ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס ניהול פרויקטים

קורס ניהול פרויקטים 

עסקים וארגונים רבים תולים את הצלחתם העיקרית לפי הארגון הנכון של הפרויקטים השונים שלהם. ניהול נכון של כל פרויקט דורש כי האחראים עליו יהיו בעלי ידע וכלים לניתוח מצבים והתמודדות על מנת שיוכלו להניב את התוצאות הטובות ביות, הן עבור הארגון והן עבור הלקוחות שלו. במהלך השנים האחרונות, נכנסו יותר ויותר תקנים אוניברסאליים בפרויקטים שאומצו על ידי ארגונים רבים, אשר דורשים כי החברות יפעלו לפי שיטות שהוכחו כמוצלחות. לכאן מגיע קורס ניהול פרויקטים אשר מכשיר את אנשי המקצוע הבאים במסגרת לימודים המכינה אותו לבחינה החיצונית של ארגון מנהלי הפרויקטים העולמי ומספקת לסטודנטים השונים את כל הכלים הידע על מנת שיוכלו להמשיך לאחר מכן לשווקי העבודה השונים במגוון התעשיות הקיימות. התעניינתם בלימודי ניהול פרויקטים? אתם מוזמנים לקבל את כל המידע אודות הקורס כאן בעמוד קורס ניהול פרויקטים בפורטל לימודים החל מתנאי הקבלה דרך תכני הלימוד ועד לאפשרויות התעסוקה ומוסדות הלימוד הקיימים בישראל. כמו כן נשמח לספק לכם ייעוץ ראשוני בחינם כשכל שעליכם לעשות הוא להשאיר את פרטכם בטפסי צור הקשר או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים. בהצלחה.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס ניהול פרויקטים

קורס ניהול פרויקטים - טיפים, מידע ופרטים על מוסדות הלימוד

חשיבות מנהלי הפרויקטים

כל ארגון מבסס את פעילותו השוטפת על סמך פרויקט כזה או אחר, קצר מועד או ארך טווח כדי להשיג את מטרת העל. הפרויקטים הלוו מתבססים בדרך כלל לפי פרמטרים כגון זמן, אילוצי תקציב, תקני איכות, כוח אדם אשר ומחולקים על ידי מנהלים בעלי מיומנויות ניהול מעשיות ולדעת לאמץ נקודות מקוריות ויצירתיות כדי להגיע להישגים הנדרשים מהם. מקצוע זה הינו תחום ניהולי המבקר ומתכנן מיזמים כאלה ואחרים כשלכל פרויקט ישנו אחראי על שיטות העבודה. אנשי המקצוע מוכשרים להתמודד עם תעשיות טכנולוגיות המשתנים במהירות ולאמץ שיטות ניהול אשר מותאמות לשווקים דינאמיים, תחרותיים, קצרי-רוח ותובעניים מבחינת איכות מוצרים. לשם כך קיימים היום מגוון מוסדות לימוד המציעים הכשרה מקצועית בתחום ניהול הפרויקטים להכשרת מנהלים ולפיתוח מנהיגות, בהם לומדים הסטודנטים את עקרונות ניהול הפרויקטים, הערכות סיכונים, בקרת איכות, ניהול עובדים ועוד.
 

לימודי ניהול פרויקטים

ניהול פרויקטים הינו קורס אשר מקנה לסטודנטים כלים, גישות וטכניקות לשם ניהול איכותי של פרויקטים. "ניהול איכותי" הינו ניהול אשר משיג תפוקות מקסימאליות וגידולים ברווחים של הארגון על ידי שיתופי פעולה נכונים בין כל העוסקים בפרויקט. בסיום הקורס, הבוגרים מקבלים הכשרה בניהול פרויקטים המתאימה לתעשיות עתירות תוכנה ומאפשר למהנדסים ואנשים טכניים להגיע לעמדות מפתח, ניהוליות ובעלות השפעה תוך זמן קצר יחסית ומכניס לשוק התעסוקה מגוון רחב של אנשי מקצוע המתאימים לכל התעשיות הקיימות החל מענף הנדל"ן, תעשיות מכניקה, פרסום, תקשורת ועוד. הלימודים עצמם נעשים ברמה של קורס מקצועי המספק לבוגרים תעודה מקצועית כאשר לא מדובר בתואר ראשון, מה שמקל על הסטודנטים להבין כי מדובר בלימודים קצרים יחסית, לעומת לימודי תואר ראשון שאורכים שלוש שנים לפחות.
 

