ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מה לומדים בתואר שני ביהדות?

התעניינתם בלימודי יהדות? בכתבה הבאה הכנו לכם את כל המידע אודות תואר שני בלימודי יהדות, מהי תוכנית לימודים, תנאי הקבלה, התמחויות ורקע נוסף על הלימודים.

צוות פורטל לימודים|8.3.2017|12:57

היהדות, אשר נחשבת לדת המונותאיסטית הראשונה מחילה בתוכה היסטוריה רבת שנים, מלאת פרשנויות וכלי ניתוח שונים כשבמסגרתם לימודי תואר שני ביהדות הסטודנטים מבצעים מחקר התבוננות מעמיק בתולדות העם היהודי והדת מראשיתה ועד ימינו. מסלול התואר השני ביהדות משיק לתחומים נוספים אחרים במדעי החברה ומדעי הרוח החל מספרות, היסטוריה ופילוסופיה, סוציולוגיה, תרבות ועוד. תוכניות הלימודים במסלול התואר מציעות התמקדויות שונות בהיבטים רב תחומיים אשר עוסקים בהקשר יהודי. אז האם אתם רוצים לדעת מה לומדים בתואר שני ביהדות? הנה כל הפרטים:

משך לימודים לתואר שני בלימודי יהדות אורכים כשנתיים אקדמאיות.


תוכנית הלימודים לתואר שני בלימודי יהדות
תוכנית הלימודים  מתחלקת לשני מסלולים: המסלול העיוני כולל שיעורים וסמינרים והמסלול המחקרי אשר דורש מהסטודנטים להגיש תזה מחקרית ושאלת המחקר כאשר רק לאחר הגשת עבדות הגמר, יוכלו הסטודנטים להמשיך ללימודים לתואר שלישי. במהלך הלימודים עוסקים הסטודנטים בנושאים כגון: חינוך חברתי, תכנון, הוראה והדרכה, לימודי ארץ ישראל, תלמוד והלכה, יהדות זמננו, מקרא, מחשבת ישראל, תולדות עם ישראל, לימודי יהדות ואמנויות, חינוך יהודי, מדרש ואגדה, תרבות ומרחב, לימודי האישה, לימודי משפחה וקהילה, שפה ותקשורת בקרב עולים, ישוב סכסוכים במדינת ישראל, פוליטיקה מערבית וענייני חברה במסורת היהודית, חילוניות ודת במדינת ישראל, דימויין של תל אביב וירושלים בחברה הציונית, הנהגה דתית ביהדות המאה העשרים, היהדות בעידן המהפכות ועוד.

 

לרשימת מוסדות הלימוד בפורטל לימודים לחצו כאן - תואר שני ביהדות

מהם תנאי קבלה, משך הלימודים ושכר הלימוד
משך לימודים לתואר שני בלימודי יהדות אורכים כשנתיים אקדמאיות כשהבוגרים מקבלים תעודת תואר שני בלימודי יהדות. תנאי הקבלה ללימודים הינם ממוצע 80 בתואר ראשון במסלולים כגון מדעי הרוח, מדעי החברה או בעלי תואר ראשון במדעי היהדות. כמו-כן בעלי התואר ידרשו לעבור ועדת קבלה ולהשלים מספר קורסים ואף להיות בעלי פטור מאנגלית. חשוב לדעת שבעלי ממוצע של 95 ומעלה ייזכו לקבלת מלגות, אשר יקלו על שכר הלימודים שעומד בין 9,000 ל-14 אלף ש"ח לשנה אקדמית.

 

ללימודי יהדות ישנם מספר התמחויות: 
תלמוד והלכה -
לימודי תלמוד וההלכה עוסקים ביצירות החשובות שנכתבו במהלך עיצובו של העם היהודי, אשר ממשיכים ומשפיעים על חיינו גם היום. מטרת ההתמחות היא להקנות לסטודנטים כלים מחקריים שיאפשרו להם לעיין בצורה מעמיקה ובקורתית בספרות ההלכה והתלמוד.
תושב"ע - התמחות תורה שבעל פה מציעים לסטודנטים את האפשרות לנתח את הספרות ההלכתית והאגדית אשר מעוגנת במדרשים. ההתמחות נעשית על ידי הבנת המקורות של התורה שבעל פה וכיצד היא השפיעה על חיי היום-יום של עם היהודי מתחילתו ועד ימינו.
לימודי אמנות יהודית - בהתמחות זו הסטודנטים יתוודעו למגוון רחב ולקשרים הקיימים בין האומנויות השונות לבין היהדות, בין אם זה בתיאטרון, בקולנוע, במוזיקה, פיסול ועוד. הלימודים משלבים שיעורים עיונייים וסדנאות יצירה אשר חושפים את הסטודנטים ליצירתיות הטמונה במסורת היהודית.
תולדות עם ישראל - בהתמחות זו הסטודנטים ירכשו ידע הנוגע להיסטוריה של עם ישראל, אשר מתחום החל מהשלטון היווני על העם היהודי ועד המאה ה-20. במהלך השיעורים הסטודנטים ייחשפו לגישות ביקורתיות ואף ילמדו להבחין בתמורות ההיסטוריות שהתרחשו במהלך ההיסטוריה ויכירו את השיטות הקיימות בחקר ובכתיבה היסטורית ויעמדו על מאפייניהן.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר שני ביהדות
יורם כללי
תואר שני ביהדות זה שכטר!
מכון שכטר
תואר שני ביהדות זה שכטר!
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765