ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון במדעי המחשב

תואר במדעי המחשב

הצמיחה המטאורית בשנים האחרונות בענף ההייטק  הובילו לעובדה הפשוטה שלימודי מדעי המחשב הפכו לאחד התחומים המבוקשים ביותר בעולם האקדמיה. לימודי התואר במדעי המחשב אורכים בדומה לתארים אחרים, 3 שנים כשבסופם מקבלים הבוגרים תעודת תואר B.A. ישנם מסלולים נוספים בהם ניתן ללמוד את התואר, תחילה כבוגר הנדסאי ולאחר מכן להשלים את הלימודים כתואר דו- חוגי, בו הם משלבים את הלימודים עם מקצוע נוסף כגון: כלכלה, ניהול, מתמטיקה ועוד. כאמור, התואר מכשיר את בוגריו על מנת שיוכלו לעבוד בתעשייה המבוקשת ביותר כיום על מעגל העובדים, תעשיית ההיי-טק. הבוגרים ייזכו לעבוד בתחומים בתעשייה כגון תמיכה, תיכנות, בניית אתרים, ניהול רשתות, פיתוח ועוד, בענף שנחשב ליוקרטיים בשוק העבודה ומפורסם בהיותו מסוגל לספק תנאים טובים ומשכורות גבוהות במגוון חברות ההיי טק, או כעצמאיים המנסים לפתח סטארט-אפ. רוצים לדעת עוד? בפורטל לימודים תקבלו את כל המידע על הקורס מתנאי הקבלה ועד לתוכניות הלימודים. הינכם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכםן ולסמן את המוסדות הרלוונטים עבורכם, או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים.
תעודת זהות תואר ראשון במדעי המחשב
תנאי קבלה
  • תעודת בגרות מלאה
  • ציון 550 בפסיכומטרי ומעלה
  • ציון 125 בחלק הכמותי בבחינה הפסיכומטרית.
משך לימודים
  •  שנים לתואר ראשון
  •  4 שנים ומעלה לתואר דו חוגי
שכר ממוצע
  • 0 עד 2 ניסיון – 8,000 ש"ח,
  • 3 שנים ומעלה ניסיון 15,000 ש"ח
תכונות אופי
  • דקדקנות
  • סבלנות
  • ירידה לפרטים הקטנים
  • יצירתיות, יכולת ריכוז גבוהה
  • ראש ריאלי, חשיבה אנליטית,
  • גישה טכנית למחשבים
     
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון במדעי המחשב

מה זה בדיוק מדעי המחשב

מאחורי כל אתר מדהים, אפליקציה שחייבת להיות נגישה לכולם, או מערכת ניהול נתונים קריטית, נמצא בוגר לימודי מדעי המחשב, או צוות של של בוגרי לימודי מדעי המחשב, שגרמו לכל לזה לקרות. מדעני מחשבים, מהנדסי תוכנה, מתכנתים ואנשי מחשוב אחרים הם המומחים ואנשי המקצוע אשר לומדים בהכשרתם כיצדעובדת הטכנולוגיה וכיצד מחשוב וקוד מסוגלים לטפל אפילו בבעיות המורכבות והמסובכות ביותר. המקצוע התפתח רבות מאז שנות ה-60, אז פרצו לחיינו המחשבים הפרטיים והאינטרנט והיום כמעט בכל 4 קירות, בין אם מדובר בעסקים, בתים פרטיים, מפעלים ולאן שהדמיון שולח אתכם ישנו מחשב אחד שעבדו עליו הרבה על מנת שיהוא יוכל לייצר לנו את הצג עליו אנחנו רושמים, מסמנים וצופים בסרטונים תמונות, קבצי סאונד וכתיבה באופן מובן מאליו. הסטודנטים בלימודי תואר במדעי המחשב, מקבלים ניסיון מעמיק ויישומי בתיאוריה ויישום של מחשוב, כמו גם ניסיון מעשי כשיותר ממחצית התלמידים משלימים התמחוית כאלו. מדעי המחשב הם הבסיס והפלטפורמה לאינספור תעשיות ודיסציפלינות. המעסיקים של היום זקוקים לבוגרים בעלי בסיס מוצק בעקרונות של מדעי המחשב ומיומנויות מחשוב. אם התעניינתם בלימוד תואר ראשון במדעי המחשב, אנחנו כאן כדי לנסות ולעזור לכם להכיר את תנאי הקלבה ותכני הלימוד ולהבין קצת יותר על מה עוסק התואר, כיצד ואיפה נרשמים אליו, למי הלימודים באמת מתאימים ומהם אפשרויות התעסוקה של בוגרי התואר מדעי המחשב.

