ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מזכירה משפטית

קורס מזכירות משפטית

תפקידה של המזכירה כבר ידוע לכל כתפקיד מרכזי בכל ארגון או חברה. אנשי המקצוע נמצאים בקרבת מקבלי ההחלטות, נוכחים בישיבות חשובות, מכירים את כל בכירי הארגון הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית וזוכים להימצא בסודות העניינים של כל דבר המתרחש בחברה. כיום כבר תפקידן של המזכירות הפך מזמן לתפקיד מקצועי אשר מיועד לכל תחום ותעשייה בו הוא נמצא וכך גם בתחום המשפטים אשר מחפש מזכירות המתמחות בענף המשפטים הישראלי. לשם כך בדיוק קיים היום קורס מזכירה משפטית בו לומדים המשתתפים כיצד לשלב בין עבודה אדמיניסטרטיבית טובה ללימודי תורת המשפט וכך לעבוד בלשכות משפטיות, מפעלים ארגונים, בנקים וכמובן בבמשרדי עורכי דין. אז אם התעניינתם להשתלב בעבודה יוקרתית ומאתגרת ייתכן כי קורס המזכירות המשפטית מתאים לכם במיוחד וייתן לכם את ההזדמנות להגן על החוק ואזרחים חלשים. את כל הפרטים אודות הקורס מזכירה משפטית החל מתנאי קבלה, תכני לימוד, אפשרויות תעסוקה ועוד, תוכלו לקבל כאן בפורטל לימודים. כל שעליכם לעשות כעת הוא להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי צור הקשר ולסמן את המוסד הרלוונטי עבורכם, או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים ולקבל ייעוץ ראשוני חינם. בהצלחה. 

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מזכירה משפטית

קורס מזכירה משפטית - טיפים, מידע ופרטים על מוסדות לימוד

תפקידה של המזכירה המשפטית

תפקידה של המזכירה ידוע כבר כתפקיד שאינו מסתכם ברשימת הודעות או שמירה על לוח הזמנים של המנהל. בשנים האחרונות תפקיד המזכירות תפס יותר ויותר אחריות מנהלתית כך שהיום ישנם מזכירות ייעודיות לתעשיות בהן הן עובדות. אותם מזכירות עוברות הכשרה אדמיניסטרטיבית אשר מקנה להם את כל הכישורים המוכרים בתחום ניהול משרד כמו שמירה על קשר בין המחלקות השונות, עזרה לצוות הניהולי ברשימת המטלות היומיות, שמירה על תפעול שוטף של המשרד וכמובן עבודה אדמיניסטרטיבית בעזרת יישומי המחשב השונים. אך בנוסף לכך, היום כבר אותןם מזכירות מקבלות הכשרה נוספת, כזו אשר מתאימה לתעשייה בה הן עובדות ומספקת להן את הכלים לבצע שיתופי פעולה או משימות ייעודיות לתעשייה השונה כמון ניתוח טפסים רפואיים, הגדרת אישורי ביטוח, או חתימה ומעבר על טפסים משפטיים. כך לדוגמא תפקידה של המזכירה המשפטית אינו עוסק רק בניהול האדמיניסטרטיבי של המשרד עצמו אלא, לתמוך בניהול טפסים משפטיים יחד עם עורכי הדין, השתתפות בדיונים מקצועיים ואף מתן עזרה בניהול תיקי לקוחות. הכשרה זו מטרתה לעזור לתעשייה להתפתח ולשחרר את אנשי המקצוע מניהול שבשוטף, כך שיוכלו להתעסק אך ורק עם לקוחותיהם. לשם כך הוקם קורס המזכירה המשפטית הנועד לסייע בכך ולהכשיר את אנשי המקצוע הבאים.
 

