ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מכינה לבגרויות

מכינה לבגרות

מבחן הבגרות הוא המבחן החשוב ביותר עבור כל תלמיד בתיכון. מדובר על המבחן שייקבע את תחילת עתידו של כל אדם, בין אם מדובר באנשים המעוניינים להתקדם בקריירה צבאית, או בין אם מדובר במוסדות הדורשים שהמועמדים יציגו יכולות מוכחות ללמידה תחת מסגרת לימודית. הבעיה מתחילה כאשר אנשים רבים אינם משלימים את כל מבחני הבגרות הנדרשים כדי להוציא תעודת בגרות מלאה, בשל מגוון סיבות כגון אי התאמה למסגרת הלימודים בתיכון בו למדו, בעיות אישיות שמנעו מהם להמשיך את לימודיהם או הרצון לשפר את ציוני הבגרות כדי לעמוד בתנאי הסף, אותם דורשים מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה, או מקומות תעסוקה שונים. לאותם אנשים יש את האפשרות להשלים את מבחני הבגרות בעזרת מכוני לימוד אשר מציעים קורסים ייעודיים ו-מכינה לבגרות, אשר מעודכנים עם דרישות משרד החינוך ויכולים לעזור למועמדים לחזור למסגרת לימודית, לאחר השנים שעברו עליהם במסגרת הצבאית והאזרחות. אז אם אתם מחפשים בתי ספר או מכונים שיאפשרו לכם להירשם לקורס הכנה למבחן בגרות, אספנו עבורכם מספר מוסדות שמאפשרות להירשם לקורס שכזה. לכל מידע על אותם מכינות ולפרטים נוספים על מחירים, מסלולי הלימוד, השאירו את פרטיכם וסמנו את המוסד הרלוונטי בו אתם מעוניינים ללמוד וצוות הייעוץ של פורטל לימודים יחזור אליכם במהרה.

 
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מכינה לבגרות

מכינה לבגרות המדריך השלם

קצת מידע על מכינה לבגרות

הבגרות. המבחנים המוכרים לכולנו מהלימודים התיכוניים אף לא היו עניין של מה בכך. אומנם בזמן התיכון אתה נוטה לפעמים לחשוב, שמדובר במבחנים שהשפעתם מסתיימת לאחר השחרור מהצבא, אך למעשה אותם בגרויות יכולות להשפיע ולעצב את עתידנו למשך 30 השנים הבאות. תעודת הבגרות היא הסמן הראשוני אשר קובע את יכולתו של אדם אל מול המערכות השונות אליהן יגיע, בין אם מדובר בעבודה, לימודים להשכלה גבוהה, קורסים מקצועיים שונים וכדומה. תעדות הבגרות היא זו שמצביעה על יכולתיו של המועמד ועד כמה הוא מסוגל להתמודד עם לחצים שונים. בנוסף לכך, ישנם מבחני בגרות מסויימים שיכולים להיות חשובים יותר, או פחות, תלוי במקצוע אותו בוחר אדם לעבוד בו, כשם שהציונים גבוהים בבגרות אלקטרוניקה, יותר חשובים לאדם אשר מתכנן לעסוק בתחום טכני, לעומת בגרות בהיסטוריה או בתנ"ך.
 