תואר ראשון במדעי המחשב

לימוד מדעי המחשב הינם מהתחומים השוקקים ביותר, שכמעט כל שנה מתמלאים בתכנים חדשים, אתגרים אנלטיים וטכניים רבים. במסגרת הלימודים, לומדים הסטודנטים אודות עבודה בסביבות עבודה מבוזרות, שימוש בשפות תכנות מונחות עצמים, שימוש ביישומי סחר אלקטרוני ועוד, ואף נוגעים בנושאים כגון: שימוש ברשת האינטרנט כפלטפורמת מחשוב מרכזית, פיתוח אפליקציות וישומי מחשב, שימוש בטלפונים חכמים כמחשבים ניידים אישיים ועוד. למחשוב יש חלק בכל מה שאנחנו עושים וטכנולוגית מחשב הם חלק מכמעט כל דבר שאנחנו נוגעים בו. התחום עוסק בפיתרון בעיות מורכבות ומאתגרות שפותחות אפשרויות מתגמלות ומתאגרות עבור מגוון רחב של אנשים בעלי ההשכלה המתאימה. הלימודים יכולים לשרת לאחר מכן מחקרי מדע שונים כגון הגנום האנושי ומחקרים למניעת איידס וסרטן ועוד ולספק הזדמנויות נהדרות ליצירתיות אמיתית וחדשנות. רבים עלולים לייחס לתחום חשיבה בתבנית, אך הסטודנטים לומדים כי פיתוח ותכנות מושתתים על מדע של פתרון בעיות ולכן נדרשים אנשי המקצוע יצירתיים אשר יודעים לחשוב מחוץ לקופסא.

תכני לימוד בתואר ראשון במדעי המחשב

אמור, תואר ראשון במדעי המחשב נלמד במשך שלוש שנים, כאשר בכל שנה עבורים הסטודנטים על נושאי לימוד המתפתחים מתוכנית הלימוד הבסיסית. במהלך שנת הלימודים הראשונה, עוסקים הסטודנטים בעיקר בנושאי מבוא במתמטיקה כגון: מדעים מדויקים, לימודי פיזיקה, אלגוריתמים נפוצים, מבנים מתמטיים, פיתוח של חשיבה אנליטית, סטטיסטיקה, מתמטיקה בדידה, מסדי נתונים, למידה ממוחשבת, חישובים קלנדריים, יעילות אלגוריתמית ועוד. בשנתיים שלאחר מכן, הנושאים עוסקים יותר במהות התכנות עצמו ומכשירים את הסטודנטים לתפקידי המפתח בהם יעסקו כאנשי מקצוע. נושאי הלימוד בתואר עוסקים ב: בינה מלאכותית, רשתות מחשב, הידור, שפות תכנות, לוחמה קיברנטית, תורת הגרפים, מסדי נתונים, אבטחת מידע, הצפנה, מחשוב ענן, פיתוח תוכנה וחומרה, מערכות הפעלה, רשתות תקשורת, רובוטיקה, מאגרי מידע, לוגיקה, מבני נתונים, הצפנה, יישומי מחשב, הנדסת תוכנה ועוד. חשוב לדעת כי הלימודים מסונכרנים תמיד עם הזירה הבינלאומית בתחום, תוך שילובם של תוכנות חדשות, במידה והן יוצאות לאור, או שפות תכנות חדשות שנכנסות לשימוש בשוק העבודה. במהלך הלימודים, הסטודנטים יתנסו בפרויקטים והגשות גמר בהם יידרשו לייצר תוכנות מחשב בסיסיות בדמות משחקי מחשב בסיסיים, מחשבונים ועוד.

