ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

לעבור הכשרה כמדביר

המקרה המצער שאירע לפני כשנתיים כאשר שני ילדים נפגעו מהדברה שנעשתה לא נכונה רק הוכיח עד כמה חשוב קורס ההכשרה למדבירים. התלבטתם לגבי קריירה כמדבירים ולא יודעים מאיפה להתחיל? בשביל זה אנחנו כאן.

צוות פורטל לימודים|1.3.2017|11:4

נתחיל בהבהרה. לרוב הציבור נדמה כי המדביר מגיע רק במקרים בהם צריך לחסל מזיקים שונים אשר חדרו לבית הלקוחות. למעשה, עבודתו של המדביר אינה עוסקת רק בהריגת מכרסמים או מזיקים שונים, אלא עוסקת גם בהרחקה וצמצום ההשפעה של הבעיה. כמו-כן, המדביר אינו עוסק רק בחיות וכדומה, אלא גם מגיע לטפל במקרים קשים של צמחים, עופות, פטריות ועוד, אשר מהווים מטרד ומסיבים נזק לביתו של הלקוח. בשנים האחרונות המקצוע הגיע לכותרות בשל המקרה המצער בו נפגעו שני ילדים משאיפת חומרים מסוכנים, אך מצד שני הגיע גם טוב כאשר הדבר הוביל לביקוש גובר לאנשי מקצוע איכותיים, להם מצפות אפשרויות תעסוקה מגוונות בתחום ורבים בוחרים לעבור הכשרה כמדביר אשר נדרשת גם בשל החשיבות לבריאות, ההיגיינה, הניקיון ולחיי היום יום של כולנו, בין אם מדובר במקרים בבית, בבית עסק, מוסד בריאותי או ברחוב.

בוגרים אשר השלימו את המבחן וקיבלו את רישיונם הם כשכירים או עצמאיים בחברות הדברה, עבודה בחקלאות, השתלבות במחקרים ופיתוחים חדשים של אמצעי הדברה ועוד.


קהל היעד ותנאי קבלה לקורס הדברה
לימודי הדברה מתאימים לכל אדם אשר מעוניין לרכוש מקצוע חשוב ונדרש ולעבור הכשרה מקצועית בזמן קצר. הקורס מיועד גם לפקחי ועובדי תברואה, אנשי אחזקה, אחראים על שירותים טכניים בבתי חולים, חברות מזון, מפעלים ועוד אשר מעוניינים להרחיב את השכלתם והכשרתם. מבחינת תנאי קבלה, ישנם 3 דרישות עיקריות המצופות מכל מועמדי הניגש לקורס והם: תעודת 12 שנות לימוד, גילאי 18 פלוס ודרישה להצגת תעודת יושר מהמשטרה. תנאי הקבלה אינם מכריחים את המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה או עם ציון פסיכומטרי כלשהו, אך ישנם מוסדות שידרשו מהמועמדים לעברו ראיון קבלה על מנת לוודא כי המועמדים השונים מתאימים לשיטת הלימוד של מוסד הלימודים הרלוונטי.

לרשימת מוסדות הלימוד המציעים קורס הדברה בפורטל לימודים לחצו כאן

תוכנית הלימודים בקורס ההדברה
משום שעבודתו של המדביר נעשית עם חומרים מסוכנים ורעלים, אנשי המקצוע נדרשים לעבור הכשרה מקיפה וברורה. במהלך הקורס, הסטודנטים עוברים מספר שיעורים עיוניים וסדנאות מעשיות בהם הם לומדים מגוון נושאים ותכנים הכוללים: הכרת החרקים והעשבים, לימוד שיטות הדברה שונות, הכרת סוגי המזיקים הנפוצים בעולם (תיקנים, עשבים שוטים, חולדות, נמלים וכו'), הכרת הציוד, החומרים והאמצעים השונים איתם עובדים המדבירים, הכרת חוקי ותקנות ההדברה של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, הכרת אמצעי הבטיחות הנדרשים, הכרת המחלות, עזרה ראשונה, אמצעי ניטור ובקרה, תקנות רישוי, ניהול אחזקה, מחלות המועברות באמצעות מכרסמים ובאמצעות חרקים, הדברה משולבת, ציוד המגן בתחום, הדברת עשבים, שיטות לבקרת מזיקים ועוד.


משך הלימודים תעודה ואפשרויות תעסוקה
קורס ההדברה נמשך בין 6 ל-8 חודשים וניתן לעבור אותו במגוון מסלולים - מסלול לימודי ערב, מסלול לימודי בוקר ומסלול לימודים בימי שישי. בוגרי הקורס שיעמדו בהצלחה בדרישות והמבחנים יהיו זכאים לתעודה מקצועית מטעם המוסד בו למדו ועל מנת שיוכלו לקבל את רישיון המדביר ידרשו לעבור מבחן משולב של המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. אפשרויות התעסוקה של הבוגרים אשר השלימו את המבחן וקיבלו את רישיונם הם כשכירים או עצמאיים בחברות הדברה, עבודה בחקלאות, השתלבות במחקרים ופיתוחים חדשים של אמצעי הדברה ועוד.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס הדברה
יורם כללי
מכללה המובילה בלימודי תעודה בתחום המינהל
מכללת מישלב
מכללה המובילה בלימודי תעודה בתחום המינהל
המכללה מלמדת ב: חיפה, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה, תל אביב.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

64 מסלולים

מפת הגעה
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם

שוקי | 21.11.17, 22:57 | מה זה השטויות שאתם כותבים ממש לא להאמין
המדביר אינו עוסק רק בחיות וכדומה, אלא גם מגיע לטפל במקרים קשים של צמחים, עופות, פטריות ועוד,

המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765