דרישות מינימום לתעודת בגרות

תעודת הבגרות מתחלקת לשתיים, כאשר ישנן שתי תעודות בגרות אפשרויות שניתן לקבל. הראשונה היא תעודת הבגרות ההכרחית, הדורשת מהתלמידים ללמוד 17 יחידות חובה (כשכל יחידה נמדדת בכ-90 שעות לימוד), שאותן לא ניתן לבחור ומדובר במקצועות שחובה על התלמידים ללמוד ולעבור, על מנת לקבל את תעודת הבגרות. תעודת הבגרות המינימאלית מונה את המקצועות מתמטיקה - 3 יחידות, אנגלית - 3 יחידות, אזרחות - 2 יחידות, עברית\לשון - 2 יחידות, ספרות - 2 יחידות, היסטוריה - 2 יחידות, תנ"ך - 2 יחידות, ולבסוף מקצוע בחירה של התלמיד, בו הוא צריך להשלים לפחות יחידה אחת על מנת להגיע ל-17 היחידות המינימליות הנדרשות. לאחר מכן ישנה תעודת הבגרות המלאה, אשר דורשת השלמה של מעל ל-20 יחידות וכדי להשלים אותה התלמידים נדרשים להשלים יותר יחידות בכל מסלול, אם זה 5 יחידות במתמטיקה ו-4 יחידות באנגלית וכדומה. לסטודנטים מצטיינים יש האפשרות אף להגדיל את מספר היחידות שלהן ולהגיע לכ-30 יחידות ותעודת בגרות מצטיינת. התלמידים שאינם מספיקים להשלים את 17 היחידות המינמליות, או שמא עשו 17 יחידות לפחות אבל נכשלו באחת מבגרויות החובה, יידרשו להשלים את הבגרויות החסרות להם. כמו-כן, ישנם מוסדות שידרשו מהמועמדים להספק ציונים גבוהים או ממוצע מינמאלי גבוהה ולכן, גם במידה והמועמדים השלימו את תעודת הבגרות, יש חשיבות לציון במבחן. 
 

למה צריך להשתתף במכינה להשלמת בגרויות?

לאחר סיום הלימודים, רובינו מתגייסים לצבא ואז מתחילים שלב בחיים שייסתיים רק לאחר שנתיים עד שלוש וכשמגיע יום השחרור, הרבה מן הידע, שתמיד קיוויתם שיעלם, אכן מעלם, אך כעת אתם רוצים להתקדם בחייכם והבגרות מעכבת אתכם מללמוד, או להתקבל לעבודה רצויה. כעת, אתםעומדים מול שתי ברירות: הראשונה היא ללמוד לבד, מהמחברות (אם שמרתם עליהם, ואם בכלל כתבתם משהו) והאינטרנט. אבל מה לגבי יכולת המשמעת שצריך כדי להשלים את החומר החסר? ומה לגבי שינויים שנעשים לעיתים תכופות בתחומי הלימוד והפרקים, אותם בוחרים ללמד במשרד החינוך? עליכם לדעת להתאים את עצמכם למה שנלמד היום בבתי הספר ולשם כך, עליכם להשתמש בברירה השנייה, ולעבור מכינה להשלמת בגרויות. במכינה להשלמת בגרויות, נהנים התלמידים מליווי מקצועי של סגל לימוד מסור ואווירת לימודים הנשענת על משמעת ומסגרת יציבה, ומהתעדכנות שוטפת ותכופה בכל הנוגע לחידושים והמגמות אשר מתרחשות בבגרויות ובכל הנושאים.
 

עניין של גישה

אנשים רבים מוצאים את עצמם מתקשים בתחרות הקשה הקיימת בלימודים התיכוניים, יחד מספר התלמידים הרב הקיים בכל כיתה, ומערכת השעות הצפופה והעמוסה ויוצרים אצל רובם, תחושת אנטי כשנדמה שאף פעם לא נצתרך לדעת מי אמר למי בפר ה' ספר שמאול א'. לשם כך, נוקטים במכוני ההשלמות גישות שונות כדי לעזור לכל תלמיד בבעיות המציפות אותו. בין אם מדובר בצמצום מספר התלמידים הקיימים בכיתות הלימוד, עזרה אישית, מרווחי זמן בין שיעור לשיעור ומתיחת קו ישיר בין החומר הנלמד ולבין אופי המבחנים עצמם. כך הם יכולים לעזור גם לאלו שהתקשו במהלך הלימודים התיכוניים ולאפשר להם להשלים את הידע שנשכח ולעורר בהם את הרצון להצליח ולהתמיד בלימודים.



