ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון במשפטים

תואר ראשון במשפטים

לימודי משפטים הם המקצוע המבוקש ביותר בקרב מחפשי התואר בישראל ואחד מבעלי המקצוע המבוקשים ביותר בקר תושבי ישראל. רף הקבלה עצמו הפך עם השנים ליותר נוח עבור המועמדים עם השנים בשל הריבוי הגדול של המכללות שמציעות את לימודי התואר, וכיום למעשה, אפשר ללמוד משפטים בכל אחד מאזורי הארץ ובכל הערים הגדולות בישראל. עורכי דין רשאים לבחור, עוד בזמן הלימודים עצמו את המסלול הכללי אליו יפנו כשאופי העבודה בתחומים מסוימים משתנה לפי המסלול הנבחר. מסלולי העבודה השונים מתחלקים למשפט מנהלי, משפט חוקתי, משפט מסחרי ודיני מיסים. עם זאת חשוב לדעת כי הדימוי שנוצר לעורך הדין בתוכניות הטלוויזיה שונה מהותית מתפקידו בפועל, כשקשת האפשרויות מאפשרת לבוגרים השונים לעבוד בתחומים הקרובים לליבם ושמתאים למידותיהם. כמו-כן, חשוב להכיר כי לימודי משפטים אינם מה שהופך את הבוגרים לעורכי דין בפועל, אלא הניסיון שהם צוברים בחברות והמשרדים בהם יעבדו, כשלימודי המשפטים למעשה מספקים להם את המידע החוקי בו ישתמשו במשפטים או בייעוץ ללקוחות.
 
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים לימודי ערב לתואר ראשון במשפטים

קצת מידע על תואר ראשון במשפטים

לימודי משפטים

אז החלטתם שאתם מעוניינים ללמוד תואר ראשון למשפטים, מזל טוב!, נתחיל ונאמר שלימודי התואר למשפטים הם עיוניים ברובם ולמעשה מספקים לבוגרים העתידיים את כל הידע שבעזרתו ייעצו ללקוחות או יעסקו בתיקים הנידנים במסגרת משפט. מסלולי התואר מתחלקים לכמה אפשרויות מיקוד בהן מתמקצעים הסטודנטים כגון: יסודות המשפט העברי, הדין הבינלאומי, דין אזרחי, הגבלים עסקיים, קניין רוחני, דיני מיסים, השפעת התחיקות העות'מאניות על המשפט הישראלי, דיני ירושה, דין פלילי, דיני משפחה ועוד. על המועמדים לתואר נדרש להציג מספר יכולות חשובות, בזכותן יוכלו לעבור בהצלחה את המסלול כמו: יכולת מילולית גבוהה, חוש אינטולקטואלי מחודד, ונכונות לשעות רבות של שינון מול ספרים, תחיקות וסעיפים. משך הלימודים לתואר ראשון במשפטים, אורכים בדרך כלל כשלוש שנים, כמו כל תואר רגיל, וקיימים מגוון של מוסדות לימוד שבהם ניתן ללמוד תואר זה. בעקבות הריבוי הרב של המוסדות המציעים תואר במשפטים, מוסדות הלימוד השונים מנסים להציע לסטודנטים שלהם מספר קורסים מעשיים ידמו הסטודנטים הליך משפטי שלם, על מנת להכין את הבוגרים לשוק העבודה. 

מהם תנאי קבלה

תנאי הקבלה המוכרים עבור מועמדי התואר במשפטים דורשים מהמועמדים שלהם להציג ציון של 550 לפחות במבחן הפסיכומטרי בשילוב שכלול בו גם את ממוצע תעודת הבגרות של המועמד. אך עם זאת, במספר מכללות בישראל יש תוכניות קדם אקדמאיות שמספקות לסטודנטים שאינם עומדים בתנאי הסף, לשפר את ציוניהם בתחומים הקשורים לעולם המשפטים ובכך לנסות ולהתקבל ללימודים.

מה לומדים לאורך התואר?

