ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי

יועצי הלימודים מספקים תמיכה לבני נוער וילדים אשר נאלצים להתמודד עם קשיים מבית, קשיים במקרם החברתי, או קשיים בתחום הלימודי. התעניינתם בתחום אך אינכם בטוחים בכך? בכתבה הבאה נציג לכם את מסלול הלימודים לתואר ראשון בייעוץ חינוכי.

צוות פורטל לימודים|26.2.2017|10:59

אין תלמיד או תלמידה שלא מכיר את משרדה של היועצת או היועץ החינוכי. תפקידם של היועצים הוא לעזור לתלמידים המתמודדים עם קשיים שונים ולספק להם מנוף להעצמה אישית מתוך מטרה לאפשר להם להתפתח כאנשים בוגרים עם כישורי חיים גבוהים. תחום הייעוץ החינוכי נלמד בדרך כלל כמסלול לתואר שני, אך ישנם מספר מוסדות אקדמיים, אשר מספקים למתעניינים תוכנית לימודים לתואר ראשון. במסגרת הלימודים, הסטודנטים זכאים בעצמם ליועץ מקצועי אשר ילווה אותם בעבודתם בשיעורים השונים ובתרגול המעשי כשבמקביל הם נדרשים לבחור התמחות במסלולים כגון שילוב אומנויות בייעוץ החינוכי; ייעוץ בחינוך המיוחד; ייעוץ בסיוע בעלי חיים; ייעוץ בגיל הגן ועוד. 

בוגרי התואר משתלבים במערכת החינוך, אך כאמור הם נדרשים להוציא תעודת הוראה. עם זאת, הבוגרים אשר אינם מעוניינים להוציא תעודה שכזו יכולים לעבוד במסגרות חינוך בלתי פורמאליות.


מיהם קהל היעד ומהם תנאי הקבלה?
הייעוץ החינוכי נחשב למסלול "עם שליחות" אשר דורשי מהמועמדים להגיע עם ערכים מסוימים ומחויבות, שכן ליועצים החינוכיים יש תפקיד מהותי במערכת החינוך של היום. כמו-כן, בשל העובדה שמדובר במקצוע עם התמחויות שונות, חשוב להכיר כי רוב הבוגרים של מסלול זה בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני וכדי לעבוד כיועץ חינוכי בבתי ספר, הבוגרים נדרשים גם להוציא תעודת הוראה. המועמדים המתאימים ביותר למסלול זה, הם אנשים עם שאיפות לעזור ולשפר את סביבתם. אנשי המקצוע הם לרוב אנשים אשר נחשפים להמון תכנים חינוכיים וגישות חדשות בחינוך במטרה לבצע שינויים עבור תלמידים המתקשים במערכת הקיימת ולשפר את הסביבה החברתית שלהם, את הסביבה המשפחתית ועוד. תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי מסתכמים בציון פסיכומטרי מעל ל-525 בממוצע ותעודת הבגרות מלאה. 

לרשימת מוסדות ללימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי בפורטל לימודים לחצו כאן

תוכנית לימודים בתואר ראשון בייעוץ חינוכי 
כיוון שמדובר במסלול לתואר ראשון, מוסדות הלימוד מעבירים תוכנית לימודים דומה, בה לומדים הסטודנטים מגוון של שיעורים עינויים והתנסויות מעשיות כשבין היתר, לומדים הסטודנטים תכנים כגון: מבוא לייעוץ, מבוא לפסיכולוגיה, יחסי הילד ומשפחתו, תקשורת בינאישית, תהליכי מניעה והתערבות, פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, פסיכולוגיה התפתחותית, זרמים בפסיכולוגיה, ייעוץ לילדים ולנוער בעלי צרכים מיוחדים, ייעוץ לבחירת קריירה, התפתחות קריירה במהלך החיים, הנחיית קבוצות ודינמיקה קבוצתית, מודעות עצמית' חינוך סביבתי, יחסי גומלין בין משפחה ובית הספר, תהליכי ראיון, התהליך הקבוצתי, התמודדות עם קונפליקטים, תכניות מניעה והתערבות, פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, תורת המבחנים, זרמים בפסיכולוגיה, ביה"ס כמערכת ארגונית, טיפול מערכתי, פסיכופתולוגיה, גיל ההתבגרות ככלל ובקרב נוער בסיכון בפרט, פיתוח ארגוני ושינוי, גיבוש זהות מקצועית ואישית, אוריינות מחקרית, מתודולוגיה, אתיקה וזהות מקצועית בייעוץ חינוכי, עקרונות אתיולוגיים ופרופסיונאליים בייעוץ חינוכי, התנהגות ארגונית, סיוע בהתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר ועוד. משך הלימודים אורכים כשלוש שנים כשבוגריי המסלול מקבלים תעודת תואר ראשון B.Ed בייעוץ חינוכי.