 

למה חשוב לעשות מכינה לבגרויות?

אצל רוב משלימי הבגרות, נפתח פער של כמה שנים בין היום בו סיימו את לימודיהם התיכוניים, לבין היום בו הם מוכנים להשלים את המבחנים החסרים. הבעיה שנוצרת, מעבר לשיכחה המקובלת, היא שבכל כמה שנים, משרד החינוך משנה את החומר הנלמד על מנת לעורר את תוכנית הלימודים ולשנות את המבחן עצמו, כך שלא יהיה קל להתכונן אליו. כאן מגיע היתרוןשל המכינות, אשר דואגות להתעדכן בכל השינויים שמבצע משרד החינוך בהרכב החומר והבחינות. בנוסף לכך, המכינות דואגות לייצר מסגרת לימודית שעוזרת לאנשים להתמיד בלימודים, לעומת לימודים עצמיים שבהם הקושי הגדול ביותר הוא המשמעת העצמית לשבת על הכיסא, לקרוא ולחזור על החומר שוב ושוב.
 

כיצד בוחרים את המוסד הנכון עבור כל נבחן?

רוב המוסדות המציעים את אפשרויות הלמידה אינם מלמדים אתכם חומר שונה. כל החומר הנלמד במוסדות דומה למשנהו, אבל ההבדלים, אותם צריך לחפש ולשים אליו לב אליהם, הם איכות המרצים והמוטיבציה שלהם ללמד את התלמידים, נתוני העבר של בוגרי המוסדות, מספר התלמידים בכל כיתה, אשר עוזר למתעניין להבין כמה עזרה פרטית הוא יוכל לקבל ולבסוף המרחק של המוסד הלימודי לאזור מגוריו של התלמיד. מחיר הקורס חשוב גם הוא, אך רוב המוסדות מאפשרים לשלם אותו בעזרת הפיקדון של חיילים משוחררים, ובנוסף לכך, כולנו מכירים את המשפט "קונים זול, מקבלים זול".
 

מסלולי לימוד אקסטרניים

ישנה הגדרה נוספת לאלה הבוחרים ללמוד למבחן הבגרות באופן אקסטרני. אותם נבחנים מחולקים לשלוש אפשרויות: האפשרות הראשונה היא אדם שלא סיים ללמוד 12 שנות לימוד בבית הספר; האפשרות השנייה, אדם  שסיים כיתה י"ב, אך בחר שלא להיבחן באף בחינת בגרות חיצונית; האפשרות השלישית והאחרונה, היא המרת תיקו במשרד החינוך לתיק אקסטרני שמשמעותו למידה במסגרת ביתית. ההבדל בין מסלולי הלימוד האקסטרני לבין מסלול הלימוד של משרד החינוך, הוא שהנבחנים האקסטרניים לומדים קורס בגרויות שונה, כשבין היתר אפשר לבחור באפשרות של לימוד עצמי באמצעות האינטרנט, בקורס בגרות אונליין, בבתי ספר פרטיים ובבתי ספר מיוחדים לשיפור ציוני הבגרות.
 

היכן ניתן ללמוד?

בישראל קיימים מספר רב של מוסדות המציעים מסלול השלמת בגרויות. אותם מכונים מאפשרים מגוון מסלולי לימוד בכל נושאי הבגרות, וחלקם אף מאפשרים את המסלולים של מקצועות הבחירה כגון: פיסיקה, תושב"ע, ערבית, צרפתית ועוד. גם חלק מהמוסדות האקדמאים בישראל מציעים אפשרויות להשלמת בגרויות. במסגרת המכינה, יקבלו התלמידים ספרי לימוד של המוסד הנבחר, אשר ישולב עם מיטב חומרי הלימוד העדכניים של משרד החינוך. בנוסף לכך, המכונים השונים היום מאפשרים גם מסלולי לימוד ממוחשבים, המאפשרים תרגולים מתמידים של החומר הנלמד. 


