ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי הנדסאי מכונות

לימודי הנדסאי מכונות מעניין אותך?


לימודי הנדסאי מכונות יכשירו אתכם לעמוד בחוד החנית של התעשייה הישראלית ועם סיומם תוכלו להשתלב במגוון רחב של תעשיות בתחום המזון, הפלסטיקה, הרכב וההיי-טק ובתפקידי מפתח חיוניים לפיתוח, מחקר, תכנון ויישום מערכות טכנולוגיות מורכבות. במהלך הלימודים, יכולים הסטודנטים לבחור בין מספר התמחויות שיאפשרו להם למקד את כיוונם התעסוקתי לתחומי המכונות, המחשבים, החשמל והאלקטרוניקה ועוד.

כאן בפורטל לימודים דאגנו לרכז את כל המידע על התחום במקום אחד החל ממידע כללי על הנדסאות מכונות, דרך פרטים על תכניתה לימודים ונושאי לימוד עיקריים ועד לתנאי קבלה ואפשרויות התעסוקה המצפות להנדסאים עם תום הלימודים. לקבלת ייעוץ טלפוני ניתן להתקשר למוקד היועצים שלנו או להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בתוך מספר שעות. כמו כן, בתחתית המאמר תוכלו למצוא מגוון מוסדות מקצועיים להכשרת הנדסאים, להם תוכלו להשאיר פרטים באופן ישיר.

להבין איך העולם שסביבכם פועל

אם נתאר זאת ממעוף הציפור, אז הנדסת המכונות הינה דיסציפלינה מעולם ההנדסה הנובעת מן הצורך האנושי הבסיסי להעניק מענה לשלל צרכים שונים העולים בחיי היומיום. במסגרת דיסצפינה זו, נרתמים אנשי מחקר ופיתוח אלו במטרה לעצב ולייצר שלל מכשורים שונים המבוססים על מערכות מכניות ואלקטרוניות. כדי לעשות זאת, על המהנדסים וההנדסאים מוטלת החובה להבין את הכוחות הפועלים, לבחון את הפונקציונליות של הפיתוח, האסתטיקה ועוד.

למעשה, הטכנולוגיות השונות המלוות אותנו הן כולן ככולן פרי מוחם היצירתי של אנשי מחקר, ייצור, תכנון ופיתוח שהביאו להישגים אלו בזכות תושייתם ויכולתם למצוא פתרונות מתקדמים למגוון רחב של תחומים. את תרומתם ניתן לראות במגוון מערכות ומכשורים החל ממיקרוגל ועד לרכבים ומשאיות.
תעודת זהות קורס לימודי הנדסאי מכונות
תנאי קבלה
  • ההרשמה ללימודי הנדסאי מכונות מותנית בהצגת תעודת בגרות מלאה הכוללת מתמטיקה ואנגלית ברמת של 3 יח"ל ועברית והבעה ברמת 2 יח"ל.
  • בנוסף בכל מכללה ייתכנו שלבי קבלה נוספים הכוללים ראיון קבלה ומעבר בחינות לצורך בדיקת מידת ההתאמה למסלול.
    לאלו שאינם עומדים בתנאי הקבלה מומלץ לבדוק האם ישנה האפשרות למכינה קדם אקדמית, כמו כן מועמדים בני 35 ומעלה יכולים להירשם לתכנית עם 12 שנות לימוד בלבד.
משך לימודים
  • בדומה למסלולים מקבילים בתחום ההנדסאות, תכנית זו מתפרשת על גבי כשנתיים.
  • לאנשים בעלי משפחות או לחילופין עבור אלו המבקשים לשלב את המסלול עם עבודה, ישנם מוסדות המציעים תכנית לימודי ערב/בוקר.
שכר ממוצע
  • שכרו של הנדסאי מכונות מתחיל נע בין 7,000-9,000 ש"ח.
  • ככל שהוותק עולה ועם צבירת הניסיון כך יעלה גם שכרו וינוע בין 9,000-14,000 ש"ח.
תכונות אופי
  • במסגרת תפקידו הנדסאי מכונות נדרש פעמים רבות לפתרון בעיות מורכבות, כך שמלבד יכולות טכניות ואוריינטציה טכנולוגית, מומלץ גם שתהיו אנשים בעלי ראש פתוח ויצירתיות שתסייע לכם לחפש אלטרנטיבות חדשניות.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס לימודי הנדסאי מכונות

מה זה אומר להיות הנדסאי מכונות?

