ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס פענוח ציורי ילדים

קורס אבחון ציורי ילדים: צוהר להבנת עולם פנימי, מרתק וייחודי


קורס פענוח ציורי ילדים יכשיר אתכם להשתמש באחד מן הכלים העוצמתיים והשימושיים ביותר להבנת עולמם הנסתר של ילדינו. בהתבסס על גישות פסיכולוגיות מבוססות ותכנית לימודים סדורה ושיטתית תרכשו צעד אחר צעד, את הטכניקה שתאפשר לכם לפרש את המסרים המסתתרים מאחורי ציורים ולקבל גישה אל עולמם הפנימי שלעתים איננו יודע כיצד לקבל ביטוי מילולי.

במאמר הבא ריכזנו עבורכם מידע מקיף אודות קורס אבחון ציורי ילדים. תחילה נסביר מהי בעצם גישת ניתוח ציורי הילדים ובהמשך נפרט אודות מבנה ומהלך תכנית הלימודים, נושאי לימוד עיקריים, תנאי קבלה וקהל יעד, מוסדות לימוד מומלצים ואפשרויות תעסוקה. לסיוע בהליך בחירת הלימודים ניתן לפנות אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או להשאיר פרטי התקשרות ויועצינו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי. כמו כן, בסוף המאמר מרוכזים מוסדות מומלצים ברחבי הארץ להם תוכלו להשאיר פרטי התקשרות באופן ישיר לצורך תיאום פגישת ייעוץ והרשמה.
תעודת זהות קורס פענוח ציורי ילדים
תנאי קבלה
  • ההרשמה לתכנית הלימודים פתוחה בפני הקהל הרחב ואיננה מותנית ברקע תעסוקתי או רקע אקדמי קודם.
  • על המועמדים לעבור ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימוד בלבד.
משך לימודים
  • אורכה של תכנית הלימוד נע בין 50 ל-60 שעות לימוד בממוצע.
  • ישנן תכניות המשלבות בין גרפולוגיה לפענוח ציורי ילדים ושם מדובר בתכניות ארוכות יותר של כ-290-300 שעות לימוד.
שכר ממוצע
  • מדובר בתכנית העשרתית הנלמדת גם על-ידי אנשי מקצוע לצורך רכישת כלי טיפולי יעיל נוסף. לפיכך לא ניתן לספק נתון שכר ממוצע.
תכונות אופי
  • קורס ניתוח ציורי ילדים פונה לכל מי שמעוניין להעשיר את עולמו הפנימי ובו בזמן גם לרכוש לכי מעשי חשוב וחיוני.
  • התכנית נחשבת מקיפה ויסודית ולפיכך מומלץ להיערך לקראת תקופת לימודים שתצריך מכם שקידה ולמידה ממושכת.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס פענוח ציורי ילדים

פענוח ציורי ילדים: רקע וצורך

פענוח ציורי ילדים הינו שיטת ניתוח המסייעת להכיר וללמוד על עולמם הפנימי של ילדים ותחושותיהם האישיות בהתבסס דרך בחירת נושאי היצירה והמאפיינים המתבטאים באופן הציור דוגמת מידת חוזק, בחירת הצורות, גודלן ועוד.

בשונה מדרכנו כמבוגרים, ילדים אינם נוהגים לשתף את תחושותיהם בעזרת מילים לא כי הם אינם מעוניינים בכך, אלא פשוט כי זו איננה דרכם בגילאים המוקדמים. במקום זאת, ילדים מפיקים הנאה מרובה מציור ובאופן טבעי מבטאים בו רגשות החל מפחדים, דרך הנאות, שאיפות ותקוות ועד לעצב ואושר המרמזים לנו על היחסים והאינטראקציה שלהם עם העולם הסובב אותם.

כיום, לאחר שנים של התבוננות וניתוח, המחקר הפסיכולוגי רואה בציור ככלי אמין ומבוסס להבנת השקפת עולמם האישית של ילדים ואמצעי אפקטיבי לניתוח אישיותם. לאור היעילות והצורך החיוני ליצירת קשר עמוק כמו גם לאיתור נורות אדומות עם ילדיהם, הורים, מטפלים, עובדים סוציאליים ואנשי חינוך כאחד פוקדים את מרכזי הלימוד השונים כדי לרכוש לעצמם את הטכניקה הנדרשת שתאפשר לצלול אל תוך עולם מרתק וייחודי זה.

קורס ניתוח ציורי ילדים: מבנה ומהלך תכנית הלימודים

קורס פענוח ציורי ילדים שם לעצמו למטרה להקנות למשתתפיו את הידע והכלים הנדרשים כדי להכיר, להבין ולנתח את עולמם הפנימי של ילדים באמצעות כלים מעשיים חשובים. תכנית הלימודים משלבת בין לימודים תיאורטיים ועיוניים מרתקים בנושא גישות פסיכולוגיות, היבטים אישיותיים ומאפייני ציור שונים לבין התנסות מעשית ותרגולים כיתתיים במקרי בוחן נפוצים המאפשרים קבלת ניסיון מעשי חשוב.

במהלך התכנית תזכו לליווי צמוד של סגל מדריכים למוד ניסיון ובעל היכרות מעמיקה עם תחום אבחון וניתוח ציורי הילדים כך שעד סיומו תחזיקו בידע והמיומנויות הנדרשות כדי לזהות ולהבין רמזים הטבועים בתוך ציורים.

