ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון במדעי החיים

מדעי החיים

מדעי החיים הם אוסף של דיסצפלינות כדי לחקור את המבנה והתפקוד של יצורים חיים ממולקולות למערכות אקולוגיות שלמות. מדעי החיים חולשים על מגוון נושאים ומקצועות לימוד כגון: אנטומיה, ביולוגיה בעלי חיים, בקטריולוגיה, ביוכימיה, ביולוגיה של התא, אקולוגיה, ביולוגיה אבולוציונית, גנטיקה, ביולוגיה מולקולרית, ביולוגיה צמח, פיזיולוגיה, ו-וירולוגיה. מדעי החיים חיוניים גם כדי להגביר עוד יותר את הבנתנו על בריאות האדם, איכות הסביבה, ונושאים רחבים יותר להגברת ההבנה שלנו לגבי הרשת של חיים על פני כדור הארץ. מדעי החיים כוללים ביולוגיה וכן ביולוגיה ביוכימיה מולקולרית. כדי להבין את הנושא, המועמדים, המעוניינים ללמוד את מסלול הלימודים, מתבקשים להגיע עם רקע חזק בכימיה, פיזיקה ומתמטיקה.

תחומי המחקר

תחומי מחקר במסלול תואר ראשון במדעי החיים כוללים ביוכימיה, ביואינפורמטיקה, ביופיזיקה, ביולוגיה סרטן, תאים וביולוגיה חישובית, ביולוגיה התפתחותית, אקולוגיה, ביולוגיה אבולוציונית, מחקר אנזים, ויסות הגנים, גנומיקה, גנטיקה, מחלות זיהומיות, מיקרוביולוגיה, נוירוביולוגיה, פיזיולוגיה, מדע הצמח, חקר חלבונים, ביולוגיה האורגניזם, ביולוגית RNA, ביולוגיה מבנית, וירולוגיה, וביולוגיה תיאורטית.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון במדעי החיים

תואר ראשון במדעי החיים - טיפים, מידע ופרטים על מוסדות הלימוד

קצת מידע על מדעי החיים

סיבה, לוגיקה, התבוננות, ניתוח, תושייה, יצירתיות, דמיון, ניסויים וסינתזה - אלה הם התמצית של מדע. מוקד מרכזי של בוגר במדעים הוא הבנה, חשיבה ושיפור עולם הטבע בעזרת תצפית שיטתית, ניסויים, מודלים לחישוב. חינוך איכותי לצייד את הסטודנטים עם תכונות מוערכות מאוד, אשר מבוקשות על ידי מגוון רחב של מעסיקים ברחבי העולם. בוגרי התואר למדעי החיים, מקבלים את ההזדמנות לרתום את הכישורים והידע הדרושים כדי לתרום תרומה של ממש האתגרים הגלובליים הניצבים בפני האנושות. התחומים אותם ילמדו במהלך התואר נעים בין מדע טהור ויישומים חדשניים לשדות רבים תחומיים חדשים של מדע, רכישת מיומנויות היתקשורת ומחקר יוטבעו לאורך כל המסלול, על מנת להכין את הבוגרים לקריירה מגוונת ומלהיבה מאוד.

למה ללמוד מדעי החיים

מדענים נועדו לחקור את טבע היקום, את תכונותיו, את החיים שקיים בתוכו, ואת החוקים השולטים בהתנהגות של כל החומר. כסטודנט תוכל לחקור את הסוגיות הגדולות להתעמת הפלנטה שלנו כוללים שינויי האקלים, אבחון וטיפול במחלות, אורח חיים בריאים, קיים מזון, ושימור מגוון ביולוגי. חשיבותו של מדע בקביעת רווחתה של החברה שלנו היא מוכרת על ידי תעשייה, עסקים וממשל. UWA מדורגת במקום הראשון באוסטרליה (שנחאי ג'יאו טונג האקדמית דירוג האוניברסיטאות העולמי, 2015) במדעי החיים חקלאות ומתגאה בצוות שנמצאים בקרב המורים ובקרב חוקרים מובילים בעולם. מחקרם יהווה חלק בלתי נפרד של חוויית הלמידה שלך.