מבחינה טכנית הנדסאות מכונות היא היישום של עקרונות וטכניקות לתכנון, עיצוב, פיתוח וייצור של כל אובייקט המבוסס על אנרגיה ומכניקה.

הנדסאי מכונות מנתחים את השימוש בעקרונות של תנועה, אנרגיה וכוח ומבטיחים בעזרת מתודות מדעיות ושיטות בדקה ומדידה כי התוצר הסופי יפעל בבטחה, ביעילות ובאמינות. לא בכדי שהנדסאי מכונות ממוקמים במרכז היצירה הטכנולוגית שמטרתה לתת מענה על הצרכים האנושיים כמעט בכל מוצר או שירות בחיים המודרניים. בהקשר זה, בשל התרומה הרבה של התחום לכל אספקט ואספקט בחיינו, הנדסאי מכונות משתלבים בקשת רחבה של תחומים בתעשיית התרופות, המזון, החקלאות, הרכב, הפלסטיקה, הרפואה, בתעשייה הצבאית ועוד.

יתרון גדול בענף זה הוא ההתמחויות הרבות הקיימות בו ושבהן נעמיק בהמשך, כך שהסטודנטים יכולים לבחור את התחום הקרוב ביותר ללבם ולנתב את הקריירה שלהם בהתאם לעניין שהם מוצאים בענף מסוים.


מתכונת לימודי הנדסאי מכונות

כדאי לדעת שלימודי הנדסאי מכונות נחשבים לתכנית רב תחומית בה רוכשים הסטודנטים ידע עיוני נרחב בשלל תחומים החל מיסודות החשמל והאלקטרוניקה, דרך רובוטיקה ועד לתהליכי ייצור ותורת החומרים.

באמצעות סמינרים, הדרכות והרצאות פרונטליות שונות.

תכנים רבים הנלמדים באמצעות הרצאות פרונטליות, הדרכות וסמינרים, אינם זוכים להתייחסות תיאורטית בלבד, וזאת בשל אופיו המעשי של המקצוע. לפיכך, מתנסים הסטודנטים באופן מעשי במעבדות טכנולוגיות מתקדמות פעילות בהן החומר הנלמד הופך למציאות ומכין אותם לקראת שוק העבודה.

תכני לימוד

כפי שהוזכר לעיל, הצורך של שוק העבודה בהנדסאי מכונות בא לידי ביטוי בקשת רחבה למדי של מפעלים ותעשיות החל מחשבים ועד ולתעשייה החקלאית. בשל כך מתאפיינת תכנית הלימודים בערב רב של קורסים שונים. כאן בפורטל לימודים איגדנו עבורכם את הנושאים היסודיים הנלמדים במרבית התכניות והם להלן:
  • אנגלית טכנית
  • יסודות החשמל והאלקטרוניקה
  • מתמטיקה גבוהה
  • פיזיקה
  • כימיה
  • עיבוד שבבי
  • שרטוט ותכנון
  • הידראוליקה
  • ייצור ממוחשב
  • הבטחת איכות
  • תפעול מערכות
  • רובוטיקה
  • תורת החומרים
  • אלקטרוניקה ספרותית
  • ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס לימודי הנדסאי מכונות


התמחויות

במהלך לימודי הנדסאי מכונות יכולים הסטודנטים לבחור בין מגוון התמחויות שיסייעו להם לנתב את הקריירה שלהם לכיוון הרצוי המעניין אותם. בין ההתמחויות הבולטות והפופולריות ביותר בקרב סטודנטים ניתן למנות:
  • התמחות בתכנון וייצור ממוחשב (תיב"ם) - התמחות זו מעניקה לסטודנטים את הידע הנדרש לצורך השתלבות במפעלים בעלי פס ייצור נרחב אשר עושים שימוש בפסי ייצור תעשייתיים רובוטיים.
  • התמחות במכטרוניקה - הלחם של המילים מכניקה ואלקטרוניקה הנדרשת בתעשיות מורכבות כגון המחשבים והפלסטיקה.
  • התמחות באלקטרואופטיקה - תכנית המכשירה סטודנטים להשתלבות בתעשיות לייצור סיבים אופטיים, מכשורי לייזר, תאי שמש סולריים ועוד.


