ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון בעיצוב פנים

עיצוב פנים גם עשוי להיקרא אדריכלות פנים, או לימודי עיצוב חלל, אף הכוונה היא זהה, בכול המקרים מתייחסים אל לימודי עיצוב אשר מתייחסים לעיצוב מגוון חללים פנימיים – בין אם מדובר בבית פרטי, משרד, מקום ציבורי, בניין מוסדי וכדומה. תחום עיצוב הפנים מתייחס אל העיצוב ברמת השלם, ברמת ההתייחסות לפרטים הגדולים והבולטים ביותר ועד רמת ההתייחסות לפרטים הקטנים ביותר. אי לכך, אם גם אתם מבקשים ללמוד תחום בעל מעוף ויצירתיות לבלי סוף, תחום שמאפשר עבודה מול מגון נרחב של עובדים - הרי שגם אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא אודות תואר ראשון בעיצוב פנים, ולו על מנת שתוכלו להבין יותר לעומק במה בדיוק דברים אמורים.
נשארו שאלות, מבקשים הבהרות נוספות ומבקשים ייעוץ מקצועי ייחודי בתחום? אל תהססו לפנות אלינו כאן בפורטל הלימודים ופשוט לקבל מענה הרבה יותר נרחב ומפורט – למשל אודות ההבדל שבין תואר ראשון בעיצוב פנים לבין קורס בתחום וכדומה. לאור כל זאת, אם גם אתם מתלבטים האם לימודי עיצוב פנים אכן מתאימים לכם ואם גם אתם מבקשים להבין יותר לעומק במה דברים כרוכים, המאמר הזה מיועד עבורכם.
תעודת זהות תואר ראשון בעיצוב פנים
תנאי קבלה
  • ברוב המוסדות אין צורך בציון פסיכומטרי, אלא מספיק לעבור ראיון קבלה, מבחן כניסה ולהחזיק ב12 שנות לימוד. כמו כן, יש מקומות שגם ידרשו לראות תיק עבודת, אך פה מדובר במקרים פחות מוכרים, וזאת מתוך ההבנה שתחום זה דורש לימודים מקיפים, לפני שניתן להגיש בו תיק עבודות ראוי.
משך לימודים
  • רוב הלימודים מתפרשים על פני ארבע שנים, כאשר לרב מדובר בימי לימוד מלאים.
שכר ממוצע
  • בגדול ככול שמעצב פנים בעל יותר ניסיון ורזומה יותר חיובי, כך השכר שלו עולה בהתאמה. עם זאת, באופן כללי השכר הממוצע של מעצב פנים שמחזיק בניסיון של עד חמש שנים ינוע בין 5 לבין 9 אלף ₪, וכאשר מדובר בניסיון שנע מעל לחמש שנים, הרי שכבר ניתן לצפות למשכורת שנעה בין 10 לבין 15 אלף ₪.  כמו כן יש לדעת שהמשכורת עבור עיצוב עסקים ומטבחים עשויה להיות מעט יותר גבוהה.
תכונות אופי
  • מי שמבקש לעבור לימודי תואר ראשון בעיצוב פנים, צריך להיות טיפוס יצירתי, טיפוס שיודע לעמוד בלחצים, טיפוס שאוהב אנשים, טיפוס פדנט ורציני, טיפוס שיודע לחשוב מחוץ לקופסה, טיפוס בעל חזון, טיפוס שמוכן להשקיע ארבע שנות לימודים, טיפוס שיודע לשווק את עצמו (נקודה שניתן להתמחות יותר אט אט עם הניסיון), טיפוס שמבקש מקצוע שלרגע אינו משעמם ולבסוף נציין שמי מי שעמוד ללמוד לימודי תואר ראשון בעיצוב פנים, גם צריך להיות אדם עם ראש על הכתפיים וניצוץ בעיניים.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון בעיצוב פנים

תואר ראשון בעיצוב פנים

תואר ראשון בעיצוב פנים מהווה את חוליה המקשרת בין רצוי למצוי, בין חזון לתוכנית עומדת, בין צרכים לבין אנשי מקצוע וחומרים ובין צרכים לבין מענה פרקטי ועיצובי, כאשר יחסי הגומלין שבין מענה פרקטי לעיצובי - תמיד באים לידי ביטוי חכם וקשוב אצל מעצב פנים מוצלח. 