מה אפשר ללמוד

הבוגר למדעי החיים מציע מכסה את תחומי המדע המסורתיים, כמו גם תחומים יישומיים ובין תחומיים של מחקר, מגמות מדע, בריאות ורווחת האבוריג'ינים, מדעי החקלאות, האנטומיה וביולוגיה האנושית, ביוכימיה וביולוגיה מולקולרית, בוטניקה, כימיה, מדעי המחשב, ביולוגיה של שמירת טבע, מדע נתונים, מדעי הנדסה, מדע סביבתי, תרגיל ובריאות, גנטיקה, מדעי גיאוגרפיה, גאולוגיה, מדעי הים, מתמטיקה וסטטיסטיקה, מדעי הרפואה, מיקרוביולוגיה ואימונולוגיה, ניהול משאבי טבע, פתולוגיה ורפואת המעבדה, פַרמָקוֹלוֹגִיָה, פיזיקה, פִיסִיוֹלוֹגִיָה, מדע פסיכולוגי, שיטות כמותיות, תקשורת המדע, מדעי הספורט, זוֹאוֹלוֹגִיָה ועוד. 

מעבר התואר

אם אתם מחפשים קריירה מגרה, מאתגרת ומתגמלת, תואר במדעים יקבע לכם את הנתיב הנכון. המיומנויות שמרוויחים כאשר לומדים מדעים, כמו סיבה, לוגיקה, התבוננות, ניתוח, תושייה, יצירתיות, דמיון והתנסות, מהוות את מהותו של חינוך מדעי גדולה מוערכות מאוד מבוקש על ידי מעסיקים. בוגרים יכולים למצוא תעסוקה בארץ בעולם העסקי, התעשייתי והממשלתי, כולל מחקר מדעי. הבוגרים יוכלו לשפר את הזדמנויות הקריירה שלהם עם מחקרים נוספים באמצעות הצטיינות או תואר שני, אשר יתן להם יתרון תחרותי כאשר מגיעים לשוק העבודה ולאפשר להם לנוע לעמדות ניהול גבוהות יותר במקצוע שיבחרו.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון במדעי החיים


לימודים שהם חוויה בפני עצמה

אתם אולי לא תמיד שמים לב, אבל החיים נמשכים סביבכם. אתה יכול לקחת את הכלב שלך לטיול ביום קיץ חם, להספיק לצפות בפרח פתוח, או בלהקת ציפורים שטסה מעל. בכל מקום שאתם פונים יש עדויות לחיים, ואל נשכח את היצורים החיים הכל כך קטנים שצריך מיקרוסקופ כדי לראות אותם. ענף מדעי החיים יכול להציע לסטודנטים שלו ללמוד מדוע יצורי חיים מכונים מדעי החיים. מדען שעובד בתחום מדעי החיים יהיה מעוניין ללמוד יותר על צמחים, בעלי חיים, בני אדם או אורגניזמים מיקרוסקופיים זעירים אפילו. ביולוגיה היא הבסיס של מדעי החיים. זה מוגדר כמחקר של החיים ואיך החיים דברים לשרוד ושינוי. בגלל הביולוגיה מכסה כל כך הרבה היבטים חשובים לחיים, מדענים רבים רואים מדעי הביולוגיה החיים להיות מונחים נרדפים. בסלול זה, אתם תהיו הנציגים לכמה ענפים שונים של מדעי החיים. ואם תמצאון את אחד מהנושאים הללו מעניינים, תוכלו להפוך אותם לקריירה.

אז הנה כמה סיבות ללמוד מדעי החיים:

כדי להגדיל את הידע של מושגים ביולוגיות מפתח, תהליכים, מערכות ותאוריות. כדי לפתח את יכולת הערכה ביקורתית ודיון בנושאים ותהליכים מדעיים. כדי לפתח כישורים מדעיים ודרכי חשיבה מדעית המאפשר לך לראות את הפגמים פסאודו-מדע באמצעי תקשורת המונים. כדי להקנות ידע ומיומנויות שימושיים כי יש צורך ב חיי היומיום. כדי ליצור מודעות גדולות יותר של הדרכים שבן ביוטכנולוגיה וידע למדעי חיים הרוויחו אנושות. כדי להראות את הדרכים שבהן בני אדם השפיעו באופן שלילי על הסביבה ועל היצורים החיים בסביבה. כדי לפתח הערכה עמוקה של המגוון הייחודי של ביומים בדרום אפריקה, בעבר ובהווה, ואת החשיבות של שימור. כדי ליצור מודעות של מה זה אומר להיות אזרח אחראי מבחינת אפשרויות איכות הסביבה וחיים בסגנון שהם עושים. כדי ליצור מודעות לתרומות של מדענים מדרום אפריקה. כדי לחשוף אותך בטווח והיקף לימודים ביולוגיים כדי לעורר עניין וליצור מודעות של התמחויות אפשריות תחומי הלימוד. כדי לספק רקע מספיק למחקרים נוספים וקריירה באחד או יותר של תת-דיסציפלינות הביולוגיות.