אפשרויות תעסוקה ולימודי המשך
בוגרי התואר משתלבים במערכת החינוך, אך כאמור הם נדרשים להוציא תעודת הוראה. עם זאת, הבוגרים אשר אינם מעוניינים להוציא תעודה שכזו יכולים לעבוד במסגרות חינוך בלתי פורמאליות כגון פנימיות, עמותות, ומתנסים. בוגרי התואר שכן מעוניינים להוציא תעודת הוראה יוכלו לעבוד כיועצים חינוכיים בבתי הספר השונים וכמובן ישנם הבוגרים שבוחרים להמשיך את לימודיהם למסלולי תואר שני בחינוך, תואר שני בייעוץ חינוכי או תואר שני בחינוך מיוחד.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על ייעוץ חינוכי
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
מכללת אחווה
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין חינוך
הדרך לתואר ראשון בחינוך
הדרך לתואר ראשון בחינוך
ברוכים הבאים לדף שעוסק במקצוע בעל ההשפעה הרבה ביותר על עתידנו, לא מחשבים והייטק ולא פוליטיקה; בכתבה הבאה תופיע סקירה של עולם החינוך. מה תפקידו של המורה, מהו חינוך, מה לומדים במסגרת התואר ומה הדרישות של משרד החינוך שהוא הגוף שמפקח ומעסיק את מרבית המורים בישראל. ...המשך
מדוע חשוב להיות מורה לחינוך גופני
מדוע חשוב להיות מורה לחינוך גופני
מורים לחינוך גופני עוזרים לנוער לקדם אורח חיים בריא, ומספקים להם כיוון אחר אליו הם יוכלו לפנות כאשר יתהו לעצמם מה התחום בו הם מצטיינים ובמה הם יוכלו לעסוק בעתיד. ...המשך
5 סיבות מדוע אתם חייבים ללמוד חינוך לגיל הרך
5 סיבות מדוע אתם חייבים ללמוד חינוך לגיל הרך
כאשר מורים מתבקשים להסביר מדוע בחרו בחינוך לגיל הרך כקריירה, לא משנה מה הסיבה, התשובה הסופית היא זהה. הוראה היא קריירה מאתגרת, אך אין כמו ההרגשה אותה הם זוכים להרגיש כשהילדים לומדים דבר חדש ומסתכלים עליך שתלמד אותם. ...המשך
מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך מיוחד
מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך מיוחד
תואר ראשון בחינוך מיוחד אינו רק שליחות חינוכית, אלא שליחות הומנית אשר תורמת לחלקים החלשים באוכלוסייה לגדול , לצמוח ולהפוך לחלק שווה בציבור הישראלי. התלבטתם לגבי לימוד תואר ראשון לחינוך מיוחד? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת. ...המשך
ללמוד תואר ראשון בחינוך
ללמוד תואר ראשון בחינוך
עכשיו יותר מתמיד זה הזמן ללמוד תואר ראשון בחינוך. אם אתם חולמים להשפיע ולעצב את מוחם של דור העתיד, מדובר בענף מרתק ומתגמל במיוחד וגם אם בתחילה לא רואים את השינוי, תמיד בסוף השנה תוכלו לראות את השינוי שהתבצע בכיתה. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765