ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון בתקשורת

תואר ראשון בתקשורת

עולם התקשורת נחשב לאחד התעשיות הנוצצות בישראל. לא בכל מקצוע אתה יכול לפגוש מנהיגים פוליטיים, אנשי אומנות, לייצר כתבות שישנו סדרי יום ולהשפיע על המציאות היומיומית. אך עם ההזדמנויות הללו מגיעה גם אחראיות ודרישה מאוד גבוהה ליכולות אישיות גבוהות, התמודדות עם מצבי לחץ וחוצפה ישראלית. עבודה בתקשורת דורשת את היכולת להסתגל לסביבה מהר, המשתנה ללא הרף. בין אם אתה מדמיין את עצמך עובד עבור חברת תקליטים, רשת טלוויזיה, אולפן סרטים, קבוצת ספורט, מגזין אופנה, עיתון, או חברת חדשות, לימודי תקשורת יכינו אותך להוביל ולעבוד בנוף המתפתח במהירות במדיה הזו. בוגרי התואר יוכלו לעבוד במגוון תעשיות כגון רדיו, טלוויזיה, קולנוע, עיתונות ובדרגי ניהול גבוהים יותר, יוכלו לעבוד כנציגי תקשורת ויועצים של אישיות בכירה, או כדובר של חברה כל שהי, אשר מקשר אותה לבין התקשורת, כאשר היא נדרשת לספק הצהרה כלשהי. לאנשי התקשורת יש חשיבות גדולה מאוד המונחת על הכתפיים שלהם משום שהם למעשה משמשים הפה, האוזניים ולעיתים אף המוח של מקום העבודה שלהם.
 
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון בתקשורת

תואר ראשון בתקשורת במכללה המדריך השלם

קצת מידע על תואר ראשון בתקשורת

תקשורת כרוכה באיסוף מידע וביעילות והפצתו לאחרים באמצעות המילה הכתובה או מדוברת. התואר ראשון בתקשורת מציע רוחב רחב של למידה בשיטות תקשורת שונות כגון תקשורת ארגונית או עיתונות חוקרת, כדי להכין את הסטודנטים להיכנס לשווקי עבודה ספציפיים. בהתאם לתכנית של המכללה, ניתן לבחור התמחויות כדי לעזור לסטודנטים לצבור ידע וניסיון, כשבאמצעות התואר בתקשורת, הסטודנטים יקבלו את ההזדמנות לפתח מספר מיומנויות כלליות שימושיות, כגון: מחקר וניתוח של מידע, כתיבה לבהירות והסבר, תקשורת בין אישית, עיצוב ויזואלי, דיבור בפני קהל, קשרי מדיה, פתרון בעיות, קבלת החלטות, מנהיגות, פתרון סכסוכים ועוד. התואר בתקשורת מעודד את הסטודנטים לפתח יכולת כתיבה חזקה, דיבור אנליטי, ניהול, מיומנויות ראייה ארגוניות ובין-אישיות, כשהבוגרים הרבים מוכנים להיכנס לשוק העבודה, חמושים עם תואר ראשון בתקשורת שמכינים אותם לכל סוגי המדיות הקיימות היום בארץ.
 

חשיבות תחום התקשורת

בעולם של היום אמצעי התקשורת השונים אינם רק כלים דרכם ניתן להעביר מידע בין אנשים, אלא משמשים במקרים רבים כגורם המעצב את דעת הקהל, שלעיתים נחשב לבעל כוח גדול אשר מסוגל לייצר מציאות או לשנות תפיסות חברתיות. מטרת הלימודים היא להקנות לסטודנטים את הכלים להשתלב במגוון תעשיות התקשורת השונות כגון עיתונות, פרסום, טלוויזיה, רדיו ועוד לייצר אצלהם את היכולות לחשיבה ביקורתית, הבנת מושגי השיווק וכיצד לייצר אותם כדי להשפיע על צרכני המדיה. התואר מספק לסטודנטים את הידע וההבנה אודות התיאוריות שעיצבו את אמצעי התקשורת לאורך ההיסטוריה, ומהם החידושים הקיימים בתחום. הידע שנרכש במסגרת הלימודים יעניק לבוגריו את היכולת לכתוב ולארוך מידע לקהלים שונים, לבקר, לנתח, ולארגן אותם וכמובן להשתלב בחברות פרסום ואינטרנט, או לעבוד בתעשיות הבידור הטלוויזיה והקולנוע.
 

מדוע ללמוד תואר ראשון בתקשורת?