איפה לומדים תואר ראשון במדעי המחשב

למרות שמדובר באחד התחומים החשובים ביותר היום ומדינת ישראל מוכרת בעולם כיצואנית של אנשי מקצוע לתעשיית ההיי-טק העולמית, עיקר מוסדות הלימוד ממוקמים באזורים נגישים לתעשייה עצמה בישראל. הכוונה היא שרוב המוסדות ממוקמים באזורים קרובים למתחמי היי-טק גדולים הממוקמים בערים הגדולות ובסביבתן. להלן מגוון מוסדות הלימוד המעבירים לימודי תואר ראשון במדעי המחשב:
HACKERU, כשתבדוק תבין - הלימודים מתקיימים ברמת גן.
מכללת רמת גן אקדמי - הלימודים מתקיימים ברמת גן.
המסלול האקדמי המכללה למנהל, אל תשתלב, תוביל - הלימודים מתקיימים בראשון לציון.
מכללת אורנים – אקדמי, המכללה האקדמית לחינוך - הלימודים מתקיימים בקרית טבעון.

קהל יעד לתואר ראשון במדעי המחשב

כיוון שלימודי מדעי המחשב עוסקים בעיקר בשיטות כיצד מפתחים תוכנות לשימושים שונים במחשבים ננדים ונניחים, אפליקציות לסלולר עוד, הלימודים הללו מבוססים על עקרונות מתמטיים שייעודן לפתור בעיות ביעילות ומהירות. לכן, קהל היעד המתאים ללימודי התואר הללו הינו קהל מועמדים המגיע עם רקע טכני ברור ביישומי מחשב ואף בקיא בחשיבה מתמטית. לפיכך, המועמדים לתואר דרשים להיות בעלי חשיבה מתמטית, יכולות לוגיות מוכחות ואף להבין כי מדובר בתחום אשר דורש מהסטודנטים להשקיע זמן רב ולהתמיד בלימודים. 

מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי המחשב

עקב הביקוש הגבוהה ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב ישנם מבחר רחב של מוסדות לימוד אשר מעבירים את הלימודים לתואר ראשון. תנאי הקבלה לכל מוסד יכולים להשתנות כאשר השינויים מתבססים לפי אפוי המוסד – אוניברסיטה או מכללה פרטית; תוכנית הלימודים; משך הלימודים; מורכבות הקורס ועוד. כיום תנאי הקבלה עומדים על דרישה קבועה לתעודה בגרות מלאה מצד כל מוסדות הלימוד כשאר ישנה חשיבות לציוני הבגרות במתמטיקה ומספר היחידות שנלמדו בתיכון. לאחר מכן מגיעה הדרישה לציון פסיכומטרי כאשר רוב המכללות מסתפקות בציון 550 ואילו באוניברסיטאות דורשים ציון גבוהה יותר מ-680 ומעלה. לבסוף ישנה גם תשומת לב גדולה לחלק הכמותי של הבחינה הפסיכומטרית כאשר במוסדות רבים ישנה דרישה לציון של 125 לפחות בחלק הכמותי בבחינה (במכללת הדסה בירושלים לדוגמא).
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון במדעי המחשב


משך הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב

כאמור, כיוון שמדובר בתואר ראשון, הלימודים אורכים כשלוש שנים לפחות. מכאן ואילך, ישנם אפשרויות לקחת מסלולי לימוד שונים כגון מסלולים דו חוגים, אשר כוללים השלמה של תואר נוסף יחד עם לימוד התואר במדעי המחשב, כגון כלכלה, מתמטיקה ועוד הנשמכים מעל ל-4 שנים. כמו-כן, ישנה אפשרות להשלים את לימודי התואר לבוגרי הנדסאי מדעי המחשב, אשר נדרשים להלשים את הידע העיוני בלבד, ואלה מוארכים בלימודים של שנה וחצי. לבסוף, כיוון שמדבור בתואר, לכל הסטודנטים ישנה האפשרות להפסיק את הלימודים ולחזור אליהם גם לאחר כמה שנים, או ללמוד את התואר במסגרת מצומצמת וכך למעשה להאריך את לימודי התואר לפי הנוחות של הסטודנט.