נושאי לימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת קורס פענוח ציורי ילדים ניתן למנות:
  • מבוא לציורי ילדים
  • גישות והיבטים פסיכולוגיים
  • בחירת צבעים
  • מידת הפעלת הלחץ עם כלי הכתיבה
  • זיהוי פרופורציות בין עצמים ודמויות
  • מאפייני דמויות
  • דימוי והערכה עצמית
  • ציורי בתים
  • ציורי משפחות
  • מאפיינים התנהגותיים
  • זיהוי אותות מצוקה
  • זיהוי לקויות
  • שלבים התפתחותיים בציור
  • ציורי עץ
  • תיקוני ציורים
  • פחדים
  • ועוד.
כלל נושאי הלימוד זוכים להתייחסות הן בדמות הרצאות פרונטליות והן דרך תרגולים ודיונים כיתתיים המקנים ידע מעשי חשוב.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס פענוח ציורי ילדים


לקריאה נוספת:



תנאי קבלה לקורס פענוח ציורי ילדים

במרבית מוסדות הלימוד, הרישום עבור קורס אבחון ציורי ילדים פתוח בפני הקהל הרחב ואיננו מותנה ברקע תעסוקתי או אקדמי.

על מועמדים ומועמדות המעוניינים להירשם לתכנית לימודים זו לעבור ראיון קבלה אישי לצורך תיאום ציפיות ומתן מידע נוסף אודות הקורס.

קהל יעד

קורס פענוח ציורי ילדים פונה להורים, מטפלים, יועצים סוציאליים, מורים ומחנכים, יועצים חינוכיים ופסיכולוגים המעוניינים בקבלת כלי חשוב ומעשי.

גם אם אתם מחפשים להעשיר את עולמכם הפנימי ולהכיר כלי מרתק ומעניין, תכנית זו תתאים לכם במידה רבה.

מוסדות לימוד מומלצים

בין המרכזים הלימודיים המציעים קורס אבחון ציורי ילדים ניתן למנות את:
  • הנפש שבכתב – המרכז לגרפולוגיה – מרכז לימודים הממוקם בפתח תקווה, בני ברק וירושלים. במרכז תוכלו למצוא צוות מרצים מן השורה הראשונה המתמחים בתחום הגרפולוגיה וניתוח ופענוח ציורים. חשוב לציין כי תכנית הלימודים המוצעת במרכז הינה גרפולוגיה בעיקרה ומציעה לימודי פענוח ציורי ילדים כאחד מנושאי הלימוד ולא כנושא לימודי ממוקד אחד בלבד.
  • מכללת שלם – מוסד וותיק ומוכר בירושלים ללימודי הרפואה המשלימה ומקצועות טיפול ואבחון. במסגרת תכנית הלימודים לגרפולוגיה וניתוח ציורי ילדים תיחפשו לתורה המרתקת של חקר הצורות וכתב היד הן לשימוש בפרטי והן לשימוש מקצועי. המכללה פועלת על-פי צביון יהודי-דתי ומקפידה על כיתות לימוד נפרדות.


משך הלימודים

חשוב לציין כי ישנם מוסדות המציעים את תכנית הלימודים באופן ממוקד ובמקרים אלו הקורס ינוע בין 50 ל-60 שעות לימוד, סה"כ כ-10 מפגשים חד-שבועיים. מנגד, ישנם מוסדות המציעים את התכנית במסגרת לימודי גרפולוגיה ובמתכונת זו התכנית אורכת כ-290-300 שעות לימוד.

תעודות והסמכה

בוגרים אשר יסיימו את לימודיהם בהצלחה, ינכחו בכ-85% מסך השיעורים, יגישו את המטלות ויסיימו את הבחינות, יקבלו תעודת סיום מטעם המוסד בו למדו.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי הקורס

מטרתו של קורס פענוח ציורי ילדים היא להעניק למשתתפיו ידע מעשי ומיומנויות חשובות להבנת עולמם הפנימי של ילדים תחת המסגרת המשפתחתית ובמסגרת הטיפולית.

בין המשתתפים בקורס ניתן למצוא מטפלים, אנשי חינוך, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים המבקשים להוסיף מיומנותם כלי חשוב וחיוני בטיפול מול ילדים.

מי אנחנו?

פורטל לימודים שם לעצמו למטרה לרכז ולהנגיש את המידע המקיף אודות עולם הלימודים וההשכלה הגבוהה במקום אחד.

באתרנו תוכלו למצוא מידע כתוב ומאמרי מגזין אודות פסיכומטרי, לימודי תעודה, לימודי הנדסאים, תארים ראשונים, תארים מתקדמים ולימודים בחו"ל. לשירותכם, פורטל לימודים מתפעל מערך ייעוץ לימודים טלפוני הפעיל בין השעות 9:00-20:00 בימים א'-ה' במספר 03-3727765. ניתן לחילופין להשאיר לנו פרטי התקשרות בתיבות צור הקשר ואנו נעשה את מירב המאמצים לחזור אליכם בהקדם האפשרי עם כל המידע.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס פענוח ציורי ילדים
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765