ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

טכנאי מיזוג אוויר

טכנאי מיזוג אוויר
ישראל שאזרחיה סובלים לא פעם מאקלים חם ולח, ישנו שימוש ההולך וגובר בגופי קירור ומזגנים בבתים ומשרדים באופן שוטף כמעט בכל תקופות השנה. חברת החשמל מפרסמת מדי שנה את השימוש בישראל ומסבירה כיצד צריכת החשמל מגיעה לשיאים חדשים כמעט בכל שנה, בעיקר בימי חמסין קשים משום שכל תושב בארץ מבקש עבור ביתו התקנה של מזגן אחד לפחות. מכאן ניתן להסיק כי אנשי המקצוע בתחום, אשר אחראים על פעולות ההתקנה, התיקון והתחזוקה, אינם סובלים ממחסור בתעסוקה כך שמדובר במקצוע דינמי ומעשי אשר מתאים לאנשים שמתעניינים באלקטרוניקה וטכנולוגיה. אם גם אתם התלבטתם לגבי לימודי טכנאות מיזוג אוויר, בפורטל לימודים תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי עבור המקצוע החל ממוסדות הלימוד ועד לתנאי הקבלה וכדומה. על שעליכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי "צור קשר" וצוות פורטל לימודים ישמח לחזור אליכם בשעות הקרובות. כמו-כן תוכלו להתקשר ישירות למוקד הייעוץ של פורטל לימודים לקבלת כל המידע הרלוונטי אודות תחום הלימודים בייעוץ ראשוני בחינם. בהצלחה

 
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס טכנאי מיזוג אוויר

קצת מידע על קורס טכנאי מיזוג אויר

מערכת החימום, המיזוג והקירור היא מערכת שמטרתה לשלוט על הטמפרטורה, הלחות ואיכות האוויר הכוללת בחדר בו היא ממוקמת. המערכת מיזוג האוויר הראשונה נבנתה כבר בשנת 1902! ועל ידי בקרת האקלים, מערכת הקירור מאפשרת להעביר מזון, תרופות ,פריטים מתכלים וכמובן גם דואגת לרווחתו של האדם בתנאי קור וחום. בישראל, כיאה למדינה מזרח תיכונית, האקלים המדברי והחום אשר פוקד אותה ברוב הימים ומכאן התלות של מרביתנו במזגן היא גבוהה במיוחד, בין אם בחדר השינה ובין אם במקום העבודה. כתוצאה ישירה מכך, טכנאי מיזוג האוויר נהנה מדרישה גבוהה בשוק העבודה. המזגנים נמצאים בשימוש תכוף ולכן נוטים להתקלקל או נדרשים לתחזוקה שוטפת, דבר שהופך את ישראל לגן עדן לטכנאי מזגן. אין ספק ששוק העבודה אינו חסר בביקושים לטכנאי מיזוג אוויר, כשבמסגרת עבודתו, טכנאי מיזוג האוויר עוסק בשלל פעולות כגון: חיבור קווי אספקת מים, התקנת מערכות קירור ומיזוג האוויר על ידי שימוש בשרטוטים ומפרטים, התקנת חיווט חשמלי ובקרים ובדיקת תקינותם, צינורות אויר ורכיבים שונים, בדיקת רכיבים תקולים ותיקונם או החלפתם, בדיקה ותחזוקה של מערכות קירור עבור הלקוחות ועוד.

תנאי קבלה ודרישות השכלה לקורס טכנאי מיזוג אוויר

למרות שטכנאי מיזוג האוויר יכולים ללמוד את הכישורים הדרושים לעבודה שלהם בעבודת שטח בהתמחות תחת איש מקצוע, המעסיקים מעדיפים לשכור אנשי מקצוע שסיימו את תכנית ההכשרה הפורמלית. מוסדות הלימוד אומנם יכולים לשנות את תנאי הקבלה אך התנאים המקובלים לכניסה לקורס הם ל-11 שנות לימוד ולעבור ראיון קבלה קצר מול נציגי המוסד הנבחר כדי לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד למוסד הלימודים. עם זאת, כדי באמת להצליח בשוק העבודה, על המועמד לקורס יש לוודא כי הוא בעל מספר מיומנויות וכישורים שכן בלעדיהם הוא לא יצליח להתמודד עם הדרישות שהמקצוע דורש.