לימודי תואר ראשון במשפטים יאפשרו למשתתפים לרכוש נקודת מבט מקצועית על עולם המשפט הישראלי בפרט ועל המשפט הבינלאומי בכלל. במהלך התואר יתקלו המשתתפים במגוון רחב של תחומים משפטיים שיעזרו להם להבין, הבנה מעמיקה של תחומי המשפט השונים. לימודים עצמם אורכים בין 3 וחצי לארבע שנים. כשבשנה הראשונה, לומדים התלמידים את מקצועות הליבה שיאפשרו להם להרחיב אחר כך את הידע ולהתמקצע בתחומים אחרים. בוגרים רבים יעידו עד כמה תרם להם התואר בפיתוח מיומנויות הכרחיות לקריירה במקצועות החוק והמשפט.  בשנתיים האחרונות של התואר,המשתתפים נדרשים לעבור סמינריונים וקורסי בחירה בתתי תחומים שיאפשרו להם להגדיל את תחום עיסוקם כשהפקולטות השונות יאפשרו להם להתנסות בפרקטיקה לאורך הלימודים. עם זאת, הדבר בעיקר תלוי במוטיבציה ויכולתו של התלמיד. התואר נחשב לאחד התארים המאתגרים ומצריך יכולת זיכרון פנומנלית. אך בסופו של דבר, היתרון הגדול של הלימודים הם היכולת להיבנות לאורכו ולגבש את הדעה באיזה תחום התמחות כדאי לכל סטודנט לבחור לאורך השנה הרביעית. בין הקורסים הנלמדים במסלול התואר אפשר למנות: משפט בינלאומי, דינים ביהדות, דין אזרחי ופלילי, משפט אירופאי, משפט עות'מאני, דיני מיסים, ראיות, משפט ישראלי, משפחה וירושה ועוד.

תקופת התמחות

לסטודנטים שהגיעו לסוף השנה השלישית, מגיע הרגע בו הם נדרשים לבחור מה יהיה מקצוע ההתמחות שלהם. כעת, ידרשו לחפש אחרי משרדים שקשורים למוסד האקדמי בו בחרו ללמוד, שיקבל אותם לתקופת התמחות של שנה כמחוייב בחוק. ההתמחות הנחשבת לעבודה לכל דבר בה יקבלו הסטודנטים משכורת חודשית ובמהלכה יתנסו בוגרי התואר בתחום ההתמחות, דוגמת דיני משפחה, התמחות בהייטק, נדל"ן, דיני עבודה, מסחרי עסקי, הגבלים עסקיים, פלילים ועוד. בחירת ההתמחות היא הליך ממושך בו הסטודנט מגבש את האספקט המשפטי בו הוא מעוניין להתמקד ולעסוק בו לאורך הקריירה המקצועית. מרבית מוסדות הלימוד יאפשרו בחירה בנושא ההתמחותת, אך לסטודנטים יש את הרשות והאפשרות להתחיל לבחון זאת גם לפני מועד ההרשמה הרשמי בשנה השלישית ולבדוק את האופציות המוונחות לפניהם גם בשנה השנייה והראשונה. הסטודנטים הוותיקים ממליצים לקחת את השנה הראשונה כדי להתאקלם ולהכיר את העולם האקדמי וכן את עולם המשפטים. כאשר מגיעים למחצית השנייה של שנה ב', רוב הסטודנטים כבר מגבשים דעה מסויימת במסלול בו ירצו להמשיך ולהתמקד שנוגעים לתחומי התמחות שונים. 

אילו התמחויות קיימות כיום?

האינטרנט נחשב למקור המידע הטוב ביותר בשוק ותוכלו להסתייע בו בבחירת ההתמחות. ישנו מגוון עצום של התמחויות בהן יכולים בוגרי B.A במשפטים לבחור ומשתלם לסטודנטים המתלבטים לערוך מחקר אודות מסלולי ההתמחות השונים וללמוד אותם. הדבר יסייע גם בבחירת ההתמחות וגם בראיונות שתעברו מול מספר משרדי עורכי דין בראיונות הקבלה. לא סתם מקדישים הסטודנטים מחשבה מעמיקה לבחירת ההתמחות שלהם שכן מבחר ההתמחויות הוא גדול מאוד, כשהפופולריות מבינהן היום הן: התמחות בדיני עבודה בין היתר למען זכויות העובדים, התמחות בפלילים לעברות קשות ובעיקר כתובעים, התמחות בדיני נדל"ן לליווי עסקאות ורכש, קניין רוחני, התמחות בדיני חברות, דיני נזיקין ועוד. ההתמחות נחשבת לחשובה במיוחד מפני שמדובר  בצבירת הניסיון התעסוקתי הראשון בעולם המשפטים. בעולם התחרותי של היום, רוב משרדי עורכי הדין מעדיפים להעסיק מועמדים בעלי רקע.

