ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

לימודי כימיה. האם זה שווה את זה?

כאנשי מקצוע, זוכים הכימאים לשאול שאלות כגון: "מה יקרה אם אשרוף חומר מסוים?" ו"האם אצור משהו חדש במידה ואשלב אלמנטים מסוימים שמעולם לא שולבו יחדיו?" וזה הכל חלק מהעבודה.

צוות פורטל לימודים|19.2.2017|12:17

כימיה היא מקצוע מורכב בהחלט ולכן, כאשר מתלבטים האם ללמוד את המקצוע ולנסות ולהירשם ללימודים אקדמאים אשר אורכים בין 3 ל-4 שנים בממוצע, חשוב לוודא כי אתם מכירים את לימודי כימיה. והאם זה שווה את זה? לשם כך נתחיל בהגדרה עצמה. מהו כימאי ומה הוא עושה? ובכן, כימאים עורכים ניסויים מדעיים בהם הם לומדים אלמנטים משתלבים זה עם זה בתנאים שונים ולהבין ממה הם בנויים, ממש עד החלקיק הקטן ביותר, כאשר חלק מהניסויים הללו מסתיים בתגליות פורצות דרך שמשנות את מה שידענו על העולם בו אנו חיים. כימאים משתמשים בניסויים ובידע שלהם כדי לפתח תרופות, מזון, בדים וחומרים אחרים ולאחרונה אף עוסקים בחקר גזים שונים וכיצד ניתן לגלות מזהמים בלתי נראים באוויר.

תנאי הקבלה: ציון פסיכומטרי 580 ל-640 בממוצע, תעודת בגרות מלאה ומעבר של ראיון אישי לצורך התאמה.


הכימיה נמצאת בכל מקום!
גם אם תרימו פחית משקה קל, אתם למעשה משתתפים בפעולה כימית. במגע במתכת, הצבע המכסה אותה והשתייה של הנוזל הקיים בתוכה. כשאנחנו נושמים, אנחנו מבצעים ריאקציה כימית ולכן מדע זה קרוי לעתים "המדע המרכזי", משום שהכימיה מחברת בין מדעים שימושיים, מתמטיקה ופיסיקה, ומדעי הטבע, כמו ביולוגיה, רפואה והנדסה. במהלך הלימודים עצמם, הסטודנטים עוסקים בנושאים רבים ושונים כגון: תהליכים ביו-כימיים, חומרים בהנדסה כימית, טכנולוגיות סביבתיות, הנדסת מערכות כימיות, כימיה, פיסיקה, תרמודינאמיקה, קינטיקה, אנליטית, כימיה פיזיקאלית, אורגנית וקוואנטית, מתמטיקה ועוד.

לרשימת מוסדות המציעים לימודי תואר ראשון בכימיה בפורטל לימודים לחצו כאן

תנאי קבלה ללימודי כימיה
לימודי תואר ראשון בכימיה נלמדים במגוון מוסדות אקדמיים, כשתנאי הקבלה עבורם נעים בין ציון פסיכומטרי 580 ל-640 בממוצע, תעודת בגרות מלאה ומעבר של ראיון אישי לצורך התאמה של המועמד למוסד הרלוונטי. התחום עצמו מתאים למועמדים עם יכולות אנליטיות וסקרנות גבוהות אשר מבקשים להשתלב במחקר האקדמי, בתפקידי הוראה ובמגוון תפקידי מפתח בתעשייה.

אנשי המקצוע המבוקשים ביותר, המבוקשים על ידי תעשיות כגון תעשיית התרופות, תעשיית המזון, תעשיית הפלסטיקה, תעשיית הנפט ועוד.


מהי הקריירה הטובה ביותר עבור בוגרי תואר בכימיה?
בוגרי התואר בכימיה יכולים לעסוק במגוון נושאים לאחר הלימודים. תחילה יש להכיר כי מקצוע זה יכול לתרום לתעשיות הרפואה, מדעי הסביבה, ההנדסה, הטוקסיקולוגיה, חקר החלל, פיתוח בשמים וקוסמטיקה, פרמצבטיקה, האנרגיה, ההוראה, כתיבה מדעית, ופיתוח תוכנה מחקר. תעשיות מתקדמות אלו חולשות למעשה על כל תחומי המסחר, השירות והתעשייה ומשפיעות על המשק והכלכלה העולמית. כיום, מקצוע הכימאי נחשב למקצוע מאתגר והמתגמל במיוחד, בשל המעורבות שלו בהליכי ייצור ופיתוח של מוצרים חדשים כגון תרופות, חיסונים ועוד.

הנתון חשוב בפני עצמו - גובה המשכורת 
למרות שנדמה שמדובר במקצוע נחבא אל הכלים, אנשי המקצוע בתחום הכימיה הם מאנשי המקצוע המבוקשים ביותר, משום שהם מבוקשים על ידי מספר תעשיות שונות כגון תעשיית התרופות, תעשיית המזון, תעשיית הפלסטיקה, תעשיית הנפט ועוד. שכרו של הכימאי ייקבע לפי רמת הידע והמקצועיות שלו, וכמובן שנות הוותק והניסיון ותחום ההתמחות שלו. שכרו של כימאי ינוע החל מ-7,000 ש"ח ועד ל-15 אלף ש"ח בחודש במהלך השנים הראשונות בתפקידו. לאחר 5 שנות ניסיון בתחום, שכרו של הכימאי ינוע כבר בין 10 אלף ש"ח במינימום ועד ל-20 אלף ש"ח בממוצע.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765