קורס מזכירה משפטית 

ענף המשפטים היא תעשייה גדולה מאוד בישראל. הדבר מוביל לכך שקיימים אנשי מקצוע רבים בתחום וכן גם משרדי עו"ד או משרדים ממשלתיים אשר נזקקים לשירותיה של המזכירה המשפטית. בעקבות כך נוצר ביקוש גבוהה לאנשי המקצוע ובשנים האחרונות נפתחו עוד ועוד קורסים במבחר מוסדות לימוד אשר מבקשים להכשיר את אנשי המקצוע לשוק העבודה והתעסוקה. מטרת הקורס היא להכשיר את הסטודנטים בכל תחומי שיפוטה של המזכירה המשפטית. הקורס אינו עוסק רק בתפקידים האדמיניסטרטיביים של המזכירה, אלא מכשיר את הסטודנטים בתפקיד מקצועי אשר מסוגל להתמודד עם לקוחות לשרת את מנהלי המשרד ואף לעבוד יחדיו עם צוות המשרד בניהול תיקי לקוחות ואף הגעה לבתי המשפט. במהלך הקורס עוסקים הסטודנטים בעולם המשפט על מנת שהם יוכלו לשרת את המשרד בו יעבדו בצורה הטובה ביותר וכך גם יוכלו לשחרר את בעלי התפקידים הבכירים יותר מלעסוק במשימות מסויימות בתחושה כי מי שעוסק בהם הוא איש מקצוע.

 

תחומי הלימוד בקורס מזכירה משפטית

תוכנית הלימודים של קורס מזכירה משפטית כוללת שיעורים, הרצאות וחומר עיוני רב, המשתלבים יחד עם התנסות מעשית בעבודה מול תוכנות מחשב ייעודית לעולם המשפט, סיורים מקצועיים ועוד. עם זאת, חשוב לדעת כי תכני הלימוד יכולים להשתנות בין המוסדות השונים ולכן יש לבדוק מספר מוסדות כדי לוודא מה המוסד המתאים לכם ביותר. תכני הלימוד אותם לומדים במהלך הקורס עוסקים בנושאים כגון: דיני עבודה, דיני קניין, דיני עונשין, דיני חוזרים, ניהול משרד, דיני תאגידים, מונחים שגורים בעולם המשפט, היכרות עם יישומי מחשב, מבוא והכירות עם מערכת המשפט בישראל, אנגלית משפטית, דיני מעמד אישי, אכיפת החוק, שימוש בתוכנות משפטיות, דיני שטרות, משרד עורך דין, שימוש באתרי מידע משפטיים, אבטחת מידע, שמירת הפרטיות, ארגון וניהול המשרד, הכרת מאגרי משפט ממוחשבים, כתיבה מנהלית, הנהלת חשבונות במשרד, רישום פרוטוקולים, תכתובת עסקית, תכתובת משפטית ועוד.
 

איפה לומדים קורס מזכירות משפטית?

המזכירה המשפטית הינו מקצוע מבוקש במיוחד בשוק התעסוקה בישראל. ישנם משרדים רבים שמבקשים להעסיק מזכירות משפטיות ואף גם משרדים ממשלתיים שמשתמשים בידע של המזכירות המשפטיות בדינים וחוק, כמו גם חוקי השמירה על פרטיות. בשל כך, בישראל קמו מספר מוסדות הפזורים ברחבי הארץ אשר מעבירים את קורס המזכירה המשפטית ומספקים לכל המעוניינים את האפשרות להצטרף לענף המשפטים הישראלי. להלן מגוון מוסדות הלימוד המעבירים קורס מזכירה משפטית בפורטל לימודים:



מכללת אינטלקט אקדמון - חטיבת מנהל ותעשייה - הלימודים מתקיימים במפרץ חיפה צומת ק. אתא.
מכללות פאר ותפנית - בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983 - הלימודים מתקיימים בחולון וראשון לציון.
המכללה האקדמית גליל מערבי - הגעת למקום הנכון! - הלימודים מתקיימים בעכו.
מכללת מאסטר קולג´ - הלימודים מתקיימים בחיפה.
המכללה המשותפת - מרוויחים קריירה - הלימודים מתקיימים בנתניה, מפרץ חיפה, חדרה וסכנין.
המכללה הרב תחומית - מכללה להכשרה מקצועית, הלימודים נערכים בערב בלבד - הלימודים מתקיימים בחיפה וקריית ביאליק בשעות הערב בלבד.
המכללה לניהול - הלימודים מתקיימים בחדרה ובנתניה.
מכללת אשכולות - הלימודים מתקיימים בירושלים, זכרון יעקב, קריית שמונה ומבואות החרמון.