הסטודנטים שבוחרים ללמוד תואר ראשון בתקשורת נחשפים לתחום חקר התקשורת, והמעטפת האקדמית מאפשרת להם להגדיל את הידע שלהם ברבדים פוליטיים, תרבותיים, חברתיים, גלובליים והיסטוריים של התקשורת. הידע יועבר במסגרת תוכניות העוזרות להכין את הבוגרים לקראת קריירה בפרסום, בתקשורת ארגונית, יחסי ציבור, הקניית אסטרטגיית פרסום, מדיה חברתית ועוד.

תנאי קבלה וקהל יעד לתואר ראשון בתקשורת

ניתן לומר שלימודי תקשורת מתאימים קודם כל לאנשים שחושבים להיות עיתונאים, וניחנו ביכולות אינטלקטואליות גבוהות ובמודעות ציבורית. כיום ישנם מספר מוסדות ללימודי אקדמיים המציעים תואר ראשון בתקשורת, ותנאי הקבלה יכולים להשתנות בין מוסד למוסד, אך הדרישות הממוצעות עומדות על דרישה לבגרות מלאה וציון פסיכומטרי בין 550 ל-600. לאנשים שלא עשו פסיכומטרי, או שלא הגיעו לציון הנדרש באוניברסיטאות יש גם מכללות ומוסדות המציעות הרשמה בתנאים מיוחדים לפי ציוני בגרות בלבד וועדת קבלה, או באמצעות מכינות קדם אקדמיות.
 

מה לומדים בלימודי תקשורת?

לימודי תואר ראשון בתקשורת אורכים 3 שנים לפחות,כשלעיתים הם יכולים להתארך ל-4 או 5 שנים, שבסופם מקבלים הסטודנטים תואר B.A. במסגרת הלימודים יתנסו הסטודנטים בלימודים תיאורטיים יחד עם לימודים מעשיים שיכינו אותם לעבודה בשטח. בלימודים התיאורטיים יקבלו הסטודנט שיעורים אשר יקנו להם ידע במגוון רחב של נושאים כגון פסיכולוגיה, אינטראקציה חברתית, שיווק ופרסום, התפתחות התקשורת בהיסטוריה האנושית, עריכה לשונית, השפעת האינטרנט תיאוריות בתקשורת, פסיכולוגיה חברתית, אתיקה עיתונאית ועוד. בנוסף לכך, הסטודנטים זוכים לקבל הכשרה מעשית אודות מקצועות הבימוי, הצילום, העריכה, קופירייטינג, עיצוב גרפי, שדרנות רדיו וכתיבה עיתונאית. 
 

מהם הכישורים שירכשו בוגרי התואר לתקשורת?

עבודת התקשורת כרוכה באיסוף והפצתו ביעילות לאחרים באמצעות אמצעי התקשורת השונים, בין אם מדובר במילה הכתובה או מיצג ויזואלי אחר. תואר ראשון בתקשורת מספק סקירה נרחבת על שיטות התקשורת ומכין את הסטודנטים למגוון השווקים הקיימים. התואר מסייע לסטודנטים לפתח מיומנויות שימושיות כגון: יכולת מחקר, דיבור בפני קהל ושכנוע, ניתוח של מידע קונקרטי, פתרון בעיות, חשיבה מחוץ לקופסא, כתיבה ברורה ונהירה, חידוד התקשורת הבין אישית,  הבנה של יחסי התקשורת ואמצעי המדיה השונים, קבלת החלטות בהתאם לנסיבות ועוד.
 

אז מה עם התכלס?

הסטודנטים לתואר ראשון בתקשורת יחשפו לשיעורים ותכנים בכל אמצעי התקשורת השונים לפי מחקרים אקדמאיים עדכניים כגון: חשיבה מדינית, יסודות התעמולה, אתיקה תקשורתית, מבואות לעולם הרדיו, מבוא לעולם הטלוויזיה, אמצעי התקשורת הבינלאומית, צנזורה, מוסדות התקשורת על סוגיהם, כמודלים חברתיים, יחסי ציבור, קמפיינים פוליטיים, עריכת תוכן, תקשורת לוקאלית, השפעת הצנזורה על התקשורת, פריצת האינטנרט לעולם החדשותי, פסיכולוגיה חברתית תקשורתית, עולם הפרסום והשיווק, תיבה חדשותית, מדיה מקוונת, מבואות לחשיבה חברתית, מבואות לעולם הטלוויזיה ועוד. בוגרי המסלול שיסיימו את הלימודים בהצלחה, יזכו לתעודת B.A בתקשורת מטעם המוסד הרלוונטי הנבחר, כשחלקם עובדים בשיתוף עם אונבירסיטאות. חשוב לדעת שהסטודנטים יכולים לבחור לשלב את התואר עם חוג נוסף דוגמת תואר ראשון במדעי המדינה או תואר ראשון בכלכלה.