מבחני ההסמכה הרשמיים 

לאחר שתקופת ההתמחות מסתיימת, נדרשים המתמחים לעבור בחינת הסמכה רשמית מטעם משרד המשפטים. הבחינה נערכת בשני מועדים שונים, מאי ונובמבר וכוללת מאה שאלות אמריקאיות בנושאים כללים מכל עולם המשפט הבינלואמי והמשפט המקומי. לאחר בחינה זו, ידרשו עוברי הבחינה לעבור בחינה נוספת, הפעם שבעל פה. לבחינה זו כבר יותר קשה להתכונן, אך רוב בוגרי התואר שמגיעים לרגע זה, מרגישים כי כבר אין דרך שיוכלו להפתיע אותם. 
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים לימודי ערב לתואר ראשון במשפטים


אפשרויות תעסוקה

כעת משהסתיימו כל הבחינות והבוגרים עברו בהצלחה מרובה את כל הבחינות והסטאז'ים, הם נכנסים אל עולם המשפט האמיתי. התחרות רבה בשוק וברוב המקרים עדיף להישאר בקשר טוב עם המשרד בו ביצעו את הסטאז' וההתמחות, או לחפש משרה במשרד בהתאם לתחום בו החלטתם להתמקצע. מכאן ואילך ישנם אפשרויות עבודה נוספות כגון: עבודה במחלקה משפטית של חברה גדולה, או ייעוץ עסקי, עצמאיים ועוד.

לימודי המשך

בוגרי תואר ראשון במשפטים יכולים כמובן להמשיך את לימודיהם לתואר שני במשפטים להרחבת הידע, או לשם התקדמות בעבודה ברמה גבוהה ביותר. כמו-כן בוגרי התואר הראשון יוכלו גם להיעזר בתעודת התואר הראשון להמשך לתואר שני במנהל עסקים ועוד.

5 סיבות עיקריות ללמוד עריכת דין

 פוטנציאל הרווחים - עורכי דין הם בין אנשי המקצוע המקבלים את השכר הגבוה בענף המשפטי. רוב עורכי דין מרוויחים משכורות הרבה מעל לממוצע הארצי; 

היוקרה - במשך דורות, קריירה כעורך דין כבר סימן היכר של יוקרה. מעלות מרשימות, שכר טרחה נאה, וכן סמכות אחרת הציבו עורכי דין במעגל האליטה של בעלי מקצוע; 

הזדמנות לעזור לאחרים - עורכי דין הם בעמדה ייחודית לסייע ליחידים, קבוצות וארגונים עם הבעיות המשפטיות שלהם ולקדם את טובת הציבור ולעזור לאלה הזקוקים לסיוע משפטי, אשר לא יוכל אחרת להרשות לעצמם עורך דין; 

אתגר רוחני - עבודה כעורך דין היא אחד התפקידים מתגמלים מהבחינה האינטלקטואלית ביותר על פני כדור הארץ. מלסייע לקבוע פטנט או סוד מסחרי, לתכנון אסטרטגית משפט כדי להרכיב מיזוג בהיקף של מיליון דולרים, עורכי דין הם פותרי בעיות, אנליסטים והוגים חדשניים; 

תחומי עיסוק מגוונים - כפי שמקצוע עריכת הדין מתפתח, פילוח התעשייה גודל והתמחות הובילו מגוון רחב של התמחויות משנה. עורכי דין יכול להתמחות בתחומי נישה אחת או מספר הנעים בין פרקטיקות כגון דיני עבודה, להתמחויות נישה כגון חוק הירוק וכו'; 
 
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על לימודי ערב לתואר ראשון במשפטים
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765