להלן מספר מיומנויות שצריכים להכיר עוד לפני שנגשים לקורס טכנאי מיזוג אוויר:

ידע של נתונים טכניים: טכנאי מיזוג אוויר נדרש להיות בעל ידע והבנה גבוהים של נתונים טכניים הכולל בין היתר מפרטים, שרטוטים ועוד ולכן המועמדים נדרשים להגיע עם ידע מסויים והבנה כללית בקריאת נתונים טכניים. 
ידע של מערכות ובקרות: בדומה לקריאת נתונים טכניים, המועמדים לקורס נדרשים להיות מסוגלים להתמודד עם מערכות בקרה כדי שלאחר מכן יוכלו להבין את תהליכי חימום מים, חימום קיטור, מיזוג אוויר, קירור מים וכו'.
מיומנויות תקשורת: טכנאי מיזוג אוויר נדרש להיות בעל מיומנויות תקשורת איכותיות שכן הוא יידרש להסביר את עצמו כראוי ללקוחותיו במדיה ויידרש לטפל בתקלה, להכין דוחות ולהעביר הוראות לעובדים שתחת אחריותו.
מיומנויות מחשב טובות: במהלך העבודה, טכנאי מיזוג אוויר נתקלים לא מעט במקרים בהם הם נדרשים לעבוד עם מערכות הפעלה ממוחשבות, ולכן הם נדרשים להגיע עם יכולות בסיסיות של הכרת המחשב. שכן אחרת הם לא יידעו להתמודד עם הטכנולוגיה הממוחשב בתחום מיזוג האוויר.

לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים טכנאי מיזוג אוויר



מודעות לבטיחות: כולנו מכירים את קופסאות הקירור העצומות בהם משתמשים לקירור חדרים, אוכל וכדומה, לכן, כאשר מדובר במתקנים גדולים וכבדים, המועמדים נדרשים להיות בעלי מודעות גבוהה לבטיחות שכן יבוא היום והם יידרשו להתקין את קופסת הגז על קיר חיצוני בבניין, להעביר מקררים ולעבוד עם מכשירים חשמליים.
מיומנויות לפתרון בעיות: כטכנאי מיזוג אוויר, אתם תידרשו להגיע לביתו של לקוח, לשמוע שהמזגן לא עובד וכעת למצוא את הבעיה לשם הבנת הפתרון. לכן, המועמדים הניגשים לקורס מיזוג אוויר צריכים להיות מיומנים בהתמודדות עם תקלות כאלה ואחרות על מנת שיבוא היום והם יוכלו לעשות את התהליך למציאת הבעיה והתמודדות עימה ללא חשש וכניסה ללחץ וכך לקבוע במהירות ממה הבעיות נובעות.
כישורי שירות לקוחות: בסופו של דבר טכנאי מיזוג האוויר הוא איש שירות וככזה הוא נדרש להיות סבלני ומכיל עבור לקוחותיו שדואגים כי עוד רגע הם יתעלפו מהחום. הם נדרשים להיות מסוגלים להסביר כיצד המערכות עובדות או אילו סוגים של תיקונים נדרשים לבצע, לתת מענה לשאלות הלקוחות ולהיות בקשר על מנת שיוכלו לשמור לעצמם לקוחות חוזרים.
מיומנויות לימוד גבוהות: משום שמדובר בתחום טכנולוגי, אשר משתנה ומתחדש אחת לכל כמה שנים, טכנאי מיזוג האוויר המעוניין להצליח בתחום עבודתו נדרש להיות בעל מיומנויות לימוד גבוהות שכן הוא יידרש להכיר את כל הטכנולוגיות החדשות בתחומו ולפעמים אף לעבור את לימודי הטכנאות שוב כאשר ישנם מכשורים או השתלמויות חדשות שעדיין לא הכיר, כדי להיות הטוב בתחומו.
 