ואם תהיתם מה אפשר לעשות עם מדעי החיים אחרי הלימודים? להלן כמה קריירות שבו אתה יכול ללמוד:

אגרונום: מישהו שעובד כדי לשפר את איכות הייצור של גידולים.

מדען מן החי: חוקר רבייה, האכלה וניהול של חיות בית, כגון פרות, כבשים וחזירים.

ביוכימאי: מישהו שחוקר את ההרכב הכימי ואת ההתנהגות של המולקולות המרכיבות את דברים חיים ואת משתמש בידע הזה כדי לנסות להבין את הגורמים למחלות ולמצוא מרפא.

בוטנאי: מישהו העוסק בחקר הצמחים ואת האינטראקציה שלהם עם הסביבה.

ביולוג התפתחותי: חוקר את התפתחות חיה מן הביצה המופרית ועד הלידה.

אקולוג: אדם שמסתכל על היחסים בין אורגניזמים לבין סביבתם.

מדע המזון: מישהו שלומד את כימיים ביולוגיים, ואת האופי הפיזי של מזון, כדי להבטיח שהיא מיוצרת בבטחה, נשמר ומאוחסן, והם גם לחקור כיצד לבשל אוכל יותר מזין ומלא טעם.

גנטיקאי: חוקר שלומד ירושה מבצע ניסויים כדי לחקור את הסיבות ותרופות אפשריות של הפרעות גנטיות תורשתיות וכיצד תכונות מועברות מדור לדור הבא.

הורטיקולטורה: אדם שעובד בפרדסים עם צמחי נוי ושואף לשפר גדל שיטות עבור בעלי הבתים, קהילות ושטחים ציבוריים.

ביולוג ימי: חוקר שחוקר את היחסים בין צמחים ובעלי החיים בים וכיצד הם לתפקד ולהתפתח. הם גם לחקור דרכים כדי למזער את ההשפעה האנושית על האוקיינוס והשפעותיו, כגון מעל דיג וזיהום.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון במדעי החיים


אייר רפואי: מישהו ממחיש ומצייר חלקי הגוף האנושי לשמש בספרי לימוד, פרסומים ומצגות.

מיקרוביולוג: חוקר שלומד אורגניזמים מיקרוסקופיים כמו חיידקים, וירוסים, אצות שמרים חוקר כיצד אורגניזמים אלה משפיעים בעלי חיים וצמחים.

תזונאי: מישהו שנותן ייעוץ ליחידים או קבוצות על נהלים תזונתיים טובים לשמור או לשפר את בריאותם כדי לחיות אורח חיים בריאים.

פלאונטולוג: חוקר שלומד מאובנים של צמחים ובעלי חיים להתחקות ולשחזר אבולוציה, סביבות פרהיסטוריות חיים בעבר.

חוקר תרופות: מדען אשר מפתח תרופות חדשות או שיפור או תרופות מבצעות ניסויים כדי לבחון את ההשפעה של תרופות תופעות לוואי לא רצויות.

פיזיולוג: חוקר שלומד חי פונקציות הפנימיות וצמחים במהלך תנאי נורמלי נורמלי.

מורה למדעים: מי עוזר לתלמידים בתחומים שונים של המדע, בין אם מדובר בבית ספר יסודי, בית ספר תיכון או אוניברסיטה.

סופר המדע: מישהו שכותב ודוחות על נושאים מדעיים, תגליות חדשות או חוקר, או בעיות בריאותיות עבור עיתונים, מגזינים, ספרים, טלוויזיה ורדיו.

וטרינר: מישהו הדואג לבריאותם ורווחתם של בעלי חיים, חיות בית, חיות בפרקי משחק וגני חיות.

זואולוג: חוקר שחוקר את ההתנהגות, אינטראקציות, מקורותיה תהליכי חיים של קבוצות בעלי חיים שונות.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון במדעי החיים
יורם כללי
מכללת אחווה
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765