איפה ניתן ללמוד הנדסאי מכונות?

בכל הנוגע לפיתוחים טכנולוגיים חדשנים, ישראל ללא ספק נמצאת על המפה ונחשבת למוקד יצרני תוסס בקנה המידה הגלובלי.

בהתאם לכך ישנה דרישה גבוהה בשוק העבודה וזו מצדה זוכה גם להתייחסות של מוסדות אקדמיים רבים הפותחים את שעריהם ומציעים שלל הכשרות להשתלבות מלאה בתחום. בין המוסדות השונים הקיימים בפריסה ארצית נוחה ניתן למנות את:
  • מכללת עתיד
  • המכללה הטכנולוגית רופין
  • המכללה הטכנולוגית תל חי
  • הקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה
  • המכללה למינהל – שלוחת חיפה


קהל היעד

לימודי הנדסאות אינם מתאימים לכל אחד ומצריכים אוריינטציה טכנולוגית ויכולות טכניות בסיסיות טובות. בנוסף לכך, הלימודים מתאפיינים בקורסים מתמטיים שונים ולכן יכולות אנליטיות וריאליות טובות הן גם בגדר חובה.

לאלו הזקוקים לכך, מומלץ לבצע רענון מסוים של המתמטיקה בטרם הכניסה ללימודים. באופן כללי אם יש בכם את הסקרנות והמוטיבציה להצליח ולהתברג בתחום בו הדרישה נותרת עקבית ומוצקה, שקידה ולמידה מאומצות תוך ליווי של צוות מרצים מקצועי ומנוסה יבטיחו את הצלחתכם בלימודים.


תנאי קבלה

כמו תכניות מקבילות אחרות, גם ההרשמה ללימודי הנדסאות מכונות מותנית בהצגת תעודת בגרות מלאה, במעבר ראיון קבלה אישי ובבחינות מעבר אשר נועדו לבדיקת מידת התאמתו של המועמד אל התכנית.

על הבגרות לכלול אנגלית ומתמטיקה ברמת 3 יחידות לימוד ועברית והבעה ברמת 2 יחידות. למועמדים שלא עומדים בתנאי הסף מומלץ לברר מול המוסד הלימודי הנבחר אם ישנן תכניות קדם אקדמיות. בנוסף לכך, מועמדים שמגיל 35 ומעלה יכולים להירשם בתנאים מקלים של 12 שנות לימוד.

משך לימודי הנדסאי מכונות

לימודי הנדסאי מכונות מתקיימים במתכונת מרוכזת המתפרשת על גבי כשנתיים עד שלוש שנים בממוצע. אנשים שאינם יכולים להקדיש את כל מרצם ללימודים מרוכזים, יכולים להירשם גם במתכונת בעלת פרישה נוחה יותר במסגרת לימודי ערב. מומלץ לבדוק את הפרטים המדויקים עם כל מוסד ומוסד.

תעודות והסכמת הנדסאי מכונות

לבוגרי המסלול אשר יגישו את כל מטלות התכנית ויעמדו בכל ההתחייבויות האקדמיות בהצלחה כולל מבחני ההסמכה, תוענק תעודת הנדסאי מכונות מטעם המה"ט (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית) האמון על פיקוח ויצירת תכניות לימוד אלו ומטעם המוסד הלימודי הנבחר.

כדאי לדעת שבוגרים אשר ירצו במשך הזמן להגדיל את תקרת הסמכויות שלהם, אפשרויות התעסוקה ואת דרגות השכר, יכולים להירשם במוסדות אקדמיים שונים ללימודי השלמת תואר ראשון בהנדסת מכונות במתכונת מקוצרת.

אפשרויות תעסוקה להנדסאי מכונות

אין זה סוד שהתעשייה בישראל הינה מן המפותחות בעולם ותורמת עם שלל פיתוחים טכנולוגיים יצירתיים ומתקדמים. בישראל, יכולים בוגרי התכנית להשתלב בשלל תעשיות שונות וביניהן תעשיית התרופות, תעשיית האלקטרוניקה והמחשבים, התעשייה הצבאית, תעשיית ההייטק ועוד בתפקידי תכנון, ייצור, עיצוב ופיתוח.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על לימודי הנדסאי מכונות
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון.

המסלול נלמד ב: אשקלון.
הנדסאים באריאל
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765