ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

תנאי קבלה לקורס הנחיית הורים

זה ככל הנראה אחד מן המקצועות המאתגרים והמתגמלים ביותר מבין מקצועות הטיפול, ועדיין מאות מתעניינים המגיעים ממקצועות החינוך, הייעוץ ועוד, בוחרים בקורס הנחיית הורים כחלק מפיתוחם המקצועי.

עופר אטלס|3.1.2018|14:55
זה ככל הנראה אחד מן המקצועות המאתגרים והמתגמלים ביותר מבין מקצועות הטיפול, ועדיין מאות מתעניינים המגיעים ממקצועות החינוך, הייעוץ ועוד, בוחרים בקורס הנחיית הורים כחלק מפיתוחם המקצועי.

עולמנו רווי בסכסוכים ומלחמות, אך כל זה לא יצליח לשנות את הדעה הנחרצת שמאחדת את כל אזרחי העולם והיא שהורות היא התפקיד המאתגר והמשמעותי ביותר בחייו של כל זוג ובכל גיל. אם בעבר התא המשפחתי היה מאוחד וקרוב גיאוגרפית כך שקרובי המשפחה יכלו לעזור להורים הצעירים בגידול הילדים, הרי שכיום התמודדותם היא קשה יותר ודורשת מהם לקחת את האחריות על גבם כמעט באופן מוחלט.

אחד מן המקצועות שצמחו כתוצאה מן התמורות של העת המודרנית הוא תחום הנחיית ההורים כשמתוקף תפקידם, מעניקים המנחים ייעוץ מקצועי להורים עבור ילדיהם מכל הגילאים ומסייעים להם בעזרת שיטות עבודה מקצועיות למציאת פתרונות בדבר התנהגויות בעייתיות, חוסר הסכמה על דרכי חינוך, התמודדות עם ילדים בעלי מוגבלויות ועוד.

מורכבותו של המקצוע הביא להכרה שבכך שמנחה הורים צריך להגיע עם ניסיון או רקע השכלתי שיעמוד לזכותו כאשר ירצה לסייע ללקוחותיו בסיטואציות בעלות רגישות גבוהה. במאמר הבא ריכזנו לכם מידע על קורס הנחיית הורים החל מהסבר על תפקידם, דרך מידע על תנאי הקבלה עבור ההרשמה לתכנית ועד הסבר על מתכונת התכנית ותכניה.

מנחי ההורים מקיימים את המפגשים בסדנאות מרובות משתתפים ובטיפול פרטני


יום עבודתם של מנחי הורים
במסגרת עבודתם, מנחי ההורים מלווים משפחות ונרתמים לטפל במגוון רחב של תרחישים בהם ההורים חשים חוסר אונים, או צורך בסיוע חיצוני כדי לדעת כיצד להתמודד עם גידול הילדים ולעתים גם בצירוף של נסיבות רגישות ומאתגרות.

מפגשים אלו יכולים להתבצע בקליניקה במסגרת סדנאות עם מספר משתתפים, אך גם כמפגש פרטני בין המנחה לבין זוג ההורים או ההורה. תפקיד זה נחשב למאתגר במיוחד לאור הרגישות הגבוהה שכרוכה במקרי הבוחן עמם מתמודד המנחה. בין היתר עוסקים המנחים ב:

• מתן פתרון ושיטת עבודה אל מול בעיות התנהגותיות בקרב ילדים
• מתן דרכי פעולה נכונות להתמודדות ההורים וילדיהם עם תהליך גירושים
• הבאת ההורים לעמק השווה באשר למחלוקות בשיטות חינוך ילדיהם
• ליווי ההתמודדות הרגשית עם גידול ילדים בעלי מוגבלויות
• ועוד.

לעתים, מנחי ההורים אף מסייעים להורים בהיותם מקום המפלט הרגשי בו ההורים יכולים להסיר את שעל לבם ולמצוא פורקן ונחמה. המטרה היא בסופו של דבר לחזק את התא המשפחתי ולסייע בכל אתגר העומד בפניו.

למי מתאים להיות מנחה הורים?
באשר לתנאי הקבלה, קורס הנחיית הורים איננו מתאים לכל אחד ועל המועמדים להגיע מתוך רקע השכלתי או מקצועי קודם דוגמת מקצועות החינוך והייעוץ, עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים. ישנם אף מוסדות המתנים את ההרשמה בהצגת תעודת התואר הראשון ובמעבר ראיון קבלה אישי מול נציגי הסגל לצורך בדיקת מידת ההתאמה לתפקיד.

ככלל, תכנית הלימודים פונה לאנשים בעלי יכולת תקשורת בין אישית גבוהה, אינטליגנציה רגשית מפותחת וחוסן נפשי להתמודדות לא פעם עם נסיבות רגישות במיוחד. 

קצת על לימודי הנחיית הורים
הכינוי שדבק בתכנית המתוארת בתור קורס הנחיית הורים עשוי להטעות וכדאי לדעת שמסלול זה אורך כשנתיים בממוצע.

במסגרת הקורס נחשפים המשתתפים למגוון תכנים תיאורטיים המגובים בסדנאות ותרגולים מעשיים תכופים. בין הנושאים הנלמדים במסגרת הקורס ניתן למנות:
• פסיכולוגיה משפחתית
• אתיקה מקצועית
• מבוא להנחיית קבוצות ויחידים
• תיאוריות התנהגותיות בתא המשפחתי
• פסיכולוגיה התפתחותית
• נוער בסיכון
• התמודדות עם משברים והתנגדויות
• ועוד.

לסיכום
עד תום הלימודים, רוכשים המשתתפים ארגז כלים מקיף שמקבל גושפנקא בדמות תעודת סיום חגיגית מטעם המוסד הרלוונטי.

עם תעודה זו, יכולים בוגרי התכנית להשתלב בקליניקות השונות ובמערכת הבריאות כמנחי הורים. כמו כן, ניתן לעסוק בתחום באופן עצמאי.

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765