ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

תואר שני - תואר ראשון, מה עדיף?

תואר ראשון מספק עבור הסטודנטים את הכניסה לעולם האקדמי, אך כמות הבוגרים הפכה אותו לפחות יוקרתי, מצד שני התואר השני יוקרתי ופותח דלתות למגוון קריירות שונות, אך פוגע בניסיון המעשי לעומת המתחרים שהחלו לעבוד אחרי התואר הראשון. אז מה באמת עדיף?

צוות פורטל לימודים|8.1.2017|12:16

נתחיל בדעה הרווחת כי לימודים אקדמיים הפכו לדרישת חובה בעולם התעסוקה של היום. אנשים רבים מכירים בחשיבותו של העולם האקדמי ולכן רבים מהם מבקשים לרכוש לעצמם ידע אקדמי במגוון התחומים הקיימים, בין אם מדובר במקצועות כללים כגון מדעי החיים, מדעי החברה, מקצועות אמנותיים כגון לימודי מוסיקה, קולנוע ועוד, מקצועות מדעיים כגון פיזיקה, הנדסה והרשימה רק ממשיכה. אך החילוק מתחיל מרגע שהסטודנט מסיים את לימודי התואר הראשון וכעת עומדת מולו האופציה להמשיך את הלימודים לתואר שני במטרה להרחיב את אופציות התעסוקה העתידיות בין אם מדובר בלעבוד באקדמיה, במקצוע חדש, או לעבוד כמומחה במקצוע אותו למד בתואר הראשון, ובין האופציה לצאת אל שוק העבודה ולהסתמך על הניסיון שייצבר במהלך השנים כדי להתקדם בקריירה. אז נשאלת השאלה, תואר שני - תואר ראשון, מה עדיף?

מה חשוב יותר? ניסיון תעסוקתי, או ידע תיאורטי?


הניסיון התעסוקתי בתואר ראשון לעומת אפשרויות התעסוקה של התואר השני
לשני המסלולים יש היכולת להגדיל את אופציות התעסוקה של בוגריהם, אך חשוב לדעת כי מדובר בדרכים שונות, שלעיתים לא ניתן להגיע אליהם, כאשר בוחרים את אחד המסלולים. בוגרי התואר הראשון הבוחרים לסיים את לימודיהם ולהתחיל לעבוד בשוק התעסוקה, זוכים להגדיל את הניסיון התעסוקתי שלהם, על חשבון הסטודנטים לתואר שני שממשיכים לחקור תיאוריות שונות, ואין ספק שניסיון תעסוקתי הוא אחד הגורמים החשובים ביותר למעסיק, אך מצד שני, בוגרי התואר השני מגיעים לשוק העבודה עם יתרון בולטת באפשרויות השכר שלהם, כיוון שמדובר באנשים עם יכולות אשר נחשבות לגבוהות ויוקרתיות יותר. אך עם זאת, במקרים רבים, בוגרי תואר שני עלולים להיפגע במקצועות מסוימים כגון תקשורת ועוד בהם הניסיון התעסוקתי והקשרים יותר חשובים מהידע האקדמי.

לעמוד תואר שני בפורטל לימודים לחצו כאן

חווית הלימודים שנמשכת לעומת הקפיצה לחיים האמיתיים
אנשים רבים יודעים להעיד כי תקופת הלימודים שלהם נחשבת לתקופה הטובה בחייהם. תקופה זה למעשה מכילה בתוכה את התקווה לקריירה עתידית, כאשר המחויבויות של הסטודנטים השונים, מצומצמות לחייהם האישיים בלבד. הסטודנטים לתואר שני למעשה זוכים להמשיך את החוויה הייחודית הזו לעוד כמה שנים בזמן שהם ממשיכים לחקור את המקצוע אותו הם אוהבים ובסופו יפתחו עבורם אפשרויות תעסוקה יוקרתיות יותר. לעומתם בוגרי התואר הראשון מתחילים את הקריירה שלהם מעמדה נמוכה יותר, אך בתחרות הקיימת בשוק העבודה, אין תחליף לניסיון תעסוקתי ובמקרים מסוימים, יהיו בוסים רבים שיעדיפו את הניסיון על פני המעמד.

בחירה לפי המקצוע
בסופו של דבר, הבחירה הנכונה בין תואר ראשון לתואר שני צריכה להיעשות לפי הקריירה בה אתם מעוניינים לעבוד. לבוחרים במקצועות כגון חינוך, פסיכולוגיה, מנהל עסקים, מדעים מדויקים, הנדסה, משפטים ומדעי החברה והרוח, יש חשיבות גדולה מאוד לכמות הידע התיאורטי שבעל המקצוע מציג, ולכן במקצועות אלה התואר השני מהווה יתרון משמעותי. לבוחרים במקצועות הדורשים ניסיון תעסוקתי גדול כגון קולנוע, תקשורת, הנדסת אלקטרוניקה, סוציולוגיה ועוד, אין חשיבות ללימודי תואר שני, אלא אם כן, אתם מעוניינים להמשיך לחקור את התחום ורוצים לפתח קריירה בעולם האקדמיה.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765