תוכנית הלימודים לקורס ניהול פרויקטים

תוכנית הלימודים בקורס ניהול פרויקטים יכולה להשתנות ממוסד אחד למשנהו. עם זאת, רוב מוסדות הלימוד עובדים בתחום זה יחד עם ארגון ניהול הפרויקטים העולמי - PMI אשר כדי להירשם אליו כאיש מקצוע יש להיבחן במבחן חיצוני (PMP) ובשל כך, ישנם מגוון רחב של נושאים שנלמדים בכל מוסדות הלימוד. הלימודים עצמם נעשים במסגרת ש/ל שיעורים עיוניים יחד עם התנסויות מעשיות על מנת לספק לסטודנטים את המגוון הרחב ביותר של מידע וידע בתחום, כאשר נושאי השיעור עוסקים ב: עקרונות PMBOK, תפקידי מנהל הפרויקט, ניהול צוות, ניהול משאבי אנוש, תכולת הפרויקט - WBS, ניהול מו"מ, ניהול זמן, גזירת דרישות תוכנה מדרישות מערכת, הגדרת דרישות וניהול דרישות, כתיבת תוכנית פיתוח תוכנה (SDP), תהליכי פיתוח מזורזים (Agile), מושגי יסוד ברשתות תקשורת, עריכה וניהול של מסמכי פיתוח, ניהול רכש, הבטחת איכות ומבדקי תהליכים, פיתוח יישומים באינטרנט, ביצוע וניהול של בדיקות המוצר ברמות שונות, תכנון, פיתוח בשילוב רכיבי-מדף מסחריים, האתיקה המקצועית של מהנדסי התוכנה, ניהול סיכונים, שימוש במערכות מידע, גורמי הצלחה וכישלון, אינטגרציה בין תהליכים, עלות ותקציב, ניהול חוזים והתקשרויות, בחירת חלופות, רשת פעולות .P.E.R.T, תרשים GANT, שיתופי פעולה בין מגזרים, תורת האילוצים, השרשרת הקריטית CCPM, הבטחת איכות, מבנה פרויקט אל מול מבנה מטריציוני, בדיקות היתכנות, הקשר בין תהליכי העבודה ובין מבנה הארגון, מחזור חיי הפרויקט ועוד. הסטודנטים נחשפים אל מגוון האתגרים שיעמדו בפניהם כמנהלי פרויקטים ורוכשים כלים ושיטות עבודה לתכנון יעיל של הפרויקט.



 

איפה לומדים את הקורס ניהול פרויקטים?

לא מדובר במסלול אקדמי, למרות שחלק מהשיעורים יכולים לספק פטור בלימודי תואר, ולכן מוסדות הלימוד המציעים את קורס זה הם בעיקר מכללות פרטיות, אך עם זאת מדובר במקצוע מבוקש ולכן הקורס קיים במגוון מכללות הפזורות ברחבי הארץ. להלן מגוון מוסדות הלימוד המציעים את הקורס ניהול פרויקטים בפורטל לימודים:
המכללה העסקית של לשכת המסחר - הלימודים מתקיימים בתל אביב
המכללה העסקית לניהול וסחר בינלאומי - הלימודים מתקיימים בחיפה
הטכניון - היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ - הלימודים מתקיימים בחיפה
מכללת ארז - מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת - הלימודים מתקיימים בשלומי
Ness college מכללת נס - טכנולוגיה לומדים רק מחברת הייטק - הלימודים מתקיימים בתל אביב, באר שבע, רחובות
אוניברסיטת בן גוריון בנגב - המרכז האוניברסיטאי ללימודי חוץ - הלימודים מתקיימים בבאר שבע
 

מיהו קהל היעד לקורס ניהול פרויקטים?