מיהו קהל היעד לקורס מזכירה משפטית?
קהל היעד לקורס מזכירה משפטית, הוא למעשה כל אדם שמעוניין להצטרף לענף המשפטים בישראל, ללא הצורך לעבור תואר ראשון במשפטים, או במידה והוא עדיין מתלבט לגבי המקצוע והלימודים ורואה בעבודה כאופציה של התנסות מעשית. כמו-כן המקצוע (ולכן גם הקורס) מתאים בעיקר לאנשים המעוניינים לעבוד במקום קבוע, בעל סדר וארגון ולא לחשוש מעבודה כעצמאי. הקורס אף מתאים למועמדים המעוניינים לעבור הסבת מקצוע, לעבוד בתפקיד שאינו מצריך לעבוד על הרגליים, לאנשים המחפשים עבודה בשעות קבועות ולהורים אשר נאלצים להתמודד עם לקחת את הילדים מהדן או בית הספר.

 

מהם תנאי הקבלה לקורס מזכירה משפטית?

תנאי הקבלה לקורס יכולים להשתנות לפי בחירה של כל הנהלת מוסד לימודים כזה או אחר. עם זאת, לרוב לא מדובר בקורס אשר מציג למומעדים תנאים מחמירים ועיקר מוסדות הלימוד דורשות כי המועמדים יהיו בעלי 12 שנות לימוד, בנוסף למעבר של ראיון \ מבחן קבלה, אשר יוכל לבדוק את מידת התאמת של המועמדים השונים למוסד הרלוונטי ואת רמת מוכנותם להתקבל ללימודים ולעסוק בתחום. כמו-כן, בשל העובדה שמדובר בעבודה עתידית, אשר תדרשו מאנשי המקצוע לקרוא ולהבין פסקי דין, ישנם מוסדות לימוד אשר ידרשו כי המועמדים ללימודים תהיה שליטה מובהקת בשפה העברית ואף הצגת הוכחה כי עברו את מבחני הבגרות ל-2 יחידות עברית ובגרות באנגלית בהיקף של 3 יחידות לפחות.

 

משך הלימודים בקורס מזכירה משפטית

בהתאם לתוכנית הלימודים לקורס מזכירה משפטית שיכולה להשתנות ממוסד אחד לשני, כך יכול להשתנות משך הלימודים לקורס מזכירה משפטית. הסיבה העיקרית לכך היא כי ישנם 2 מסלולי לימוד אפשריים כאשר המסלול הראשון נעשה מטעם משרד הכלכלה ונחשב למקיף וארוך יותר ונפרש בין 200 ל-450 שעות לימודים אקדמיות ואילו המסלול המקוצר יותר שנעשה במסגרת מוסד הלימודים עצמו ואורך כ-40 שעות לימוד אקדמיות בלבד. בנוסף לכך מוסדות הלימוד מעריכים כי חלק רב מהסטודנטים שלהם נחשבים לאנשים עובדים או "הורים במשרה מלאה" ולכן מאפשרים לסטודנטים לבחור בין קורס מזכירות משפטית בלימודי בוקר, לסטודנטים שפנויים בשעות הבוקר ועסוקים אחרי הצהריים, ולימודי ערב לאנשים עובדים. 


 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי הקורס

בוגרות ובוגרי הקורס מזכירה משפטית יזכו להשתלב בצוותי המשפטים בבתי עסק שונים, בין אם פרטיים, ציבוריים או ממשלתיים. מזכירות בחירות יכולו גם להתקדם למשרה של מנהלות לשכה ואף לפקח על תפקוד העובדים בחברה. התעשיות השונות אשר מחפשות את אנשי המקצוע הנ"ל הם לשכות משפטיות של כל המשרדים הממשלתיים, בבנקים השונים, במפעלים וארגונים שונים. כמו כן, חשוב לציין כי בוגרי הקורס זכאים לקבלת תעודת גמר מקצועית מטעם המוסד בו למדו ואף מטעם משרד הכלכלה במידה ובחרו במסלול ברחב.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מזכירה משפטית
מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה הרב תחומית
מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה מלמדת ב: חיפה, קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: חיפה, קרית ביאליק.
המכללה לניהול - קמפוס נתניה
המכללה מלמדת ב: חדרה, נתניה.