אוניברסיטה או מכללה?

מה ההבדל בין לימודי תקשורת באוניברסיטה לעומת מכללה? לרוב, תעודת תואר מאוניברסיטה נחשבת בציבור כיוקרתית יותר, לפחות מבחינת היותה חותמת גומי. נקודת היתרון של האוניברסיטה היא מעמדה ורצינותה, והכי חשוב, המחיר הממשלתי בהחלט מקל על הבחירה, אבל החיסרון נעוץ בדרישות הפסיכומטרי שאינם מתאימים לכל אחד בחוסר הגמישות שלה. מכללה נוטה לפצות על כך והסיכויים לזכות בשיעורי מעבדה או עריכה הוא גדול יותר ובסוף הלימודים תוכלו להציג ניסיון מוכח בעריכה, הפקה וכתיבה מלבד התואר האקדמי. עם זאת, רוב המכללות הפרטיות דורשות מחיר גבוהה הרבה יותר ממה שקיים באוניברסיטה. אנשים רבים נרשמים לתואר בתקווה שסופו ידעו לערוך סרט או להחזיק מצלמה, אבל אין זה אומר שאלו הדברים בהם יתמקד המוסד הרלוונטי. האוניברסיטה היא מקום לרכוש בו רעיונות מופשטים, תמות, תיאוריה וביקורת ולימודים מעשיים נרכשים במסגרת סדנאות קטנות ולימודי רשות. 
 

מה עושים עם תואר ראשון בתקשורת?

בוגרי תואר ראשון בתקשורת יוכלו להשתלב במגוון המקצועות הרחב הקיים בעולם התקשורת והאומנות, החל מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, בעיתונות הכתובה או במגזינים השונים, במשרדי פרסום ויחסי ציבור ולבסוף בתחום האינטרנט כעורכי תוכן או מעצבים. בנוסף לכך, יוכלו הבוגרים להמשיךאת לימודיהם גם לתואר שני ושלישי ולבסוף להשלמת דוקטורט ולעבוד בעולם האקדמי כמרצה, או חוקר מומחה. האוניברסיטה נוטה לטפח את אלו שמתמקדים בחשיבה מופשטת, והמרצים הם בדרך כלל פרופסורים ודוקטורים שצמחו מגיל צעיר במסדרונות הפקולטה למדעי החברה. עם זאת, חשוב להבין שאין בכך דבר הקובע כי אחד עדיף על האחר, אלא שאנשי התעשייה מתחלקים למרצים המתבסס על מחקרים, בעוד שהשני מגבה את עצמו בידע ובניסיון מעשי.

 

להלן המוסדות המלמדים מסלולי תקשורת בפורטל לימודים:

המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - הלימודים מתקיימים בכנרת.
האוניברסיטה הפתוחה, לממש את הפוטנציאל שלך - הלימודים מתקיימים בתל אביב, חיפה, ירושלים, רעננה, נתניה, באר שבע, מודיעין, ראשון לציון ופתח תקווה.
סמינר הקיבוצים, תואר ראשון, תואר שני, הכשרת מטפלים ואמנויות - הלימודים מתקיימים בתל אביב. 
סטודיו פרי מדיה - הלימודים מתקיימים בתל אביב.
המרכז להשתלמויות בר אילן, כי השמיים הם הגבול - הלימודים מתקיימים ברמת גן.
המכללה האקדמית גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בעכו.
המכללה למינהל, תלמד מהנסיון ותצליח - הלימודים מתקיימים באילת.
בית פרוג, הופכים כישרון למקצוע - הלימודים מתקיימים בבני ברק לחרדים בלבד.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בתקשורת
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
קמפוס עשיר ותוסס בו מגוון רחב של לימודים
המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן
קמפוס עשיר ותוסס בו מגוון רחב של לימודים
המכללה מלמדת ב: טבריה, קצרין.

המסלול נלמד ב: טבריה, קצרין.
עושים אוניברסיטה לעסקים
המכללה האקדמית נתניה
עושים אוניברסיטה לעסקים
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
המכללה האקדמית ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון, שדרות.

המסלול נלמד ב: אשקלון, שדרות.
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל הקמפוס החרדי
אל תשתלב, תוביל!
האקדמיה למנהיגי העתיד
המרכז הבינתחומי הרצליה
האקדמיה למנהיגי העתיד
המכללה מלמדת ב: הרצליה.

המסלול נלמד ב: הרצליה.
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765