לימודי תואר ראשון בעיצוב פנים

לימודי תואר ראשון בעיצוב פנים מתייחסים אל מגוון נדבכים אשר בהם הסטודנט צריך לשלוט, כאשר לרוב נהוג לחלק את מגוון הנושאים לשלוש קטגוריות ספציפיות. כך למשל מוטב להתחיל עם הכלים עבור בניית הקונספט הנכון ביותר עבור כלל צרכי עיצוב וחלל, דרך הבעת הרעיון באופן המוחשי ביותר - אם באמצעות בניית מודל מקרטון ביצוע ואם ע"י בניית המודל באופן ממוחשב או איור דו ממדי.
 לאחר מכן נלמדים מגוון עקרונות תיאורטיים אשר נוגעים באופן נרחב הן ליצירת אווירה, מרחב, שימושים וצרכים פרקטיים והן בהטמעת תשתיות, תרחיש משתמש, ארגונומיה וכדומה, כאשר בסוף השלב הסופי, בדרך כלל מתייחסים אל חומריות, טקסטורות, בניית אווירה, הכרת בתי עסק, חומרים, גופי תאורה ושלל אמצעי פרקטיים נוספים עבור הגשמת יעדים קונספטואליים.
לאור כל זאת, ניתן להבין מדוע לימודי תואר ראשון בעיצוב פנים מתמשכים לרוב על פני ארבע שנים, וזאת כי לצד העובדה שיש להספיק חומר רב, גם יש להתחיל להתנסות באופן פרקטי בתחום מעשי ויצירתי מעין זה, ועל כן לא ניתן לעבור לימודים מעין אלו מבלי לצרוך ניסיון בסיסי אשר מתעצם בזכות לא מעט תרגול מהותי בשלל השיעורים השונים.

תכני הלימוד בתואר ראשון בעיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים לא פעם מתייחסים אל בניית קונספט, הכרת מוצרים וחומרים אשר יישרו קו עם הרעיון הכללי, הכרת דרכי עבודה של מגוון אנשי מקצוע כגון חשמלאים או גננים, היכרות מעמיקה על שלל חידושי התפישות העיצוביות, הטכנולוגיות  ומגוון החידושים בתחום, כאשר לכל אורך הדרך נהוג להתייחס אל מגוון נתונים חיוניים משלימים, כגון צרכי השוק ומגמות חברתיות.
רגע לקראת שנעבור על תכנים יותר קונקרטיים, נעצור לציין שלימודים מעין אלו כוללים לא מעט סדנאות, התנסות מעשית, פרויקטים מעשיים, הקמת תערוכות, תחרויות ובאופן כללי מגוון אירועים. להלן הצצה על תכנית הלימוד אשר מועברת באופן כזה או אחר בשלל מוסדות הלימוד אשר מתמחים בלימודי תואר ראשון ללימודי עיצוב פנים:
•הכרת יסודות התפישה שמאחורי ההשראה שאמורה להניע כל פרויקט
•תכנון מושכל של קונספט לצד יצירת פרוגרמה מעשית
•תולדות האדריכלות
•שיטות ניתוח אדריכליות
•עבודה מול תוכנות מחשב מתקדמות 
•נגישות
•פיתוח יכולת מחקרית
•פיתוח שלל יכולות לקראת המחשת הרעיון הכללי
•היכרות מעמיקה עם כלל החומרים, הטכנולוגיה והחידושים החמים ביותר בתחום העיצוב – הן מהבחינה העיצובית והן מהבחינה הפרקטית.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון בעיצוב פנים


איפה לומדים תואר ראשון בעיצוב פנים?