המסלול נלמד ב: חדרה, נתניה.
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה לניהול - קרית ביאליק
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה מלמדת ב: קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: קרית ביאליק.
המכללה לניהול ופיננסים
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה לניהול וקריירה
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
יורם כללי
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
מכללות פאר ותפנית - חולון
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
המכללה מלמדת ב: חולון, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: חולון, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

12 מסלולים

מפת הגעה

2 ממליצים
בוחרים בדרך המקצועית!
מכללות פאר ותפנית - ראשון לציון
בוחרים בדרך המקצועית!
המכללה מלמדת ב: חולון, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: חולון, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

18 מסלולים

מפת הגעה
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול און ליין
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול חיפה
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ספורט - בריאות - הגשמה
מכללת אשכולות
ספורט - בריאות - הגשמה
המכללה מלמדת ב: זכרון יעקב, ירושלים, קרית שמונה.

המסלול נלמד ב: ירושלים, ירושלים, זכרון יעקב, קרית שמונה.
קורסים והשתלמויות
מכללת כיוון
קורסים והשתלמויות
המכללה מלמדת ב: אשדוד.

המסלול נלמד ב: אשדוד.
מכללת מאסטר קולג´
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה.
הרשת המובילה להכשרה מקצועית
שרוטל
הרשת המובילה להכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: חולון, כפר סבא, פתח תקוה, ראשון לציון, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חולון, כפר סבא, פתח תקוה, ראשון לציון, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא קורס מזכירה משפטית
המזכירה המשפטית
המזכירה המשפטית
בין אם הם נקראים עוזרים משפטיים או מזכירות משפטיות, אנשי מקצוע אלה מקלים על עבודתו של העורך דין קל על ידי ביצוע המשימות הניהוליות הדרושות כדי להפוך משרד עורכי הדין לעבוד בצורה חלקה. ...המשך
מהו בדיוק קורס מזכירה בכירה
מהו בדיוק קורס מזכירה בכירה
תחום ניהול המשרד והמזכירות מחשב לתחום רחב שיש לו גם תת-קטגוריות כשאחת מהן היא מזכירות בכירה. מהו ההבדל? האם ניתן להתחיל כמזכירה בכירה? ומהם תנאי הקבלה לקורס? ...המשך
מזכירות משפטית - הבחירה הנכונה
מזכירות משפטית - הבחירה הנכונה
מקצוע המזכירות המשפטית מכיל בתוכו מקצוע מאתגר, מגוון ומספק אשר בעל נפח מקצועי משמעותי בחברה בה נמצא בעל המקצוע כשהאחראיות משתנה בהתאם לתיקים והמקרים שמגיעים למשרד. ...המשך
איך מתנהל קורס מזכירות משפטית?
איך מתנהל קורס מזכירות משפטית?
תמיד רציתם להשתלב במערכת המשפט הישראלית, אך אתם עדיין לא בטוחים כי לימודי תואר ראשון מתאימים עבורכם? כיום ישנה אופציה ללמוד קורס מזכירות משפטית בו תוכלו לרכוש ידע אודות התחום ולעבוד לצד עורכי דין. ...המשך
מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה
מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה
תפקידה הקלאסי של המזכירה הוא למעשה תפקיד הדומה באחריותו לפקידה, העונה לטלפונים, מוודאת כי לו"ז העבודה מתבצע כראוי ומבצעת משימות יומיות העוסקות בניהול השוטף. לעומתה תפקידה של המזכירה הבכירה הוא תפקיד ניהולי המחזיק באחריות גדולה. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765