ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

האמת על טיפול באמצעות בעלי חיים

עולם התרפיה מושפע יותר ויותר עם השנים בעזרת תחום הטיפול באמצעות בעלי חיים שצובר תאוצה וגדל מיום ליום בשל החיבור הטבעי בין אנשים לבעלי חיים. אם תמיד חשבתם שהמקצוע הטיפולי מתאים לכם ואתם אוהבים בעלי חיים, טיפול באמצעות בעלי חיים בהחלט יכול להתאים לכם.

צוות פורטל לימודים|25.12.2016|11:38

בעשר השנים האחרונות החלו להבין באמת עד כמה משפיע בבני אדם טיפולים באמצעות בעלי חיים. שוק התרפיה מתמלא בעוד ועוד מטפלים העובדים עם מגוון בעלי חיים שתורמים להעלאת השיפור הבריאותי של המטופלים. בין אם זו רכיבה על סוסים, שחייה עם דולפינים, או השימוש הגובר לאחרונה בכלבים, ידידם הטובים של האדם, תרפיה באמצעות בעלי חיים הפכה לשיטת טיפול מוסדית שמספקת למטופלים תחושה של ריפוי, ביטחון ואהבה ללא תנאי שהחבר הפרוותי נותן להם במהלך הטיפול. האגודה לצער בעלי חיים בארה"ב מגדירה טיפול באמצעות בעלי חיים (AAT) באתר האינטרנט שלהם - "התערבות מכוונת מטרה שבה חיה משולבת כחלק בלתי נפרד מתהליך טיפול הבריאות הקליני. טיפול באמצעות בעלי חיים מועבר על ידי איש מקצוע, ותורם בכל הנוגע ליישומים קליניים אצל בני אדם ושל אינטראקציות אדם-חיה."

עוזרים לאנשים עם מגוון רחב של בעיות טיפוליות


הנה עוד ארבע עובדות אתה אולי לא יודע על טיפול באמצעות בעלי חיים:
1. הם אינם תלויים בתיאוריה ספציפית - טיפול באמצעות בעלי החיים מקיפים את כל סוגי התיאוריות בפסיכולוגיה פסיכואנליטית התנהגותית. טיפול בעזרת בעלי חיים הוא שימוש בחיה כתוספת לתהליך טיפולי כשאפשר להתאים את אופן הטיפול לאופן הבעיה ולמצוא את החיה המתאימה שתעזור למטופל להחלים. כך הפך טיפול באמצעות בעלי חיים לכלי נוסף בארגז הכלים שלהם לסוג הטיפול שהם מתרגלים.
2. הם לא חיות שירות - למרות שלעתים קרובות זוהה בטעות עם כלבי הנחיה, קיימים הבדלים משמעותיים ביניהן. חיות שירות, למשל, מוגנות על ידי מוגבלויות החוק, לחיות עם בעלים שיש להם מוגבלות פיסיות ורגשיות ולסייע להם אך ורק עם חיי היומיום. לעומת זאת, בעלי חיים טיפוליים נשארים לחיות עם בעלי המקצוע והם מסייעים לו בטיפול המטופלים כשלאחר מכן ומטופל נפרד מהחיה.
3. הם לא כוללים רק סוסים ודולפינים - בעוד שבישראל אנחנו מכירים בעיקר את תחום הרכיבה הטיפולית ובאילת את השחייה הטיפולית עם דולפינים, בשנים האחרונות החל להתפתח עולם הכלבנות הטיפולית, אשר נחשב ליותר קל לשימוש שכן ניתן להביא את הכלב הטיפולי ללקוח בנוסף לביקורי המטופל במכון.
4. הם עוזרים לאנשים עם מגוון רחב של בעיות טיפוליות - חיות תרפיה מסייעים למטפלים בעזרה ללקוחות עם שפע של בעיות טיפוליות כגון שיפור הערכה עצמית ופיתוח מיומנויות חברתיות, וכן מתן עזרת חרדה ופוסט-טראומה. הם גם עובדים במגוון רחב של הגדרות קליניות מבתי חולים פסיכיאטריים לבתי אבות.

שיטת טיפול מוסדית שמספקת למטופלים תחושה של ריפוי, ביטחון ואהבה ללא תנאי


רוצים לדעת עוד ואולי להפוך למטפלים בעזרת בעלי חיים בעצמכם? הנה מספר בתי ספר המציעים קורס טיפול באמצעות בעלי חיים:
מגן דוד ירוק - הלימודים מתקיימים בתל אביב
מאי דוג, המרכז ללימודי אילוף כלבים וכלבנות - הלימודים מתקיימים בסביון, חיפה ובאר שבע
בית איזי שפירא - הלימודים מתקיימים רעננה
לימודי חוץ במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - הלימודים מתקיימים בכנרת


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין בעלי חיים
להיות מאלף כלבים
להיות מאלף כלבים
קורס מאלפי הכלבים עבר תהליך מאוד מורכב ב-20 השנים האחרונות וכיום מדובר במקצוע חינוכי גם עבור הכלבים אך לא פחות חשוב חינוך הלקוחות בעלי הכלבים. ...המשך
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
אתם מתלבטים ועדיין לא בטוחים לאיזה כיוון בחיים אתם צריכים ללכת. במיוחד בשבילכם הכנו את הכתבה הבאה שתעזור לכם להבין בפשטות, מדוע אתם צריכים ללכת לקורס מקצועי. ...המשך
מהו טיפול באמצעות בעלי חיים
מהו טיפול באמצעות בעלי חיים
טיפול באמצעות בעלי חיים או זואותרפיה בשמו המקצועי, הינו תחום אשר מאפשר לטפל בבעלי מוגבלויות והפרעות שונות בעזרת בעלי חיים המסוגלים להכיל את התנהגותם השונה ולעזור להם לחזק את הביטחון העצמי. ...המשך
להיות עוזר וטרינר
להיות עוזר וטרינר
בכל מרכז רפואי ישנה דרישה לעוזרים אשר ישתפו פעולה עם צוות הרופאים ויקלו עליהם במשימות שוטפות ויום-יומית. כך גם בענף הווטרינריה, זקוקים לעוזרים בעלי הכשרה מקצועית שינהלו את המרפאה וילוו פרוצדורות רפואיות מורכבות. ...המשך
טיפול בעזרת בעלי חיים
טיפול בעזרת בעלי חיים
טיפול באמצעות בעלי חיים יכול לעזור להפחית את הלחץ, החרדה ודיכאון ואף להגדיל את ההערכה עצמית ולשפר מיומנויות חברתיות. בכתבה הבאה נעביר לכם מידע על תחום הלימודים: ...המשך
מהם הסיבות העיקריות ללמוד אילוף כלבים
מהם הסיבות העיקריות ללמוד אילוף כלבים
בשנים האחרונות ישנו ביקוש הולך וגדל למאמני כלבים וכמות הכסף שבעלי הכלבים מוציאים היום על חיות מחמד נמצאת בשיא של כל הזמנים. אז אם אתם שוקלים קריירה בתור מאלפי כלבים מקצועיי? הנה כמה מהסיבות הטובות ביותר לעבוד בנתיב קריירה זה: ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765