תכנית הלימודים בלימודי טכנאי מיזוג אויר

תכנית הלימודים של קורס טכנאי מיזוג אוויר יכולה להשתנות ממוסד למוסד, כאשר הדבר תלוי בהיקף החומר הנלמד. הסטודנטים לומדים במהלך הקורס מגוון של נושאים בשיעורים עיוניים והתנסויות מעשיות בכוונה לקבל ניסיון מסוים והיכרות עם האביזרים שאיתם יעבדו כאנשי מקצוע. בין הנושאים הנלמדים בקורס ניתן למצוא: תרמודינאמיקה, מנועי חשמל, הרכבת מערכות מיזוג אוויר, בניית יחידות קירור מסחריות, בניית מערכות פיקוד ובקרה אלקטרוניות ליחדות מסחריות, ויסות טמפרטורות, אבחון תקלות, בדיקת מערכות פיקוד אלקטרוניות, בניית מתקן קירור בסיסי, בקרה אלקטרונית למזגנים, יסודות החשמל, חישובים בסיסיים, מיזוג מסחרי ותעשייתי, תחזוקת מזגנים, מדחסים, שלבי האבולוציה של המזגנים, עומסי חום, מנועי מזגנים, סוגי מקררים, ויסות ועוד. משך הלימודים גם הוא יכול להשתנות לפי היקף החומר, אך בממוצע נע בין חמישה לשמונה חודשים לפי מסלולי בוקר מרוכזים או מסלולי ערב בפריסה נרחבת יותר. בסיום הקורס, הבוגרים אשר יסיימו את כל הדרישות והמבחנים בקורס, יקבלו תעודת גמר בטכנאות קירור ומיזוג אויר מטעם המוסד בו למדו ומשרד הכלכלה והתעשייה.
 

חובות עבודה של טכנאי מיזוג האוויר

כמה מחובות העבודה הטיפוסיים של טכנאי מיזוג האוויר כוללים: בחינת שרטוטים, התקנת מערכות מיזוג אוויר, בדיקת מערכות לתפקוד תקין, ביצוע תיקוני חירום, שמירת כלים, הזמנת חומרים מתכלים, וביצוע התאמות שיגרתיות על מנת למקסם את היעילות תפעולית. הם יכולים גם להקליט נתונים, כאשר הם בודק מערכות, כגון טמפרטורה של ציוד, צריכת דלק ושעות פעילות. טכנאי מיזוג אוויר הם גם משמשים כאנשי מכירות לעיתים קרובות כאשר הם יכולים להמליץ על מגוון מערכות מיזוג שונות, לספק ייעוץ עבור החברה בה הם עובדים ויכולים למכור חוזי שירות ללקוחות על מנת להבטיח קשרים עם לקוחות לטווח ארוך.

אפשרויות תעסוקה של בוגרי קורס טכנאי מיזוג אוויר

תחום טכנאי מיזוג האוויר הינו אחד התחומים המבוקשים במדינתנו החמה ונדמה שהוא תמיד סובל ממחסור באנשי מקצוע. במהלך הלימודים יפנו מוסדות הלימוד את התלמידים שלהם לאפשרויות עבודה פוטנציאליות עבורם אשר מופיעות במאגרי המידע שלהם. כמו כן, ניתן לספק שרותי טכנאי שירות לחברות שונות או לאנשים פרטיים כעצמאיים או כשכירים, או לפתוח עסק המתקין ובונה מערכות מיזוג אוויר. בנוסף לכך מועמדים בעלי רקע בחשמל שנרשמו לקורס, יכולים גם ליהנות מקורס מקוצר יותר.
 

לסיכום, ניתן לומר שעבודתו של טכנאי המזגנים לא תיעלם בעשורים הקרובים כאשר בזמן שאנשי ההייטק חוששים כי בעתיד יחליפו אותם מחשבים, לכל אדם שעוסק בתחום זה אין חשש ממכשור מקצועי שיחליף אותו שכן עדיין לא מצאו תחליף לאיש שירות איכותי.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס טכנאי מיזוג אוויר
קריירה במקצועות המבוקשים
MBC - המכללה לטכנולוגיה ומדעים בחצור הגלילית
קריירה במקצועות המבוקשים
המכללה מלמדת ב: חצור הגלילית.

המסלול נלמד ב: חצור הגלילית.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765