 

להלן המוסדות השונים המציעים מכינה לבגרות בפורטל לימודים:

גימנסיה בגרויות - הלימודים מתקיימים בקריות, חדרה, נתניה וסכנין
המכללה האקדמית גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בעכו
רז אתגרים חינוכיים - הלימודים מתקיימים בזכרון יעקב
וינגייט אקדמי - הלימודים מתקיימים בנתניה
מרכז לימודי יהבים - הלימודים מתקיימים בגדרה
חרשן, בית ספר הגבוה לבגרויות - הלימודים מתקיימים באשקלון וראשון לציון
מרכז אלון - הלימודים מתקיימים בקבוץ אלונים

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על מכינה לבגרות
דור שלם דורש מורים מעולים!
בגרות ערב ליד תיכון דה שליט
דור שלם דורש מורים מעולים!
המכללה מלמדת ב: רחובות.

המסלול נלמד ב: רחובות.
היי קיו- HIGH-Q
המכללה מלמדת ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, גבעתיים, הרצליה, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, מודיעין, נהריה, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קדימה, קרית אונו, קרית טבעון, קרית שמונה, ראש פינה, ראשון לציון, רחובות, רעננה, שוהם, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בית שמש, גבעתיים, הרצליה, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, מודיעין, נהריה, נתניה, עפולה, פתח תקוה, קדימה, קרית אונו, קרית טבעון, קרית שמונה, ראש פינה, ראשון לציון, רחובות, רעננה, שוהם, תל אביב.
עושים אוניברסיטה לעסקים
המכללה האקדמית נתניה
עושים אוניברסיטה לעסקים
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
המכללה האקדמית ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון, שדרות.

המסלול נלמד ב: אשקלון, שדרות.
יורם כללי
מכללת אחווה
מכללת קיי- דגש על החינוך
מכללת קיי בבאר שבע
מכללת קיי- דגש על החינוך
המכללה מלמדת ב: באר שבע.

המסלול נלמד ב: באר שבע.
מכללת ראשונים
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
הקורס המתקדם ביקום
קידום בגרויות
הקורס המתקדם ביקום
המכללה מלמדת ב: באר שבע, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: באר שבע, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון.
השלמה ושיפור בגרויות
תיכון תל-אביב
השלמה ושיפור בגרויות
המכללה מלמדת ב: אשקלון, ירושלים, כפר סבא, נתניה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשקלון, ירושלים, כפר סבא, נתניה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא מכינה לבגרות
לשפר בגרויות או מכינה?
לשפר בגרויות או מכינה?
אתם רוצים ללמוד השכלה גבוהה אך אינכם עומדים בתנאי הקבלה. כעת תידרשו לבחור בין השלמת בגרויות או מכינה קדם אקדמית. אז מה עדיף, מהן העלויות ולמי זה מתאים? ...המשך
ציון יותר גבוה או יותר יחידות בגרות?
ציון יותר גבוה או יותר יחידות בגרות?
תלמידים רבים תוהים לעצמם מה יותר חשוב להמשך החיים, ציון גבוה יותר במבחן הבגרות, או מספר יחידות הבגרות אותם הם ישלימו במהלך הלימודים? ...המשך
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
אז מה לעזאזל הכי טוב לנו? בגרות מלאה, פסיכומטרי או שמכינה יכולה לפתור את כל הבחינות הללו? בכתבה הבאה נסביר לכם קצת על כל מסלול ונקווה שכך תוכלו לבחור את המסלול המתאים בשבילכם. ...המשך
כמה עולה להשלים בגרויות?
כמה עולה להשלים בגרויות?
כיום תעודת בגרות מלאה היא נכס חיוני בין שמדובר בקבלה למגוון לימודי תעודה, לימודי הנדסאים ותארים אקדמיים ובין שמדובר בסטנדרט שלא מעט מעסיקים מציבים כתנאי לקבלה לעבודה. חושבים להשלים בגרויות ורוצים לבדוק עלויות? ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765