ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

להיות מטפלת לגיל הרך = להיות אמא שנייה

לחשיבותה של המטפלת לגיל הרך אין שיעור. תפקידה הוא לתרום להתפתחות הילד, לעזור לו לפתח את הכישורים המוטורים והחברתיים שלו ולמעשה לתפקד כמעין אמא שנייה כשהורי הילד נמצאים בעבודה. אז אם אתם מחפשים תפקיד עם שליחות למען דור ילדינו, זה התפקיד בשבילכם.

צוות פורטל לימודים|6.12.2016|15:11

השנים הראשונות של הרך הנולד, מוכרת לכולנו כאחת התקופות החשובות ביותר בחייו של ילד. בתקופה זו מתפתחת המוטוריקה, הרגשית והחברתית ולאנשי החינוך המתעסקים בחינוך מוקדם בשל זה של החיים, המטפלת והסייעת בגנים, חשובה לעין שיעור על מנת שהילד יתפתח בצורה תקינה ובריאה. מטפלת אחראית תהווה דמות מפתח משמעותית עבור הילד ויהיה לה השפעה רבה על חינוכו, לכן, ישנו דגש בחשיבות הכשרה מקיפה, יסודית ומקצועית. לשם כך קורס מטפלות לגיל הרך מאציל על הבוגרים את כל הסמכויות והכלים הנדרשים לצורך התמודדות יומיומית עם ילדים בגילאים אלו. הקורס מקנה ידע התיאורטי והמעשי הנדרש עבור מטפלות העוסקות בחינוך וטיפול בתינוקות ופעוטות בגנים ובמעונות.

הדרישה למטפלים בעלי ידע והכשרה מקצועית רק עולה, ובפני בוגרי הקורס יש את האפשרות להשתלב במעונות יום הפזורים ברחבי הארץ


מטרת הקורס ונושאי הלימוד
מטרת הקורס היא להעניק לסטודנטים את הידע התיאורטי הרחב ביותר על מנת לסייע לה בתפקידה. תכני הלימוד הם מהמגוונים ביותר בעולם החינוך וכוללים מגוון רחב של נושאים כגון: התפתחות רגשית, שלבים בהתפתחות הילד בגיל הרך (עד גיל שלוש), התפתחות חברתית, העשרה לשונית, אתיקה מקצועית, חינוך להרגלים, התפתחות קוגניטיבית, התפתחות סנסומוטורית, התפתחות השפה, סיפוק צרכים, הפרעות התפתחותיות, ארגון הסביבה הפיזית, תקשורת בין אישית, חשיבות המשפחה בחיי הילד, ארגון יום פעילות, שיטות למידה לגיל הרך, הקשר עם משפחת הילד, הגינה ובריאות, תזונה נכונה, בטיחות, שילוב אמנות בחינוך, עזרה ראשונה ועוד, כך שבסופו של יום להיות מטפלת לגיל הרך = להיות אמא שנייה.

הקורס נמצא בפיקוח משרד הכלכלה
קורס מטפלות לגיל הרך נחלק לשלוש רמות. תחילה, המועמדים נדרשים לעבור קורס מטפלות לגיל הרך סוג 1, סוג 2 וסוג 3, הנמצאים תחת פיקוחו של משרד הכלכלה. התכנית נחשבת ליוקרתית מאוד שכן עם סיומה, הבוגרים מקבלים תעודת הסמכה רשמית מטעם משרד הכלכלה. כמו-כן, לקורס יש מגוון רחב של תוכניות לימודים המשתפות פעולה עם משרד התמ"ת, בו ניתן לסבסד את הלימודים על חשבון העבודה והמדינה על מנת לעודד את הגדלת מעגל העבודה בתחום. 

קורס מטפלות לגיל הרך מאציל על הבוגרים את כל הסמכויות והכלים הנדרשים לצורך התמודדות יומיומית עם ילדים


אפשרויות תעסוקה לאחר קורס מטפל לגיל הרך
הלימודים בקורס כוללים התנסות מעשית בהנחיית צוות ההוראה בקורס. בנוסף, הסטודנטים עוברים סיורים מקצועיים בשטח, על מנת להיפגש עם אנשי מקצוע שכבר עובדים בתחום ואלה יוכלו להעביר את המידע הטוב ביותר לגבי הדרישות בשטח, כמו גם טיפים מקצועיים בישראל היום, הדרישה למטפלים בעלי ידע והכשרה מקצועית רק עולה ועולה, ובפני בוגרי הקורס יש את האפשרות להשתלב במעונות יום הפזורים ברחבי הארץ כשכירים, או לצאת גם לדרך עצמאית כמטפלים באופן פרטי.

תנאי קבלה וקהל יעד
כעת, שהבנתם כי זה המקצוע בו בחרתם לעסוק, יש לדעת את תנאי הקבלה ומי למעשה נחשב למועמד הטוב ביותר עבור המוסדות ומעונות היום. המוסודות לקורס פתוחים לקהל הרחב ואינם מצריכים רקע או ניסיון מקצועי בתחום.  מבחינת תנאי קבלה, מועמד המבקש להירשם נדרש להיות בעל 12 שנות לימוד ולעבור ראיון קבלה ראשוני לצורך בדיקת התאמה. הקורס עצמו נמשך על 800 שעות לימוד עיוניות, כשמתוכן 200 שעות לימוד הן מעשיות בעבודה עם ילדים. בסיום הלימודים הסטודנטים נדרשים לעבור סטאז´ של 10 ימים, כשבסיומו יקבלו תעודת הכשרה מטעם המוסד הנבחר ומשרד התמ"ת.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מטפלות לגיל הרך
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
הכשרה מקצועית במימון המדינה
מרכזי הכשרה ממשלתיים
הכשרה מקצועית במימון המדינה
המכללה מלמדת ב: אשקלון, חולון, ירושלים, ירכא, מעלות.

המסלול נלמד ב: אשקלון, חולון, ירושלים, ירכא, מעלות.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765