אפשרויות תעסוקה

ישראל כיודע, נחשבת למעצמת היי-טק בינלאומית אשר הפכה בשנים האחרונות לאחת המבוקשות בתעשייה. הדבר מוביל לכך שבישראל (ומחוצה לה) ישנה דרישה גבוה לבוגרי תואר ראשון במדעי המחשב, וכיום יכולים הבוגרים למצוא עבודות בקלות יחסית ולהשתלב בתפקידים רבים בשוק החל מפיתוח יישומי מחשב, מפתחי תוכנה, פיתוח ובניית מערכות תוכנה, השתלבות בחברות היי טק, פיתוח או בניית מערכות מידע, פיתוח סביבות web ועוד. וכמובן, למי שאינו מוצא את עצמו בתעשייה הישראלית, קיים השוק הבינלאומי שמשווע לאנשי מקצוע ישראלים.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון במדעי המחשב
כשתבדוק, תבין!
HACKERU
כשתבדוק, תבין!
המכללה מלמדת ב: חיפה, רמת גן.


מידע על
המכללה

43 מסלולים

מפת הגעה

13 סרטוני וידאו

20 ממליצים
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
SCE המכללה האקדמית להנדסה עש סמי שמעון
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
המכללה מלמדת ב: אשדוד, באר שבע.

המסלול נלמד ב: אשדוד, באר שבע.
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
לדעת איפה להצטיין
האקדמית תל אביב - יפו
לדעת איפה להצטיין
המכללה מלמדת ב: תל אביב.

המסלול נלמד ב: תל אביב.
המכללה האקדמית ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון, שדרות.

המסלול נלמד ב: אשקלון, שדרות.
המכללה האקדמית רמת גן
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל הקמפוס החרדי
אל תשתלב, תוביל!
דגש בלמידה המרחיבה את האופקים
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
דגש בלמידה המרחיבה את האופקים
המכללה מלמדת ב: רמת גן.

המסלול נלמד ב: רמת גן.
המרכז האקדמי רופין
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
האקדמיה למנהיגי העתיד
המרכז הבינתחומי הרצליה
האקדמיה למנהיגי העתיד
המכללה מלמדת ב: הרצליה.

המסלול נלמד ב: הרצליה.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
מכללת אחווה
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא תואר ראשון במדעי המחשב
מה זה מדעי המחשב?
מה זה מדעי המחשב?
בעולם טוכנולוגי וממוחשב הצורך בבוגרי תואר במדעי המחשב עתיד רק להתגבר והיוקרה של בוגרי מסלול זה עתידה להמשיך לעלות ולצמוח וכך גם הפופולריות והתיעדוף ללימודים אלו באקדמיה. ...המשך
איך נרשמים ללימודים בחו"ל?
איך נרשמים ללימודים בחו"ל?
עשיתם את הצעד הראשון והחלטתם שאתם מעוניינים ללמוד בחו"ל עכשיו עליכם לעשות את הצעד השני ולהבין כיצד נרשמים ואיך עוברים את תנאי הקבלה. במיוחד בשבילכם הכנו את הכתבה הבאה. בהצלחה. ...המשך
6 סיבות ללמוד תואר במדעי המחשב
6 סיבות ללמוד תואר במדעי המחשב
לאלו שעדיין מתלבטים ללמוד תואר במדעי המחשב וזקוקים לעוד שכנוע, המדריך השלם של פורטל לימודים מציג לכם 6 סיבות משכנעות ללמוד תואר במדעי המחשב. ...המשך
למה אתם צריכים ללמוד הנדסת תוכנה?
למה אתם צריכים ללמוד הנדסת תוכנה?
הנדסת תוכנה הינה תחום הנדסי אש עוסק בפיתוחים ותחזוק יישומים של תוכנות שונות על ידי כישורים וטכנולוגיות מתחומי ידע מגוונים. רוצים לדעת למה כאי גם לכם ללמוד תחום זה? הכל בכתבה הבאה: ...המשך
מהו תואר במדעי המחשב?
מהו תואר במדעי המחשב?
מדעי המחשב מתמודדים עם היסודות התיאורטיים של מידע וחישוב, תוך גישה מדעית ומעשית לחישוב ויישומיו. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא ונסביר לכם קצת על התואר ומה עושים איתו אחרי הלימודים. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765