כיום כבר מספר שנים שכן ניתן ללמוד לימודי תואר ראשון גם בעיצוב פנים, ושלימודים אלו לא רק מועברים במסגרת קורסים. אי לכך, טוב להכיר את רשימת המוסדות הבאה אשר מתמחה בתחום:
•מכללת אורט סינגאלובסקי
•שנקר - המכללה להנדסה ולעיצוב
•המכון טכנולוגי חולון
•מכללת הדסה ירושלים
•אדריכלות - אוניברסיטת אריאל
•האקדמיה בבצלאל
•המכללה למינהל
•אדריכלות ועיצוב פנים לתעודה - מכון אבני
•מכללת ביטוי

מיהו קהל היעד לתואר ראשון בעיצוב פנים?

קהל היעד האידאלי עבור לימודי עיצוב פנים הנו ציבור של גברים ונשים אשר מבקשים מקצוע שירגש, שיעניין ושילהיב אותם בכול פעם מחדש, וזאת כי יש לקחת בחשבון שתחום כגון עיצוב פנים הנו תחום ייחודי, ולו כי אין עבודה אחת אשר דומה לשנייה, למרות שעל הדרך כן מחזקים מגוון יכולות ולמדים להכיר שלל לקוחות אשר עשויים להזדקק, או יותר נכון לרצות בשירות מעין זה. אי לכך, לימודים מעין אלו מתאימים הן עבור בעלי ניסיון בעיצוב והן עבור קבוצת אנשים ללא שום ניסיון, וזאת כי הרבה פעמים הדבר היחיד שנחוץ בתחום רב גוני מעין זה הנו פשוט מאוד רצון לצד ניסיון רב. 

מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון בעיצוב פנים?

ראשית נציין שכל מוסד לימודי עשוי להציב תנאי לימוד מעט שונים, אך באופן כללי יש להציג תעודת בגרות מלאה, לעבור ראיון קבלה, לעבור מבחן קבלה, ואף יש מקומות שגם דורשים להציג תיק עבודות. עוד ראוי לציין שמי שמבקש ללמוד מעט מראש אודות התואר, או מי שמבקש עזרה בהכנת תיק העבודות, או שפשוט מבקש להיכנס לראש בטרם הלימודים, מוזמן לעבור הכנה מקדימה אשר מעניקה טעימה ראשונית לצד עזרה מקצועית, וזאת על מנת לצלוח כהלכה את מבחני הקבלה.

משך הלימודים בתואר ראשון בעיצוב פנים

כיוון שמדובר בלימודי תואר ולא בלימודי קורס, יש להיות מוכנים לכך שלימודים מעין אלו דורשים בין שלוש לבין ארבע שנים.

תעודה/הסמכה מקצועית לבוגרי התואר

בתום הלימודים הסטודנטים יוצאים עם תעודת תואר ראשון בלימודי עיצוב פנים וכמובן שככול שמוסד הלימודים יותר מרשים ושתיק העבודות יותר מושקע, כך סיכויי הקבלה בעולם התעסוקה גדלים באופן מהותי, כלומר אחוזי ההצלחה להתברג נכונה בתחום מרתק ויצירתי מעין זה הופכים להרבה יותר מציאותיים.

אפשרויות תעסוקה לבוגרים

בוגרי לימוד תואר ראשון בעיצוב פנים עשויים למצוא יחסית בקלות הזדמנויות תעסוקה הן כעצמאיים והן כשכירים, הן במגזר הפרטי והן במגזר המוסדי, כאשר בפניהם יעמדו מגוון נרחב של תפקידים מרתקים ומספקים. כך למשל הם יכולים לעצב משרדים, מקומות ציבוריים, מקומות מוסדיים, בתים פרטים, שלל תערוכות וכדומה, כאשר טוב לדעת שתמיד ישנה האופציה לחבור אל משרדים גדולים אשר מתמחים בתחום עיצוב פנים. בנוסף, גם ראוי לדעת שמי שירצה יוכל לבחון קבלה אל לימודי תואר שני בעיצוב פנים, כך שמדובר בתחום בו תמיד יש לאן להתפתח.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בעיצוב פנים
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765