ערים ואזורים. הם גם חייבים להיות מסוגלים להסביר פרויקטים לפקידים ואזרחים נבחרו. משמעות הדבר היא כי מהנדסים אזרחיים חייבים להיות מסוגלים לכתוב דוחות ברורים, מתומצתים, ומובן לאלה עם מעט או ללא רקע טכני או מדעי.



 

הזדמנויות קריירה בהנדסת בניין

למהנדס בניין יש ספקטרום רחב של ידע על מערכות בניין והרכיבים הבודדים שלהם ומבין את הבניין עצמו כמערכת משולבת גדולה. בין אפשרויות הקריירה של מהנדס הבניין ניתן למצוא מקצועות כגון מהנדס ייעוץ, מהנדס עיצוב, מנהל פרויקט, מנהל הבנייה, מהנדס עלות, מנהל מתקן, מנהל שימור-שירות, מהנדס HVAC ותפעול מנהל, או מהנדס תהליך ועוד. כבוגר תכנית הנדסת בניין, תוכל להיות מוסמך לתפקידים בחברות המתמחות בעיצוב, ניתוח, תפעול, בנייה, וניהול של מגוון רחב של תוכניות בנייה למגורים, מסחר, תעשייה. 
 

תעשיות המתאימות לידע המקצוע של מהנדס הבניין

אם אתה רוצה להיות נשכר כמהנדס אזרחי או מבני, ישנם מספר תעשיות היכולות לקבל אדם עם כישורים מסוג זה כגון תעשיית שדות תעופה - שינוי שדה תעופה קיים, ניהול התשתית בנמל תעופה, אחזקת מתקני מטענים ואת בנייני הטרמינל; תעשיית המבנים -  אחריות סביבתית היא לעתים קרובות שיקול מרכזי. המהנדסים אחראיים לעבוד עם מהנדסי שירותי בנייה ומומחים אחרים, כדי להבטיח שהמבנים מתוכננים בחישוב שינויי האקלים בראש וכדי לעמוד בתקנות שמשתנות ללא הרף. תעשיית האנרגיה: מהנדסים אחראים על בניית התשתית הדרושה ליצירת אנרגיה. בוגרים יכולים לעבוד על פרויקטים כגון עיצובים עבור מתקן רוח ימי, החזקת פלטפורמת נפט או פירוק של תחנת כוח גרעינית ישנה. תעשיית הסביבה: מהנדסים יכולים להיות יועצים סביבתיים, תפקיד שבו הם יוודאו כי הפרויקט מפחית את השפעותיו על הסביבה. הם יכולים להתמחות בתחומים ספציפיים, כגון סיכון שיטפון.
 

אפשרויות התעסוקה של מהנדס בניין:

בניית סביבה מקורה - בניית סביבה פנימית המכסה את ההיבטים הסביבתיים בתכנון וניתוח והפעלה של מוצרים חסכוניים באנרגיה. תחומי ההתמחות כוללים: נוחות תרמית, איכות אוויר, תאורה, אקוסטיקה, HVAC ומערכות בקרה.

מדע בניין - בבניין המדעים מתמקדים בניתוח והבקרה של התופעות הגופניות תשפענה על הביצועים של חומרי בניין ומערכות מתחם בניין.

ניהול הבנייה - ניהול בינוי הכולל טכניקות בנייה, תהליכי הבנייה, תכנון, תזמון; מעקב ובקרת פרויקט, עבודה ויחסים תעשייתיים, וסוגיות משפטיות בבנייה.

חסכון באנרגיה - ההתייעלות אנרגטית היא גם שטח יישום והיא כוללת ניתוח, תכנון ובקרה של מבנים חסכוניים באנרגיה ומערכות HVAC, ניצול אנרגיה סולארית בניינים חכמים.

מעטפת הבניין - מעטפת הבניין היא אזור השואב מכל תחומי הנדסת בניין, במיוחד בסביבה ביתית, המתמקד בניתוח והעיצוב של מעטפות בניין, כולל העברת עמידות, חום ולחות ואינטראקציה עם הסביבה המקורה.

מבנה בניין - בדיקת שטח בניין על ידי עקרונות המכניקה המבנית דרך התנהגות חומר ויישומיהם בניתוח והעיצוב של פלדה, חיזוק מבני בטון ובניית עץ. תחומי ההתמחות כוללים: רוח ואפקטים סיסמיים על בניינים.

הנדסה בעזרת מחשב - הנדסה בעזרת מחשב היא אזור מרגש בהנדסה. למרות שהמחשבים הפכו לנפוצים בתעשיית אדריכלות-הנדסה-הבנייה, השימוש הנוכחי שלהם הוא מוגבל בעיקר בניסוח, ניתוח, הערכת עלויות, וניהול הבנייה.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בהנדסה אזרחית והנדסת בניין
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
SCE המכללה האקדמית להנדסה עש סמי שמעון
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
המכללה מלמדת ב: אשדוד, באר שבע.

המסלול נלמד ב: אשדוד, באר שבע.
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765