קהל היעד המתאים ביותר לקורס זה הם אנשים בעלי חשיבה אסטרטגית, אנשים עם יוזמה שהתנסו בניהול בעבר בין אם במסגרת צבאית או לימודית ומעוניינים להיכנס לשוק התעסוקה בפקידי ניהול כאלה ואחרים. הקורס מיועד לאנשים שמעוניינים ומסוגלים לעמוד בראש פרויקטים בעמדות ניהוליות, בעלי שליטה גבוהה בשפה האנגלית וביישומי המחשב שכן  הכרת יישומי המחשב היא הכרחית לעבודה מול תוכנות וכלים ממוחשבים במסגרת ניהול הפרויקט.

 

מהם תנאי הקבלה לקורס ניהול פרויקטים?

תנאי הקבלה יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד אך ישנה עדיפות לבעלי תארים אקדמיים או אנשים עם בעלי ניסיון כלשהו בניהול צוותים שכן מדובר באנשים בעלי היכולות הגבוהות ביותר להצליח בשוק העבודה לאחר מכן. בנוסף לכך, ניתן להתקבל לקורס במידה ואתם נשלחים אליו כהשתלמות מטעם העבודה.

 

משך הלימודים של קורס ניהול פרויקטים

היקף הלימודים גם הם יכולים להשתנות בדומה לתכני הלימוד ותנאי הקבלה, לפי דרישת המוסד הרלוונטי. בממוצע, קורס ניהול פרויקטים נע בין 100 ל-150 שעות אקדמאיות במסגרת תכנית לימודים המציעה לימודים פעמיים בשבוע או בימי שישי בבוקר. הקורס מיועד להתאים גם לאנשים עובדים או במסגרת קורסים מזורזים יותר במהלך שעות הבוקר.


 

תעודה \ הסמכה מקצועית לבוגרי קורס ניהול פרויקטים

בוגרי הקורס שמסיימים אותו בהצלחה לאחר שמילאו אחר כל הדרישות המקצועיות והלימודיות, יקבלו מהמוסד בו למדו תעודת בוגר מקצועית, אך רובם אף יבקשו לעבור את הבחינה החיצונית של ארגון מנהלי הפרויקטים העולמי, ה-PMI במטרה לקבל הכשרה מקצועית יותר.

 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס ניהול פרויקטים

בוגרי הקורס אשר יסיימו את הלימודים בהצלחה יידעו כיצד לנהל לוח זמנים באפן יעיל יותר, מה שיעזור להם להשפיע על התפוקה של כל עסק ולהגדיל רווחים בזכות פרקטיקה של ניהול תקציבים נכונה (אותה הם ילמדו במהלך הקורס) שתאפשר לנהל בצורה טובה יותר את בית העסק. הבוגרים למעשה יוכלו להצטרף לכל תעשייה לפי ההתמחות אותה יידרשו לבצע בתפקידים של יועצים, מנהלי צוות, אחראי משמרת, יועצים כספיים, בקרים ועוד.

 

לימודי המשך לבוגרי קורס ניהול פרויקטים

בוגרי הקורס אינם חייבים לסיים את לימודיהם עם סיום הקורס הספציפי. בוגרים רבים בוחרים לנצל את תנופת הלימודים הזו ולהמשיך ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים שאורך כ-3 עד 4 שנים. נכון שלימודי תעודה נחשבים ללימודים ממוקדים יותר ומספקים יתרון משמעותי במוכנות לשוק התעסוקה, אך התואר הראשון מספק לסטודנטים מידע רחב יותר אודות כל התכנים והסוגיות השונות הקיימות במקצוע הניהול. עוד תחום שמבוקש במיוחד אצל בוגרי קורס ניהול פרויקטים הוא קורס ניהול פרויקטים בבנייה, אשר מתמקדים בענף הבנייה ומספקים לבוגרים את המידע הספציפי למי שמעוניין להצטרף לענף ייחודי זה ולעבוד במסגרת זו בניהול צוותים ובעתיד כקבלן מורשה.


לסיכום, הנכם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי צור הקשר ולסמן את המוסדות הרלוונטיים עבורכם, או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים לקבלת ייעוץ ראשוני בחינם. בהצלחה.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס ניהול פרויקטים
המכללה העסקית של לשכת המסחר
המכללה העסקית של לשכת המסחר
המכללה העסקית של לשכת המסחר
המכללה מלמדת ב: תל אביב.

המסלול נלמד ב: תל אביב.
יורם כללי
מיסודה של עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.
עזריאלי לימודי המשך
מיסודה של עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765